Nog gefeliciteerd anja358. Goed die tip van je maar ik heb voorlopig echt genoeg luiers, alles gratis gekregen en krijg er nog meer van schoonzus en het is maar de vraag of ze allemaal op gaan. Ja, inderdaad Mopje totaal geen weer om naar buiten te gaan. Ik ben elk uur kapot moe en dan slaap ik en wordt na een uur klaar wakker om weer even wat te doen om daarna weer te slapen. Ik bouw zo wel lekker energie op en ontspan zo ook wel goed.
Heb je veel bezoek? Lijkt me niet fijn als je je niet lekker voelt... Wij hebben de hele middag familie op bezoek, ze zijn nu even buiten. Ik ben rennies aan het snoepen, ook niet fijn!
Goh, het is wel heel stil hier op het forum... Zit iedereen op FB? Niet zo gezellig. Ik zit ook nog te wachten op het bevalverhaal van Riantje... @Mopje.. gelukkig niet veel bezoek. Schoonouders, moeders, schoonzus + zwager en mijn eigen zus. Het was prima. Mooie luitertas gekregen en andere lieve kadoos. Gelukkig ging het in de loop van de middag wel wat beter. Maar niet slapen en lichte voorweeën is een nare combinatie. Wel heb ik vandaag de hele dag met mijn benen omhoog gezeten (manlief heeft zich echt lief uitgesloofd vandaag) en dat hielp enorm met de dike voetjes! Ik ga deze week het eens lekker rustig aan doen en nog even genieten van mijn laatste dagen als zwangere!
Het is op fb ook erg stil... Iedereen druk vandaag met zondag vieren denk ik! Leuk een nieuwe luiertas! Wil ik eigenlijk ook, maar ik vind mijn oude zo praktisch... En om nou dezelfde in een andere kleur te kopen, dat is een beetje zonde van het geld! Mij zuuraanval is weer over, wel met krampen op de bank Hoort erbij de laatste weken denk ik!
Hier weinig nieuws. Af en toe harde buiken en soms een zeurend gevoel erbij. Maar niet noemenswaardig. De baby is lekker druk en mijn buik beweegt dan flink. Kan me dit bij mijn dochter niet herinneren, dus kan me voorstellen dat mijn kindje al aardig groot is haha Volgende week de liggingsecho, geen groeiecho meer helaas. Oh en daarna afspraak bij de vk.
@Cygnet, ietsje te laat maar alsnog: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Even het weekend minder actief geweest hier, merk dat wanneer manlief thuis is ik bijna niet met de laptop in de weer ben maar blij ben met aandacht. Na de weeën van vrijdag zaterdag een rustige normale dag gehad. Gisteren dacht ons kleintje ook even een rustdagje te hebben en besloot niet meer te bewegen. Vk is geweest, hartje was goed maar toch weer naar zh voor ctg. De banden zaten er 2 min om en daar was mevrouw weer hoor. Schoppen en draaien, zelfs zo erg dat de banden maar bleven verschuiven. Helaas sinds thuiskomst is ze weer stil, vannacht en vanochtend nog geen beweging geregistreerd. Nog even goed monitoren en anders straks toch maar weer vk bellen, gaan we weer opnieuw.
Hmm lijkt wel of ze een spelletje met je speelt @Dyson! Niet leuk.. Gisteravond had ik echt extreen last van maagzuur maar ondanks de storm toch goed geslapen! Hier ook weinig nieuws, lekker aan het genieten van de laatste tijd! Gaat zo snel ineens.
@dyson: vervelend hoor, ze plaagt je een beetje Hopelijk voel je haar alsnog snel. @ACH: fijn dat je toch nog goed geslapen hebt. En goed dat je ervan geniet, het is zo weer voorbij!
@dyson: ze was moe van alle activiteit gisteren??? Hopelijk is ze weer druk aan het schoppen nu! @ach: bah, maagzuur, ik heb het gelukkig alleen overdag. Geen idee wat het triggert. @weer: hier waait het wel, maar nog niet heel hard, heb de kleine lekker op de fiets weggebracht. Ik zit te twijfelen of ik nu al boodschappen ga doen. Het wordt alleen maar erger zeggen ze! @slapen: heerlijk geslapen. Zoontje heeft de hele nacht in zijn bedje geslapen, ml heeft hem 2x een speentje gegeven. Maar de wintertijd zit er nog niet in, om 5:45 was hij wakker:x Ik ga straks nog even een dutje doen!
@Dyson: ik hoop dat de kleine vandaag weer wat actiever is. Die van mij had gisteren ook een rustdagje maar vind het zo lastig om te bepalen wanneer ik moet bellen. @Cygnet: moest jij vandaag ook weer naar het ziekenhuis? Heel veel succes! Hier ook een spannend dagje. Ze gaan vanmiddag bekijken of ze een draaipoging gaan doen. Onze kleine dwarsligger ligt nog steeds in een stuit. Ik ben bestwel zenuwachtig... Afgelopen vrijdag hebben ze ook flink in m'n buik zitten drukken en had daarna onwijs veel kramp. Kon zowat niet meer bij de auto komen... Vanmiddag dus hopelijk ook meer duidelijkheid of het een gewone bevalling wordt of toch een keizersnede. Ik stel me maar in op het laatste dan kan het ook niet tegen vallen. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen allemaal, Wat een weer hè? Hier is het nog goed te doen hoor.. het waait hard maar ben net met mijn bolle buik van school naar de winkels en naar huis gelopen en dat ging best. @Dyson.. hopelijk laat de kleine weer wat van zich horen @JackieSt... ik duim voor je. Een versie is geen pretje. Je kunt ook informeren naar de mogelijkheden om natuurlijk te bevallen met een kind in stuit. De gyn zal eerlijk zijn om je te vertellen of dat verantwoord is in jouw geval. Ik heb twee vriendinnen die het hebben gehad bij hun eerste en bij beide is het gelukt (zonder rare schade enzo... Eén van de kids wel een in spreidbroek maar dat heeft niets met de bevalling te maken) Ik ga zo naar het ziekenhuis en heb me voorgenomen me daar maar eens te beklagen over de gang van zaken. Ik vind het zo stom dat ik nog altijd geen gyn heb gezien en naar mijn gevoel had ik net zo goed gewoon bij de verloskundige kunnen blijven tot a.s. maandag (post operatie) en dan ook nog al die extra tijd die ik kwijt ben vanwege al dat overleg. Slecht lezen, geen informatie, aannames doen etc... Grrrr... EN ik wil een echo.. vandaag. Ik wil gewoon zeker weten waarom ik daar ben. Gisteren ben ik om rond 21:00 in slaap gevallen.. zo moe na een nachtje bijna helemaal niet geslapen te hebben. Tot 2 uur in één blok geslapen en daarna nog tot 5:30 in etappes. De kids zitten ook nog niet lekker in de wintertijd want om 6:00 waren ze beide wel wakker. Dochter in bed genomen en zoon vertelt dat hij nog even zijn ogen dicht moest doen. Ging gelukkig goed tot 7:10 wintertijd... pffff. @Maagzuur... ik slik inmiddels Omeprazol en dat werkt echt als een dolle! Had ik eerder moeten doen. Ik kan zelfs weer een glas jus d'orange nemen of een glaasje cola! Nog één week....
@cygnet: zet 'm op bij de vk! Laat je niet afschepen met stomme excuses... @jackie: spannend vandaag! hopelijk lukt de draaipoging en ja, je kan gewoon bevallen met een stuitligging, maar dat moet je wel goed bespreken met de gyn. Mijn broer is ook in stuit geboren (wel met 35 weken, klein mannetje) en mijn moeder ook (zelfde verhaal...). Niks aan over gehouden lijkt er op! Ik ga een poging doen om boodschappen te doen. Het is nog droog hier, de wind valt mee, dus op de fiets! Ik kan echt nog veel beter fietsen dan lopen merk ik. Van fietsen krijg ik nauwelijks harde buiken, van lopen wel!
De gynaecoloog heeft al gezegd dat in mijn situatie een stuitbevalling geen optie is. Het hangt dus echt allemaal van deze draaipoging af. Het kan ook nog zijn dat ze vanmiddag besluiten dat ze de poging pas vrijdag gaan doen, dan kunnen ze daarna meteen een keizersnede uitvoeren mocht het mislukken.
@Mopje Fijn dat hij in zijn eigen bedje heeft geslapen! Hier ook niks wat helpt, gister in bed kauwgom geknauwt en rechtop gezeten. @storm Hier wel extreem, fietsen lukt hier echt niet! @JackieSt Spannend hoor, hoop dat het mag lukken! @Cygnet2 inderdaad je mond opentrekken! Wauw een week, klinkt al snel zeg!
Hopen dat het geen keizersnee wordt. Hier is het weer niet te genieten, vriendlief loopt al bijna een week te hoesten. Ik erger me er dood aan omdat ik al veel hoofdpijn heb. Ik ga zo aar weer wat slapen, wel zo lekker.
jackiest: spannend hoor meid!! Mag ik vragen waarom ze dan gelijk voor een keizersnede gaan als de versie niet lukt. Mijn geplande keizersnede zal met 39 wekem zijn (vanwege stuitligging) omdat dat beter voor de longetjes schijnt te zijn. Heel veel succes en ik hoop dat de versie bij jou wel slaagt!!