Ik lag heerlijk in dromenland. Heb ook niet echt de behoefte om te kijken en hoop niet dat het nodig is maar zou het wel eens vanaf bovenaf willen zien. Dus buik open en dan zien hoe het kindje ligt en hoe ze het dan verlossen. Maar dat zag je vast niet? Vandaag weer naar de verloskundige, ben benieuwd hoe ze ligt want had gister een extreem uitsteeksel rechts. Het was zelfs gevoelig.. Morgen november eindelijk!
Hier ook niet gekeken. Kan daar niet zo goed tegen haha! ik heb ook weer aardig geslapen. Misschien omdat ml en ik de laatste twee dagen tegelijk naar bed gaan ofzo,geen idee! hier ook vanmiddag weer naar vk. Ben benieuwd,meestal vind ik die controles niet zo spannend en mannetje heeft weer goed de hik op het moment,dus die zit nog wel lekker denk ik.
Angela: Klopt, heb hiervoor ook een filmpje via YouTube gezien van ook een ziekenhuis dat een keizersnede uitvoer en was idd iets duidelijker. Maar wat jij ook zegt nu zag je wat meer de dingen eromheen. Ach: daar heb je gelijk in... Als het niet nodig is zou ik waarschijnlijk ook niet hebben gekeken, maar ik weet dat het een geplande keizersnede wordt dus vond het eigenlijk wel fijn op het gedeelte opensnijden na dan. Je zag wel degelijk hoe ze het kindje verloste maar waarschijnlijk niet hoe je dat voor ogen hebt... Succes ach & Souries bij de VK vandaag!
@Maike: wat een geweldig nieuws! Ik duim voor een plakbaby en een mooie gezonde zoon of dochter over een maand of 8. Ik heb expres gisteren niet gekeken naar het programma met de keizersnede. Morgen krijgen we de informatie van het ziekenhuis en voor de rest laat ik het maar over me heen komen. Vanmiddag heb ik een afspraak bij de kapper. Even weer een stukje eraf en m'n uitgroei weer even bijwerken. Als de baby er is kom ik er voorlopig niet aan toe en ik wil natuurlijk wel een beetje netjes op de eerste foto's staan. Fijne dag allemaal!
Goed nieuws dames; Tobias is sinds dinsdag thuis. Hij is vanaf vrijdagavond al zijn voedingen zelf gaan drinken en daarom kregen we maandag te horen dat hij dinsdag mee naar huis mocht. Verder was hij weer boven zijn geboortegewicht, hing hij niet meer aan een monitor voor zijn hartritme en ademhaling en was hij (zwangerschapsduur doorgeteld) ruim 36 weken. Dus vandaar dat hij lekker mee mocht. Nu hebben we nog tot en met morgen kraamzorg (of beter gezegd: couveuse nazorg) en dat is heerlijk. Een luier verschonen en zo kunnen we al, dat hebben we in het ziekenhuis voldoende gedaan, maar het is toch heel erg fijn om alles in de thuissituatie nog een keer onder begeleiding te doen. Nu kunnen we een beetje gaan bijkomen van de afgelopen weken die hectisch waren en echt van ons manneke gaan genieten. Ik wens jullie heel veel sterkte met de laatste loodjes!!
@leinos: wat fijn dat Tobias thuis is! Nu kan je ook thuis van hem genieten... En couveuse nazorg is inderdaad erg fijn, nog even wat hulp thuis voor jou en Tobias. @tv: ik heb niet gekeken, vind dat echt eng. Maar als ik het zelf zou moeten ondergaan misschien stiekem wel. Vannacht erg slecht geslapen, voel me nu een zombie...
@Leinos83 Leuk iets van je te horen! Fijn dat jullie mannetje thuis is en jullie nu heerlijk kunnen genieten!
@ keizersnede op tv: heb het ook gekeken, vind het interessant om te zien en je weet maar nooit. Stel het wordt toch een keizersnede, dan weet ik in ieder geval een beetje wat ze doen. @ iedereen: een fijne dag alvast. Ik ga zo weg even met mijn moeder en dochter naar mijn oma en daarna naar het ziekenhuis voor de liggingsecho (duimen dat het kindje niet weer in stuit ligt) en controle bij de vk.
@ Leinos: geniet van je kleine wonder! @Maike: gefeliciteeerd!!! Het is je van harte gegund, we zullen duimen voor een plakbeeb! @iedereen : haha ik zie dat onze babys allemaal verschillend worden geschat maar ik betwijfel of het geschatte gewicht ook daadwerkelijk het gewicht zal zijn! Het is alleen wel fijn om een indicatie te hebben zodat we er mentaal op voorbereid zijn
Dames ik krijg een medische indicatie! Ik moet 7 nov in het ziekenhuis wezen voor een echo en gesprek met de gyn. Dit is weer in een ander ziekenhuis omdat die hier dicht is vanaf 4 nov voor bevallingen. De kleine weegt nu ong. 2.481 gram. Navelstreng etc. doen het goed. Blaas en maag zitten vol. Vruchtwater is nog steeds te weinig. De kleine maakt het dus wel goed. Maar voor de zekerheid willen ze dus een medische indicatie zodat mocht er toch wat tijdens de weeën mis gaan met de kleine we in het ziekenhuis zijn. De afspraak in het ziekenhuis heb ik als ik 37+6 dagen ben, dus hopelijk blijft ze tot die tijd nog eventjes zitten.
Tnx allemaal! Fijn dat Tobias thuis is en dat het goed gaat. Lijkt me enorm spannend, die eerste dagen, met zo'n kleintje! Ik heb vanmorgen nogmaals getest en toen het aan mn vriend verteld. Mn vriend kon het niet geloven... Aangezien het nog zo kort geleden is. Hij durft ook nog niet echt blij te zijn omdat onze eerste keer ook mis gegaan is dus even geduld, dan dringt het wel bij hem door. Ik had al het gevoel door maagzuur, vermoeidheid, rommelende buik en hoofdpijn maar dat voelt hij natuurlijk niet. De buitenwereld weet het nog niet. Ook omdat ik bang ben voor veroordelingen. Dat is toch veel te snel!! Je kunt nog niet over Sem heen zijn!! En dat soort opmerkingen, verwacht ik onder andere van collega's dus die horen voorlopig niets. Rond de kerst zijn we 12 weken. Nog een paar laatste loodjes dames, dan zijn jullie allemaal (multi)mama.
@maike79 Lekker zo laten, jullie geheimpje! Hoe mooi is het om het goede nieuws aan dierbare rond de kerst te mogen brengen? Fijn dat je test vanmorgen ook weer positief was!
@maike vind het echt fijn voor jullie! Mijn man durfde ook niet blij te zijn,kwam pas na 20 weken ofzo ook wel logisch,in jullie geval helemaal! Ik hoop dat je er wel een beetje van kan genieten!
JackieST: ik moet ook morgen naar het ziekenhuis om onze beslissing kenbaar te maken dat we voor de geplande keizersnede gaan en zullen ook alle informatie en datum te horen krijgen.. Je loopt er igg weer netjes bij voor de foto's Leinos: lekker hoor met je gezinnetje thuis... Dat is toch uiteindelijk wel waar je naar toe leeft! mopje: begrijp je heel goed . Hopelijk vannacht weer wat meer slaap voor jou! Vinisa: ja je weet maar nooit... Maar hoop voor iedereen die op een natuurlijk manier gaat bevallen dat het uiteindelijk toch geen keizersnede wordt... Rodaina: ja indicatie is wel fijn... bloempje: wel Een fijn idee toch, stel dat er wat is ben je gelijk in goede handen. Maike: fijn zeg dat vanochtend de test weer posi was! En diep respect dat je toch nog blijft mee kletsen bij ons!
Inderdaad ACH... als ik het zolang geheim kan houden want als ik de 8 weken haal, ben ik bang dat ik al uit de school klap Anders wordt het een gepersonaliseerd toetje tijdens het kerstdiner vermoedelijk Beschuit met muisjestaart
Ik reageer even snel, nog druk hier met dochter we hebben net gegeten. Vanmiddag in het ziekenhuis geweest voor een liggingsecho, maar de echoscopiste heeft ook de groei weer gemeten. Het buikje loopt nog steeds voor (3 weken ongeveer), maar was iets lager op de lijn. De beentjes zijn dan weer sneller gegroeid en zitten nu ruim boven de bovenlijn, waar ze eerst tegen de bovenlijn zaten haha. Het hoofdje was nog steeds ongeveer cf. mijn termijn. Onze kleine is nu geschat op 3.600 gram (ruim) en bij geboorte schat de echoscopiste op rond de 4.000 gram (op basis van alle groeiecho's). Verder de vk gesproken, maar zij zegt hetzelfde als de vorige vk. Ze legde het wel wat beter uit en ik heb er iets meer vertrouwen in. Voor de komende drie weken staan nu afspraken bij de vk's en verder geen echo's meer of zoiets. Oh zou het bijna vergeten. De kleine lag met zijn/haar hoofd beneden. Nog niet volledig ingedaald, wel al deels in mijn bekken. Ze verwachtte dat de volgende afspraak de kleine wel ingedaald zou zijn. Laten we het hopen Vanavond lees ik even snel bij