Even tijd om wat te typen... Het gaat goed hier! De bevalling was pittig: Donderdagavond toch kwamen de weeen toch spontaan opzetten, eerst heel onregelmatig. Rond 1 uur ziekenhuis gebeld dat ze frequenter kwamen, mocht meteen komen. Om 2 uur had ik 4-5 cm ontsluiting, helemaal blij, maar ik denk dat dat al van de dagen daarvoor was. Tussen 2 en half 4 bleven de weeen onregelmatig. Daarna meer weeen. Om 4 uur niks erbij, domper, en meer weeen. Om kwart over 5 uur was het echt al heel pijnlijk en heel vaak, en had ik 6 cm. Toen besloten ze om me een infuus met oxytocine te geven. En heb ik een pompje voor de pijn gevraagd. Ik had beenweeen en een echt weeenstorm... Pompje duurde even, de vk zag ook dat de oxytocine niet nodig was! Om 6 uur volledige onsluiting, gelukkig! Ik dacht dat het bijna klaar was, niet dus... Door de beenweeen was ik zo uitgeput, dat ik geen goede houding voor het persen kon nemen, alles deed zoveel pijn! Eerst op bed, daarna even op de baarkruk, toen een katheter om mijn blaas te legen. Niets hielp en de hartslag van de baby daalde. Na een uur of wat persen werd de gyn gebeld, voor een vaccuum verlossing. Ik mocht toen zeker 20 minuten of langer niet meepersen en op mijn zij liggen, wat een pijn! Gelukkig kon ik me wel concentreren en dacht alleen aan de baby. En wat ik bij de zwangerschapscursus had geleerd, hijgen als een hondje! Toen de gyn er was heeft hij me in een andere houding laten persen (nog zonder de vaccuum) en was hij er in 3 persweeen! Wat een opluchting, na 1 uur en 45 minuten volledige ontsluiting... Totaal andere bevalling als bij mijn eerste, die ging snel en ik had ook moeite met persen, maar dat deed niet zoveel pijn. En die beenweeen waren hels! Gelukkig kwam de kinderarts al snel in de ochtend en mochten we gisteren naar huis. Ik heb nog wel 24 uur een katheter gehad, want ik kon niet plassen. Baby doet het goed, aanhappen is nog wat moeilijk, maar hij plast en poept dus er komt wat binnen Ik lig nu wel heel beduusd op de bank want ik heb enorme stuwing, ben er echt beroerd van.
Hoe gaat het bij jullie vinisa? Ook zo'n tevreden kindje? En hoe reageert je dochter? Mijn zoontje vind alles heel spannend, hij is erg druk. Maar heeft de baby ook al veel kusjes gegeven @juis: lekker die wandeling, wie weet helpt het!
Onze bevallingslijst: 14 -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! 19 -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 20 -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! 22 -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! 25 -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! 2 december -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing! 7 zwangeren! 2 jongens 3 meisjes 2 verrassingen 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Geboren: Maike79 - 23 augustus, Sem*, 30 cm, 385 gram, 26+5 weken Kaatje87 - 7 oktober, Noud, 47 cm, 2210 gram, 34+5 weken Leinos - 10 oktober, Tobias,? cm, 2405 gram, 33+4 weken Deurmat22 - 14 oktober, Lana, 47 cm, 2515 gram, 35+0 weken Lise87 - 24 oktober, Sam, ? cm, 2750 gram, 37+0 weken Riantje1987 - 26 oktober, Kyra, 52 cm, 3455 gram, 36+4 weken Mamemi - 29 oktober, Lianne, 44 cm, 2320 gram, 36+1 weken Dyson - 30 oktober, Karlijn, ? cm, 3205 gram, 37+6 weken Souries - 2 november, Keano, ? cm, ? gram, 37+4 weken Kukel - 2 november, Fleur, ? cm, 3150 gram, 37+6 weken Diortje - 4 november, Liam, ? cm, 4052 gram, 38+2 weken Cygnet2 - 5 november, Rijk, ? cm, 3570 gram, 38 weken JackieSt - 5 november, Isis, ? cm, 3026 gram, 37+4 weken xBLOEMPJE - 9 november, Jazzlynn, 46 cm, 2715 gram, ? weken Vlinder1309 - .., Luca*en een Lissa, ? cm, ? gram, ? weken Anja358 - 13 november, Jason, ? cm, ? gram, 39+1 weken Rosa1981 - 14 november, Lara Anne, ? cm, 4120 gram, 38+3 weken Anna123 - 15 november, Jax, ? cm, ? gram, ? weken Stefjuh - 16 november, Brooklynn, ? cm, ? gram, 39+4 weken SuusD- 17 november, meisje, ? cm, ? gram, ? weken Yntje- 17 november, meisje, ? cm, ? gram, 38+1 weken ACH- 18 november, N., 51 cm, 3610 gram, 40 weken MCM - 21 november, Louise, ? cm, ? gram, ? weken Mopje - 22 november, Melle, 51 cm, 4110 gram, 39 weken Vinisa - 22 november, Dylan, 53 cm, 3945 gram, 40 weken Afspraken: november 26 Juis (VK)
@Lovely30 is ook al bevallen.. 22 nov. als ik me niet vergis! @juis Hier hielp het.. Dus hoop mee voor je!
Gefeliciteerd nieuwe mama's! Fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes De lijst met zwangeren is nog maar kort, spannend hoor! Hoe gaat het trouwens met alle borstvoedingsmama's? Loopt het allemaal een beetje naar wens? Ik hoor zulke wisselende verhalen om me heen, weinig succesverhalen eigenlijk. En als flesmama toch wel benieuwd hoe het bij jullie verloopt.
Hier tot op heden nog een succes verhaal.. Gaat nog super maar vind het wel spannend hoelang het goed mag blijven gaan! Nu nog genieten! Ik moet persoonlijk er nog niet aan denken.. Flesjes maken.
JJ1308 hou je het nog vol?? Ik zie dat jij de 14de al uitgerekend was .. En dat je vandaag word ingeleid .. Heel veel succes.. Hier alles nog rustig. Vandaag weer naar Vk toe ben benieuwd of ze meer kunnen vertellen over wat hun planning is als het nog lang blijft zitten .. Wel beetje zenuwachtig voor..
@ dyson: hier geen goede bv ervaring. Net als bij mijn dochter mislukt. Bij mij gaat het al snel mis helaas. En flesjes zijn ook niet zaligmakend, hij heeft veel last van opboeren/zuur. Hoop dat het niet zo erg wordt als bij zijn zus. Vannacht van 9 tot een uur of één onrustig, wakker en huilerig geweest. Hopelijk gaat het snel beter
Hij is best tevreden. Hoewel sinds gisterenavond onrustiger. Slaapt niet echt en blijft onrustig. Nu ook naast me in de wieg, normaal slaapt hij en nu ruim uur na voeding nog wakker en onrustig. Hopelijk komt daar verbetering in.. doet me echt aan hoe het bij mijn dochter begon denken. Dochter vindt het supe .: ) inderdaad veel kusjes. Ze is ook drukker en moet wennen aan sommige veranderingen. Maar ook erg trots
Ik heb overmorgen mn eerste echo. Wel n beetje spanningen maar t vakt nog mee. Vandaag mijn uitgerekende datum. ik dacht dat ik n dubbel gevoel zou hebben maar tot nu toe geen last. Succes angela. Ben benieuwd. Jammer vinisa dat de bv niet lukt.
@ Maike: spannend, veel succes bij de echo! Lijkt me confronterend de uitgerekende datum, fijn dat je er rustig onder bent.
Ik had t inderdaad als confronterend verwacht maar t valt tot nu toe reuze mee ♡♥♡ Tnx!!
Oow Maike succes vandaag .. Ja ok had ook wel verwacht dat het confronterend zou zijn.. Maar is alleen maar goed als he er zelf rustig onder bent
@Dyson. Hier bv met 1 flesvoeding 's avonds rond 23:00. Het heeft even geduurd maar het lijkt nu goed te gaan... tenminste ook voor mama. Ik wil er toch wel 3 uur tussen hebben. Nu lukt dat. Rijk is een hongerig mannetje en was afgelopen vrijdag al 3900 gram (geboorte gewicht 3570 gram) We geven 1 flesvoeding zodat ik iets langer kan slapen en omdat mijn productie 's avonds wat achter blijft (en geen zin om daar heel veel toestanden van te maken) @Maike...veel succes en geluk
Maike! Fijn dat t vandaag goed gaat! Scheelt natuurlijk dat je weer een nieuw wonder verwacht! Leuk en spannend overmorgen! Hier gaat het goed! Helaas dacht ik vannacht ff dat ik misschien zou beginnen maar helaas! Tot dusver blijft het rustig in m'n buik! Vandaag 39 weken! Dus heb ook nog wel ff officieel... Maar hij/zij is zooooo welkom!
@maike: confronterende dag... Lijkt me vooral omdat je ook al nieuw leven in je buik hebt. Knuffel! @bv: gaat super! Nou, ja, mijn productie is het probleem niet, en sinds we vandaag toch met een tepelhoedje begonnen zijn "snapt" hij het ook wat meer. Er ligt nu een hele tevreden mannetje te slapen in de kinderwagen bak in de box. Ik hoop het minstens zo kang vol te houden als bij mijn oudste (heb ik tot een jaar gevoed!) Ik vind het ook echt fijn om te geven. Vandaag heb ik ook een goede dag, stuwing is weg, baby drinkt en ik ben zelfs eten aan het koken Wat een verschil met een prematuur kindje... Wel gek dat ik daar nu heel vaak aan terug moet denken... Alle zwangeren nog heel veel sterkte!
@Borstvoeding, fijn dat het bij de meesten van jullie goed gaat, hoop dat het zo mag blijven gaan voor jullie allemaal. @Maike, ik hoop dat je de dag goed door bent gekomen. Heel veel plezier bij je echo. @Juis, nog even doorzetten, de beloning is het wachten meer dan waard
Ben de dag prima doorgekomen Dyson, tnx. En ik volg met genoegen jullie ervaringen en leuke berichten! Vandaag nog geen nieuwe babytjes geboren?