16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha wie weet dat het later nog wat doet :p

Alles goed verder?

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Even tijd om wat te typen...

Het gaat goed hier! De bevalling was pittig:

Donderdagavond toch kwamen de weeen toch spontaan opzetten, eerst heel onregelmatig. Rond 1 uur ziekenhuis gebeld dat ze frequenter kwamen, mocht meteen komen. Om 2 uur had ik 4-5 cm ontsluiting, helemaal blij, maar ik denk dat dat al van de dagen daarvoor was. Tussen 2 en half 4 bleven de weeen onregelmatig. Daarna meer weeen. Om 4 uur niks erbij, domper, en meer weeen. Om kwart over 5 uur was het echt al heel pijnlijk en heel vaak, en had ik 6 cm. Toen besloten ze om me een infuus met oxytocine te geven. En heb ik een pompje voor de pijn gevraagd. Ik had beenweeen en een echt weeenstorm... Pompje duurde even, de vk zag ook dat de oxytocine niet nodig was! Om 6 uur volledige onsluiting, gelukkig! Ik dacht dat het bijna klaar was, niet dus... Door de beenweeen was ik zo uitgeput, dat ik geen goede houding voor het persen kon nemen, alles deed zoveel pijn! Eerst op bed, daarna even op de baarkruk, toen een katheter om mijn blaas te legen. Niets hielp en de hartslag van de baby daalde. Na een uur of wat persen werd de gyn gebeld, voor een vaccuum verlossing. Ik mocht toen zeker 20 minuten of langer niet meepersen en op mijn zij liggen, wat een pijn! Gelukkig kon ik me wel concentreren en dacht alleen aan de baby. En wat ik bij de zwangerschapscursus had geleerd, hijgen als een hondje! Toen de gyn er was heeft hij me in een andere houding laten persen (nog zonder de vaccuum) en was hij er in 3 persweeen! Wat een opluchting, na 1 uur en 45 minuten volledige ontsluiting...

Totaal andere bevalling als bij mijn eerste, die ging snel en ik had ook moeite met persen, maar dat deed niet zoveel pijn. En die beenweeen waren hels!

Gelukkig kwam de kinderarts al snel in de ochtend en mochten we gisteren naar huis. Ik heb nog wel 24 uur een katheter gehad, want ik kon niet plassen.

Baby doet het goed, aanhappen is nog wat moeilijk, maar hij plast en poept dus er komt wat binnen:p Ik lig nu wel heel beduusd op de bank want ik heb enorme stuwing, ben er echt beroerd van.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hoe gaat het bij jullie vinisa? Ook zo'n tevreden kindje? En hoe reageert je dochter? Mijn zoontje vind alles heel spannend, hij is erg druk. Maar heeft de baby ook al veel kusjes gegeven:)

@juis: lekker die wandeling, wie weet helpt het!

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Onze bevallingslijst:

14
    -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!

19
    -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

20
    -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!

22
    -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

25
    -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen!

2 december
    -Juis, 27 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing!

7 zwangeren!
    2 jongens
    3 meisjes
    2 verrassingen

8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86

Geboren:
    Maike79 - 23 augustus, Sem*, 30 cm, 385 gram, 26+5 weken
    Kaatje87 - 7 oktober, Noud, 47 cm, 2210 gram, 34+5 weken
    Leinos - 10 oktober, Tobias,? cm, 2405 gram, 33+4 weken
    Deurmat22 - 14 oktober, Lana, 47 cm, 2515 gram, 35+0 weken
    Lise87 - 24 oktober, Sam, ? cm, 2750 gram, 37+0 weken
    Riantje1987 - 26 oktober, Kyra, 52 cm, 3455 gram, 36+4 weken
    Mamemi - 29 oktober, Lianne, 44 cm, 2320 gram, 36+1 weken
    Dyson - 30 oktober, Karlijn, ? cm, 3205 gram, 37+6 weken
    Souries - 2 november, Keano, ? cm, ? gram, 37+4 weken
    Kukel - 2 november, Fleur, ? cm, 3150 gram, 37+6 weken
    Diortje - 4 november, Liam, ? cm, 4052 gram, 38+2 weken
    Cygnet2 - 5 november, Rijk, ? cm, 3570 gram, 38 weken
    JackieSt - 5 november, Isis, ? cm, 3026 gram, 37+4 weken
    xBLOEMPJE - 9 november, Jazzlynn, 46 cm, 2715 gram, ? weken
    Vlinder1309 - .., Luca*en een Lissa, ? cm, ? gram, ? weken
    Anja358 - 13 november, Jason, ? cm, ? gram, 39+1 weken
    Rosa1981 - 14 november, Lara Anne, ? cm, 4120 gram, 38+3 weken
    Anna123 - 15 november, Jax, ? cm, ? gram, ? weken
    Stefjuh - 16 november, Brooklynn, ? cm, ? gram, 39+4 weken
    SuusD- 17 november, meisje, ? cm, ? gram, ? weken
    Yntje- 17 november, meisje, ? cm, ? gram, 38+1 weken
    ACH- 18 november,
    N., 51 cm, 3610 gram, 40 weken
    MCM - 21 november, Louise, ? cm, ? gram, ? weken
    Mopje - 22 november, Melle, 51 cm, 4110 gram, 39 weken
    Vinisa - 22 november, Dylan, 53 cm, 3945 gram, 40 weken

Afspraken:
    november
    26 Juis (VK)

5. ACH

ACH Niet meer actief

@Lovely30 is ook al bevallen..
    22 nov. als ik me niet vergis!

@juis
    Hier hielp het.. Dus hoop mee voor je!

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Gefeliciteerd nieuwe mama's! Fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes :D

De lijst met zwangeren is nog maar kort, spannend hoor!

Hoe gaat het trouwens met alle borstvoedingsmama's? Loopt het allemaal een beetje naar wens? Ik hoor zulke wisselende verhalen om me heen, weinig succesverhalen eigenlijk. En als flesmama toch wel benieuwd hoe het bij jullie verloopt.

7. ACH

ACH Niet meer actief

Hier tot op heden nog een succes verhaal.. Gaat nog super maar vind het wel spannend hoelang het goed mag blijven gaan! Nu nog genieten!
    Ik moet persoonlijk er nog niet aan denken.. Flesjes maken.

8. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    JJ1308 hou je het nog vol?? Ik zie dat jij de 14de al uitgerekend was ..
    En dat je vandaag word ingeleid .. Heel veel succes..

Hier alles nog rustig. Vandaag weer naar Vk toe ben benieuwd of ze meer kunnen vertellen over wat hun planning is als het nog lang blijft zitten .. Wel beetje zenuwachtig voor..

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ dyson: hier geen goede bv ervaring. Net als bij mijn dochter mislukt. Bij mij gaat het al snel mis helaas.

En flesjes zijn ook niet zaligmakend, hij heeft veel last van opboeren/zuur. Hoop dat het niet zo erg wordt als bij zijn zus. Vannacht van 9 tot een uur of één onrustig, wakker en huilerig geweest.

Hopelijk gaat het snel beter :)

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ angelasm: succes bij de vk! Kan je zenuwen voorstellen.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hij is best tevreden. Hoewel sinds gisterenavond onrustiger. Slaapt niet echt en blijft onrustig. Nu ook naast me in de wieg, normaal slaapt hij en nu ruim uur na voeding nog wakker en onrustig. Hopelijk komt daar verbetering in.. doet me echt aan hoe het bij mijn dochter begon denken.

Dochter vindt het supe .: ) inderdaad veel kusjes. Ze is ook drukker en moet wennen aan sommige veranderingen. Maar ook erg trots :D

12. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb overmorgen mn eerste echo. Wel n beetje spanningen maar t vakt nog mee. Vandaag mijn uitgerekende datum. ik dacht dat ik n dubbel gevoel zou hebben maar tot nu toe geen last.

Succes angela. Ben benieuwd.

Jammer vinisa dat de bv niet lukt.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ Maike: spannend, veel succes bij de echo! Lijkt me confronterend de uitgerekende datum, fijn dat je er rustig onder bent.

14. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had t inderdaad als confronterend verwacht maar t valt tot nu toe reuze mee ♡♥♡ Tnx!!

15. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oow Maike succes vandaag .. Ja ok had ook wel verwacht dat het confronterend zou zijn.. Maar is alleen maar goed als he er zelf rustig onder bent

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Dyson. Hier bv met 1 flesvoeding 's avonds rond 23:00. Het heeft even geduurd maar het lijkt nu goed te gaan... tenminste ook voor mama. Ik wil er toch wel 3 uur tussen hebben. Nu lukt dat. Rijk is een hongerig mannetje en was afgelopen vrijdag al 3900 gram (geboorte gewicht 3570 gram)

We geven 1 flesvoeding zodat ik iets langer kan slapen en omdat mijn productie 's avonds wat achter blijft (en geen zin om daar heel veel toestanden van te maken)

@Maike...veel succes en geluk

17. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Maike! Fijn dat t vandaag goed gaat! Scheelt natuurlijk dat je weer een nieuw wonder verwacht! Leuk en spannend overmorgen!

Hier gaat het goed! Helaas dacht ik vannacht ff dat ik misschien zou beginnen maar helaas! Tot dusver blijft het rustig in m'n buik!
    Vandaag 39 weken! Dus heb ook nog wel ff officieel... Maar hij/zij is zooooo welkom!

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @maike: confronterende dag... Lijkt me vooral omdat je ook al nieuw leven in je buik hebt. Knuffel!

@bv: gaat super! Nou, ja, mijn productie is het probleem niet, en sinds we vandaag toch met een tepelhoedje begonnen zijn "snapt" hij het ook wat meer. Er ligt nu een hele tevreden mannetje te slapen in de kinderwagen bak in de box. Ik hoop het minstens zo kang vol te houden als bij mijn oudste (heb ik tot een jaar gevoed!) Ik vind het ook echt fijn om te geven.

Vandaag heb ik ook een goede dag, stuwing is weg, baby drinkt en ik ben zelfs eten aan het koken:D Wat een verschil met een prematuur kindje... Wel gek dat ik daar nu heel vaak aan terug moet denken...

Alle zwangeren nog heel veel sterkte!

19. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Borstvoeding, fijn dat het bij de meesten van jullie goed gaat, hoop dat het zo mag blijven gaan voor jullie allemaal.

@Maike, ik hoop dat je de dag goed door bent gekomen. Heel veel plezier bij je echo.

@Juis, nog even doorzetten, de beloning is het wachten meer dan waard ;)

20. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Ben de dag prima doorgekomen Dyson, tnx.

En ik volg met genoegen jullie ervaringen en leuke berichten! Vandaag nog geen nieuwe babytjes geboren?

Deel Deze Pagina