16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Grappig de slapen discussie... Wij zijn ook echt van het samen slapen, helemaal het eerste jaar. Melle slaapt dan ook in de co-sleeper naast me. Ook erg fijn met bv geven. Als hij echt niet in slaap kan komen leg ik hem naast me met zijn eigen dekentje. Dan slaapt hij zo in en kan ik hem weer wegleggen, of ik val ook in slaap, maar dat vertrouw ik wel. Afgelopen nacht was fijn, hij was wel om 2 en om 6 uur wakker, maar na een uurtje, voeding en verschonen sliep hij weer, en vanochtend was hij pas om 10 uur wakker!

Bij mijn oudste hebben we ook veel slapeloze nachten gehad, heel veel onrust (ik denk ook omdat hij prematuur was), reflux, hij spuugde echt alles uit, later medicijnen en hij had een dubbele liesbreuk. Pas na 3-4 maanden kwam er wat rust, maar toen ik ging werken kwamen de nachtvoedingen weer terug en heeft hij niet meer doorgeslapen. Nu nog steeds niet...

Dus ik heb nu echt een engeltje naast me liggen, als dat zo blijft...

2. ACH

ACH Niet meer actief

Ik vind het echt bijzonder.
    Stiekem zitten we allemaal in hetzelfde schuitje.
    Wat mij zo tegenvalt is dus blijkbaar de buiten wereld die altijd maar schijn ophoudt.
    Wat dat betreft heb ik het een beetje onderschat. Of een bord voor mijn kop gehad.
    Ik ben iemand die erg gehecht is aan nachtrust en regelmaat en dat moet ik nu echt aan de kant zetten.

@vinisa
    Dat verschilt erg. Soms ligt ze heel lang naar me te staren met die mooie oogjes en soms krijst ze het uit.

Vandaag een pak kunstvoeding gehaald en ze slaapt nu eindelijk na een combinatie fles en borstvoeding. Morgen komt de kolf binnen en dan gaan we hopelijk een nieuw ritme creëren.

@jullie allemaal
    Ik ben van mening dat je iedereens advies moet aanhoren en zelf kijken wat je er mee doet.
    Heb dan ook geen mening over het slaap advies van iemand.
    Mijn collega heeft alleen wel 4 jaar een spokend zoontje gehad snachts en die ging er echt aan onder door.. Daar ben ik altijd beetje bang voor.

Maar nu slaapt ze in haar wieg vrijwel naast me maar hoe leg haar eventueel tussenin dan? Gewoon hoog tussen de kussens met een eigen dekentje?

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    De kraam adviseerde om hem eventueel op het verschoonkussen tussen ons te leggen met eigen dekentje. Kan hij niet wegrollen. Maar het gaat nog goed met de co-sleeper, dus niet nodig.

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh maar dat is zeker wel zo. Niet iedereen zal dat doen, maar er zijn genoeg die dat wel doen. Ik had bij mijn dochter wel rekening gehouden met huilen, onrustige nachten, etc. en nog viel het tegen :) hoewel zij wel extreem was hoor. Naarmate ze ouder werd ging het beter en slaapt ze goed (behalve bij ziek zijn dan). De eerste tijd is altijd het vervelendst qua slapen en ritme, etc. Vervelend dat je er zo aan moet wennen, het zal vast snel wat meer wennen :)

Als ze zo stil ligt zou ik zelf proberen te slapen. Krijst ze dan is het een ander verhaal. Gewoon bij je nemen en hopelijk helpt dat dan al wat. Zo vervelend als ze krijsen :(

Wat betreft tussen jullie inleggen. Bij ons lag dochter (en nu soms zoon) op een kussen (wij hebben een kussen waar dat goed bij kan, gewoon zelf kijken wat het beste ligt). En ze liggen dan hoger dan wij, deken erover. Gisteravond heeft D. weer zo bij ons geslapen tot zijn voeding rond twaalven, hij was weer erg onrustig en huilerig. Daarna sliep hij zonder problemen de nacht in zijn wieg. Geen idee waarom de avonden zo onrustig verlopen..

Zo nu even ontbijt voor mijn dochter maken :)

Hoe is de nacht gegaan?

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ mopje: jouw zoontje klinkt als een voorbeeldige baby :) fijn hoor! Zeker als het bij een eerste niet zo fijn verliep.

D. is dan in de avonden erg onrustig en huilt soms even. Maar dan mogen we nog niet klagen, alles beter dan meer huilen/krijsen, etc.

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    #4766 vinisa, 3 dec 2013
    Laatst bewerkt: 3 dec 2013
    Oeps iets te vroeg gejuicht, hij is nu ook weer zo onrustig...ohjee dan toch krampjes? Hopelijk niet :p

7. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Maike, heel veel sterkte en een dikke knuffel!

@Juis, nog even volhouden! En wat ontzettend knap van je dat je die envelop nog niet stiekem open gestoomd hebt, ik zou me echt niet in kunnen houden!

Karlijntje slaapt hier al sinds dag 1 in haar eigen bedje op haar eigen kamertje. Soms baal ik er wel van als ik er weer uit moet om dr speentje er weer in te stoppen maar ze maakt zoveel herrie in haar slaap dat ik anders ook geen oog dicht zou doen.
    Sinds vorige week voor het eerst een projector met beestjes/sterretjes gebruikt en als ze nu wat onrustig wordt zetten we die aan en houden we even de armpjes vast (die wild in het rond maaien) en dan slaapt ze binnen een paar minuten.

Kleine meid is net in bad geweest en dat betekent hier dat ze nog een paar uur wakker is, ze slaapt echt NOOIT na een badje.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Rijk vandaag 4 weken: 4640 gram (geboorte 3570) en 56 cm.... kleine spekmans!!

Slapen? Bij ons tot doorslapen ivm de bv daarna lekker op je eiven kamer.

9. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi meiden,

Gisteren heeft Noud zijn eerste prikjes gehad! Was ff krijsen, maar hij was zo stil! Toppertje! :)
    Noud is nu 54,5 cm en weegt 4255 gram! (geboortegewicht 2210) In 8 weken 2 kilo aangekomen! Jeej en dat van mijn melk! :)

@Slapen, Noud slaapt nog bij ons op de kamer in zijn wiegje. Binnenkort gaat hij naar zijn eigen kamertje!

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @kaatje: wat doet Noud het goed! Echt super zeg, en dat op jouw melk, lekker gevoel hè?

@cygnet: lange jongen is rijk al, geen idee of dat gemiddeld is met 4 weken?

@vinisa: hier nog steeds een voorbeeldige baby, als het anders wordt horen jullie het:D Beetje jammer dat zin broer met slapen geen voorbeeldig peuter is... Vannacht ging super goed, nu ligt hij weer te praten in zijn bedje, en dat wordt meestal huilen na een uurtje... Ik hoop zo dat hij in slaap valt want ik ben alleen thuis vanavond en als baby dan ook wil drinken...

Morgen komt het cb langs, benieuwd wat melle nu weegt! Hij krijgt al een onderkin, dus hij zal wel weer gegroeid zijn.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ cygnet: dat gaat snel, alweer 4 weken. Flink ventje inmiddels :) goed gegroeid.

@ mopje: oh nou als dreumes en nu peuter doet onze dochter het weer wel goed. Ze slaapt prima en huilt nooit in bed. Ja als ze huilt is er echt iets, dan is ze ziek of heeft ze pijn. Verder slaapt ze voorbeeldig haha. Dus hier andersom ;)

Vanavond gaat het beter met D. *klopt af* ik heb besloten om vandaag geen vitamine D druppels te geven (ik had de druppels op oliebasis) en besefte me dat hij sindsdien en na die druppels (tegelijk met fles) onrustig is. Of dat nu de oorzaak was weet ik niet, maar hij slaapt nu wel :) en het kan niet beter uitkomen, want ik ben goed verkouden (keelpijn, hoofdpijn, hoesten en veel neus snuiten). Een cadeautje van mijn dochter ;) hopelijk krijgt D. het niet.. En mijn dochter is nu minder verkouden, maar is sinds gisteren aan de diarree. Dus het gaat lekker hier haha. Nu ga ik snel de geboortekaartjes in elkaar zetten en dan kunnen ze morgen weg. Het klinkt laat, maar we hebben afgelopen weekend pas de foto laten maken van D. die voor het kaartje wordt gebruikt :)

12. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Cygnet, dat gaat zeker lekker zeg. Hier nog geen 4 kilo met 4 weken en ik vind de kleine meid al zo groot worden nu...

@Kaatje, fijn dat het zo goed gaat met Noud. Voelt hij in jouw ogen ook al zo ontzettend groot? Hij was natuurlijk enorm klein en fijn bij zijn geboorte dat hij nu vast al reuze groot lijkt.

@Mopje, hoop dat de grote kleine man toch lekker is gaan slapen. Lijkt me wel zwaar hoor, twee kleintjes, ik vind 1 al een behoorlijke uitdaging.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ juis: hoe gaat het met je? :)

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ dyson: haha wat een verschil qua gewichten hè. D. is al boven de 4 kilo, maar hij woog dan ook bij geboorte 3.945 gram. Hij viel de eerste dagen af, maar kwam binnen een week al op zijn geboortegewicht. En ik vind hem dan nog best klein haha, maar zou je jouw kleine ernaast leggen dan is hij vast een reus ;) mijn dochter woog 3.370 gram en viel na geboorte meer af, maar ik zie echt nu geen verschil met haar destijds, omdat ik ze niet naast elkaar kan leggen om te vergelijken haha

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goedemorgen!

@Juis... hoe is het met jou?

Hier zijn de nachten meestal ok: slapen van 23:30 tot ongeveer 3:30-4 uur, voeding daarna weer slapen tot 7:00-7:30. Rijk kreunt meestal in de tweede helft van de nacht wel maar daar kan ik wel tegen. Echt onrustig is hij gelukkig niet. We slapen dus best goed.

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Na een uurtje praten in bed is hij zelf in slaap gevallen... Gelukkig! We beginnen hem een beetje te snappen, niet moe genoeg is of niet goed gaan slapen en/of in de nacht wakker worden. Misschien later naar bed?

Gisteravond ook een onrustige baby, hij huilt dan niet, maar ligt geluidjes te maken en met zijn armpjes te zwaaien. Uiteindelijk is hij op mij in slaap gevallen, ik ben nog maar een half uurtje wakker gebleven, zucht. Maar ik moet niet klagen hoor! Ik sliep op 12 uur, (al 2 uur met voeden etc met hem bezig) toen half 3 en 6 uur. Voor bijna 2 weken oud niet gek.

@vinisa: ik zie het grootte verschil tussen de broertjes wel heel goed, maar dat was ook 2320 vs 4110! Melle is echt een lekkere dikkerd, onze compacte baby noemen we hem! Fijn dat je dochter lekker slaapt, weer een zorg minder in de nacht.

@dyson: wat groeien ze snel. Ik kan me ook echt niet meer voorstellen dat hij in mijn builk heeft gezeten! Met 2, ach, het went, de kleine is zo rustig dat ik gelukkig wel tijd heb voor de oudste druktemaker.

17. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Lief dat jullie aan me denken!

Hier gaat het eigenlijk goed... Weinig klachten alleen verveling.

Net bij de VK geweest! Kleine wordt op 3350/3400 geschat! Heb dinsdag weer afspraak (41+1) en dan krijg ik woensdag afspraak bij de gyn. Maar ze ging er vanuit dat dit niet nodig was.
    Kleine is al tijdje helemaal ingedaald maar ligt nu ook voort met kromme rug waardoor m'n ribben al paar dagen met rust gelaten worden! (Love it!) ze had zelf al tijdje t voorgevoel dat ik haar aankomende nacht uit bed ga bellen maar dit was gewoon haar gevoel. Maar iig ze verwacht met t geen ik d'r vertelde ik voor dinsdag wel bevallen ben!

Lets hope so ik ben zo jaloers op jullie! Zelfs op jullie slapeloze nachten enz!

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @juis: liever slapeloos van een baby dan van maagzuur en andere zwangerongemakken! Ik denk dat niet lang meer duurt;)

19. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Ja idd! En dan knuffelen met je eigen vlees en bloed! *zucht* kan echt niet wachten!!!

20. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Dyson, vergeleken met hoe hij was is hij idd groot haha! Hij krijgt ook al een onderkinnetje en spek op z'n benen! :)

Deel Deze Pagina