16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal er komt hier weer wat rust in de tent net al wat bij gelezen maar nog echt niet alles haha .. Vanaf vrijdag toch redelijk wat berichten haha..

Juis de laatste .. Ja hopelijk duurt het voor jou ook niet lang.. Ik begrijp je gevoel zat ook hij de latere he haha erg frustrerend af en toe .. En nu is mijn meisje al weer aantal dagen oud .. Gaat zo snel..

Bevalling:
    He ik zou eigenlijk ingeleid worden vrijdag .. maar ik was donderdag nacht zelf maar alvast begonnen haha . heel avond en nacht wakker met weeen , snacht vk nog gebeld van ja de weeen komen met tussen poses van 5/6 min maar duren erg lang.ze zei ja die tussen tijd is erg lang dus kan nog erg lang duren want je moet echt tussen 3/4 min zitten en dat 1,5 tot2 uur lang..
    Na uur belde ze terug . Er was meer tijd tussen gaan zitten maar wel langere weeen , dus afgesproken gewoon volgens afspraak om 7 uur melden voor inleiden . En hopen dat dit voorwerk iets heeft gedaan zodat ik geen ballonnetje zou hoeven..

In ziekenhuis aangekomen bleek ik al tussen 4/5 cm te zitten.. Had ik niet op gerekend want ik zat echt in mijn hoofd van ja ze zeggen voorwerk, maar ik dacht wel als dit voorwerk de minst pijnlijke periode is hoe ga ik dat dan in hemelsnaam volhouden .. Blijkbaar dus gewoon echt altijd weeen gehad .. Aan de monitor zagen ze idd weeen van aantal minuten en tussen poses van 5/6 min.. Toen toch weeen opwekkend gehad in de hoop dat de weeen korter werden maar wel sneller achter elkaar..
    Helaas kwamen ze wel sneller maar niet korter van duur dus was erg uitputtend zonder ruggenprik haha want dat was te laat al..
    heb vrij zware bevalling gehad mocht geen ruggenprik ofzo uiteindelijk wel een paar keer zo'n pompje mogen gebruiken..
    Ik had rug weeen maar omdat ik blijkbaar erg slap was al en niet kon zitten of staan zonder flauw te worden moest ik blijven liggen ... Was erg moeilijk opvangen op die manier..

Is wel erg snel gegaan voor mijn gevoel ook, want ja om 7 uur hoor je van nou je hebt zoveel cm en om kwart voor 1 persen.. En om 13,34 mijn dochter geboren ..

Na bevalling gelijk nina bij mijnweg gehaald en onder narcose want mijn placenta bleef zitten en baarmoeder kromp niet samen dus ik bleef leeg lopen . Daarom moesten we blijven want ik kreeg bloed bij enz..
    Was nog even erg heftig en ging erg snel allemaal , komt ook langzaam allemaal terug wat er nu uiteindelijk na de bevalling allemaal is gebeurd ..

Moet zelf wat dingen verwerken , merk dat ik moeite heb dat ik niet dat huid op huid contact heb gehad enz.., de eerste keer dat je kind goed kan aankijken ligt het aangekleed en wel in een bed..

Maarja nu een mooi gezond meisje naast mij dus ben blij..

Even voor de lijst ..

Nina 4270 gram.. Lengte moeten we nog meten en ik was 41 weken zwanger..

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ angelasm: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Flinke meid zeg :) klinkt heftig, vooral de afloop met de placenta. En rugweeën opvangen terwijl je ligt is zeker rot, dat is niet te doen (heb bij mijn dochter dus wel liggend rugweeën opgevangen, deze keer ook rugweeën maar anders opgevangen).

3. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Angelasm, jeetje wat een verhaal. Sterkte met het verwerken, het is niet niks.
    @Juis, ik hoop voor je dat je vk gelijk krijgt en je haar vannacht uit bed gaat bellen.

Hier vandaag echt een regeldag, kleine meid drinkt mega-flessen leeg en begint dan toch 45min te vroeg al te roepen om de volgende fles. Ze had vandaag ook haar eerste traantjes, wat is ze dan extra zielig! Ze kan al zo'n enorm zielig gezichtje trekken en dan nu echte traantjes, je kan mama gelijk opdweilen...
    Vandaag heerlijk stuk gewandeld en ook de pijn achteraf in m'n bekken/schaambot begint echt af te nemen, heerlijk! Dat gesjouw met die kleine in zo'n kinderwagen, precies waar ik maanden van heb gedroomd, iedere dag genieten.

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ dyson: wat fijn dat je zo geniet!

@ iedereen: ben nog steeds ziek :( enorme hoofdpijn, verkouden en mijn ogen zijn rood. Ik zie er niet uit haha. Hopelijk is mijn dochter vandaag eens van de diarree af, dat zou al wat meer rust geven. En ik hoop dat ik me ook snel wat beter voel, dit is niet prettig zo..

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ juis: en had je vk gelijk? ;)

6. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant

Nee :( wel onrustige buik gehad paar x vannacht maar dat was t dan ook weer.

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh dat is jammer :(

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @angelasm: dat lijkt me echt erg, eindelijk bevallen na een pittige paar uur en dan nog naar de ok... En je kindje achterlaten :( Ik heb er heel lang moeite mee gehad dat mijn oudste meteen de couveuse in moest en hij niet bij mij bleef. Nu heb ik 2 uur met hem op bed gelegen voordat hij aangekleed werd. Dat was fijn. Ik had beenweeen, ook niet leuk, ik was helemaal uitgeput toen ik eindelijk kon persen!

@vinisa: niet fijn ziek zijn in je kraamtijd! En ook nog een zieke dochter:( Zoontje heeft niks? Ik heb 2 verkouden mannetjes. Zo zielig, mini snotjes bij de baby, hij piept als hij drinkt. Maar niets ernstigs, de ha kwam gister op "kraambezoek" en heeft even gekeken, maar verder kerngezond.

@hier: eerste ochtend alleen met 2 kids, pittig hoor, vooral na een zware nacht... Maar ook gezellig, het is hier nu een beetje een bende. Jammer dat we niet naar buiten konden met het slechte weer. Nu slapen ze allebei, maar het is zo weer tijd voor een voeding denk ik. Kan ik daarna misschien ook even slapen?

9. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nina is 53 cm lang

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ mopje: nee D. is gelukkig (nog) niet ziek :) pff hoop ook echt dat hij dat niet wordt, dan word ik gek ;) Mijn dochter is nog steeds niet helemaal in orde en ik ook niet :( is echt rot, want ik kan niet rusten haha en dat wil ik wel.. Al is het maar even :)

Was je man tot gisteren thuis? Dat is wel fijn. Mijn man heeft alleen de twee dagen vrij genomen waar hij wettelijk recht op heeft. Hij moet al vaak op verplichte periodes vrij nemen, dus hij heeft niet de dagen om echt veel extra vrij te nemen. Heb het wel gemist, best pittig al snel alles alleen te moeten doen en dan nog ziek te worden ook en een ziekte peuter om me heen te hebben.

Balen dat je beide zoontjes ziek zijn, beterschap! Wel fijn dat jouw huisarts even naar je jongste zoontje heeft gekeken :) En heb je vanmiddag nog kunnen slapen?

11. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Juis, nog nieuws vandaag? Heeft de onrustige buik van vannacht nog iets opgeleverd?
    @Mopje, sterkte met je jongens. Hoop dat ze allebei snel opknappen.
    @Vinisa, ook beterschap voor jou en je meisje.

Voor mijn man blijft het nog steeds wennen. Hij lijdt behoorlijk onder de gebroken nachten en weet af en toe nog echt niet wat hij met de kleine aan moet. Hij heeft me net uit bed getrokken om te vragen hoe hij haar rustig moest krijgen. Inmiddels ligt hij te pitten en zit ik weer klaarwakker beneden en heeft het weinig zin nu al te gaan slapen als de kleine om 0:00u weer een fles moet hebben. Dacht ik een keer wat extra uurtjes slaap te pakken door extra vroeg te gaan slapen... Zucht...

12. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    @vinisa afhankelijk van de cao van je man krijgt hij ook nog 1 of 2 kraamdagen! Veel mensen blijken dat niet te weten. Dus dag geboorte, dag aangifte en 1 of 2 kraamdagen.
    2 is wettelijk maar sommige cao's hebben dit naar 1 terug gezet.
    Die dagen moeten in de eerste x (weet niet meer zeker dacht 4) weken opgenomen worden anders komen ze te vervallen.
    Wie weet heeft je man zo nog ergens 2 extra dagen met je!

Hier:
    Heeft niks verder opgeleverd helaas. Lig nu weer in bed. Weer beetje rare buik vind ik zelf (maar twijfel ook steeds meer aan mezelf en wat ik voel) iig heftige rugpijn!:( en misselijk maar dat heb ik meer de afgelopen nachten als ik net lig. Denk dat m'n maag t toch zwaar te voortduren geeft nu! Hoewel t maagzuur medicijn goed werkt gelukkig!
    Iig is het geen 5 dec kindje! Wie weet morgen en brengt de Sint me vannacht n cadeau(/weeën;))

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Bedankt!

Oh dat is vervelend. Hoe zijn de nachten dan bij jullie? Mijn man kan er ook niet zo goed tegen hoor, ook al is dit onze tweede haha. Hij neemt wel D. op zich als hij onrustig is, dan laat hij mij wel liggen als we dat bewust zo doen (alleen bij echte twijfel zal hij dan wat vragen), maar dat komt gelukkig niet vaak voor. Toevallig is D. wat onrustiger sinds een dag of twee. Slaapt slechter alleen, wilt meer contact hebben. Op zich geen ramp, maar ik heb ook nog een dochter en die kan ik dan minder aandacht geven :( 's avonds slaapt hij meteen als een van ons hem in de armen heeft en in zijn bedje wordt hij weer wakker ;)

Zo ook nu, ik moet er weer naartoe ;) dus ik ga weer...

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ juis: ik hoop dat je snel weeën krijgt!

En bedankt voor de tip. We hebben één dag als calamiteiten opgegeven en twee dagen kraamverlof. We weten dat het tot max. 4 kan, maar we willen zijn werkgever ook niet ergeren.. Hij werkt er pas sinds september en tja we hebben geen zin in gedoe :)

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @vinisa: ml heeft wel gewerkt vorige week, wel minder, de dagen dat hij er niet was, was of de kraamhulp hier, of mijn moeder. Maar het was best gezellig met z'n drieën! Niet meer geslapen, toen ik net indommelde op de bank werd de kleine al wakker met honger!

@nachten: wennen hè? Wij zijn al niet meer gewend om door te slapen, dus het valt mee. En ik vraag ml alleen om te helpen alle de oudste goed slaapt (hij heeft week doorgeslapen vannacht:D). En dan een keer per nacht, ik ben toch wakker om te voeden, kan dan ook wel even een luier verschonen.

Ik lig weer op de bank met baby. Spugen wordt steeds erger, best zielig. Vannacht ging wel goed gelukkig. Maar ik trekt steeds een vies gezicht als de melk boven komt. Ben een beetje bang dat dit weer dezelfde kant op gaat als met de oudste! Zal hem zo eens in bedje leggen.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Juis...al nieuws? Ben je niet vergeten hoor :)

Hier alles goed. Mannetje gaat lekker. Hij slaapt erg lief, eet goed en is verder vrolijk. Vannacht was het helaas niet zo makkelijk. Eten om 3:30 en daarna onrustig. Uiteindelijk bij papa op de borst geslapen en dat ging goed...Gelukkig. .was flink moe

Straks naar schoonouders voor pakjesavond.. ben benieuwd

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Gezellig cygnet, wij gaan zondag. Eerste bezoekje buitenshuis! Gisteren met z'n vieren kadootjes gedaan. Maar een paar, het papier was het allerleukste! Jouw kinderen zitten er zeker midden in?

De onrust begin van de avond begint hier ook te komen. Met z'n tweeen geen probleem (ml was gelukkig eerder thuis vandaag). Maar normaal ben ik 3 dagen van de week alleen tot half 7/ kwart voor 7. Benieuwd hoe we dat nu weer gaan doen, dreumes moet wel eten!

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Lastig hè. Mijn man staat om 5 uur op en vertrekt om 6 uur en komt gemiddeld pas rond half 7 thuis (soms 6 uur en soms 7 uur). Dat zijn best lange dagen alleen, zeker met een dwarse pittige dochter en een zoontje die ook z'n onrustige momenten heeft. Gelukkig is hij wel snel getroost door gewoon bij me te zijn, maar ja dan heb ik wel minder vrijheid en moet moeilijker doen om eten enzo te regelen haha. Ik ga er vanuit dat het vanzelf makkelijker zal worden ;):) op dit moment moet ik echt nog mijn draai erin vinden.

Hoop dat je zoontje weer wat rustiger zal worden!

19. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Nope hier is nog alles rustig en dicht :p

Er verwachten er een behoorlijk aantal dat ik morgen beval (waarvan er een aantal dat al vanaf t begin (!!!!) roepen hahaha hoewel ik nie dacht dat ik nu nog zwanger zou zijn en ze voor gek verklaarde zou ik t nu toch wel errug relaxed vinden ;)

Ik hou jullie op de hoogte vind t lief dat jullie aan me blijven denken

Dikke kus voor jullie!

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha zou wel leuk zijn als de voorspellingen kloppen :)

We vergeten je zeker niet, duim echt voor je dat je snel je kleine in je armen mag hebben :)

Deel Deze Pagina