16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal,

Pfff, heb me echt gruwelijk verslapen vanochtend. Heb vriendlief niet weg horen gaan en ook m'n eigen wekker heb ik niet gehoord. ;) Was dus een half uur te laat op m'n werk maar gelukkig zijn ze niet al te moeilijk. Net even gebeld naar de gemeente voor een afspraak voor erkenning. Heb een afspraak ingepland voor volgende week maandag. Hoop dat vriendlief dan ook kan want ik heb het niet overlegd. Wilde eigenlijk een afspraak maken voor donderdagavond maar dan kun je blijkbaar alleen documenten ophalen. Ik ga nu maar snel aan de slag.

Fijne dag!

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Gisteren trouwens een enorm leuke luiertaart gekregen van m'n zusje. :)

3. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke taart Jackie! En lekker weinig calorieën ;)

Heb hier een paar pijnlijke weekjes gehad. Bij laatste controle vk wel aangegeven (zij dacht blaasontsteking, ik niet). Na week toch maar naar huisarts (geen blaasontsteking), bloedprikken (alles oké). Huisarts vond dat ik terug moest naar vk, vond het belachelijk dat ik zoveel pijn had en zij er verder niks mee deed. Niet gedaan. Heb lekker een bekende van me gebeld en mocht gelijk komen voor een (energie)behandeling. (Dus nà huisarts en alles hè!)Hij kwam er al snel achter dat er iets verschoven was in mijn rug en dat is recht gezet. Tranen liepen mijn oren in en de dag erna was ook niet leuk maar nu voel ik me steeds beter en kan weer slapen. Buik is explosief gegroeid laatste week, zal ook een deel van de pijn geweest zijn. :$ Ik word echt een big mama :) even wennen hoor.

Ga zo een en ander inslaan zodat ik morgen en overmorgen niks hoef te sjouwen. Moet het tijdens die warmte rustig aan doen maar dat vind ik eigenlijk ook wel logisch.
    Wens jullie alle koelte toe voor komende dagen!

4. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Goeiemiddag iedereen!

Leuk een luiertaart!! En idd weinig calorieen hihi :p

Hier ook een druk weekend gehad.. Zaterdag 2 kinderverjaardagen,.. Was pas half 8 thuis en kon niet meer.. Blijft toch wennen dat je normaal gesproken minder last van zou hebben en nu was ik helemaal uitgeteld..

Gister gezellig bij mijn moeder en stiefvader gegeten voor vaderdag.. M
    Niks voor mijn vriend gekocht eigenlijk.. Komt volgend jaar wel..

Heb iets teveel gedaan vanochtend.. Huishouden gedaan, hondjes gewassen.. Wassen buiten gehangen.. Nu weer last van mijn rug.. Wilde nog boodschappen doen, maar kijk wel eventjes.. Lekker alles op het gemakkie vandaag..!

Hier alweer bewolkt..:( hopelijk blijft het droog..

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geweldige luiertaart.. dat heb ik nooit mogen krijgen in mijn zwangerschappen.. hopelijk komt nog iemand op dit briljante idee!!!

6. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Leuke luier taart,,

Ik vandaag weer controle gehad , goed kloppend hartje gehoord,
    Alleen erg lage bloed druk dus dat verklaard de mooie sterretjes die ik afgelopen week al aantal keer heb gezien,, mijn gewicht is goed zelfde als 2 weken geleden, dus nog steeds 2kilo onder mijn start gewicht maar het is nu in iedergeval stabiel,,

Nog 2,5 week dan eindelijk 20 weken echo, het mag nu toch wel eens gaan opschieten , en dan hopen dat meneer/mevrouw niet stiekem met de handen tussen de benen zit haha,

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @mamemi: verschoven wervel kan echt veel pijn doen. Ik had het toen ik net wist dat ik zwanger was. Alleen boven in mijn rug. Kon janken van de pijn. De fysio heeft dezelfde dag nog mijn rug weer "recht" gekregen. Ik snap dat als je er een tijdje mee blijft lopen (en het niet mega acuut is zoals bij mij) het echt vervelend kan zijn, terwijl het simpel te verhelpen kan zijn.

Ik ben zaterdag trouwens ook nog op kraambezoek geweest bij een goede vriendin. Ze hebben al 2 jongens en daar is een derde bij gekomen. Die jongens en mijn zoontje hebben met zn drieen de kamer op stelten gezet (gelukkig waren de papa's erbij...) en wij hebben heerlijk "getut" met de baby. Wat zijn pasgeborenen toch klein... Was het alweer vergeten!

Zo lasagne staat in de oven, ik ga ons mannetje ophalen bij de oppas!

8. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Ach, ja hebben het heel leuk gehad! :) Vandaag de hond weer opgehaald, nou die heeft het ook erg naar haar zin gehad haha! :)

@Jackie, Oeps! haha kan gebeuren toch! ;) Mooie luiertaart heeft je zus gemaakt!

9. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    @Luiertaart Altijd leuk, dat soort cadeautjes. Zeker als de gever er zelf moeite voor gedaan heeft!!

@Rugklachten Ook steeds meer meiden met rugklachten hier geloof ik. Voel ik me niet zo alleen. Morgenvroeg weer fysio.

@Slapen Heb vannacht in coma gelegen omdat ik zaterdagnacht praktisch niet geslapen heb. Dan is in coma liggen altijd wel prettig :)

@SnikHeetWeer Morgen denk ik met een emmertje water, voetjes erin en in de schaduw zitten... Lekker.

10. ACH

ACH Niet meer actief

Wauw leuke taart @JackieSt! Vervelend verslapen.. had het zelf zaterdag ook!

@hier
    Warm! Het gebied waar we zitten is erg in ontwikkeling met daarbij een nieuw winkelcentrum. Geweldig! Oma en tante hadden dus nog nooit een roltrap gezien! Krijg ze daar maar eens op..

@Angelasm
    Vervelend he die lage bloeddruk? Hier ook last van.. maarja beter dan te hoog toch?

Wel beetje jammer dat tante (verstandelijk gehandicapt) niet van me af kan blijven vanwege het feit dat ik zwanger ben.. ze bedoelt het lief maar schrik soms nof als manlief het doet laat staan een 'vreemde'.

Volgorde klopt niet helemaal! Fijne avond nog en hopen op heerlijk weer voor de komende dagen.

11. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!str a ks op werk uitgebreid reageren,nu iedereen succes wensen vandag. Ik begin maar vroeg dan sla ik de meeste hitte over op kantoor!

12. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    fijne dag allemaal

13. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Vannacht weer heerlijk geslapen,.. En niet zo vaak hoeven te plassen.. 3x maar haha..
    Zo weer even naar de fysio..voel ik me ook weer stukken beter..

Zijn er nog meer met last van hooikoorts? Ik heb er sinds gister last van.. Normaal gesproken nooit... Is er iets wat we mogen gebruiken? Kon er op google niet veel over vinden..

Me ogen voelen alsof ik heel hard gehuild heb.. Dik en branderig..en dan weer hoofdpijn..zo mijn klaagmomentje heb ik ook weer gehad haha:D

Voel de baby wel steeds vaker alleen mag het van mij wel nog meer hihi.. Soms voel ik hem ook een dag niet maar schijnt normaal te zijn...

Ik ga lekker genieten van het weer als het niet te warm is! Fijne tropische dag iedereen!!

14. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Haaaai meiden!

@Rugklachten. Hier ook hoor! Alleen ik heb dit al vanaf het begin van de zwangerschap loop al vanaf maart 1 a 2 wekelijks bij de fysio...

Vandaag eigenlijk naar de VK maar moet proberen de afspraak te verzetten... mn beste vriendin kan mn hulp op het moment even heel goed gebruiken waardoor ik mezelf even op een 2e plek schuif... (heel slecht maar soms gaat t andere even voor) straks ff bellen of ik of eerder kan of morgen...
    Vanmiddag iig vrij of voor vk of voor mn vriendin en morgen de hele dag vrij! Heb niks op een bloed heet kantoor te zoeken als ze verwachten dat het hier in zuidoost brabant 39 graden kan worden...

Geniet allemaal van de zon! Voor mij hoe warmer hoe beter. Heeeeeerlijk!

15. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @juis groot gelijk heb je! Ik heb ook vanaf half twee weekend morgen. 's morgens eerst hondje naar trimmer brengen, die vind dat vast ook fijn, wat haren kwijt met die temperaturen. Trimmer zit 200 meter van mijn werk, dus beetje zonde om alleen voor de hond heen en weer te rijden dus dan werk ik 's morgens nog.

Donderdag gaan we in ondertrouw en naar een begrafenis van iemand in de schoonfamilie. Ik hou er niet van, maar we zetten ons er maar even overheen. zal wel een aparte dag worden eerst iets heel leuks en dan zoiets verdrietigs...

Nou inmiddels al een uurtje aan het werk en wil mijn bed wel weer in :D Gaaaaaaaaaaaap

16. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morning Diortje (en de rest uiteraard) :) Hier al 23 graden in de schaduw, dat wordt wat vandaag...
    Hooikoorts; bij de apotheek kunnen ze je goed informeren. Ik mag hetzelfde anti-allergie middel (recept) gebruiken als anders. Mocht je het liever met niet chemische troep proberen dan is Pollinosan misschien een optie. Dat zijn kleine tabletjes die je onder je tong kunt leggen (wordt via slijmvliezen opgenomen en werkt daardoor snel). Voordeel is dat je inname kunt aanpassen aan weer/klachten. Maar ik zou eerst met arts/vk overleggen voor je een tip van een ander opvolgt.

ACH; zaterdag verwacht ik ook een aantal mensen te zien die ongevraagd aan mijn buik gaan zitten. Kijk ik ook niet naar uit :(. Buiten vriendlief ben ik ook niet zo aanrakerig dus dat wordt nog wat komende maanden maar ook dat zullen we wel weer overleven.

Voor de zonaanbidders: geniet :cool: voor de rest: keep it cool ;)

17. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @buikvoelers ik ben wat dat betreft wel duidelijk volgens mij: de kids op mijn sportvereniging heb ik niet veel moeite mee, maar als ik bij andere mensen er geen zin in heb, zeg ik ook gewoon even dat ik er geen zin in heb en dat niet iedereen moet verwachten dat ze nu constant aan mijn buik mogen zitten. Alleen vl vind ik prima. Zelfs familie ben ik niet zo van, maar ja, daar zal ik wel af en toe wat inslikken.

Oh, morgen alweer 18 weken! Wat vloog deze week voorbij!!

18. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    @buikvoelers: haha alleen dat woord al. Heb er nog niet echt last van. Misschien is m'n buik ook nog niet dik genoeg.

Heerlijk om een (mid)dagje vrij te nemen.. Slim!! Ik ben zelf al op dinsdag vrij en woensdags heb ik alleen maar s ochtends toetsen surveilleren!
    Gister m'n laatste lessen gegeven: had het eigenlijk helemaal niet zo door! Heerlijk dat de zomervakantie dan nu in zicht komt.

Juis: sterkte vanmiddag!! Ik hoop dat het verplaatsten lukt.
    Souries: inderdaad een dubbele dag.. Raar om zo geluk en verdriet samen te hebben!

Hier: om 13:30 moeten we in het ziekenhuis zijn voor de 20 weken echo! Vind het best spannend: de tijd mag wel wat sneller gaan nu! Heb er ook wel veel zin in.. Lekker naar ons hummeltje kijken!! :D

Fijne dag allemaal!! Liefss

19. Deurmat22

Deurmat22 Actief lid

20 feb 2013
    299
    0
    0
    Onze bevallingslijst:

13 (1)
    -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen!

14 (3)
    -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!
    -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen?
    -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!

15 (1)
    -Nena85, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een verrassing!

16 (1)
    -Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een jongen!

17 (1)
    -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

18 (1)
    -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje!

19 (6)
    -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis als het kan (GBS) en het is een jongen!
    -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -ACH, 20 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/ jongen?

20 (3)
    -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -ydee, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!
    -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

21 (1)
    -mcm78, 34 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

22 (5)
    -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing!
    -Dootje24, 30 jr, 3e kindje, FV, thuis en ik denk een meisje
    -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!
    -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, BV/FV, thuis en het is een meisje/ jongen?
    -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje!

23 (4)
    -Vlinder1309, 29 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -MaMeMi, 42 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen!
    -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

24 (1)
    -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

25 (2)
    -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen?
    -Maike79, 33 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje?

26 (2)
    -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -bloementuin, 29 jr, 1e kindje, BV, thuis het is een jongen/meisje?

28 (1)
    -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje/jongen?

29 (1)
    -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een meisje/jongen?

30 (1)
    -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen!

2 december (1)
    -Juis, 26 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

36 zwangeren!
    6 jongens
    7 meisjes
    4 verrassingen

8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86

Afspraken:

juni
    11: Stefjuh (VK), Deurmat(pretecho geslachtsbepaling)
    12: Diortje (vk), Deurmat (echo controle gynaecoloog)
    18: Juis (vk), Lise87 (20 weken echo), xBloempje (vk) riantje1987 (vk)
    20: Dyson (20 weken echo), Firsttime (vk)
    22: Leinos83 (pretecho)
    24: Cygnet2 (vk), JackieSt (vk) Rodaina (vk)
    25: Kaatje87 (20 weken echo)
    26: Mopje (vk)
    28: Leinos83 (VK)

juli
    1: JackieSt (20 weken echo), Kukel (20 weken echo) riantje1987 (20 weken echo)
    2: Cygnet2 (20 weken echo), Maike79 (vk),Diortje (20 weken echo)
    3: ACH (20 weken echo) ACH (vk), Anja358 (20 weken echo)
    4: Rodaina (20 weken echo) lis1989 (vk)
    5: Leinos83 (20 weken echo), vinisa (20 weken echo)
    8: ydee (20 weken echo), Deurmat (echo+ controle gyneacoloog), MaMeMi (20 weken echo), lis1989 (20 weken echo)
    9: Kaatje87, (vk), Deurmat (20 weken echo), xBloempje (geslachtsbepaling)
    10: Maike79 (20 weken echo), Mopje (20 weken echo) Stefjuh (20 weken echo)
    11: Souries (vk)
    12: Souries (20 weken echo)
    15: riantje1987 (gratis pret echo)
    16: Firsttime (20 weken echo) Stefjuh (VK)
    18: Happyikke (20 weken echo)

augustus
    6: Cygnet2 (pretecho)
    ----------------------------------------------------------------------------------
    Je mag jezelf bij de lijst toevoegen (lijst kopiëren en dan jezelf erbij zetten) Graag de laatste versie nemen!
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Dit is dan de lijst van 18 juni 12.01 uur[/QUOTE]

20. Deurmat22

Deurmat22 Actief lid

20 feb 2013
    299
    0
    0
    He meiden, ik merk niet zo actief te zijn hier, dus even een update hihi. Ik lees stiekem wel vaak mee op mijn telefoon voor het slapen gaan. Want ik ben wel heel nieuwsgierig hoor.

Het afspreken vrijdag met Firsttime was erg leuk! Zeer geslaagd!.

@Buikvoelers (grappige naam) nee nog vrijwel geen buikvoelers haha, mijn buik groeit toch niet zo heel snel.

@Lise87 nu al voor de 20 weken echo? Dan mag toch echt pas bij 20 weken omdat sommige afwijkingen niet eerder zichtbaar kunnen zijn?

Ik voel de baby af en toe tussen 15.00 en 18.00 hihi. Ik hoop dat ze wat actiever wordt in mijn buik en meer van zich laat horen :) Maar dat komt vast nog wel.
    Verder heb ik gister een proefles zwangerschapyoga gedaan, vond het erg ontspannend en fijn, leuk ook om andere zwangeren tegen te komen. De cursus van 12 weken staart voor mij op 12 augustus, kijk daar erg naar uit.

Deze zomer wil ik met vriendlief op vakantie naar een warm land, we denken toch aan turkije, is dat aan te raden als je ongeveer 25 weken zwanger bent, ook qua medische zorg (zwanger +diabetes). Ben benieuwd naar jullie tips.

Succes met de Vk afspraken en echo's vandaag meiden!

Deel Deze Pagina