@deurmat: ik heb de echo in het ziekenhuis vanwege medische indicatie. Zij zullen het wel weten denk ik! Ik begreep van de vk dat het ziekenhuis de echo's altijd voor de 20 weken doet.. Waarom weet ik niet. Maar ben nu bijna 19 weken! Even klaarmaken voor het ziekenhuis! Spannend!! Over vakantie en warmte: ik heb hier geen ervaring mee. Wij gaan vant zomer ook gewoon lekker camperen in zuid Frankrijk. Ga er vanuit dat ik dat nog prima aankan. Denk ook niet dat ik zo'n hele dikke buik krijg.. Dus dat gaat vast wel goed!
@Lisa86 ik moet ook alles in het ziekenhuis laten doen ivm medische indicatie maar de 20-weken echo mocht beslist nog geen dag voor de 20 weken. Vandaar dat ik het me bij jou afvroeg. Succes vanmiddag he!
@vakantie wij gaan in september nog een weekje naar Noord-frankrijk misschien. Weten t nog niet zeker,omdat we daar niet stil kunnen zitten en ik weet niet hoe mobiel ik dan ben.
Babsy: wat naar! Dappere beslissing wel, maar dat is niet leuk. Sterkte! Rockchick: ook al veel spanning dus. Bah, ik snap dat nooit, dat mensen als ze een probleem hebben dat dan via hun kinderen gaan uitspelen. Akelig hoor! Hier: is het harde buiken festijn helaas al weer begonnen. Ik heb bij mijn zoontje enorm veel harde buiken gehad (denk 20 a 30 op een dag), en stond dus ook onder extra controle (echo's om te kijken of de bm-mond niet aan het verweken enzo), en zat op halve dagen bedrust. Niet dat dat ook maar enig verschil maakte, en die harde buiken hebben ook nooit echt iets gedaan (zoon is geboren bij 40w3d). En nu zijn ze er weer zo fijn... NOT. Omdat ik er gisteren tussen de 2 en 6 per uur had, en 1 op de 4 daar ongeveer ook echt pijn van deed, gisteren maar even de ha gebeld. Die vond dat ik dan maar even langs moest komen, maar had pas vandaag tijd, dus moet er vanmorgen om 10.20u zijn. Bah, ik hoop zo dat ze me niet weer op bedrust gaan zetten... ik vind dat niet leuk, en bovendien kunnen we dat financieel ook niet hebben (hier helaas niet zo'n fijn systeem als in Nederland waar het UWV dan een deel je loon doorbetaald, als de arboarts akkoord gaat). Nou ja, we zien wel...
@Diortje, hier nog 1 met hooikoorts! Pff jasses vandaag wel heel erg! Prikkende rode ogen! Bleegh! @Lise, ooh zometeen 20 weken echo! Spannend! Hopelijk is alles goed met de kleine! @All, Ik heb vorige week een mdf boom besteld bij freesstudio en hij is leuk (al zeg ik het zelf haha!) Zal ff foto maken.. Moet hem alleen zelf wel oppimpen, maar vind dat wel een leuk projectje voor de zomervakantie, gaan we ook vast 1 wandje behangen, aangezien mijn man 7 weken vakantie heeft Hij heeft 1week eerder, kan hij mooi het oude behang eraf halen. De rest vorig jaar al gewit, ideaal! Dan is alles klaar voordat de meubeltjes komen Jullie al ideeën over de babykamer?
Volgens mij doen ze de 20-weken echo altijd tussen de 18 en 22 weken. Voor en na deze termijn kunnen ze sommige afwijkingen niet goed meer zien. Wij hebben de 20 weken echo met 19 weken en 3 dagen. Wij hebben ook een medische indicatie ivm een open ruggetje in mijn vaders kant van de familie. De verloskundige zei dat wij misschien wel eerder opgeroepen zouden worden door het ziekenhuis omdat ze een open ruggetje ook al eerder kunnen zien dan met 20 weken. Maar we zitten dus toch gewoon binnen de termijn van 18 en 22 weken.
@mcm volgens mij verkeerde topic @Kaatje Wat een leuke boom!! en dat hertje, wat schattig. Ik merk dat wij veel meer rond moeten kijken voor leuke ideeën voor de babykamer. Dit wil ik nu ook haha! Nou nog twee uurtjes en ik kan in de zon gaan zitten. Beetje te warm denk ik Krijg hier een beetje de kriebels van een collega van mij. Ik hoop niet dat ik zo'n moeder wordt. Haar jongste (9 jaar) gaat vandaag op schoolreisje, ze vind ze daar nog te jong voor, maar volgens mij ging ik vroeger in groep 4 al naar de Efteling. Naja, ieder zijn zorgen.
Ik heb ooit een tijdje op een klein vriendinnetje gepast (ze was toen3/4 jaar) die riep als ze het warm had: "ik ben bloedje heet" moest ik net even aandenken toen ik langs de spiegel kwam, ben signaalrood aangelopen dus ook tikje overhit ga nu dus echt rustig aan doen. Ik vind die boom héél erg leuk! Wij moeten ook eerst behang eraf zien te krijgen. Hebben wel al kleuren van verf besloten die kersverse opa voor ons lekker gaat schilderen.
Wij hebben ook al een aantal ideeën voor de babykamer. Wij gaan ook voor een mdf boom en ook mdf letters met de naam. De meubeltjes worden grijs, staat ook een grijze vaste kast in en het laminaat en de rolgordijnen zijn ook grijs. Er moet dus nog wat kleur in gebracht worden. Dit is het kleurenthema wat we willen aanhouden. Geen babyroze dus voor ons meisje.
Gggr net heel bericht getikt is die in eene weg nou ja nog maar een x dan Hooi korts heb ik nomaal altijd last van ook medicijnen voor Dus bij het eerste gesprek met de vk gelijk aan gekaart En mocht iets homiopaties gebruiken maar ze zij wel wacht heel even want je he kans dat je nu nergens last van krijgt Dit klopt dus ook voor het eerst in jaarener geen ladt van Maar ze zij ook mocht homipaties niet helpen even de ha bellen Er zijn namelijk bepaalde medicijnen die je wel gewoon tijdens de zwangerschap mag gebruiken Kamertje Hier afgelopen weekend verf gekocht 2 hele zachte pastel tinten 1 heel zacht groen En 1 zacht kleur geel Verder had ik al stof voor gordijnen gekocht die maakt me moeder En bij baby park paar dingen besteld Babypark | Onderhoud Wel wat prijzig maar vondendit zo leuk Hebben de bruine versie En daar hoes voor aankleedkussen De lamp Kruikenzak en lakentje van Dus die mdf boom vind ik erg leuk Mischien vl toch maar lief aab kijken Meubeltjes woorden verder wit dus dan is een beetje kleur wel leuk Maar inplaats van de boom vind ik de letters voor op de muur ook wel erg leuk Gelukig hebben we geen lange naam uit gekozen Voor meisje maar 4 letters Voor jongen 5 letters Dus nu nog 2 weken wachten dan weten we als het goed is zeker Wat het woord Komend weekend Kleding kast in elkaar zetten en laatste dingen uit het kinder kamertje halen Volgende weekend woord het kamertje Gewit en geverft Vandaag vk geweest Alles was goed was pas 1 kilo aan gekomen Moet aleen wel vitamine b complex gaan gebruiken Om dat ik regelmatig last van spier kramp heb Verder was de kleine goed gegroeid baarmoeder zat netjes 2 vingers onder de navel Wel leuk zij doet ook me 20 weken echo en gaat dr best doen om te zien wat het woord Nieuwe afspraak zo wel weer opde lijst zetten Vandaag na de vk lekker naar de markt geweest En vers groente en fruit gehaald Vanavond Asperges met been ham mmmmmm Beenham vanmidag al klaargemaakt Zo aleen de asperges kooken En natuurlijk lekker gesmikelt van een ijsje En alles lekker op de fiets gedaan met dit weer Zou morgen met me ma naar de leyweg gaan in denhaag Maar kijken nu toch eerst het weer maar aan Is het zo als vandaag dan kan het welmaar als het hier echt ook overde 30 woord is het niet te doen en verplaatsen we het gewoon Groetjes en geniet nog even van de warmte
Onze bevallingslijst: 13 (1) -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen! 14 (3) -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen! -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! 15 (1) -Nena85, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! 16 (1) -Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een jongen! 17 (1) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje! 19 (6) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis als het kan (GBS) en het is een jongen! -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -ACH, 20 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/ jongen? 20 (3) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje! -ydee, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 21 (1) -mcm78, 34 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 22 (5) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing! -Dootje24, 30 jr, 3e kindje, FV, thuis en ik denk een meisje -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing! -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, BV/FV, thuis en het is een meisje/ jongen? -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje! 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -MaMeMi, 42 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen! -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 24 (1) -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 25 (2) -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -Maike79, 33 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje? 26 (2) -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje! -bloementuin, 29 jr, 1e kindje, BV, thuis het is een jongen/meisje? 28 (1) -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje/jongen? 29 (1) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een meisje/jongen? 30 (1) -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen! 2 december (1) -Juis, 26 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 36 zwangeren! 6 jongens 7 meisjes 4 verrassingen 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Afspraken: juni 11: Stefjuh (VK), Deurmat(pretecho geslachtsbepaling) 12: Diortje (vk), Deurmat (echo controle gynaecoloog) 18: Juis (vk), Lise87 (20 weken echo), xBloempje (vk) riantje1987 (vk) 20: Dyson (20 weken echo), Firsttime (vk) 22: Leinos83 (pretecho) 24: Cygnet2 (vk), JackieSt (vk) Rodaina (vk) 25: Kaatje87 (20 weken echo) 26: Mopje (vk) 28: Leinos83 (VK) juli 1: JackieSt (20 weken echo), Kukel (20 weken echo) riantje1987 (20 weken echo) 2: Cygnet2 (20 weken echo), Maike79 (vk),Diortje (20 weken echo) 3: ACH (20 weken echo) ACH (vk), Anja358 (20 weken echo) 4: Rodaina (20 weken echo) lis1989 (vk) 5: Leinos83 (20 weken echo), vinisa (20 weken echo) 8: ydee (20 weken echo), Deurmat (echo+ controle gyneacoloog), MaMeMi (20 weken echo), lis1989 (20 weken echo) 9: Kaatje87, (vk), Deurmat (20 weken echo), xBloempje (geslachtsbepaling) 10: Maike79 (20 weken echo), Mopje (20 weken echo) Stefjuh (20 weken echo) 11: Souries (vk) 12: Souries (20 weken echo) 15: riantje1987 (gratis pret echo) 16: Firsttime (20 weken echo) Stefjuh (VK) 18: Happyikke (20 weken echo) 23 riantje1987 (vk) augustus 6: Cygnet2 (pretecho) ---------------------------------------------------------------------------------- Je mag jezelf bij de lijst toevoegen (lijst kopiëren en dan jezelf erbij zetten) Graag de laatste versie nemen! ------------------------------------------------------------------------------------- Dit is dan de lijst van 18 juni 16.21uur
Sjonge.. Dat was een lange echo!! Alles was goed!! Alleen ons hummeltje lag lekker onhandig voor de echo dus het duurde allemaal even! Het was super om te zien dat alles er op en er aan zit.. En alles er goed uit ziet! Nu lekker genieten en shoppen! We weten wat het wordt maar we houden het voor iedereen geheim! Dus dat doe ik dan ook maar hier! Het is dus een verrassing!!
@Souries, en wat vond je vriend er van? Ze zijn idd niet zo heel duur! Voor de boom incl 2 extra dieren (vogeltje en hertje) +bezorgkosten waren we 69,95 kwijt. Daarnaast moet ik nog wel verf kopen en evt behang voor de bladeren. Ik heb ook wel een beetje last van de warmte hoor! Vanmiddag wel heerlijk in de tuin gezeten met een boek, maar sinds een uur of 16.00 zit ik binnen. Dinsdag is trouwens mn vrije dag! Morgen is het nog warmer he! Pff! gelukkig hebben we airco op het werk! @Jackie, mooie kleuren zeg! @Lise, fijn dat alles goed was!
Ik zag een leuke luiertaart voorbij komen. Ik vind het met ruim 17 weken ook tijd worden voor een buikfoto. Bij deze.
Heey leuk, buikfoto's! Mooie buikjes meiden! Ik zal de mijne ook eens showen! Morgen 19 weken zwanger!