@ ach: jij moet nu naar het ziekenhuis van goed zeker?! Ik werk in het ziekenhuis op de ok, en heb te veel gezien dat ik absoluut niet thuis wil bevallen. Wij hebben een kraamhotel van de verloskundigen in het ziekenhuis. Als er iets is, ben ik meteen op de goede plek met gynaecologen in de buurt. Woon ook 10 km van het ziekenhuis af. In spoedgeval vind ik dat ook te ver om het risico thuis te nemen. Maar ieder zijn eigen keus gelukkig. Thuisbevallingen hebben ook wel iets, als het voor jezelf maar goed voelt
@Ukkie voelen, hier heb ik hem vrijdagmiddag voor het eerst goed gevoeld. Dacht eerst huh, voel ik dat goed?? Haha daarna voelde ik het nog een keer! Heel bijzonder zeg! @Aankomen, Ik ben nu zo'n 3 kg aangekomen.
Klopt ik mocht kiezen voor Goes of Dirksland.. Met deze afstand zou ik er niet voor kiezen maar zou het ziekenhuis om de hoek zitten zou ik het wel overwegen. Ik heb nog niks gelezen over bevallingen of wat dan ook. Maar zo als ik het nu zie is het iets natuurlijks waar kracht uit jezelf heel belangrijk is. Dit klinkt niet als mij en zeker niet de piet paniek in mij maar zo denk ik er nu nog over. Heb tijdje terug filmpje gezien van een bevalling bij een riviertje na aanleiding van een topic hier.. Echt extreem maar zo natuurlijk!
Ik heb in principe gekozen voor thuisbevalling, maar voor de gene die vandaag de krant hebben gelezen het RPZ ziekenhuis is failliet, daar woon ik 5min vandaan. Dus maar eens kijken of het tegen die tijd een doorstart heeft gemaakt of dat ik dan naar r'dam of Dirksland moet... Echt heel lastig. Gewicht +1
Ik vind het al jammer dat ons kindje niet op dit eiland geboren word omwille dezelfde reden als in Spijkenisse.. Maar hier al aantal jaar niet meer. Zo wat daarboven stond maar snel weggehaald en hopen dat niemand het gelezen heeft.. Haha slechte topografie.. Flakkee als Zeeland rekenen..
Ik heb het gemist geloof ik... Bij de hema trouwens baby aanbiedingen! 3 halen, 2 betalen! Vandaag een hoop rompertjes aangeschaft, dat is leuk shoppen
Hoi meiden! Even een snelle reactie zijn lekker paar dagen in Zeeland! @Gewicht wisselend van +2 tot +4 verschild dagelijks en niet duidelijk gekoppeld aan eten of wat ?! @bevalling ik wil persee in het ziekenhuis bevallen. Ik had zelf niet meer geleefd als ik thuis geboren was @vlinder waaaauw! Van ieder een! Geweldig! En wat fijn om van je te horen! @Vermoeidheid hier dood op! Ik doe qua werk nog exact hetzelfde als voor ik zwanger was otw 40u op kantoor en tussen de 5 en 15u per week knippen/visagie en 1a2x per maand 6uur horeca... Maar ben echt kapot slaap na m'n werk even als m'n buurman het toe laat maar helaas gunt hij ons gemiddeld 4of 5 uur slaa per nacht! @hier alles goed lekker feest weekend achter de rug incl babyshower van vriendin en vanaf gister paar dagen in Renesse! Al lekker gewandeld. Morgen naar Zierikzee (ACH jij werkte daar toch?) woensdagavond weer richting huis. En donderdag naar VK ben benieuwd!
@Juis Geniet van je dagen in Zeeland! Klopt, werk inderdaad in Zierikzee en morgen aan het werk.. Nu lekker slapen dus..
Goedemorgen! Vandaag 19 weken.. Wat een dag. Weer werken na een weekje vakantie. Sinds gister al een stijve nek echt vervelend! Volgens mij heb ik gister 'Kees' ook aan de buitenkant gevoeld. Ik lag heel stil ip bed en voelde een paar schopjes dus ik snel mijn hand erop en jawel. Heel zachtjes. Kees is nu de naam van ons wondertje omdat we al een naam hebben en ik hij/zij/het/kind/baby echt verschrikkelijk vind spreken. Kees ook maar dat is onzijdig. Voor de mensen die het niet willen weten praat dit makkelijk.. Volgens mij heeft @Kaatje87 vandaag de 20 weken echo toch? Heel veel plezier!
@Ach haha, een vriendin van mij noemt de uk nu Piet :s Gelukkig ken ik geen Piet, maar ze kan er snel Riet van maken mocht het een meisje blijken te zijn. Vannacht redelijk geslapen hier. Ook last van stijve spieren in nek en rug, maar hoort erbij. Heb van het weekend een voedingskussen gekocht om mee op mn zij te slapen, dat werkt wel goed. Toen vl naar bed kwam maakte hij me na een kwartier wakker of ik kon omdraaien omdat ik lag te snurken, haha! ik vind dat supervervelend want hij heeft er soms echt last van maar hij zei:"Jij mag de komende zes maanden gewoon snurken hoor, dat geeft niks." Terwijl ik normaal zeshonderd porren krijg tot hij mijn neus dichtknijpt haha! Nou, weer lekker een dagje werken, joepie! Aftellen tot 8 juli, dan gaan we trouwen, niks speciaals, 's morgens gratis in gemeentehuis en 's avonds met families eten. dan 9 juli ook lekker vrij dus dat is een kleine vakantie. Dan in september nog twee weken vrij en dan is oktober niet meer zo ver
Haha Kees en Piet we noemen die van ons Robin, zelfde reden ik hou ook totaal niet van ons ukkie/het onsje/kleintje enz. Otw Robin Hier ook last vd rug/nek maar dat komt door t hotelbed gok ik zo! Ik wacht met smacht op de dag dat ik/we Robin echt kunnen voelen! Fijne dag allemaal!
Hier ook al weer 19 weken Wat gaat de tijd toch vlug Gister gezelig bij vrienden geweest en gegeten Hun hebben een dochtertje van bijna 2,5 jaar Als we volgende week te horen krijgen dat het idd een meisje is Mag ik bij haar komen neuzen voor baby kleertjes ze heeft 3 tasen vol staan En echt mooie en leuke dingen er tussen Nu al zin in enige voor waarde is dat we even moeten helpen met hun kelder leeg halen Nou ik zeg waneer kunnen we beginnen Mogen ook hun erosleap matrasje lenen Dus helemaal blij mee Vandaag met me ma naar het zh Die woord vandaag geholpen en een bultje in haar nek Niks kwaaraardigs gewoo een fat bultje maar hij gdoeide iets Dus woord uit voorzorg weg gehaald Nou lees vanavond wel weer bij Groetjes en een mooie dag hier schijnt lichtjes het zonnetje
Wij noemen ons meisje al gewoon bij de naam. Wel lastig hoor want we willen nog niet dat de rest van de mensen de naam weet. In het bijzijn van anderen moeten we dus altijd goed opletten dat we ons niet verspreken. Gisteren weer op controle geweest. Alles was prima! Bloeddruk was wel een stuk lager dan de vorige keer maar de verloskundige zei al dat je bij 20 weken meestal een dipje ziet. De baarmoeder was goed gegroeid en ons meisje was lekker druk. Ze was flink aan het schoppen en we konden steeds maar kort naar haar hartje luisteren want ze ging er steeds weer vandoor. M'n vriend zei al dat heeft ze van haar vader, die kan namelijk ook niet stil zitten. Fijne dag allemaal!
Hier is het voorlopig "Julie" zodat ik toch de echte naam niet per ongeluk zou zeggen. Vandaag een zalig dagje verlof. tis hier in het dorp jaarmarkt en kermis, dus effe genieten en relaxen. Hopelijk wilt het weer ook wat mee. Nu is het zonneke hier dus vingers kruisen dat het ook zo blijft.
@Ach, klopt helemaal! Vanochtend de 20 weken echo gehad! Alles is goed! Gelukkig Was van te voren wel een beetje zenuwachtig hoor! Hij gooide meteen zijn geslacht open en bloot hihi, kent geen schaamte! Ook is ie ontzettend druk! Haha zeiden ze met de termijnecho en geslachtsbepaling ook al. De placenta zit vooraan, (Of de placenta nou ook voor de uitgang zit weet ik eigenlijk niet meer). Maar ik moet iig met 30/32 weken weer een echo laten maken om te zien of de placenta omhoog getrokken is. Maar daar hoefde ik me niet druk om te maken. De baby zelf ligt trouwens heel laag.