16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rosa; bedankt voor het compliment! Ik schrijf (voor mijn site, workshops en ben begonnen aan een kinderboek voor een speciale doelgroep) maar kan nog steeds niet typen. Dom hè, als ik dat nou eens onder de knie kreeg kon ik echt alles schrijven wat ik in mijn hoofd heb. Hoewel dat op zo'n forum weer niet zo handig is al die lappen tekst.

Anja :) van harte! Had je al het vermoeden van een jongetje? Er staat hier zo veel, kan echt niet alles onthouden.

Leuk hè, al dat werken aan zo'n babykamer! Hier gaat het traag omdat de aanstaande opa het helemaal perfect wil hebben maar we hebben gelukkig nog even. (hoewel ik wel een beetje simpel wordt van al die babyspullen door het hele huis heen, vooral voor mijn kast met administratie :()

Succes vanmiddag Angela, komt (is!) goed!

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Fijn dat alles goed was! :) Gefeliciteerd met jullie baby boy!

3. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen! Wat een heerlijk weer vandaag! Net even snel naar het tuincentrum geweest met collegaatje om twee vazen te halen en we wilden niet meer terug naar binnen, haha!

Nou ja, na vandaag heb ik vijf dagen weekend, en dan twee daagjes werken voor ik wéér weekend heb, dus heb even niks te klagen.

@dromen bah, las gister over een kraampsychose, dus daar heb ik de halve nacht van wakker gelegen. ben gelijk weer bang omdat ik nogal gevoelig ben voor angsten enz dat ik daar natuurlijk ook weer last van krijg.

Sorry heb teruggelezen maar niks opgeslagen!

4. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Anja Leuk! Een jongen!!

5. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Angelasm heb jij vanmiddag de 20 weken echo? Heel veel plezier en succes! Volgens mij hebben ook nog een paar andere dames vandaag de 20 weken echo. Jullie ook heel veel plezier en succes!

Hier inmiddels weer een beetje bijgekomen van onze 20 weken echo. Heb nog een paar dagen met toch wel een beetje een rotgevoel rond gelopen maar ik merk dat ik het nu wel weer een beetje los kan laten. Ik ben niet echt extra bang dat we nu een kindje met down krijgen maar het zit me wel een beetje dwars dat er nu iets in haar hoofdje zit wat er niet hoort te zitten. Maar ik geloof de artsen en de verloskundige gewoon als zij zeggen dat dit vaker voorkomt en dat dit in bijna alle gevallen weer wegtrekt. Ik ga het er denk ik wel even met de verloskundige nog over hebben dat ik vind dat we niet echt goed voorgelicht zijn. Een week ervoor hebben we nog bij de verloskundige gezeten maar ze heeft er niks over gezegd. Achteraf was ik liever iets beter voorbereid geweest. Ik denk wel dat ik een afspraak ga maken voor een 3D pretecho en dan niet om naar haar hersentjes te kijken maar gewoon om ons meisje nog even te zien. We hebben beide de 20 weken echo bestwel naar ervaren en ik zet daar liever nog iets positiefs tegenover. Misschien kunnen we onze moeders dan ook meevragen. Denk dat zij dat ook wel heel erg leuk zullen vinden.

Verder gaan wij dit weekend beginnen met de babykamer. We hebben inmiddels onze mdf boom en dieren binnen gekregen dus die ga ik in de grondverf zetten en ik ga samen met m'n moeder de inbouwkast op het kamertje 'pimpen'. Erg veel zin in!

6. ACH

ACH Niet meer actief

@kraampsychose
    Kan ik ook echt wakker van liggen. Heb de laatste dagen ook echt last van mijn 'humeurhormoon'. Zeker na 'de perfecte huisvrouw' was dat toch? Verschrikkelijk als je je kind niet meer wilt lijkt mij!

Eindelijk een berichtje dat ik de blije doos op kan halen, moet wel voor 28 juli dus word even kijken aangezien hier geen prenatal in de buurt is.

Veel plezier met klussen @JackieSt

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hello!

@psychoses.... iedereen die eerder geestelijke problemen heeft gehad of nog heeft is hier wat vatbaarder voor. IN de zwangerschap en daarna maar het is zeldzaam hoor en er valt een heleboel aan te doen. Belangrijk is dat je op tijd aan de bel trekt bij je HA en dat hij/zij je helpt of doorverwijst naar de ggz.

Mijn zus heeft zwangerschapspychoses gehad (heel naar... soort Dr Jeckell/Mr Hyde effect) maar na de bevalling was het gelijk over. Een vriendin heeft een postnatale depressie gehad en ernstig (De gelukikig huisvrouw). Dat was erg zielig maar gelukkig is het heel snel onderkent en behandeld.

Zeker wanneer last van stemmingen, angsten of wanen hebt dan moet je goed op blijven letten (en bijvoorkeur kijkt er iemand mee die je vanuit zo'n periode kent)

@Zelf zit ik te wachten op mijn bugaboo spullen.... grr de post doet er weer eens lang over...

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En wil je even lachen.... hier werd ik vanochtend door wakker gemaakt.... Waar is de bugspray!!!!

9. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Haha, geweldig! :D

10. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @cygnet nee, dat is geruststellend haha!

wel een leuke foto!

11. ACH

ACH Niet meer actief

Ah leuk, dat is niet heel vervelend gewekt worden toch?

12. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over de geestelijke problemen ik heb een hele goeie depressie gehad , lang medicatie geslikt pas sinds 9 maanden gestopt,
    Ik word nu extra in de gaten gehouden, ik merk zelf dat ik toch tijdens de zwangerschap veel terug denk aan dingen van vroeger waardoor ik in depressie geraakt ben,
    Ik moet idd wanneer ik merk dat emoties de overhand nemen gelijk bellen, maar het gaat mij goed af hoor,

Psychoses heb ik gelukkig nog nooit gehad en geen ervaringen mee maar het lijkt mij zo verschrikkelijk om de controle over jezelf kwijt te raken

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, en het zo'n ontzettend lief lieveheersbeestje <3
    Ze is echt heeeeel schattig

14. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhh ik zie nu die foto helemaal geweldig ,, daar word je wel vrolijk van haha

15. Madi

Madi Lid

17 feb 2012
    48
    0
    0
    Schuldhulpverlener
    Ik klop ook aan! Ben nu 20 weken zwanger van eerste kindje. Uitgerekend op 19 november. Meerdere miskramen gehad dus dit kleintje is een zeer welkome verrassing. Heb een medische indicatie dus het zal bevallen in het ziekenhuis worden. Gisteren 20 weken echo gehad maar door meerder operaties heb ik veel littekenweefsel in m'n buik zodat de echo niet duidelijk genoeg was. Ik krijg een oproep voor een tweede 20 weken echo in een ander ziekenhuis.

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @madi: welkom! Wat fijn dat je een kindje in je buik hebt (nog nog een tijdje houdt!)

@cygnet: wat een schatje!

Vannacht geen enge dromen, maar wel bijna alleen in bed. Manlief werd om 0:00 gebeld voor een verlossing van een koe, werd een keizersnede en lag pas om half 5 weer naast me... Gelukkig was ons jongetje heel loef voor zijn papa door pas om half 9 wakker te worden. Toen was ik alweer klaar om te gaan werken!

Zijn jullie einde van de middag ook zo moe? Ik ben net thuis, ga zo langs de winkel en ons jongetje ophalen, maar lig nu uitgeteld op de bank, terwijl ik echt niet heel hard gewerkt heb vandaag. Bleh!

17. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach
    Waar zat die op haal kaart bij
    Bij de wij of heb je de op haalkaart per mail gehad ?

Ik zit er namelijk ook op te wachten

18. ACH

ACH Niet meer actief

Welkom @Madi!

@riantje1987
    Zat vandaag bij mijn mail. Was ook al iedere dag aan het kijken.. Vond het al lang duren want had ergens gelezen dat je rond 19 weken bericht zou krijgen.

@Mopje
    Heel erg last van.. Helaas vanavond ook nog werken.

19. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Zo, dat is geregeld. De erkenning is gedaan! Vond het nog best officieel hoor, zo met zijn achternaam geven enzo. Haha. Ik ben nu de enige met een andere achternaam en heb mijn vriend maar even gemeld dat ik wil trouwen. Maar volgens mij was hij het daar niet zo mee eens :p

Hoe dan ook: we hadden inderdaad alleen de paspoorten nodig! Had voor de zekerheid ook de zwangerschapsverklaring meegenomen.

20. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke dat wordme mail in de gaaten houden dan :)

Deel Deze Pagina