16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Madi, welkom!

@Cygnet, haha geweldig! Wat een schattig lieveheersbeestje ;)

@Anja, fijn dat alles goed is! En leuk een jongen!

2. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Onze bevallingslijst:

13 (1)
    -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een jongen!

14 (3)
    -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!
    -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een verrassing!
    -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!

16 (1)
    -Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een jongen!

17 (1)
    -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing!

18 (1)
    -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje!

19 (7)
    -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis als het kan (GBS) en het is een jongen!
    -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -ACH, 20 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een jongen!
    -Madi, ? jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een jongen/meisje?

20 (3)
    -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!
    -Souries, 30 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

21 (1)
    -mcm78, 35 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!

22 (4)
    -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis, verrassing!
    -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verrassing!
    -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, BV/FV, thuis en het is een meisje/ jongen?
    -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje!

23 (4)
    -Vlinder1309, 29 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het zijn een jongen en een meisje!
    -MaMeMi, 42 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een jongen!
    -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

24 (1)
    -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen!

25 (2)
    -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen?
    -Maike79, 33 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje?

26 (2)
    -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje!
    -Mirna1984, 29 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen/meisje?

28 (1)
    -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje!

29 (1)
    -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een verrassing!

30 (1)
    -Firsttime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een jongen!

2 december (1)
    -Juis, 26 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een verrassing!

35 zwangeren!
    9 jongens
    12 meisjes
    7 verrassingen

8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86

Afspraken:

juli
    4: Rodaina (20 weken echo) lis1989 (vk) Mirna1984 (20 weken echo)
    5: Leinos83 (20 weken echo), vinisa (20 weken echo)
    8: ydee (20 weken echo), Deurmat (echo+controle gyneacoloog), MaMeMi (20 weken echo), lis1989 (20 weken echo)
    9: Kaatje87, (vk), Deurmat (20 weken echo), xBLOEMPJE (geslachtsbepaling), Juis (20 weken echo)
    10: Maike79 (20 weken echo), Mopje (20 weken echo) Stefjuh (20 weken echo)
    11: Souries (vk) Diortje (vk)
    12: Souries (20 weken echo)
    15: riantje1987 (gratis pretecho)
    16: Firsttime (20 weken echo) Stefjuh (VK)
    18: Happyikke (20 weken echo), Firsttime (VK)
    23: riantje1987 (vk), Juis (VK)
    25: Mopje (vk)
    31: Diortje ( pretecho 3/4d echo )

augustus
    6: Cygnet2 (pretecho)

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ blije doos: kreeg ook al een mail. Heb hem vandaag maar gehaald, wilde daar toch positie ondergoed kopen. Ik vond de doos best aardig, zeker omdat het gratis is.

@ iedereen met een goede 20 weken echo: dat is fijn, een hele opluchting :) voor ons is het morgen zover.

Ik lees regelmatig mee, reageren staat op een laag pitje (vaak erg moe).

Lees dat er al flink gewinkeld wordt, hier nog niet echt. De belangrijke grote uitgaven hebben we al en veel klein spul ook. Dus er valt weinig te shoppen. Alleen wel een nieuwe wieg gekocht (co-sleeper).

Fijne avond iedereen!

4. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook weer een reactie. Enkele dagen weer stil geweest wegens omstandigheden...

@Cygnet Wist niet dat het bloed voor de rhesusfactor uit de navelstreng wordt gehaald. Maar ik vond het een eng idee dat er al bloed van het kindje werd genomen dus spuit mij maar gewoon vol met rommel en laat de kleine met rust hahaha

@Vk Dinsdag geweest en alles gaat goed. 0,5 kilo aangekomen tijdens de eerste 20 weken dus dat valt erg mee. Maar heb genoeg reserves van mezelf dus is niet zo erg. Placenta aan de voorkant en ongeveer 2cm onder de navel. Dit zou prima zijn(geen idee). Wel was ze erg bezorgd over mijn rugpijn. Ze heeft me verplicht om naar de zwangerschapsgym met mensendieck te gaan iedere woensdag ochtend en naar de huisarts te gaan.

@Huisarts vandaag geweest. Had vanmorgen om half 9 gebeld en moest er om 9:45 zijn dus meteen de auto in vanaf het werk en doorgereden. Gelukkig ben ik snel naar de huisarts gegaan. het is wel degelijk een hernia :-s Ben ik niet zo blij mee want daar is tijdens de zwangerschap niets aan te doen. HA geeft aan dat ik momenteel heel erg goed naar mijn lijf moet luisteren, anders zit ik over 2 weken thuis met verplichte bedrust. En dan lukt me niet met mijn drukke persoonlijkheid. Dus met mn werk gebeld en afgemeld voor vandaag. Even voor mezelf op een rijtje zetten hoe ik het aan wil pakken en wat lukt en wat niet. Morgen denk ik 2x 2 uurtjes werken en de rest rust nemen. Maar heb het ontzettend druk dus vind ik erg moeilijk.

@20wkn-echo's Fijn dat bijna alle echos prima zijn. Jackie, ik hoop dat je gewoon kunt genieten en dat alles uiteindelijk niets blijkt te zijn en je kindje gewoon 100% gezond is! Is moeilijk, maar ik denk dat je pretecho daar misschien wel wat verandering in kan brengen.

@Nieuwemama's Welkom en leuk dat jullie er ook zijn

@mijn20wkn echo is pas volgende week woensdag de 10e om 13.15. Kan bijna niet wachten. Al heb ik afgelopen dinsdag een heerlijk kloppend hartje gehoord dus ik was alweer gerustgesteld na 5 weken niets gezien of gehoord te hebben. Heb de kleine nog steeds niet echt gevoeld en de vk geeft aan dat dat ook nog wel even kan duren ivm placenta aan de voorzijde en dat dit ons eerste kindje is.

@Shoppen Iedereen is lekker marktplaats en babydump aan het leegkopen geloof ik :) Lekker he!

@depressies en kwaaltjes: bij mij gaat het naast de rugpijn erg goed. Geen hoofdpijn / stoelgangproblemen. @Juis ik neem regelmatig van die danone activa yoghurtjes met die actieve bacterien. Werkt voor mij perfect want voorheen had ik ook problemen.

Ik wou nog meer zeggen maar weet het al niet meer. Ohja, heb ook een tijd terug last gehad van vorm van depressie. Voor mij heeft de psycholoog de "schaal van erg" voorgelegd om beter te kunnen relativeren. Maak voor jezelf een schaal van 1 tot 10. Wat komt er op 10 wat je echt heeeel erg vind en wat vind je ook erg maar verdient maar een 1. Je zult zien dat heel veel dingen niet eens op die schaal voorkomen omdat ze niet erg genoeg zijn. Voor mij helpt het om te relativeren. Boeiend, die kras op de auto, mijn miskraam stond echter ook maar op 4 of zo. Sterfgevallen en ziektes als kanker in de familiekring staan veel hoger op de lijst. Misschien voor sommigen erg zwart-wit, maar het kan helpen.

Weet niet meer wat ik nog meer wilde melden dus ik wens jullie allen een fijne avond toe. Even plat liggen om die rugpijn eruit te krijgen. Kan niet langer dan 15 minuten zitten dus heb alle afgelopen berichten in 5 etappes gelezen geloof ik ;)

p.s. oja, een van onze katjes heeft afgelopen maandag een nestje van 3 kittens gekregen... Ik krijg zelf ook al helemaal moedergevoelens, hahaha

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @maike: balen van die hernia, rustig aan doen hè? Enne, we krijgen toch wel een foto van die pluizenballetjes te zien;)

Hier is voor de verandering ml vroeg naar bed! Ik zit nog lekker even op de bank behang voor de kinder en babykamer uit te zoeken. Morgen of volgende week even naar de winkel en wat staaltjes halen.

@vinisa: welke co-sleeper is het geworden?

6. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    @Mopje... bij deze dan :)

Bijgevoegde bestanden:

7. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aaaaaaah wat een schatjes zeg
    Gaat mijn (aanstaamde )moeder hard ook harder van kloppen ♡

8. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    Nou na mijn enge droom vanacht vanavond toch een supper goeie echo.
    We krijgen een lekker eigenwijs en gezond dochtertje

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Na lang twijfelen zijn we voor de bednest co-sleeper gegaan :)

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat leuk een meisje :)

11. ACH

ACH Niet meer actief

Wat ontzettend lief @maike79!
    Super drie van die pluizenbeestjes!
    Heb je al mensen met interesse of houd je ze zelf

Heel veel sterkte met je hernia, in combinatie met je zwangerschap al helemaal geen pretje! Maar denk aan je rust!

@Angelasm
    Wat een opluchting he? Leuk een meisje! Had je een gevoel of niet?

12. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ach zeker een gerust stelling Hihi,
    Placenta ligt helemaal voor langs vandaar dat ik nog niks voel of niet herken in iedergeval ,
    Wij hadden zelf echt geen idee van geslacht dus het zou allebei eenverrassing zijn geweest ,

13. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Mogge meiden,

Hier lekker een dagje rust... Nou, in elk geval geen 24 kids om me heen. Thuis eens even flink aan de bak! Rapporten invoeren, de laatste toetsen nakijken en in t systeem zetten enz...
    Zie nog geen zon... Dus we beginnen binnen, zodra die er is lekker naar buiten!!!

Angelasm, wat fijn dat dromen bedrog zijn!!! Maar wel herkenbaar hoor! Hier ook last van voor al die spannende momenten!

Wat en schattige kittens!!! Zou ze zo allemaal meenemen!!!!

14. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat de echo goed was
    En wat leukeen meisje
    Novermber word geloof ik wel echt een meisjes maand :)
    Nou ja de verasingen kunnen nog zorgen dat het 50/50 word:)
    We zullen zien in november

Hier vam de week alemaal leuke meisjes kleding gekocht
    Wel al wat grotere maat zo dat het het volgend jaar aan kan

Krijg ik gister van vl te horen dat ze pa had gezecht stop haar ff met shoppen
    Wat denk je dat ze nog gaat krijgen :$
    Nou ik weet met me schoon pa nooit wat ik lan verwachten
    Dus we zullen zien
    Daar bij heb nog 3 schoon zusjes die alle 3 al gilde ja nu mogen we gaan shoppen
    Dus nou ja we zien wel

We mogen van schoon moeder het duurdere kamertje :D
    Nu aleen een datum prikken waneer we het gaan halen
    Eerst het kamertje af maken
    Me pa moet ff de slaapkamer deur repareren die hangt uit zijn lood dus die mag komen om hem goed te hangen als dat lukt
    De rails voor de gordijnen hangt al en ook de lamp hangt er al
    Zal blij zijn als ik kan gaan schoonmaken
    En kan gaan inrichten

Me schoon ma je breekt vast een record met 22 weken het kamertje al klaar hebben :p
    Ik zo ja dat zou wel kunnen
    Maar toch zal ik blij zijn als het kamertje klaar is en ik me kan gaan richten op de andere dingen in huis die nog moeten gebeuren :)

15. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Gelukkig angelasm dat alles goed is !! En gefeliciteerd met jullie roze wolkje!!!

Ach wat een schattige kittens!! Zo lief.. En vooral erg gezellig zolang ze nog bij jullie zijn..

Ik word bijna depri van het weer... Zie weer geen zon.. Als het goed is moet tie wel nog doorkomen.. Hoop het dan maar.. Heb zon nodig hihi

16. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    @ACH VL wil er 1 houden want we hebben er al 4, hahaha. Maar als je ze zo ziet, wil ik ze allemaal wel houden. Kan alleen niet met ons kleine huis. Ze kunnen in de winter bijna niet naar buiten omdat we een huurhuis hebben zonder kattenluik. Komt goed. De overgebleven kittens gaan op marktplaats en zijn hier vast zo wel. Ze hebben aparte kleuren vacht, niet heel standaard, dus dat lukt wel. En het geld dat we daarmee ontvangen gaat moederpoes voor gesteriliseerd worden. 1 nestje is leuk, maar ik zie onszelf al met 20 katten als we haar niet laten helpen. Haar zusje moet ook nog.

@Angela Fijn meid, dat alles goed was. Geeft een berg rust

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @maike: wat en schatjes... Ik ben zelf allergisch voor katten, maar vind ze zo leuk! Ben ook blij met onze konijnen;)

@angelasm: een meisje, wat leuk! En je enge drom was allemaal nep (maar dat zijn enge dromen altijd gelukkig)

@vinisa: wij hebben gisteravond nog eens goed overlegd en gaan voor het zelfmaak cosleeper van een ikeabedje. Ben bang dat hij/zij snel uit een wiegje groeit en onze eerste heeft tot bijna een jaar bij ons geslapen (nu ook nog soms, dan lekker tussen ons in), maar dan in een wiegje dat niet praktisch was, in zijn eigen bedje en tussen ons in. En we vonden de bednest wel duur...

@riantje: laat je svader lekker l*llen! En jij gaat gewoon shoppen;)

Wij hebben vandaag personeelsuitje, moet om 11 uur twee collega's in de buurt ophalen en dan rijden we naar mislazen (onder groningen). Ik heb mijn zoontje al naar de oppas gebracht, want ze gingen op tijd naar de speeltuin (leuk) en nu zit ik dus met ipad en een kopje koffie in de tuin. Nog geen zon, maar wel lekker weer. Lekker even rustig genieten. Normaal heb ik altijd een kleine dreumes rondrennen...

18. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Super!!! :) Gefeliciteerd met jullie baby girl!

19. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    @Maike79: sterkte met je rug! De kittens zijn echt te cute! Ben helemaal weg van dat lapje op de tweede foto. Maar wij hebben ook al 6 katten (4 Maine Coons en 2 huiskatten) en m'n vriend zet me buiten de deur als ik er nog eentje bij neem, haha! :D

Hier vandaag precies 20 weken, yeah!!! :) Kan ik nu de andere kant op gaan tellen.

20. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Madi; van harte welkom en gefeliciteerd met de goede 20 weken echo.
    Jij ook Angela, nu lekker genieten van je meisje ;)
    Leuke foto's ook weer, alles schattig kapoentje én kittens.
    :( Had zelf gister een huilmarathon, geloofde niet meer in relatie, toekomst, dat ge*&#% door financiële zorgen, zelf zo weinig kunnen.... nou ja gewoon een lekker dagje :D heb héél véél puin geruimd (opruimen zou een understatement zijn) en huilend door vriendlief aangetroffen toen hij thuiskwam. Die heeft gelijk maatregelen getroffen; gemeente gebeld en volgende week gesprek over BBZ (bijstand voor zelfstandigen). Ze waren heel aardig en positief en hebben al toegezegd ons te gaan helpen, pff....
    Vind het moeilijk, handje ophouden, maar zo is ook geen doen. Al die spanning door die r*tcenten en we geven al zo weinig uit.
    :)Morgen dan écht 20 weken en maandagochtend DE echo, wie weet wordt het dan toch een leuke week...

Riantje: ik weet dat ik altijd erg onhandig schrijf, met veel komma's en haakjes. Hoop dat het voor jou een beetje te volgen is? Niet dat mijn geschrijf nou zo bijzonder is maar vroeg het me even af.....
    lekker door blijven shoppen hoor, gewoon genieten van elk momentje!

Fijn weekend allemaal! :)

Deel Deze Pagina