16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ACH

ACH Niet meer actief

Heel veel succes en plezier @Juis!
    &natuurlijk de andere meiden die voor een 20 weken echo mogen!

2. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Succes weer voor alle 20 wkn echo's!
    Hier heerlijk dagje vrij. Ochtend naar de verloskundige en het toekomstige babykamertje verder leeg maken. Vanmiddag maar van de zon genieten!
    Fijne dag allemaal

3. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    @Leinos83: Veel succes vandaag! Hopelijk krijg je groen licht om gewoon in Roosendaal te kunnen bevallen.

Alle dames die vandaag de 20 weken echo hebben heel veel succes en plezier! Hopelijk alleen maar goede berichten.

Hier weer een dagje werken. Niks aan met dit weer. ;) Verder niet veel bijzonders te melden. Gisteren heeft vriendlief ons dametje voor het eerst gevoeld. Erg grappig ze reageert heel sterk op muziek. Ik was wat liedjes op Youtube aan het luisteren en meestal begint ze dan meteen te schoppen. Gisteren kon hij het voor het eerst voelen. Meestal was ie te laat en deed ze het daarna niet meer maar gisteren dus wel. Wel heel speciaal, begint voor hem nu ook steeds meer te leven.

Fijne dag allemaal!

4. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Jackiest!
    Waaaauw wat een mooi vooruitzicht voor ons allemaal!!! Mijn vriend kan niet wachten tot hij ons Robin kan voelen. :)

5. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog niets gelezen na mijn laatste bezoek hier maar even tussendoor

Schathemeltjerijk voelen wij ons na de goede echo waar wij een gezond kindje zagen wat heel beweeglijk allerlei kunstjes uithaalde!

:):):):) Wij verwachten een meisje! :):):):)

6. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Leuk!!! Gefeliciteerd met jullie babygirl! Je had al een voorgevoel toch?

7. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad; voorgevoel en van alles in roze gekocht en gekregen :D Maar vooral heel erg opgelucht dat ons prulleke gezond is en het lekker naar de zin heeft in mijn buik.
    Ging wel in steno die echo, oh dat is oké, gaan we kijken naar enz. Kregen wel weer 5 fotootjes mee ;) Daarna vanuit Roosendaal richting Breda waar we een heerlijk dagje doorgebracht hebben; shoppen, wandelen, lekker eten op terras (bos). Hebben het echt even gevierd :).

De, evt., aangeboden jongenskleertjes kunnen dus naar iemand anders maar het aanbieden alleen al heeft me veel goed gedaan!

Leinos, wens voor jou dat je "gewoon" in Roosendaal mag bevallen, straks komen we elkaar daar nog tegen ;)

Verder moet ik het hier even bij laten, aanstaande opa is weer met kamertje bezig. Even foto's maken voor het archief ;)

8. ACH

ACH Niet meer actief

Wat fijn @MaMeMi dat jullie kindje gezond is! Nou super dat je je spulletjes niet voor niks gekocht heb toch?

@JackieSt
    Wat leuk zeg! Dat jullie kleintje reageert op muziek.
    Gisteravond heeft manlief haar ook weer gevoeld. Zo speciaal!

9. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Superfijn om te horen dat alles goed is. Even rust he! Nu lekker gaan genieten :)

@Juis succes en veel plezier vandaag!

Wij mogen morgen pas...

10. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    @Mamemi: fijn de alles goed was met jullie meisje!!

@Jackiest: Hihi leuk hoor dat papa lekker aan het meegenieten is!

@hier: morgen 14:30 eindelijk de 20 weken echo (21 weken zwanger)... Spannend!! Verder begint nu toch wel mijn buikje te groeien.. Denk ik... Wat vinden jullie?
    12 weken - 15 weken
    18 weken - 21 weken
    (rechtsonder; vanochtend genomen)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,7 KB
      Weergaven:
      2
  11. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Begint er al aardig op te lijken he! :)

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey meiden,niet veel gelezen,zag goeie echo's in de vluchtigheid,jeeeh!
    wij mogen vrijdag,gelukkig de dag ervoor nog controle bij de vk,dan hoor ik iig het hartje vast ;)

gisteren een heerlijke dag gehad. 'S morgens het gemeentehuis,waar de ambtenaar van de burgelijke stand vroeg of het geen tweeling werd,toch maar wat minder snoepen ;). 's Avonds uit eten met familir,weer enorm verwend met bijdrages voor de uitzet. Enige smetjr op de dag was de file op de a12 waar we in terecht kwamen dooor die klootzak die in een gestolen auto een andere auto aanreed,waardoor we anderhalf uur te laat op ons eigen etentje aankwamen :s. Maar ook allang blij dat wij niet in die auto zaten. Nu nog een dagje vrij en dan twee daagjes werken voor het weer weekend is :D

13. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    Thanks Maike!

Souries: dat is fijn dat je de dag daarvoor eerst even naar het hartje kan luisteren ;)

14. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Voor de shoppers onder ons, en de fans van C&A:

Hierbij jouw gratis kortingscode van 15% te verzilveren in de online webshop van C&A:
    Code: mama15

Geldig tot 31 Oktober 2013

15. ACH

ACH Niet meer actief

Ja je krijgt een mooi buikje hoor @Stefjuh!

@maike79
    Dankjewel voor de code. Wie weet.. Altijd handig!

@souries
    Fijn dat je een mooie dag hebt gehad. Wel vervelend van de file zeg.. Ah kan me haast niet voorstellen dat je een grote buik hebt? Zal vast meevallen! Wat een heerlijk weekje heb je zeg.

Hier kasten aan het slopen op het werk..
    Doe veelste druk maar dit wil ik zo graag. Gelukkig morgen vrij en hoop dat mijn collega's dan een stuk verder zijn.

16. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Even snel! Met onze Robin gaat alles goed! Alles op schema.
    Straks uitgebreid (heb ook niks meer gelezen :))

17. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben blij :D met dit weer hoort een alcoholvrije rosé erbij hihi..lijk wel een alcoholist haha

18. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Super!! Hoop zo ontzettend dat wij morgen ook dit goede nieuws krijgen ;)

19. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag dus naar het Erasmus MC geweest voor een gesprek bij de hematoloog over de bloedstollingsziekte. Het is zo dat bij mensen met de milde vorm van de ziekte van Von Willenbrand Izoals ik) de stolling normaal 50% is. Bij alle vrouwen stijgt de stolling tijdens de zwangerschap. Normaal gesproken zelfs tot 300 of 400%. Bij Von Willenbrand patiënten zoals ik tot ongeveer 150%. Dit betekent dat er niet direct gevolgen zijn voor tijdens de bevalling. Om te checken of mijn stolling ook aan het stijgen is, is nu bloed geprikt. Ze kijken nu op hoeveel procent ik zit met de Von Willenbrand factor in mijn bloed. Als die al aan het stijgen is, is het goed. Anders checken ze het nog een keer rond 30 weken zwangerschap. Als het genoeg gestegen is, heeft het geen gevolgen voor de bevalling. Dit betekent dat ik gewoon in het ziekenhuis in Roosendaal mag bevallen en (als ik geen complicaties heb) kort na de bevalling naar huis mag. Ik moet gewoon mijn medicatie nemen de eerste 10 dagen na de bevalling. Als ik toch een bloeding krijg in de kraamtijd, moet ik naar de EHBO voor een infuus met medicatie, maar dat is geen reden om me lang in het ziekenhuis te houden. Ik hoor over 5 weken de uitslag van het bloedonderzoek.

We hebben alleen wel bevestigd gekregen dat de kans 50% is dat het kindje het ook heeft. Dat kunnen ze ook niet checken net na de bevalling, omdat ook bij het kindje richting de bevalling de stollingsfactoren stijgen. Wij moeten het dus in de gaten houden. Het voordeel is dat we weten waar we op moeten letten, mijn ouders wisten dat bij mij niet.

Ik vond het heel fijn om goed en duidelijk uitgelegd te krijgen wat mijn ziekte betekent voor de bevalling. Ik ben heel blij dat ik gewoon in Roosendaal mag bevallen en niet lang in het ziekenhuis hoef te blijven, als alles goed is.

Dus @Mamemi: misschien komen we elkaar inderdaad tegen! Gezellig!! Zit jij ook in Roosendaal bij de verloskundige? Gefeliciteerd met jullie meisje.

20. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo zag weer goede 20 weken echo,s voor bij komen fijn hoor :)

Hier vandaag bon binnen gekregen voor de blije doos dus die ga ik morgen
    Gelijk maar ff halen :D
    Ben benieuwd wat er in zit

Verder kraampaket opgehaald bij me zorg verzekeraar dsw
    Zo leuk zitten echt bruikbare dingen voor zo wel thuis bevaling als na zh bevaling
    En zo leuk er zat ook een boek van pauline oud in
    Kindje op komst veilig groter groeien :D
    En ben benieuwd wat ik krijg na de bevaling

Nu ff kijken wat ik nog nodig heb

Nu moe en lekker me bedje in :)

Meiden met morgen een 20 weken echo
    Hoop dat alles goed is en geniet er van

Deel Deze Pagina