16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Eindelijk weer een jongetje erbij :D gefeliciteerd!

2. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    Leuk mopje: een jongetje ;) lekker shoppen!!

@hier: ook een goede 20-weken echo!! Alles zag er goed uit niks op aan te merken =D altijd fijn om te horen!!

3. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Nog even een buikfotootje vandaag omdat ik dat zelf ook altijd leuk vind om te zien :D

Bijgevoegde bestanden:

4. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag weer mooie verhalen over 20 weken echo's voorbij komen. Gefeliciteerd meiden!

@Ach: Ik heb gelukkig niet heel veel last van mijn ziekte. Ik ben er inmiddels aan gewend dat ik heel veel en snel blauwe plekken krijg en als ik bloed, dat het dan lang duurt voordat het stolt (bloedneuzen van een uur komen voor bij mij) en dat ik dan medicatie moet slikken.

@Mamemi: ik ben gewaarschuwd hahaha!!

Figuur: hier nog steeds geen gram aangekomen. Dus als ik inderdaad vanaf 22 weken elke week 500 gram aankom, kom ik uit op 9 kilo erbij. Valt nog mee.

Hier: vandaag een hele actieve beeb. Veel schoppen tegen mijn blaas dus veel bezoekjes aan de wc vandaag :D. Maar wel heel leuk om hem zoveel te voelen bewegen.

5. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Nog niks aangekomen? Netjes joh! Ik moet zeggen dat ik laatste tijd wel slecht eet en weinig beweeg. Toch maar weer even knop om en opletten :)

6. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    Mooi groeiend buikje firsttime =)

Hier ook nog niks aangekomen =D

Hij laat goed weten dat hij er is Leinos

7. ACH

ACH Niet meer actief

Wat fijn dat de echo's vandaag goed waren!
    Wat leuk @mopje weer een jongetje erbij..

@firsttime
    Mooi hoor je begint het nu echt mooi te zien..

@souries
    Ik heb mezelf ook getransformeerd in zeeolifant. Manlief zat net foto's te kijken van vorig jaar Amerika. Auw. Krijg ik ooit nog mijn figuur terug?

8. ACH

ACH Niet meer actief

Ohja..

Hoe denken jullie over de mazelen en nu ook de rode hond epidemie?
    Ik vind het maar eng..
    Woon in een wel/niet risico gebied en het komt wel steeds dichterbij.
    Reformatorisch is hier niet echt wereldvreemd en iedere keer als ik een rok tot op de enkels en een grijs knotje zie zou ik bijna mijn adem inhouden, in de winkel loop ik natuurlijk meer risico.

En ja ik ben daarin een gigantische muts. Niet-zwanger waste ik wel 100x per dag mijn handen met de Mexicaanse griep.

9. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Goede avond! Stelletje ouwehoeren! Weer veel bij moeten lezen!
    Leuk weer mooie 20 wkn echo's!!

@ ach: zo lang je ingeënt bent, geen probleem toch?! Ik maak me er niet te druk om. Vind het persoonlijk vreemd als ouders hun kinderen er niet tegen inenten, alles voor de gezondheid, maar dat is ieder voor zich.

@ figuur: inmiddels 6 kg erbij. Blijf wel veel bewegen en drink veel water.

Hier geen regen gehad vandaag... Wel wat frisser vanmiddag en nu bewolkt, maar genoeg zon gehad.

Vandaag de nieuwe gordijnen gehangen op de baby kamer. Oude kast opgeruimd en naar zolder verplaatst. Het komt steeds dichter bij 😃😃
    Hier is kleine kukel ook de hele dag al druk. Tijdens de operaties niet altijd prettig, maar het gevoel blijft super!!

10. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Om op die mazelen terug te komen... Ik ben wel ingeënt, maar dat geld natuurlijk niet voor de baby's in onze buiken... Hmm... Wat is daar bekend over? Weet iemand dat?

11. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee,maar ik kan er iedere keer weer boos om worden..die arme kinderen! Daarnaast begreep ik dat baby's pas na 7 maanden ingeënt worden (?) Dus daarvoor loopt je baby dan toch gewoon risico?

12. ACH

ACH Niet meer actief

Je kindje krijgt jou anti stoffen mee voor zover ik weet.
    Rode hond daarin tegen is wel gevaarlijk voor een ongeboren kindje.

13. ACH

ACH Niet meer actief

Nee de eerste maanden hebben ze voldoende anti stoffen van zichzelf..

14. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Ik wil niemand ongerust maken.....

Ik heb zelf op zo'n school gezeten als kind omdat het de enige goede school was in de buurt. Ik heb dus wel die prikken allemaal gehad.
    Er is toen een periode geweest op school dat heel veel kinderendat kregen en uiteindelijk ik dus ook!!!!! Ondanks de entingen, dus altijd goed op blijven letten!!!

Dit soort kwesties blijft heel moeilijk vind ik...er zijn veel ouders die tegenwoordig niet meer in laten enten omdat ze het niet natuurlijk vinden....daar komt nog bij dat er een paar jaar geleden een kind bij ons op school os overleden na de 9-jarige prikken!
    Dus er zijn bij ons op school hierdoor ook kinderen die niet ingeent zijn!

Zelf kiezen we ervoor om t wel te laten doen hoor! We willen toch geen risico nemen, maar door dat kind op school zijn we denk wel heel alert op de gezondheid na de prikken!

15. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind ook dat je je kindje gewoon moet laten inenten hoor.. Vind het belachelijk als ouders het niet doen..maar goed ik ben daarin tegen ook niet gelovig zoals de ouders van de kindjes in de biblebelt..

Gelukkig dat de 20 wkn echos allemaal goed zijn! Toch fijn he !

Gister de kinderkamer besteld! :D komt eind aug.. Kan niet wachten! Heb nu ook leuke accessoires gezien.. Wil een antiek/ landelijk thema aanhouden..
    Mijn vriend is nu ook elke keer druk bezig met schilderen vanuit zijn werk.. Dus dat is denk ik ook snel klaar.. Dan alleen nog de vloer uitzoeken..ben zo blij dat er nou eindelijk vordering in komt in het babykamertje!!

Vanaaf weer naar de verloskundige, toch wel weer leuk..
    En morgen gaan we naar de gemeente voor de erkenning!

16. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Weer: Wat een negatief weer is het bijna overal lees ik bij jullie. Hier in zuid oost brabant is het even bewolkt geweest maar verder veel zon. 24 graden of iets in die trant. Vanochtend ook weer heerlijk in het zonnetje naar mijn werk gereden.

Mazelen ed: Ik woon niet in een risico regio maar vind iets of wat extra hygiene nu wel een pre (ook een doemdenkertje hierzo). Ik ben dan wel overal voor ingeent en de kleine straks ook maja you'll never know.

Figuur: Ik zit nu op +3,5 (schommelde behoorlijk maar nu redelijk stabiel) Eet ook niet zo heel gezond eigenlijk. Tenminste het kan stukken gezonder. Alleen merk ik dat ik totaal geen behoefte meer heb aan lekkers (koekjes chips nootjes of net wat ook al eet iedereen het om me heen)

Firsttime: Mooi buikje!!! Ik zal zo ook eens een fototje uploaden als dat lukt met mn telefoon. (gister toevallig fototje gemaakt) mijn buik valt nog reuze mee. Vriendin van me is nu 13 weken zwanger en hebben ongeveer zelfde buik nu.

Hier: alles gaat goed baby schopt de hele dag door al een beetje in mn buik (soms uurtje rustig en dan weer 10 minuten vol op) Mn vriend heeft vd week de kamer leeg gehaald. Nu ff wat poetsen en dan 1 muur behang eraf. Volgende week komt schoonpa deze behangen.
    Verder heb ik nu toch heel sterk het idee dat het een jongetje wordt. Na de echo gezien te hebben (heb eigenlijk niks van het geslacht kunnen zien) weet ik het voor mezelf gewoon zeker.
    Geen idee waarom maar mn vriend had exact hetzelfde gevoel hahaha.
    Volgens mij heb ik weer een heel verhaal geschreven dus zal jullie niet langer lastig vallen.

Ik ga even aan de slag heb net besloten 3 uur verlof op te nemen vandaag dus lekker om 12:30 naar huis! Huisje poetsen en rest van de middag (ofja eventjes) genieten van even niks moeten.

17. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Gister genomen op het werk met m'n I'm not fat I'm pregnant buikband hahaha vind m helemaal leuk :)
    (edit: geen idee waarom hij hem draait maar dan hebben jullie even een nek oefening ;) )

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,3 KB
      Weergaven:
      4
  18. Happy ikke

26 apr 2013
    78
    0
    0
    NULL
    belgië
    -gewicht: hier nog op -2 kilo van mijn startgewicht. Maar onze kleine meid zal nog ni verhongerd zijn. Heb genoeg vetreserves ;)

-rode hond: ben als kind ook ingeënt maar nu van de gynaecoloog te horen gekregen dat ik volgens mijn bloedwaarden niet meer beschermd ben. Dus nu goed opletten en na de zwangerschap me opnieuw laten inenten.

19. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @juis nou jij bent echt alles behalve een zeekoe of - olifant, haha! wat ben jij nog mooi slank! Geniet van je vrije middag straks!

@weer Hier is het bewolkt en ik heb het gewoon koud op kantoor! Zit de hele tijd mijn mouwen van mijn vestje over mn handen te trekken, maar werkt niks!

@hier weer vroeg begonnen vanmorgen zodat ik om half vier naar huis kan en om half vijf bij de vk kan zijn :D. Voel me niet helemaal op en top vandaag en zie wat zwarte stipjes de laatste twee weken, dus ben benieuwd hoe het met mijn bloeddruk is.
    Daarna lekker alweer van weekend genieten, wat vliegt de tijd!

Eerst maar eens wat protocollen op papier zetten..daar ben ik wel dagje zoet mee ;)

Fijne dag vandaag!

20. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    @JackieSt Troost je, bij niet iedereen is de 20 wkn echo goed.... Dus je hebt een lotgenoot :( Wij zijn gisterenmiddag geweest om 13.15. We hebben tot half 4 in het ziekenhuis gezeten. Op zich leek alles in orde maar bij de metingen bleek dat de kleine veel te klein is. Kan allerlei oorzaken hebben, maar daar hebben ze niet erg specifiek over uitgewijd. We moeten vanmiddag terugkomen voor een second opinion en dan gaan ze nog een keer alles langs. Op zich erg leuk en mooi om te zien hoe die kleine toch weer zo hard gegroeid is, en zo beweeglijk is. Maar ik sta echt doodsangsten uit over wat er aan de hand kan zijn.

Kan aan mn placenta liggen, dat die niet voldoende doorgeeft... kan genetische oorzaak hebben waar ze verder niets over uitgelegd hebben. Dus wij weten het nog niet. Gisterenavond een moeilijk gesprek gehad over wat we gaan doen als het niet goed blijkt te zijn. gelukkig denken we daar beide hetzelfde over want anders was dat weer een heikel punt.

Dus na een kleine twee en een half uur, weten wij eigenlijk nog veel te weinig van de kleine smurf. Daarnaast wilde ze niet goed gaan liggen dus het geslacht weten we nog steeds niet 100% zeker.

Kan zijn dat ze vanmiddag zeggen dat we een vruchtwaterpunctie moeten laten doen. Dan zijn we natuurlijk wel 100% zeker, maar de vraag is nog wat daar uit komt. Kortom, klotemiddag en nacht gehad. Gisterenavond nog wel nicht en partner met zoon op visite gehad die ons een beetje afgeleid hebben...

Deel Deze Pagina