16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!! deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door vinisa, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Onze box komt over 3 weken ongeveer binnen.. Net zoals de babykamer..word een drukke bedoeling de week haha ben dan ook nog eens jarig en we hebben de suprise babyshower van mijn zus die ook zwanger is haha..
    Wij gaan de box ook gelijk gebruiken hoor.. Heerlijk toch kan je zelf ook extra van je kindje genieten..

Vanochtend bij verloskundige geweest,.. De baby ligt voor met groeien.. Krijg maandag een extra groeiecho en moet woensdag weer de glucosetest doen..:( kan zijn dat ik zwangerschapsdiabetes heb... Hoeft niet maar ze wil het toch even checken.. Zit me niet lekker .. Maar hoefde me geen zorgen te maken maar baal er een beetje van..
    Ook de reacties van familieleden.. Ow dan heb je zeker teveel gesnoept en ja je moet wel beter op je eten letten.. JA HALLO dat snap ik zelf ook wel!
    En zoveel eet ik ook weer niet.. Ben nu 11,5 kilo aangekomen ongeveer.. Nou vind dat best redelijk...

Moet over 2 weken weer naar verloskundige dan bespreken we alles en word er weer bloed afgenomen omdat ik A negatief ben..
    Hopelijk zit het een beetje mee :)

2. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mamemi: Ik mocht de suikertest ook thuis doen. Afgelopen zondag dus gedaan. Moet alleen de set nog bij de VK inleveren. Maar de waardes die het apparaat aangaf lagen dusdanig laag, dat ik denk dat er helemaal niks aan de hand is (Manlief moet regelmatig suikertest doen bij een client en weet dus wat normale waardes zijn).

Ik denk ook heel veel aan Maike en Vlinder...

Hier: Nog 1,5e week werken en dan 2 weken vakantie. Ben er ook wel echt aan toe, moet ik zeggen. Heerlijk even niets. Ik heb wel gehoord dat ik in september waarschijnlijk veel moet gaan overwerken vanwege een belangrijk project wat dan gaat spelen, kijken of ik dat wel ga redden....

3. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Morgen is vriendlief jarig en heb ik gesprek, plus kan babykamer doen met beetje geluk. Maandag eindelijk weer naar de verloskundige.

4. ACH

ACH Niet meer actief

@Diortje
    He vervelend zulke opmerkingen en nieuws..Hoe zien ze dat dan? Dat je kindje voorloopt op groei? Voelt ze dat aan je buik?

@box
    Zoals ik al zei zodra de kast verkocht is. Wil graag zien hoe het staat en qua ruimte want we moeten nog een nieuwe eettafel bestellen..

Ik vraag me dankzij alle suikerverhalen ook af hoe het met @Deurmat22 gaat..

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik moest vandaag ook aan maike en vlinder denken. Vreselijk als je blij zwanger blijkt te zijn...

Ja, en hoe is het met deurmat en haar suiker? Was ze niet op vakantie?

@leinos: wat fijn dat je de test thuis mag doen! Dat lijkt mij ook wel wat...

Hoe lang van te voren hebben jullie het ziekenhuis gebeld voor de test? Ik krijg pas de 26ste het briefje van de vk en wil wel 2 dagen later er heen. Hopelijk kan da gewoon.

6. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mopje gewoon bellen en afsprraak maken voor na de26ste
    Je bent ruim optijd
    Dus denk wel dat dat moet lukken
    En is ook niet gek want moet tussen bepaalde zwangerschaps week gedaan worden
    Teminste dat zij mijn vk toen

7. Deurmat22

Deurmat22 Actief lid

20 feb 2013
    299
    0
    0
    He dames! Kennen jullie mij nog haha! ik ben echt te afwezig geweest, onder andere lekker 10 dagen luxe op vakantie geweest met vriendlief naar Turkije, daar onwijs genoten.

Op vakantie zijn bij mij echter harde buiken ontstaan, pijnlijke trekkingen waarbij mijn buik aanvoelt als een meloen, en veel rugpijnen. Toen ik thuis kwam en weer aan het werk ging in de horeca (veel late diensten, en ik kan daar niet ander werk doen dan lopen, poetsen, staan) werd dit veel erger tot het toppunt van afgelopen maandag dat ik zelfs nog het ziekenhuis heb gebeld voor de gyneacoloog. Uitspraak: ik moet rust nemen, ik mag dit werk niet meer doen en moet in de ziektewet. En wat valt dat als een domper op mijn dak. Ik ben een bezige bij, het liefst aan het sporten, werken en van alles en nog wat doen, en al deed ik het al weken rustiger aan, helemaal rustig aan doen vind ik heftig. Dus ben ik wat tijd aan het steken in hobby's zoals lezen, tijdschriften, mijn website, en wat spelletjes op de ipad.
    Vriendlief heeft nog vakantie tot maandag maar ben bang dat ik me daarna toch wel eenzaam ga voelen in huis.

We hebben inmiddels ook de babykamer besteld, we kunnen een prachtige babykamer goedkoop overnemen van een stel die die van hun wegdoen, terwijl deze nog maar kort gebruikt is. Vanaf 1 september gaan we deze ophalen en de babykamer in orde maken.

@Meiden met mogelijke zwangerschapsdiabetes: ik heb mijn hele leven diabetes type 1, 24/7 en moet altijd insuline spuiten en mijn suikers momenteel 8x per dag prikken, en ook ik kreeg opmerkingen dat ik teveel gesnoept zou hebben (en ik woog 49 kg). Het is vervelend dat mensen niet begrijpen dat diabetes niet altijd verband heeft met voedingspatroon. Sterkte meiden!

8. Deurmat22

Deurmat22 Actief lid

20 feb 2013
    299
    0
    0
    @ Mopje wat lief dat je aan me gedacht heb, ik ben dus toch een beetje gemist, hihi thanks! Ik heb overigens stiekem wel regelmatig op mijn telefoon meegelezen hoor :)

9. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    @ ach ik had vorige week de 3d echo en toen hadden ze ook een paar metingen gedaan en bleek ook al dat hij ongeveer een week voor lag met zijn groei..
    Vandaag bij de verloskundige had ik dit ook aangegeven en idd ze heeft mijn buik opgemeten en gevoelt en vond hem ook aan de grote kant..

Volgens mij heeft ze niet echt mijn baby gevoelt.. Meer aan de hand van mijn buik en baarmoeder maar dat weet ik niet zeker..

Maandagavond weet ik wat meer hoeveel hij voor ligt enzo..

Bedankt voor fijne reacties! Fijn dat je hier toch altijd even kwijt kan wat je dwars zit!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goedenavond allemaal,

@Diortje... zwangerschapsdiabetes krijg je niet van je eten.. je kunt het met een goed voedingspatroon wel beïnvloeden. Wel moet ik zeggen dat 11,5 kg op deze termijn wel redelijk wat is hoor.. Je moet echt nog 500 gram per week rekenen vanaf nu....
    Gemiddeld is 13 kg.. daar zit je al bijna op. Jij weet als beste hoe je eet op een dag en of je daar dus iets aan kunt doen. Soms gaat het gewoon ook hard en kun je daar echt niet veel aan doen.

@Mamemi.. ik mocht het pand niet uit (vandaar die parkeermeter..ach, als ik gezeurd had dan had het misschien wel gemogen) maar heb inderdaad 2 uur op een rottig stoeltje gezeten.. Bleh.. niets aan.

@Deurmat... één van mijn beste vriendinnen weet sinds novermber 2011 dat ze diabetes 1 heft en ze heft het er erg moeilijk mee. Ik vind dat zo naar voor haar. Nu met benulp van een pyscholoog gaat het beter. En als iemand gezond leeft is zij het wel...

De box... wij zetten de box neer met 37 weken dat is vroeg zat. Als je dieren hebt is 1-2 weken eerder ook vroeg genoeg. Wij hebben ballonnen in de box gedaan om te voorkomen dat de katten erin zouden springen. Ging heel goed.

We hebben vanavond gehoord dat de wieg klaar is! Yeah, ben heel benieuwd. Tante heeft de bekleding weer helemaal school gekregen en er een blauw lintje op gemaakt. Ik hoop dat manlief 'm snel gaat halen!!

@Mopje.. ik heb gisteren gebeld voor vandaag (lokaal priklab)

11. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    @ cygnet .. Dat klopt idd ook wel.. Maar in mijn omgeving zijn de meeste allemaal rond de 20 of meer kilo aangekomen.. Oa ook mijn 2 oudere zussen.. Dus dan denk ik ja dan valt het nog mee..

Had aan de verloskundige ook nog gevraagd en die zei ook dat het niet erg was..
    En misschien is het wel veel geen idee.. Maar zit ook al vanaf 16 wkn thuis en doe geen sport of iets en zit veel thuis..
    Ben wel sinds deze week gaan zwemmen.. Heerlijk was het!

12. Angelasm

Angelasm Actief lid

13 dec 2012
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie eigenlijk een slaapzak met lange of korte mouwen. Nu is het natuurlijk midden winter dus langer mouwen lijkt mij logies alleen die lijken mij zo stug dat ik het idee heb dat een jonge baby alleen nog maar met de armen wijd in zo'n slaapzak kan liggen .

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @deurmat: balen van je harde buiken, kan er over meepraten:( Wat stom dat ze tegen jou zeiden dat je teveel snoepte!

@angelasm: ik heb mijn eerste niet meteen in een slaapzak gelegd. Als ze nog heel klein zijn blijven ze goed onder de dekens liggen. Ik kan me niet meet goed herinneren wanneer ik mijn eerste wel in de slaapzak legde. Ik heb we de kleine maat met mouwtjes. Ik ben helemaal fan van de slaapzakjes van ISI mini.

14. ACH

ACH Niet meer actief

@slaapzak
    Ik zou wel mouwloos doen. Inderdaad omdat het kindje dan beter kan bewegen en hij/zij heeft toch een pyjama aan.
    Ik snap alleen niet zoveel van de maten.. Want 70 staat gelijk aan maat 68? Slaapzak 60 zie je haast niet.. Dus denk inderdaad dat het niet heel handig is. Maar wil er toch wel eentje hebben.

@Diortje
    Zou me er ook maar niet te veel zorgen over maken hoor. Ik ben ook veel aangekomen. Maar dat heb ik altijd al geroepen als ik zwanger zou zijn dat ik veel aan zou komen en dat klopt.
    In week 8 ben ik het gaan opschrijven woog toen 65.1 kg en nu 71.6 dat is 6,5 kilo maar de verloskundige heeft als start gewicht 62 kilo opgeschreven dus dan is het ook al 9,5 kilo. Maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om. Eet nu niet meer dan normaal.

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ slaapzak: ik gebruikte bij mijn dochter altijd mouwloze, ze hebben er toch een pyjama onder aan.

@ iedereen met de suikertesten: succes en hopelijk valt de uitslag mee.

@ vlinder en Maike: denk ook vaak aan ze.

@ box: die zetten we zo laat mogelijk op, het neemt toch ruimte in beslag. We hebben hem bij mijn dochter wel meteen na de geboorte gebruikt, alleen niet zo veel omdat ze de eerste maanden een huilbaby was (door verborgen reflux).

Ben de rest weer vergeten. Ik probeer later even goed te reageren. Vandaag heb ik niet mijn dag. Mijn buik is weer eens gevoelig en pijnlijk, ook harde buiken erbij. En net van die fijne steken down under haha, echt heel pijnlijk. Dus vandaag maar rustig aan doen.

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Geen blaasontsteking. Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn, want dan was het duidelijk geweest waarom ik zoveel harde buiken en buikpijn heb... Vanmiddag maar weer de vk bellen! Ik denk dat ik de komende 16 weken (wat lang:$) maar rustig aan moet doen.

Effe stoom afblazen van telefoontje zonet: we hebben onze badkamer helemaal bij de sanidump gekocht. Bijna 7 duizend euro. Netjes betaald. Nu hebben we door een verandering in de plannen 4 dozen tegels te weinig. Dus die gingen we bijbestellen. Willen ze dat we een aanbetaling doen:$ Het gaat over 150 euro totaal, dus de aanbetaling zou 15 euro zijn. Ik sprong echt uit mn vel. Hoe durven ze dat te vragen aan een klant die 2 weken daarvoor "even" zoveel heeft uitgegeven. Dus ik vroeg aan die man of ze dat ook vragen voor een douchekop van 20 euro. Ja, zei hij, dan moet je 2 euro aanbetalen:( Na veel boze woorden van mij gaat hij het even overleggen met zijn collega... Nu heb ik weer harde buiken omdat ik me opgewonden heb:(

17. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Aankomen, zit nu op +6 kg

@Deurmat, balen van je harde buiken!

@Xbloempje, gefeliciteerd met je vriend!

Sorry, rest vergeten!

@hier, gisteren de naam van onze zoon gekocht in kleine letters, nog ff kijken hoe ik ze ga pimpen :) Misschien wel hetzelfde als de bladeren van de boom!
    Vandaag komen de babyspullen! Zin in!! De boom gaat ook vandaag tegen de muur!

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In principe ga jij daar ook ongeveer uitkomen. Ik was bij de eerste 28 kg aangekomen hoor en dat was ongeveer 15 liter vocht. Zolang je niet veel snoept, extra eet etc.. dan is het ook helemaal niet erg. Maar JIJ weet als enige wat je voedingspatroon is.

Ik ga vandaag met dochter naar Artis. Zoon logeert bij mijn moeder en gaat naar het smalspoormuseum.. vindt hij geweldig. Even meisjestijd vandaag.

Bleh, ik heb last van maagzuur.

@Mopje.. wat een suf gedoe

@Slaapzak.. wij gebruiken alleen maar slaapzakken met korte mouw en ook geen winter varianten ed (wel in combinatie met een dekentje). De eerste tijd hebben wij bij K en P de puckababy gebruikt (sort inbakerzak..erg makkelijk) en daarna pas een slaapzak.

@Commode is geschuurd dus die kan opnieuw in de lak... de wieg kan gehaald.... nu nog gordijnen en dan schieten we lekker op. Als de vakantiewas weg is, ga ik eens beginnen aan de babykleertjes.... lekker in de kast leggen!

19. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Die hadden wij ook (was ik alweer helemaal vergeten:p)

20. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mogguh! Poehee, kan nog de hele dag slapen volgens mij! Kunnen slapen tot 09.00 uur vanmorgen,om 10.00 uur kwamen ze de box en kinderwagen brengen,dus kinderwagen meteen even in elkaar gezet en op de bank weer in slaap gevallen. Pfff,heb ook gewoon nergens zin in. Ml heeft vannacht gewerkt en mag deze nacht weer,dus loop dan automatisch ook op mn tenen in huis.

@kilo's geen idee hoeveel ik nu zit haha!

Deel Deze Pagina