Heb je zelf de kinderwagen in elkaar gezet? Ik heb het lekker laten doen.. Moest zo lachen om manlief toen 'oh dat ging best makkelijk, moet ook te begrijpen zijn voor vrouwen natuurlijk'. Dat bedoelde die overigens niet negatief zei hij maar voor de 'alleenstaande vrouwen'. Vond het wel grappig.
Ik wil Cygnet graag nomineren voor de: mama van de maand-pluim op je hoed-liefste medemens-geweldige meedenker-verrassende pakketjesverstuurder-trofee Kreeg vanmiddag een heel mooi pakket kleertjes voor ons meiske en een hele lieve kaart van haar via de post! Wat een verrassing Benieuwd welke genomineerde daar overheen komt Cygnet, hartelijk dank!!!
Nou dames, maar weer even een updateje. We zijn gisteren weer terug gekomen van 5 daagjes Ardennen. Gewoon even lekker weg geweest en weinig nagedacht. Gisteren kreeg ik smiddags een mail van de arbodienst in mijn mailbox dat ik niet ben verschenen op mijn afspraak. Hebben ze de uitnodiging naar mn appartement gestuurd wat te koop staat (100- km verderop) en niet naar mn post/woonadres hier in amsterdam. Stelletje sukkels. Heb het bij mn miskraam toen al aangegeven en nu gaat het wederom mis. Heb een boze mail gestuurd en gezegd dat ze het maar uit moesten zoeken (niet zo tactisch misschien, maar wel duidelijk) Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest voor de zwangerschapsdiabetes. Tenminste, dat dacht ik. Heel kort wat vragen doorgenomen die ik moest beantwoorden en hoe het ging en hoe ik me voelde en zo. Daarom was vl er ook niet bij. Moet ik daarna 20 minuutjes in de wachtruimte gaan zitten en komen ze me later met een andere arts weer ophalen. In het kort: volgende week opnieuw een groeiecho en dan al bepalen ze of ik de week erop opgenomen moet worden. We moeten dan rekken tot de kleine 500 gram is en dan wordt de kleine dus al snel gehaald. M.a.w. ik krijg dus een zomerkindje! Dit had ik echt niet verwacht, zo vroeg. Op dit moment haalt hij de 500 gram echt nog niet. Dus ik hoop zo ontzettend dat ie er nog een spurtje uit kan halen anders gaan de artsen er niets aan doen en laten ze de kleine aan zijn lot over. Maar ziekenhuisopname zit ik zelf ook niet zo op te wachten als ik eerlijk ben. Gatverdamme, hoe lang gaat dat wel niet duren? Ik verveel me thuis al enorm, maar hier heb ik de kittens nog om een beetje vermaak te zoeken. En als het nou zin had om daar te liggen, gaat de kleine er van groeien?? Nee, dat niet. Het is puur om controle te houden. Dus de baby aan de CTG monitor en iedere dag meten en samen met m'n vriend bepalen wanneer we willen dat de baby gehaald wordt als hij de 500gram bereikt. 26 weken bereiken we over anderhalve week. Dat redt hij wel. Vanmorgen was de hartslag heel mooi, dus daar maak ik me wat minder druk om. Maar duidelijk is dat de groei stagneert en mn placenta er geen zin meer in heeft. Al met al: de babykamer komt vrijwel zeker pas na de geboorte geleverd, ik kan geen kleertjes kopen die al zullen passen, de babykamer is nog niet klaar, we hebben nog geen naam kunnen kiezen en we zullen weken in het ziekenhuis rond moeten lopen, afwachtend op hoe de uk het doet. Waar zeur ik om... babykamer, kleertjes... Tis gewoon allemaal niet zoals we het graag hadden gezien. @Vlinder Hoe is het met jou? Wanneer moet jij weer voor je controle? @Gewicht Laatste keer zat ik op -500 gram geloof ik, maar met mijn postuur had dat +10kg moeten zijn. @Lief dat jullie aan me/ons denken
@ach weet je dat dat precies was wat ik dacht toen hij in elkaar stond haha! Ik dacht ook: nou, in tegenstelling tot de meubels kan een vrouw alleen dit wel hahaha! @mayke spannende tijden zeg! Ik duim heel erg voor jullie dat jullie mannetje zo lang mogelijk kan blijven zitten. Knuffel! @hier toch nog wat energie gevonden. Net naar vk geweest. Alles was goed,bloeddruk was weer wat lager dan vorige keer en ben nu 6 kilo aangekomen in totaal. Dat viel ook alles mee. Ons ventje lag lekker met zn hoofd naar beneden dus ik zit voortdurend zn kont te aaien als hij die weer naar buiten gooit Over vijf weken groeicho! Daarna nog even naar tuincentrum en nu half uurtje bankhangen voor ik mag gaan koken en vergaderen voor sportclub. Toxh best nuttig dagje uiteindelijk!
Maike; er staat bij MP ⥠Vind prematuur in Babykleding | Prematuur op Marktplaats.nl een heleboel kleding voor de allerkleinsten. Misschien ook een idee dat iemand voor jou de verkoper van de meubels belt en situatie uitlegt. Wie weet zetten ze er dan wat meer vaart achter. Laat je goed begeleiden en informeren. Misschien is er een zorghotel verboden aan het ziekenhuis? Dan heb je meer bewegingsvrijheid. Nogmaals alle kracht en geduld toegewenst!!
@Maike: heel veel sterkte meid. Laten we hopen dat hij veel aansterkt en dat hij zo lang mogelijk kan blijven zitten.
@Maike... wat een vreselijk nieuws toch elke keer. Ik heb het erg met jullie te doen en wens jullie en de kleine man alleen het allerbeste toe. Our prayers are your xxx @Mamemi... bloos maar heel graag gedaan hoor!
@MaMeMi Ja, daar had ik al gekeken maar begint met name bij maat 44. Onze ukkepuk heeft strakjes nog niet eens 36... Ik weet niet hoe dit te werk gaat in het ziekenhuis... Of ze alleen in een luier in de couveuse liggen. Dan heb ik in het begin praktisch niets nodig en is het met name afwachten. Dit zijn dingen die ik waarschijnlijk pas volgende week weet. Ik weet niet of iemand anders hier al ervaring mee heeft??
@Maike... je hebt geen kleding nodig voorlopig Je kindje komt in de couveuse en heeft dan alleen een luier aan. Ze zullen proberen je kindje zo mogelijk aan te raken zodat alle energie naar groeien en ademen kan gaan. Zo min mogelijk handelingen. Je kunt wel een klein knuffeltje kopen die mag vaak wel in of bij de couveuse zijn. Mijn tip: koop kleine boekjes (bijv Raad eens hoeveel..) zodat je kunt voorlezen naast de couveuse. Je zult beperkt mogen bundelen als je kindje sterk genoeg is dus de rest van de tijd dat je er bent is het fijn en goed om je stem te laten horen. Zoek vooral mama's op die ervaring hebben met extreem prematuriteit en zorg dat je je verzekering goed kent. Knuffel
@maike: slik... Zo ben je blij zwanger en zo... Ik zou me nu vooral druk maken over je kindje (en je rust!). Kleertjes en kamertje zijn echt van latere zorg. Je kan er van uit gaan dat je mannetje niet veel voor de uitgerekende datum naar huis mag. Mijn mannetje mocht in de couveuse alleen een luiertje om (en hij was 34 weken!) dus kleertjes zijn denk ik nog niet aan de orde. Als je meer wilt weten over extreem prematuurtjes raad ik je aan de website Klein en Fijn eens te bezoeken. En kijk eens rond of open een topic op het prematuur gedeelte bij na de geboorte. Ik heb kleertjes in maatje 44 liggen, mocht je ooit geïnteresseerd zijn. Die mag je altijd lenen. Sterkte!
Oja, probeer vast een kijkje te gaan nemen bij de neonatologie, dan kun je nu rustig vragen stellen en schrik je straks wellicht minder van alle apparaten etc.
@Mopje en Cygnet2 Bedankt voor de tips. Jemig, dat betekent 15 weken ziekenhuis Wordt een zware tijd... Ook voor mn mannetje denk ik Kinderkamer was voor mij meer in de trant van: strakjes niet tussen de ziekenhuisbezoeken door moeten klussen... Klaar is klaar en scheelt wat zorgen. De meubels staan al in elkaar. het is nog de lamp, gordijnen, zonwering en dat soort dingetjes. Het plafond moet nog gewit worden en er moet nog 1 muur geverfd worden. Valt op zich mee, maar toch al met al... als daar nog twee weken de tijd voor is zonder dat we ons daar zorgen om hoeven te maken... Maat 44... ik hoop dat ik die nodig mag hebben Dat zou erg goed nieuws zijn. Ik houd het in mijn achterhoofd xXx
@ Maike: sterkte, lijkt me een zware situatie. Heb er zelf weinig ervaring mee. Alleen een vriendin van me is rond de 26 weken bevallen van haar zoontje (de weeën kwamen gewoon op gang) en haar zoontje heeft een lange tijd alleen in de luier gelegen. Rond de uitgerekende datum mocht hij uiteindelijk naar huis. Ik weet wel dat ze het een zware periode vond, vooral omdat ze veel reisde van en naar het ziekenhuis en het gemis van haar kindje niet bij d'r hebben. En ze vond het rot dat haar verlof inging terwijl haar zoontje zo lang in het ziekenhuis lag, het verlof was zo goed als voorbij toen hij eindelijk naar huis mocht. Ik weet niet of die regels al veranderd zijn, heb ooit wel gehoord dat ze dat wilden aanpassen maar of dat al gebeurd is.. Geen idee. Normaals sterkte!
Maike heel veel sterkte En hoop dat tijdens de echo blijkt dat de kleine man tog een klein beetje is aan gekomen Ik weet van vrienden die kleine is ook te vroeg gebooren Dat ze idd aleen in een luier met een mutsje op ligen Nou was zij in dat opzicht maar 6 weken te vroeg Maar zij kon in het begin ook geen kleertjes aan Was alemaal te groot Schrijf alle vragen die je heb op Zo dat je ze op het moment zelf niet vergeet
Jemig, mn verlof... had ik niet eens aan gedacht. Moet er niet aan denken om naar mn werk te moeten als de kleine nog maar net thuis is en daar acclimatiseert. Dan wordt het onbetaald verlof of zo. Heb nu ook vakantie officieel, maar ik ga er vanuit dat ik die weken nogmaals mag nemen omdat ik met ziekteverlof ben. Al zijn dat maar 3 weekjes. Ik had het zo fijn gevonden met de kerst vrij te zijn :-s Tnx voor de sterktewensen... het doet ons goed om te zien dat er mensen meeleven! <3 @Vinisa Hoe is het nu met het zoontje van je vriendin??
@Maike, jeetje meis! Ik wil je heel veel sterkte wensen! Pff weet ff niet zo goed wat ik moet zeggen! Vind het zo erg voor je!!
@ Maike: het gaat goed met hem! Hij zit inmiddels al op de basisschool en gaat naar groep 2 Duim voor je dat je kleine man zoveel mogelijk aankomt en dat hij sterk zal zijn na de geboorte!
Maike, het zit jullie ook echt niet mee zeg ! Hoop dat de kleine zo lang mogelijk blijft zitten en toch nog een beetje gaat groeien!! Veel sterkte en een dikke knuffel! We denken aan jullie!
Nou nog ff rustig lichen En dan ga ik dalijk maar naar het zh Pfff best wel nerveus wat me te wachten staat Nou ja nu nog maar ff rustig aan doen Verwacht dat het spreek uur wel weer uit zal loopen zo als gewoonlijk Verder gister proef kaartje binnen gekregen Helemaal happy mee We hebben een kaartje bij halmark besteld Eigenlijk na aanlijding van de korting die bij de wij zat Maar hij is echt 1 van de goedkopere en nu met de korting helemaal Dus dat is helemaal fijn
Succes Riantje! Ben benieuwd wat je te horen krijgt! Vanacht weer een nachtje naar het plafond liggen staren. Zo vermoeiend. Ik ben hardstikke moe om een uur of 22.00. Dan ga ik naar bed, lig alleen maar te draaien tot 01.00 uur, om vier uur eruit om naar de toilet te gaan en dan kom ik niet meer in slaap :s Ik was ook echt chagerijnig toen ml vanmorgen de deur binnen stapte, en overdreven vrolijk was na een nachtdienst,brrr.. 'Ga je bed in, laat me met rust':x:x:x