16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SuusD, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @ Meiden die de echo vandaag hebben, Succes! Of kan ik al beter vragen: Hoe was het?? Hoop dat alles goed is!
    @Juis, welkom meis!

2. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben ook benieuwd naar de echo's! Duim voor iedereen! Kom maar op met al het goede nieuws :D

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zo net getennist...ik vind het wel zwaar hoor maar goed, ik heb dan ook nauwelijks conditie en dat voel ik nu meer dan ooit. Nog één les volgende week. Ik denk dat het zo goed uitkomt

@Juis.. gefeliciteerd! Hopelijk een plakbeeb deze keer

@Souries... bruin bloed is zelden een reden om je zorgen te maken. Doe het even rustig aan en probeer vooral je gedachten te verzetten. Goed dat je gebeld hebt, daar zijn ze voor.

@Mamemi... met een vruchtwaterpunctie of vlokkentest komt er geen waarschijnlijkheid maar een zekerheid uit. Alleen combinatietest is een kansberekening. Ik begrijp je verhaal dan ook niet helemaal. Als de kansberekening slecht is, laat iemand toch vervolg onderzoek doen? Hier dus wel ... juist omdat we 40+ zijn.
    Goeie 1 aprilgrap trouwens

@Victor & Rolf... lekker kopen hoor, is ook goed voor onze economie :)

@Anne.. Het is handig om een lijstje van Prenatal of iets dergelijks te nemen maar 'm dan vooral een keertje te geven aan een vriendin die al een kindje heeft. Er staan namelijk echt dingen op die je NIET nodig hebt.
    Oja, koop nooit van te voren een kolf. Wil je er één in huis hebben, huur er dan eentje. Sommige vrouwen kunnen helemaal niet kolven bijvoorbeeld.. echt zonde van het geld.
    En alles waarbij je denkt 'heb ik dat echt nodig'.. heb je niet nodig! hahahahaahah!

4. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat veel op de lijst ook echt geldklopperij is, haha. Maar eerst maar eens het noodzakelijke kopen (kinderwagen, kamertje etc) en dan aanvullen met dingen die we nodig denken te hebben. Eén doolhof in Prenatal momenteel ;)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hahahaahah, en dan noem je nou net twee dingen die je niet echt hard nodig hebt..een kinderwagen is wel handig maar een kamertje? Het kind maakt het echt niets uit hoor :) hihi.. maar leuk is het natuurlijk wel.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Even die van Oei ik groei als voorbeeld (raad het boek trouwens sterk af!)

6 flanellen luiers nooit gehad, nooit nodig gehad
    6 monddoekjes super handig
    6 hydrofiel washandjes nooit gebruikt
    6 hydrofielluiers liever 12 stuks!
    1 aankleedkussen
    2 aankleedkussenhoezen
    1 babybadje (met standaard) of Tummy Tub (met standaard) als je aardige wasbakken hebt lukt het ook heel goed en in de douche ook
    1 badthermometer als je een bad hebt maar de binnenkant van je pols werk prima.
    1 luieremmer rotdingen. Een gewone vuilnisbak met boterhamzakjes werkt veel beter en veeeeeel goedkoper dan de diaperchamp
    2 badcapes redelijk handig
    1 pak new-born wegwerpluiers essentieel
    1 thermometer essentieel (en een nieuwe voor de baby!)
    Verzorgingsproducten (babyzalf, babyzeep, babyolie of babylotion) let goed op... sommige babies zijn gevoelig voor vanalles...
    1 zacht haarborsteltje als je kind haar heeft
    1 nagelschaartje met ronde punten (pas na 6 weken gebruiken) ik vind een knippertje veel handiger

7. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Huh geen kamertje? Mijn kind heeft een kamer nodig, hoor ;) lijkt me eigenlijk heel vanzelfsprekend... Waar moet ik het anders laten?:p

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Slapen

1 ledikantje of wiegje check (een grote la werkt ook maar staat erg stom en vindt de kraamhulp vast niet goed)
    1 matras
    1 molton matrasbeschermer
    3 hoes- of onderlakens
    3 molton luiers geen idee wat dit zijn, dus nooit nodig gehad
    3 bovenlakens
    2 wollen of katoenen dekens of 1 duodeken
    2 verchroomde kruiken (met kruikenzak)
    2 slaapzakjes pas vanaf maat 62... kan wel even wachten dus
    1 babyfoon hangt sterk af van hoe je woont.. camera's zijn nergens goed voor
    Voor de baby

6 rompertjes (2 maat 50, 4 maat 56) Let op: je krijgt vaak ook veel.
    3 setjes kleding maat 50-56 (weer.. je krijgt veel)
    2 mutsjes idem
    Sokjes idem

9. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    bedankt voor het lijstje

en dames met een echo kom op hihi
    ben iedere keer aan het kijken als er al nieuws is

hier momenteel hoofdpijn bah

10. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    En je kind in de wasbak? Hmm, ik ga dan toch echt voor een badje, haha. Ga mijn kind niet in de wasbak wassen!

11. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Maar dit meen je toch niet serieus. Je kind in een la? Of begrijp ik je verkeerd?

1 ledikantje of wiegje check (een grote la werkt ook maar staat erg stom en vindt de kraamhulp vast niet goed)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Borstvoeding

2 voedingsbh’s
    Zoogkompressen absolute must!!!
    Voedingskussen rotding... gewone kussens werken ook

Flesvoeding

4 flessenspenen (naam pasgeborenenspenen)
    4 zuigflesjes
    Flessenwarmer nooit gehad!
    1 maatkan met deksel (alleen voor de nachtvoeding) wat?
    1 flessenragger
    Voeding
    sterilisator (voor 10 euro te koop en zoooo handig)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In de woonkamer

Wipstoeltje
    Box is wel heeeeeeeeeeeel handig
    Boxkleed
    Samen er op uit

Kinderwagen
    Autostoel groep 0+
    Weekendbedje
    Een eigen kamertje

Kast
    Commode
    Plank Mijn tip.. hang 'm niet recht boven de commode.. op een gegeven moment gaan kinderen staan.... ik vond het handiger om 'm er naast te hangen.
    En natuurlijk gaat iedereen voor de kinderstoel.. bedenk wel dat je die de eerste 6 maanden niet nodig hebt (behalve als je een newborn variant koopt)

En altijd handig om te onthouden.. iedereen wil geld aan je verdienen. Zet er BABY voor en het kost ook allemaal minimaal 2 x zoveel..

maar laat je lol niet bederven en geniet van de nieuwe wereld die voor je open gaat.. Welcome to mamaland!

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, natuurlijk meen ik dat niet serieus maar het maakt je kind echt niet uit of hij / zij in een wiegje van 100 euro ligt of in eentje van 1200 euro.. En wat dat betreft.. haal een grote la uit een kast en het voldoet prima :p:D

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heb ik bij mijn eerste wel gedaan.. ideaal.. paste prima en geen extra ruimte nodig voor zo'n onhandig badje. Je kind vindt het best hoor.

En dat kamertje? Alles waar baby voor staat kost minimaal 2 x zoveel.. terwijl als je ipv een commode een ladekast koopt.. dat scheelt een boel. Heel veel kinderen slapen trouwens bij papa en mama op de kamer. Het kind heeft geen kamer NODIG.. mag wel hoor.. hier hebben ze ook allemaal hun eigen kamer.

16. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Dat snap ik, maar het gaat natuurlijk ook om het oog. Voor jezelf. Ik moet er wel tegenaan kijken. Mijn huis is netjes, heb alles netjes bij elkaar passend en dan wil ik toch ook wel een leuk en net kinderkamertje. En ja, dat kan 500 euro kosten (in totaal, met commode en kledingkast erbij) of 1200 euro. Het gaat mij erom dat het netjes, kwalitatief goed en stevig is :) Maar ik vind wel dat zo'n kindje een kamer verdient waar aandacht aan is besteed.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Firsttime.. ik snap het heel goed hoor.. ik doe dat ook maar je kindje maakt het werkelijk geen bal uit en zal je er geen lievere mama voor vinden ;)

Veel mensen vergeten dat je een heleboel van deze spullen niet NODIG hebt maar dat het natuurlijk wel heel leuk is om het allemaal te hebben. En kan je je het veroorloven.. doen!

18. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Zo bedoel je. Ja, klopt. Mijn broertje heeft ladekast bij Ikea gekocht en daar de commode van gemaakt. Kan allemaal. Feit blijft dat ze het kindje een eigen plekje hebben gegeven en er aandacht aan hebben besteed. En papa en mama hebben ook tijd samen, dus baby gaat lekker in een eigen kamertje :) En een badje vind ik de kosten niet. het kan ingeklapt worden en vind het eigenlijk heel raar om je kind in de wasbak te wassen, haha.

Grappig hoe iedereen van mening verschilt. Misschien ook verschillend of het kind 1 of 3 is?

19. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hej meiden!! Net terug van tournee langs m'n opa's en oma's!!
    Betekent dat de echo dus goed was!!

Ooh wat was ik zenuwachtig.. Dus ik was blij dat de vk meteen voorstelde de echo te doen! En al binnen een paar seconde zei ze ja ik zie een kindje en ja ik zie een hartje!! Wij zaten nog verdwaasd naar de vlekken op het scherm te kijken maargoed.
    Toen kwam alle spanning los.. Heb een paar grote tranen weggeveegd.. Het is allemaal goed!! GEWELDIG!!!

Over 2 weken mag ik weer: 9+4 dagen en dan over 2 weken nog een keer!! Fijn gevoel..

Hier de update!! ;)

20. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Yes! Gefeliciteerd!:D

Deel Deze Pagina