16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SuusD, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Helaas zit bankhangen er niet in. Heb maandag een deadline voor 2 artikelen. En mijn inspiratie is echt verdwenen... Als ik eenmaal aan het schrijven ben lukt het wel maar ben gewoon niet vooruit te branden en zit al twee uur met een leeg document voor mijn neus haha

2. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.617
    169
    63
    Nou ik heb afgelopen donderdag mijn eerste echo gehad, ben nu officieel op 29 november uitgerekend. De echo was goed, en we hebben het hartje al goed horen kloppen. Heel speciaal moment was dat. :)

3. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd! :D

4. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Vandaag ineens niet meer misselijk... En word er een beetje onzeker van. Zijn jullie ook weleens misselijk en een dag daarna weer niet?

5. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben helemaal niet misselijk... Was er eerst heel onzeker over maar prijs mezelf nu maar gelukkig..

6. Deurmat22

Deurmat22 Actief lid

20 feb 2013
    299
    0
    0
    Ik dacht dat ik het nooit zou gaan zeggen, dat ik een van de lucky ones zou zijn maar toch is het zo, ik ben een beetje misselijk, wee-ig, geen zin om te eten maar beren honger die ik wel moet stillen tegen misselijkheid. Geen idee wat te eten, behoefte aan veel fruit, maar ook aan koolhydraten, het is lastig.

Verder ben ik al 3 kg aangekomen, ja echt erg. Ik kwam van 49,5 kg af dus het mocht absoluut maar ik vind het niet makkelijk. Ben bang wat er nog meer bij gaat komen.

Vanmiddag een workshop geven :) aan 10 kids (beauty en make-up erg leuk) maar ik merk wel heel vermoeiend momenteel. Al ben ik toch blij met de afleiding van werk en school, ik zou gek worden als ik thuis zou zitten maar dat is heel persoonlijk.

7. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ben zo blij. Ik ben net gebeld door onze favo verloskundige van de praktijk. Zij heeft destijds ook de bevalling van ons zoontje gedaan en ons begeleidt tijdens onze miskraam met 12 weken. We hebben (mede hierdoor) een heel goede klik met haar.
    Zij is op dit moment bezig met een opleiding echoscopie en ze zocht een aantal proefpersonen om te oefenen. Het was voor haar belangrijk dat er wederzijds vertrouwen was en omdat ze ons inmiddels goed kent, heeft ze ons gevraagd.
    Ik mag nu op 23 april (2 dagen voor eigenlijke termijnecho) al een proeftermijn echo. Ze wil dan ongeveer een halfuur oefenen en deze echo krijgen we extra. Superleuk en extra fijn dat we 2 dagen minder lang hoeven te wachten :D

8. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ah wat fijn! Lijkt me heel prettig om iemand te hebben die je goed kent en die je vertrouwt! Ik heb nog werkelijk geen idee wie er voor mijn neus staat volgende week haha ;)

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @kukel: dat had ik vanochtend ook! Maar zou is het net zo hard weer terug :D Ik was ook even bang, maar ach, ook wel weer fijn om een ochtend niet zo slecht te beginnen.

@bodien: de vk denkt dat ik ook de 29ste ben uitgerekend! Alleen wacht ze tot de 10 weken voor een betere echo.

Hoe vaak krijgen jullie echo's? Mijn vk doet het zelf en je mag eigenlijk altijd wel eerst even "liggen" bij een controle. Vind ik echt super, ik heb er nu al 2 gehad!

10. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik weet het eigenlijk niet! Weet dat de praktijk het zelf ook doet, dus ik hoop dat ik die mazzel ook heb. Moet woensdag voor de intake en hoop stiekem dat ik al mag kijken. Maar vrees van niet! Moet daar een nieuwe afspraak maken voor de eerste echo. Ben dus benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en of ik ook die mazzel heb ;)

11. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    hallo dames

hier vanmiddag weer een goede echo gehad
    hartje klopte nog mooi en alles zag er positief uit
    was precies goed gegroeid en ligt nu op schema
    ben nu 8+2
    over 2 weken termijn echo

@mopje welke verloskundige heb je toevallig in drachten

12. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Over de echo's in een verloskundigepraktijk. Het hangt volledig af van de certificering van de verloskundigen. Ik ben nu in dezelfde praktijk als bij mijn zoontje. In 2010 kwam er 1x in de week s'avonds een dame voor de echo's, omdat geen van de 3 verloskundigen toen gecertificeerd was voor het maken van echo's. Inmiddels is er eentje dus gecertificeerd dus die maakt alle echo's, maar als je de intake dus bij een ander hebt dan krijg je een aparte afspraak voor de echo.
    Inmiddels is dus een tweede verloskundige van de praktijk nu ook begonnen om de certificering te halen (degene waar ik nu dus proefpersoon voor ben :D) en dan heb je natuurlijk meer kans dat ze de afspraken met echo combineren.

13. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Wat een fijn nieuws! :)

14. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @anja: ja, de nieuwkomer in drachten/gorredijk! Jij ook in de buurt? Fijn dat alles goed is.

Bij de bevalling van mijn eerste (gebroken vliezen met 34 weken, dus met spoed naar het z'huis 's nachts) heeft mijn eigen vk nog even een echo gemaakt, de ziekenhuis vk kon dat namelijk niet! Ik heb ze er niet op uitgekozen, maar zou dat wel doen als ik de keuze weer opnieuw moest maken.

15. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    @mopje ja daar zit ik ook wat leuk

16. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Anja, fijn zeg! Lekker genieten! :)

17. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Even lekker bijlezen. Voor iedereen die een goede echo heeft gehad: gefeliciteerd.

Over werk: Ik werk 36 uur en ik vind het echt lastig om het nog niet te vertellen. 's Ochtends ben ik misselijk en daardoor niet scherp en in de middag (zo rond half 3) val ik bijna in slaap achter mijn PC. Ik hou het nog maar even vol. Deze week nog werken en dan 1,5e week lekker vrij.

Over misselijkheid: Ik heb ook dat ik de ene dag misselijker ben dan de andere. Gisteren en vandaag ben ik weer erg misselijk en donderdag bijvoorbeeld bijna niet.

Gisteren lekker bijgekletst met twee (ook zwangere) vriendinnen. Was erg gezellig alleen heel laat. Was pas om 1 uur thuis. Nu ben ik dus de heel dag super moe. Dus maar een beetje rustig aan doen.

Ik ben echt heel erg aan het aftellen tot de eerste echo vrijdag. Hoop zo dat alles goed is.

18. Stefjuh

Stefjuh Bekend lid

12 okt 2012
    529
    0
    0
    @Deurmat: zoals jij het beschrijft over dat; beren honger, maar toch geen zin om te eten enz... Dat heb ik precies hetzelfde en het ene moment misselijk met vlagen en andere moment totaal nergens last van! Hihi gekke hormonen XD @Marjol: fijn dat je 2 daagjes eerder al een proef echo mag... Spannend!! @Anja: altijd weer fijn om te horen dat alles goed gaat met je frummeltje !! @Leinos: gewoon positief blijven en proberen te genieten!! Je moet maar zo denken, Het is zo vrijdag =) @hier vanochtend verse soep gemaakt met gehaktballetjes... Maar ik werd zo misselijk van die rauwe gehakt... Dat me vriend het af moest maken Hihi ... Ach ik neem het voor lief!! En heb vanmiddag het 9 maanden dagboek en voor mijn vriend een "papa" boek besteld ... Ben benieuwd!

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hallo!

@echo's: regulier: termijnecho, 20 wkn echo, groeiecho
    Bij mij: 7,5 wk, termijnecho, vlokkentestecho, 20 wkn echo, groeiecho
    En alles wat er maar mogelijk bij kan komen.

Hier een leuke middag gehad. We hadden een verjaardag van een 4jarige...super gezellig en de kids bonden het echt top!

20. ACH

ACH Niet meer actief

Pfooeeh, fijn dat jullie gezellig weekend hebben!
    Had vriendinnetje op bezoek maar die keek ik bijna weg.. Nergens zin in!
    Wil graag cake bakken maar manlief wilt dat bewaren voor morgenochtend hoop dat ik dan nog zin heb..

Deel Deze Pagina