Over echo's ik ben ook een van de uitzonderingen. Ik heb diabetes type 1, ik spuit insuline (heb een pompje) met minstens 4-6 x per dag mijn bloedsuiker en moet nadenken en letten op alles wat ik eet, een 24/7 job waar ik soms nog best wat moeite mee heb. Nu ik zwanger ben is het nog zwaarder want de diabetes werkt niet mee. Anyways, ik ben onder controle bij de gyn, ik heb afgelopen woensdag mijn 1e echo gehad, dan heb ik er 24 april weer een bij de juiste gyn die met diabetes te doen heeft, 1 mei is de termijn echo. Dan krijg ik nog een nekplooimeting en prenatale screening. De gyn wil me minstens maandelijks zien. Ik geniet van die echo's (mits alles goed mag gaan natuurlijk) en heb het idee dat mijn diabetes me eindelijk ' loont '. Ik zou het erg lastig vinden enkel een termijnecho, 20 weken en 30 weken echo te krijgen.
Poeh. Ik heb zo'n last van mijn buik 's avonds. Echt heel erg opgezet altijd en een vol gevoel. Heb vandaag 's middags warm gegeten om te kijken of dat iets hielp maar dat is het ook niet. Weer naar bed met zo'n overvolle buik dus...
@deurmat: heftig hoor, zwanger met diabetes. Zijn er nog gevaren voor je kindje? @cygnet: weet je al dat je een vlokkentest doet? Mag ik vragen waarom? @leinos: moeilijk hè, je mond houden! Ik heb het deze week aan een collega verteld. Ik wist dat zij bezig was met zwanger worden ivm een eerdere miskraam. En nu zag ik echt een buikje, dus ik toch gevraagd. Is ze maar een week verder dan ik! Dus ik haar natuurlijk ook even ingelicht, gezellig samen misselijk en moe Nu lekker slapen en hopelijk minder hoesten dan afgelopen nacht...
Gisteren een enorm lange dag gehad. 's Ochtends naar vrienden gegaan om het grote nieuws te vertellen, nou zij hadden ook nieuws voor ons, ze verwachten 3 weken voor ons hun derde. Toch wel lekker iemand in m'n omgeving die hetzelfde meemaakt en qua termijn ook bijna niks scheelt Van al die verhalen over misselijkheid word ik alleen maar misselijker. Weet alles wel binnen te houden sinds de echo maar m'n maag voelt echt niet lekker. Ben vooral op zoek naar een drankje waar ik me goed bij voel, zit nu op Crystal Clear cranberrry/limoen dat houdt m'n maag het rustigst. Wat drinken jullie vooral?
Goedemorgen! Heerlijk geslapen alleen hoop echt dat de zon nog komt! Voor de rest weinig te melden dus wil jullie een hele fijne zondag wensen! Hier eerst tijd voor een nieuwe buikfoto!
@Mopje: inderdaad heel lastig om mijn mond te houden. Mijn collega waar ik bij op kantoor zit, weet het wel. Dat moet ook wel, want ik drink ineens geen koffie meer en ik lust geen chocolade meer. Het valt nogal op dat ik ineens geen enkel paaseitje neem of zo. Ik ben wel blij dat zij het weet, dan snapt ze het ook als in 's ochtends wat minder scherp ben. Ik zal ook blij zijn als ik vrijdag bij de VK ben geweest, omdat ik dan beter weet hoe ze om gaan met mijn bloedziekte. Ik heb een vorm van hemofilie, waardoor mijn bloed niet of bijna niet stolt doordat ik bijna geen stollingsfactoren aanmaak. Tijdens de zwangerschap schijnt dat geen probleem te zijn, omdat je stollingsfactoren automatisch stijgen. Met de bevalling en na de bevalling word het voor mij gevaarlijk. Ik weet dus niet of ik verder bij de VK onder controle blijf of bij de gyn. @Dyson: ik drink vooral water, thee (gember en kamille) en jus d'orange. Vooral dat laatst vind ik echt super lekker.
@Dyson Dat is inderdaad leuk iemand waar jullie het allebei mee kunnen delen! @drinken Drink normaal alleen water en groene thee en verse sinaasappelsap melk en optimel maar sinds vrijdag ook Fruit&Co van Hero smaakt ook wel..
Goedemorgen allemaal, Hier lekker geslapen (ondanks veel eten gisteren!) wel jammer dat zoon wakker wordt van de vogeltjes... maar goed, die kan zich wel heel goed zelf amuseren dus kunnen blijven liggen tot dochter wakker werd en dat was 8:20.. niet verkeerd. Manlief ligt nog lekker in bed.. wij wisselen het af. Vandaag gaan we (als het droog wordt... aaah) naar Artis... een vriendin van mij komt ook met haar twee zoons. De jongste zoon en mijn oudste zijn grote vrienden. Zo schattig. @Mopje.. wij doen de vlokkentest omdat ik 40 ben en manlief binnenkort 45 wordt en we al twee kinderen hebben. Deze willen we wel belasten met een broertje of een zusje maar bij voorkeur niet met een broertje of zusje met een zware zorgbehoefte. @Leinos.. is het Von Willibrand? Dit is erfelijk overdraagbaar. (sorry, ben nieuwsgierig). Vriendin van mij heeft dit (type 1) en heeft gewoon kunnen bevallen maar zij heeft het dan ook niet ernstig. Hier iemand die echt voordeel heeft van zwanger zijn.. mijn vorm van reuma is minder aanwezig tijdens zwangerschap en borstvoeding! Dus ik kan zeggen dat ik al 5 jaar weinig last heb en medicijnvrij.. heerlijk.
Ik bedenk me nu dat ik gisteren wel heel ' positief' over zwanger zijn met diabetes en alle fijne echo's die ik mag krijgen. Dat is niet helemaal terecht, er zijn wel degelijk risico's als ik mijn diabetes met name de eerste 12 weken niet goed behandel dan is er 10% meer kans op wat afwijkingen aan het ruggenmerg e.d. maar gelukkig houd ik de diabetes goed onder controle. @Leinos wat heftig zo'n bloedziekte! Fijn dat dit tijdens de zwangerschap wel goed gaat maar voor de bevalling is dat wel spannend, dan zal je ook zeker in het ziekenhuis moeten bevallen denk ik he? @Cygnet wat fijn dat je reuma zo goed onder controle is nu je zwanger bent! Jij blijft dus lekker lang borstvoeding geven?
Goedemorgen allemaal! Even een paar dagen niet gereageerd,maar wel meegelezen hoor! T is echt onwijsdruk geweest de afgelopen dagen en savonds ben ik zo versleten!! Lig vaak om half negen al plat...slaap gewoon het klokje rond op t moment. Ik zag weer mooie echo's voorbij komen,gefeliciteerd!!! Hier moeten we er nog even op wachten.... @drinken, ik drink soms ijsthee(zonder prik) en van die vitaminewatertjes van de liddl...dat is op t moment t enige wat een beetje lekker blijft zitten. Soms een kopje thee. @eten:ben wel lichtelijk gefrustreerd...zijn meer mijn eigen gevoelens volgens mij...(hormonen?toch fijn dat je iets de schuld kunt geven) Normaal kan ik alles eten wat voorbij komt, nu heb ik echt nergens trek in gewoon...terwijl ik juist nu goed en gezond zou moeten eten. Manlief doet super zn best,kookt heerlijk,maar na twee happen zit ik alweer vol...hij snapt t allemaal wel,maar ik vind t dan zo sneu voor m! En ik ben bang dat ik niet genoeg gezonds binnenkrijg voor ons kleine hummeltje.... Iemand tips?? Zie dat er meer zijn die met medische problemen te maken hebben. Zelf heb ik clusterhoofdpijn,en sinds ik zwanger ben medicijn en hoofdpijnvrij (wel even afkloppen natuurlijk) heerlijk om daar niet aan te hoeven denken! En voorlopig geen pillen,spuiten en zuurstofflessen meer hoop ik!
@Rosa ik hoorde dat je kindje voldoende voedingsstoffen binnen krijgt zelfs wanneer je hartstikke ziek zou zijn en over zou geven. Wel natuurlijk er foliumzuur en vitamine d bij slikken Ik ben een echt ochtendmens, ik ben altijd voor 8 uur mijn bed uit, en vanmorgen werd ik om 9.15 pas wakker, woow i needed my sleep denk ik. Vandaag bij mijn ouders lunchen en daarna heb ik met een meisje afgesproken die ik sinds kort ken en waar ik veel mee what's app, ze is ook jong, ongeveer net zo lang zwanger (scheelt een week) en ze heeft ook diabetes type 1, wij kunnen het goed met elkaar vinden . Ben benieuwd!
Herkenbaar, dat kwaaltjes vrij tijdens de zwangerschap en bv. Ik heb heupdysplasie en die pijn komt om de zoveel weken weer eens boven drijven. Ik heb er meer dan 1.5 jaar geen last van gehad! Toen ik stopte met bv kwam het best snel weer terug en nu is het weer weg @drinken: grapefruitsap... Daar leefde ik mijn eerste zwangerschap zowat op (ik was veel misselijker dan nu). En verse jus, ook lekker. Zijn jullie ook al zo emotioneel? Ik zit echt weer om helemaal niks te snikken...
@Cygnet: Het is inderdaad Von Willenbrand. Ik heb ook niet echt een hele zware vorm (ook type 1). Heb er normaal ook niet veel last van, alleen bij bloedingen is het vervelend. Het is inderdaad erfelijk overdraagbaar. Nu is het wel blijkbaar zo dat de ziekte vaak een generatie overslaat. Mijn moeder is bijvoorbeeld draagster van het gen, maar bij haar is het niet actief. @Mopje: Ik kan om alles janken: reclames met zeehondjes en noem het maar op. Dus heel herkenbaar
He meiden, daar ben ik weer even! Super druk weekend gehad.. Sporten, wedstrijd fluiten, uit eten, stappen, verjaardag vandaag van schoonpa.. Ben even een paar uurtjes ingestort vandaag! Pffoeh voel me nog steeds intens moe en heb vanavond nog een verjaardag!! Raar hè eerder kon ik alles aan maar nu is mij een drukke zaterdag al te veel! Verder begin je nu echt een buikje te zien: kan er niet omheen met strakke kleding.. Straks maar weer even een buikfoto maken. En ondanks dat het darmen zijn is het toch wel een beetje leuk!
ha dames,hoe gaat t bij jullie? ik ben al een paar dagen zo somber,misschien van vermoeidheid ofzo of dat ik nog niet durf te genieten..anyways,ik ben enorm op mezelf en heb nergens zin in,stel alles uit..waar blijft die roze wolk vl heeft ook alleen maar late diensten en gaat rond half vier in de nacht een keer naar bed,wat me irriteert,maar ja ik slaap toch dus waarom ik daar boos om wordt geen idee... herkenbaar?
Heel herkenbaar!! De vermoeidheid breekt me op, dan voel ik nog veel onzekerheid en angst maar ook somberheid helaas gewoon nergens zin kn hebben, ik durf ook nog niet te genieten schaam me daar best voor eigenlijk, gelukkig ben ik niet de enige met die gevoelens
Ik ook hoor! Vind het sowieso erg lastig genieten als ik nog geen echo heb gehad... Woensdag eindelijk voor de intake en dan snel een afspraak maken. Pas als ik een hartje heb zien kloppen hoop ik te gaan genieten. De vermoeidheid breekt me hier ook op. Vandaag een gezellige dag gehad maar ben nu echt niks meer waard en ben kwaad op mijn vriend dat ik hem zo op moet halen en dat hij niet even de bus wil pakken. Maar ach, dat zullen de hormonen wel zijn.
gelukig ben ik niet de enige...hopelijk gaat dat met twaalf weken over wanneer de hormonen wat stabiliseren..is het eindelijk lekker weer hang ik nog op de bank in mn joggingbroek en trui..bah,klaaguurtje!
@ ach: en, een lekkere cake gebakken?! @ Lise: helemaal herkenbaar. Ik kan ook altijd alles aan. Fulltime werken, 3 keer in de week sporten, stappen, gewoon altijd druk bezig. Lig nu alweer in m'n huisbakken languit op de bank. @ buik: klein bolletje, maar was dan ook echt plat, dus ik zie zelf al wel wat. De buitenwereld nog niet. Vandaag weer alles binnen kunnen houden, yes!!