Klinkt allemaal heerlijk @Dyson! Fijn dat jullie het zo super hebben gehad! Wat een super echo! Geniet ervan!
Goedemorgen allemaal, Ik lig nog heerlijk in bed. Ml is beneden met de kindjes (ook net wakker gelukkig) en ik mag nog even lekker blijven liggen. Vandaag nog geen plannen... komt straks wel @Ach... vergeet niet dat er tussen de ochtend en de avond meer dan 1 kg verschilkan zitten en dat je bloedhoeveelheidmzich aan het verdubbelen is. Daarnaast groeit de ene sneller dan de ander en hoe hoe slanker, hoe sneller meestal (in het begin). Geen zorgen maken, en zeker niet dieten. @Dyson.. wat jammer dat je bijna nergens in geweest bent want met deze termijn mag je nog bijna overal in. Het gaat namelijk 9 van de 10 keer om je buikomvang en ik neem aan dat je die nog niet hebt. Je babynzit veilig achter het schaambot en afgezien van G-krachtem kun je eigenlijk verder alles hebben. @Lovely... wat vervelend dat ze zich zo beroerd voelt. HG is verschrikkelijk. Veel sterkte meis. Ik heb nu twee hele goeie dagen gehad en dat is fijn maar ik denk dan stiekem ook even "zou het wrl goed zitten"? Volgende week horen we het wel weer... Hoe gaat het met jullie sexleven? Hier komt er bar weinig van terecht... ik ben vaak erg moe of misselijk en ga vroeg naar bed... arme man. Zelf heb ik niet zo'n behoefte
Seksleven is hier ook ver te zoeken. Maar hij doet het er maar even mee haha. Gewoon geen behoefte aan. Gisteren naar mijn ouders geweest en die waren door het dolle. Mijn moeder wist al dat we bezig waren en mijn vriend wist niet dat ik dat gezegd had. Je raadt het al: mijn moeder versprak zich en mijn vriend hartstikke boos in de auto op de terugweg. Heel gezellig. Nog steeds boos want heb hem niet gesproken nog. Lig lekker in bed en hij is al op. Nou ja, hij koelt wel af. Lijkt alsof hij last van de hormonen heeft. Aansteller haha
O, hij kwam al naar me toe om sorry te zeggen. En gewoon rustig te zeggen dat hii dat niet leuk vond. Dat is beter Vanavond naar Beyoncé!
@Firsttime wat leuk dat je ouders zo enthousiast reageerden! Dat zou mij ook zo overkomen hoor, dat ik zoiets dan gedeeld zou hebben en dat mn vriend dan boos zou worden, tja als vrouw heb je soms gewoon behoefte zo iets te delen met je moeder . Lief dat hij nog naar je toe kwam om te praten. Gisteren hadden we eerst een familie feestje, in de avond kwamen mijn schoonouders nog langs, heel leuk. jammer alleen dat vriendlief de discussie weer aan ging over wanneer we het mensen gaan vertellen, hij wil het het liefst nu al trots aan iedereen delen terwijl ik dit langzaam wil doen, eerst goede echo dan broers zussen, bij 11 wk goede vrienden en bij 12 wk mijn werk en dan de rest. Vriend is bang dat mensen zich per ongeluk gaan verraden etc en dat het dan toch uitkomt, ik zeg ik vertrouw de mensen die het weten. Ik heb gewoon de tijd nodig om dit nieuws te delen, en meer zekerheid.
@Deurmat lastige situatie he? Wij zijn precies het tegenovergestelde: ik wil het dolgraag al vertellen en mijn vriend wil wachten. Mijn ouders weten het nu en zijn ouders horen het deze week. Het liefst vertel ik het tegen mijn beste vriend, maar hij wil per sé dat ik wacht tot de echo. Beetje jammer. Dat is ook de reden waarom ik het 'stiekem' wel tegen twee vriendinnen heb gezegd. Ik wil het zo graag delen en helemaal met de mensen die het dichtst bij me staan. Beetje jammer om het zo geheimzinnig te doen, maar voor mij is dit een middenweg. Twee vriendinnen en onze ouders. En dan na de echo de rest. Mijn broertje, zijn vrienden, mijn beste vriend en de 'gewone' mensen om me heen.
Ach: ik zou me geen zorgen maken om dat, tijdelijke, extra gewicht. Kan heel goed vocht of je darmen zijn. En zelfs als dat het niet is, je weet waar je het voor doet toch? Ikzelf ben geloof ik nog niet aangekomen maar ben er ook totaal niet mee bezig. Ik ben nogal zwaar en dat brengt toch al de nodige clichés met zich mee, als ik me daar nog door in de war zou laten raken k'heb wel wat anders te doen. Ik probeer meer en meer te genieten van het feit dat ik dit, eindelijk , mag meemaken. Yeah bijna woensdag!!
@Ach: ik zou me ook niet teveel druk maken om je gewicht. Het is een momentopname. Daarnaast komen sommigen in het begin aan en anderen aan het einde. Ik heb overgewicht en ik heb inmiddels vooral geleerd met niet teveel aan te trekken van gewicht. Ik heb een dijk van een conditie en voel me goed bij mijn gewicht. Ik weet dat ik aan ga komen tijdens de zwangerschap en dat is nu eenmaal zo. Ik ga me daar niet druk om maken. Het is voor een goed doel.
@gewicht hier sleept vl me op mn niet sportavonden elke avond mee voor een wandeling van minstens een half uur! kan hem soms wel wat aandoen maar heb er straks profijt van denk ik
@Cygnet, seksleven is hier ook ver te zoeken hoor! Ben 's avonds heel moe en wil direct slapen. Heb er ook weinig behoefte aan op dit moment. Mijn man vindt het niet heel erg hoor! Hij vindt het juist eng om seks te hebben nu! Haha.. @Dyson, wat een mooie echo! Ooh ja je bent naar Disneyland geweest! Leuk! Alleen jammer dat je haast nergens in mocht.
@MaMeMi: ik ben moe en zeker 's ochtends misselijk. Maar ik vind het het allemaal waard. Ik ben vooral heel blij dat alles vrijdag goed was bij de echo. Ik ben nu een blije zwangere .
Hoi allemaal, Hier tot nu toe twee goede dagen...veel minder misselijk,dus heb gister eindelijk weer een keer normaal kunnen eten!daar knapt een mens weer van op zeg!!echt heerlijk! Merk wel dat naarmate mn darmen voller gaan zitten(ga nu maar een keer per twee dagen naar de wc,sorry voor de details!) ik sneller misselijk ben. Hebben jullie dat ook??? @sexleven:een heeel laag pitje...zodra ik mn bed zie slaap ik al! @aankomen:hier nog niet aangekomen,juist twee kilo kwijt doordat ik zo weinig kon eten...maar wel een dikke buik,denk door mn darmen. Lekker losse broeken en shirtjes aan,dan kan ik de boel lekker laten hangen,hihi! Deze week een drukke week voor de boeg met vergaderingen op mn werk,een paar oudergesprekken en s avonds cursus. Geeft genoeg afleiding tot vrijdag, dan mogen we eindelijk voor t eerst naar ons hummeltje kijken!!! Vind t echt zooo spannend! Heb er wel een goed gevoel bij,maar toch ook wel weer onzeker op momenten... Gister gedroomd dat we twee hummeltjes te zien kregen, dus ben hee benieuwd!!!!
Weinig gepost door moe en misselijk en een dreumes van 15 maanden die niet stil kan zitten! Het is een schat hoor, maar soms Ik probeer niet te veel aan te komen nu, bij mijn eerste zwangerschap meer dan 20 kilo aangekomen en daar was 8 kilo er nog niet vanaf toen ik weer zwanger werd, ook de vk vind dat ik erop moet letten. Vanochtend 0,5 kilo meer dan 2 weken geleden, netjes! Ik heb echt respect voor de sportende dames hier, ik ben zo moe dat ik in de avond echt de bank niet meer af kom en om half 10 in bed lig. Is ook niet bevorderlijk voor ons sexleven Ik zag ook nog een mooie echo voorbijkomen, die wil ik morgen ook! Als de echo morgen goed is, gaan we het in en na de meivakantie vertellen! Ouders weten het al en ook mijn zwager en schoonzus. Mijn broer spreek ik woensdag op mijn verjaardag, dus dan vertel ik het ook. Leuk hoor!
Wat heerlijk dat weer! Wat knap ik op van dat zonnetje zeg, heerlijk! Spannend @Mopje.. Straks kun je het iedereen vertellen. Wij gaan met moederdag hopelijk de rest van de familie blij maken! @Rosa1981 Waa, ik geloof maar niet meer wat ik droom! Maar zou wel super zijn! Het is gelukkig zo vrijdag!
@Gewicht ik ben (vorige week) in totaal al 3 kg bijgekomen, start gewicht was 49,5 dus op zich niet heel erg om aan te komen, maar ik wil het niet extreem laten worden. Vandaag de hele dag gewerkt en dat ging echt niet goed, ik moest van 11 tot 19.00 maar om 13.30 was ik al kapot van de vermoeidheid. Vandaag ook 2 hypo's (te lage bloedsuikers- diabetes) gehad, verschrikkelijk, auto rijden terug om 19.15 was eigenlijk gevaarlijk, viel echt vrijwel in slaap. Paar uur op de bank gelegen, vriendlief heeft goed voor me gezorgd, nu even wat mails checken, en dit forum, zo naar bed. Ondanks dat ik ook druk genoeg bezig ben met afstuderen, eigen bedrijfje, huishouden en mijn bijbaantje, ik heb respect voor de dames die fulltime werken en zwanger zijn!
@dyson, lekker hoor een paar dagen weg. Is lang geleden dat ik in EuroDisney ben geweest. Wel een mooi park. @sexleven, hier ook op een laag pitje, komt wel weer verandering in. @rosa, 2 hummeltjes waar je over droomt. Ben benieuwd vrijdag! Vandaag een klein familiefeestje gehad. Mijn oom, tante, nicht en haar man en kinderen zijn nu 3 weken vanuit Australie op vakantie hier in NL. Echt super leuk om iedereen weer te zien. Mijn man en ik zijn 2 jaar geleden bij hun op bezoek geweest. Mijn oom en tante zijn nog wel vaker terug geweest, maar mijn nicht niet. Dus echt leuk om ze weer te zien. Nu lekker slapen, morgen lange dag op mijn werk en tussendoor even weg voor de termijnecho . Slaap lekker allemaal.
blegh nachtmerrie!waarom zijn dat altijd van die Saw achtige dingen,brrrr kijk dat soort films expres niet meer zit ik er s nachts midden in..brrr
@sexleven, hier tot niet-bestaand gereduceerd, heb er geen zin in en het voelt ook gewoon niet prettig. @gewicht, ik sta nooit op de weegschaal dus weet niet of het meer is geworden maar het zou me niets verbazen, en was net zo lekker bezig met afvallen... Ook totaal geen energie meer om te sporten als die 40 uur werken er op zit dus het zal nog wel oplopen. Vandaag echt mega moeite met op gang komen. Ben al een uur bezig met 1 wasje draaien en ophangen en broodje smeren. Totaal niet vooruit te branden en heb een lange dag te gaan. Krijg op m'n werk 2 basisschoolklassen over de vloer dus ben zo'n 2 uur bezig met rondleiden, behoorlijk vermoeiend en dat terwijl er waarschijnlijk ook nog 100 mails op me liggen te wachten. Fijne dag allemaal!
mogguh,slecht geslapen..moet over half uur in auto zitten maar heb zo te weinig energie! werkse allemaal!