Hier ook nog even mijn testrijtje. Het bovenste rijtje zijn de ovulatietesten. Onderste rijtje de zwangerschapstesten (KV en Sensitest staan omgekeerd van elkaar).
Onze bevallingslijst!! ---------------------------------------------------------------------------------- 15: Lise87, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? Kaatje87, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 16: Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Marjol, 32 jr, 2e kindje, FV (med indicatie), ziekenhuis enhet is een meisje/jongen? Heli, 27 jr, 2e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Nena85, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/ jongen? 17: SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? 18: Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje/jongen? Ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 19: Rodaina, ? jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? 20: 21: ACH, 20 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Riantje87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Elleinad, 25 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? mcm78, 34 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 22: Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis/ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Beebielove, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? Lilly156, 28jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! Dootje24, 30 jr, 3e kindje, FV, thuis en ik denk een meisje Souries, 29 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje/jongen? 23: Zwaantje76, 36 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 23 zwangeren! Afspraken: 15 maart Moeders voor Moeders - Kaatje87 19 maart Moeders voor Moeders - Lise87 20 maart Intake - Dyson 25 maart Intake + echo Kaatje 87 26 maart Intake + echo - Kukel Echo - Anja358 27 maart Echo - Riantje87 30 maart Intake - Anja358 2 april Intake + echo - Lise87 Intake + echo - Marjol Echo - Zwaantje76 3 april intake - SuusD 4 april Intake + echo - Diortje 22 april Echo - SuusD 26 april Echo - Lilly156 ---------------------------------------------------------------------------------- Je mag jezelf bij de lijst toevoegen (qoute en dan jezelf erbij zetten) ---------------------------------------------------------------------------------- Dit is dan de lijst van 15-3 om 14:50 (pagina 35) DAMES; kijk nog even naar de vraagtekens voor de ontbrekende informatie @Ydee, veel zwangerschappen gaan mis, maar daar merken de meeste vrouwen heel weinig van. De meeste zwangerschappen gaan namelijk al mis in de eerst twee - drie weken na bevruchting. Daarna neemt het aantal snel af. Vanaf 13 weken is de kans op een miskraam heel klein.
Ooh haha ik had me al afgevraagd waar die afkortingen voor stonden maar wij willen wel graag borstvoeding proberen.. we hopen natuurlijk dat dat lukt! lijkt me heel speciaal om zo je kindje de eerste maanden groot te brengen!! ik ben 26 jaar en we gaan voor een ziekenhuis bevalling.. voor nu eerst hopen we dat we de eerste drie maanden goed doorkomen want het gaat zoo vaak mis!! wel een beetje bang daarvoor..
Ik heb zelf ontzettend de neiging naar flesvoeding en wil sowieso in het ziekenhuis bevallen (en dan ook een ziekenhuis waar je op de afdeling zelf aangifte kan doen want ik vertrouw er niet op dat manlief dat allemaal zonder spelfouten gaat doen). En nog een vraagje voor jullie, krijgt het kindje de achternaam van de vader? Wij gaan voor mijn achternaam.
@Dyson.. hier de achternaam van manlief. We zijn getrouwd en ik heb zijn naam ACHTER mijn naam gezet. De reden waarom het zijn naam is: ik kan makkelijk bewijzen dat het mijn kinderen zijn (baar ze tenslotte), de naam dragen van man is het 'ultieme' bewijs dat hij de vader is... (het is maar een persoonlijke gedachtegang) Is jouw naam mooier dan die van hem? En heb je ook je eigen naam gehouden toen je trouwde? Waarom eigenlijk flesvoeding en het ziekenhuis? (Gewoon nieuwsgierig hoor)
Hoi meiden, Mag ik er ook bij? Ik hoop dat de zwangerschap goed blijft gaan, dan ben ik 26 november uitgerekend (ongeveer, berekend aan de hand van mijn vermoedelijke ovulatie). Kan zelf nu de lijst niet goed bijwerken. Ik ben 28 jaar, het wordt mijn tweede kindje, ik zal in het ziekenhuis bevallen en ben van plan borstvoeding te geven (is de vorige keer mislukt en toen heeft mijn dochter flesvoeding gekregen, waar ik trouwens helemaal geen problemen mee heb).
@Rodaina, Ydee en Vinisa, Leuk dat jullie hier ook komen kletsen! En natuurlijk gefeliciteerd!! @Dyson, wij zijn getrouwd en ik heb zijn naam voor mijn meisjesnaam laten zetten, kindje krijgt dus ook zijn achternaam! @Lilly, ik doe mee aan MvM, ze is vandaag op bezoek geweest! Ben de 1e fles aan het vullen Ze heeft 2 testen gedaan omdat ik mn ochtendurine en middagurine opgevangen had. Ze zei: Oooh mooi, doen we lekker 2 testjes! En hij knalde meteen!
@marjol Heerlijk dromen inderdaad, bedankt over de info van bestellen en leveren had geen idee namelijk niet dat ik het voor elkaar zou krijgen om te laat te zijn hoor, haha! Mooi rijtje met testen! @ydee Jij ook gefeliciteerd, lekker genieten welkom!
@vinisa Gefeliciteerd en welkom! @Dyson Hier ook getrouwd dus kindje krijgt de achternaam van mijn man.. Bij ons beide is het zo dat we de laatste zijn om de familienaam door te geven dus dat vind ik wel een beetje jammer maar ik heb ook voor zijn naam gekozen met trouwen en daar achter mijn naam! Mag ik jou reden vragen voor jullie keuze? Ohja mijn banner is weer terug!
Wij zijn getrouwd en ik draag zijn naam ook achter mijn eigen achternaam. Maar vind het absoluut geen mooie naam. Ik heb zelf ook zo'n gevoel dat je zelf je hele identiteit opgeeft als je je eigen achternaam nooit meer terugziet. En ik ken (behalve zijn ouders) ook helemaal niemand van zijn familie, dat contact is volledig verwaterd. Ik vind het dan ook erg raar om ons kind te vernoemen naar een familie die ik niet ken. Ik heb een tepelpiercing gehad vroeger en ben er vrijwel zeker van dat die kant niet meer functioneert en wil ook graag de last delen. Ik zie op m'n werk (theater) veel vrouwen die op de meest lastige momenten moeten kolven en zie dat zelf helemaal niet zitten. En waarom ziekenhuis, ik vind het een prettige en veilige gedachte en zit eigenlijk niet te wachten op al dat gedoe in mijn eigen huis en slaapkamer (ik weet ook niet hoe ze mij nog naar het ziekenhuis moeten krijgen als het fout zou gaan en in de woonkamer bevallen ga ik dus echt NIET doen). Zo heel verhaal geworden, ben benieuwd hoe jullie er over denken.
Onze bevallingslijst!! ---------------------------------------------------------------------------------- 15: Lise87, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? Kaatje87, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 16: Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Marjol, 32 jr, 2e kindje, FV (med indicatie), ziekenhuis enhet is een meisje/jongen? Heli, 27 jr, 2e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Nena85, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/ jongen? 17: SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? 18: Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje/jongen? Ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 19: Rodaina, ? jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? 20: 21: ACH, 20 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Riantje87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Elleinad, 25 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? mcm78, 34 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 22: Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis/ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Beebielove, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? Lilly156, 28jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! Dootje24, 30 jr, 3e kindje, FV, thuis en ik denk een meisje Souries, 29 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje/jongen? 23: Zwaantje76, 36 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? 24: 25: 26: Vinisa, 26 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 27: 28: 29: 30: 24 zwangeren! Afspraken: 15 maart Moeders voor Moeders - Kaatje87 19 maart Moeders voor Moeders - Lise87 20 maart Intake - Dyson 25 maart Intake + echo Kaatje 87 26 maart Intake + echo - Kukel Echo - Anja358 27 maart Echo - Riantje87 30 maart Intake - Anja358 2 april Intake + echo - Lise87 Intake + echo - Marjol Echo - Zwaantje76 3 april intake - SuusD 4 april Intake + echo - Diortje 22 april Echo - SuusD 26 april Echo - Lilly156 ---------------------------------------------------------------------------------- Je mag jezelf bij de lijst toevoegen (qoute en dan jezelf erbij zetten) ---------------------------------------------------------------------------------- Dit is dan de lijst van 15-3 om 15:42 (pagina 36) DAMES; kijk nog even naar de vraagtekens voor de ontbrekende informatie @Vinisa, gefeliciteerd!!! Ik vind eigenlijk best dat ik het aardig doe met de lijst.. nog andere mensen die willen bijhouden.. ik zal niet elke dag zoveel tijd hebben
jeetje wat kletsen jullie toch veel! ik kan t allemaal niet bijhouden hoor. gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren! februari is idd echt een vruchtbare maand haha ons ukje krijgt ook de achternaam van vriendlief. wij zijn niet getrouwd maar vind het gewoon een leuk idee dat het kindje zijn naam krijgt aangezien ik het ook al draag enzo nog voor op de lijst: wil heel graag borstvoeding geven en thuis bevallen!
Wat is dit gezellig zeg!! zo kun je toch wat kletsen over je zwangerschap! ik vind het persoonlijk heel moeilijk om me stil te houden tegen de mensen om me heen.. ben nogal een flapuit dus ik hoop niet dat ik me binnenkort verspreek! ik heb het er gister nog met mijn man over gehad.. we willen zo het nu staat niet weten wat het word.. ik zei als ik het weet dan weet meteen de hele wereld het ben ik bang.. en dat willen we niet.. ons kindje krijgt ook de achternaam van mijn man.. ik heb bij ons trouwen ook zijn achternaam aangenomen..
Poehee,zweet me rot van dat schoonmaken! Nu beneden nog en we hebben vandaag genoeg gedaan. Ik heb echt helemaal geen honger,lees zoveel dat mensen veel trek hebben maar ik juist niet!
Oh zie nu pas dat aanvullende info ontbreekt! Ik ben 26 jaar en ga nu dus voor 1e kind. Graag wil ik in het ziekenhuis bevallen en borstvoeding geven!Zo ver durf ik alleen even nog niet te dromen tot ik eerste bezoek aan vk heb gehad haha. Verder zal mijn kind de achternaam van zijn vader vragen, net zoals ik zijn achternaam na mijn achternaam heb staan. Owja op dit moment denk ik dat we het geslacht niet zullen vragen, we gaan het afwachten (als ik het volhou haha)
Zoals het nu staat.....ga ik geen BV geven want ik heb in het verleden een borstverkleining gehad. En ik denk dat ik het prettiger vindt om in het ziekenhuis te bevallen. Het kindje(als alles goed blijft gaan) krijgt de achternaam vd vader, wij zijn getrouwd en ik draag ook zijn naam voor de mijne.
Hallo allemaal, Wat gezellig hier zeg. Mag ik me bij jullie voegen? Ik ben zwanger van ons derde kindje, moet in het ziekenhuis bevallen en ik wil graag borstvoeding geven hoewel het bij de eerste twee geen succes was. Oh ja, ik ben 32 jaar en 8 april hebben we de eerste afspraak bij de gynaecoloog.