HA dames! Ben er ook weer eens! Vanmorgen ziek naar huis gegaan op m'n werk. Is zo niks voor mij, maar het ging niet. Vanaf gisteren weer braken en op het werk weer. Als operatie-assistent waarbij je heel de dag loopt en staat is dat niet te doen. Net weer een paar uur geslapen en kan nog wel 3 dgn slapen volgens mij. Denk ook een opstapeling van vermoeidheid en maar doorgaan met m'n sociale afspraken heel de week naast het fulltime werken. Nu maar even aan toegeven al vind ik dat heel moeilijk. Sorry voor mijn geklaag, alles voor een goed doel, maar moest er even uit! Zijn er al meiden terug van de echo??
Kan ik begrijpen. Als je dat zegt krijg je inderdaad vroeger een echo (was bij mijn vorige zwangerschap zo). Nu liep ik toevallig al bij de gyneacoloog en heb met 5 weken en 7 weken een echo gehad. Toen mocht ik naar de vk en toevallig doen zijn aan vroege echo's dus mocht met 8 weken voor een vroege echo komen en dan vandaag voor de termijnecho. Het is ook een beetje maar net hoe een praktijk werkt. Deze geeft twee echo's. Bedankt, ik word al steeds zenuwachtiger. Hopelijk is het nog allemaal goed met de baby. Moet nu nog 3 uur wachten
@Ach wat zielig! Ik weet nog dat onze hamster zich had opgehangen...zo erg vond ik dat! @werk mn baas zei net dat hij het niet te laat wil maken en hij gaat zelf om 15.00 uur weg dus dat is fijn Zeker omdat ik vannacht superslecht heb geslapen wel lekker... was weer superonrustig en droomde dat mn vriend met zijn halve werk was vreemd gegaan.. Ik werd wakker en begon spontaan te janken! En vl moest er net alleen maar om lachen toen ik het vertelde :S
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik voor mezelf werk! Op dagen dat ik meer energie heb kan ik gewoon meer doen en als ik merk dat ik vermoeid ben of totaal geen inspiratie heb, doe ik het gewoon rustig aan. Niet iedereen heeft die luxe maar ben wel blij dat ik zo mijn eigen dagen kan invullen! Geen gezeik van bazen! @vinisa: dan heb je al heel wat echo's achter de rug. Fijn hoor! De verloskundige legde me hun standpunt uit en snap het ook wel, maar fijn is het niet als je op zo'n forum zit waar iedereen honderden echo's krijgt. Haha! @kaatje87: ben benieuwd hoe de echo was!
@ diortje: gewoon bespreken met je vk en als zij je steunt sta je al sterker. Mijn vorige zwangerschap ben ik op advies van de vk maar 3 uur per dag gaan werken. De arbo arts op mijn werk heeft de vk gebeld en daarna heb ik niets meer gehoord. Als het niet gaat dan gaat het niet. Nu was mijn vorige werkgever en mijn vorige arbo arts wel schappelijk. Mijn collega's destijds hadden wel hun eigen oordeel en heb er veel rot opmerkingen over gehoord (vaak in de vorm van een "grapje"). Mijn huidige werkgever en arbo arts doen nu erg moeilijk dat ik thuis zit en me beroerd voel. Ik zit dan nu 2 weken thuis, maar rust heb ik niet gehad. De arbo arts oefent druk op me uit en heeft het er vooral over dat ik nu geld kost voor mijn baas en dat ik niet ziek kan blijven. En mijn baas zelf doet alles om mij maar dwars te zitten en eigenlijk te dwingen om weer te werken. Maar dat gaat nu gewoon niet. Veel stress hier dus. En ik heb via een goede collega gehoord dan andere collega's achter mijn rug om behoorlijk rot doen en roddelen. Het rotte is dat mensen toch oordelen. Vaak kan er niets bij voorgesteld worden. Na mijn verlof hoop ik daar snel weg te zijn, want mijn werkrelatie is verpest. Maar ik heb nu dan de huisarts achter me staan en ik merk toch dat ze dan wat meer daarin mee gaan. Succes, het is niet fijn als het op werk niet leuk gaat.
Lijkt me ook fijn, maar ook lastig als je wel beroerd zou zijn. Maar geen gezeik van bazen..... Oooooohhh kan er alleen van dromen Veel echo's gehad ja, maar dat is normaal niet zo. De vorige zwangerschap had ik een echo met ruim 6 weken (ik wist mijn laatste menstruatie niet meer, onregelmatige cyclus) en met 9 weken en dat was het. Daarna officieel pas weer met 20 weken. We hebben dan zelf nog voor 2 pret echo's gekozen.
Zo even een snelle vraag nog. Hebben jullie wel eens buikpijn? Niet een soort menstruatiekrampen maar echt buikpijn. Ik heb het niet super lang, maar wel een aantal keer per dag en gisteravond ook duidelijk. Dan is mijn buik ook gevoelig/pijnlijk bij aanraken.
Niet echt buikpijn maar wel steken! Vooral linksonder heel veel last. Maar denk dat dat er gewoon bij hoort
Hoi Meiden, Vanochtend de termijnecho gehad. Zag weer een klein spartelend kindje! Ik ben 5 dagen vooruit gezet! Mijn uitgerekende datum is nu 13-11-13 Ben nu eigenlijk illegaal in dit clubje! Sorry! Mag ik wel met jullie mee blijven kletsen? Echo is een beetje onduidelijk..
Onze bevallingslijst: 13 (1) -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 14 (2) -Heli, 28 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? - JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 15 (1) -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? -Nena85, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! 16 (6) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/ jongen? -Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 17 (3) -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -NoraW, 32 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 18 (4) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje/jongen? -Ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 19 (2) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 20 (1) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 21 (5) -ACH, 20 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Riantje87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Elleinad, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -mcm78, 34 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -XBloempje, 19 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/ jongen? 22 (6) -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis als het kan (GBS) en het is een meisje/jongen? -Lilly156, 28jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! -Dootje24, 30 jr, 3e kindje, FV, thuis en ik denk een meisje -Souries, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Maike79, 33 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing -Elyn, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -Mamemi, 42 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 24 (1) -Carino, 29 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 25 (2) -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verassing 26 (2) -Princess79, 33 jr, 2e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Happy ikke, 28jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 27 (2) -JackieSt, 31jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -Mopje, 34jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een meisje/jongen? 28 (2) -Tines mama van 2, 30 jr, 3e kindje, FV, ziekenhuis (med ind) en het is een meisje/jongen? -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje/jongen? 29 (1) -Desstiiny, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 30 (3) -Bloementuin, ? jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -Firstime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Juis, 26 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 44 zwangeren! 7 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol Afspraken: april 29: Elyn (echo), XBloempje (termijnecho), Kaatje87 (termijnecho), vinisa (termijnecho), Cygnet2 (termijnecho), ydee (termijnecho) riantje1987 (termijnecho voor combinatie test) mei 1: JackieSt (vk + echo) Diortje (vk) Stefjuh (termijnecho), Deurmat (termijnecho) Leinos83 (termijnecho) 2: Lovely30 (echo) Maike (termijnecho) Juis (echo) 6: ACH (termijnecho) 7: Maike79 (vk) Mopje (termijnecho vk) Lise87 (termijnecho) 8: riantje1987 ( termijnecho gyn) ( savonds nekplooi meting combinatie test + uitslag ) MaMeMi (controle vk) 13: Souries (termijnecho) Firsttime (termijnecho) 14: Nena85 (controle vk) 15: Dyson (echo) 16: SuusD (echo) Rosa1981 (termijnecho)Happy ikke (echo) 17: riantje 1987 (vk), Deurmat: klinische vk afspraak 21: Cygnet2 (vlokkentest) Juis (VK) 22: Deurmat echo bij 13 weken gyneacoloog. 23: Firsttime (vk), JJ1308 (echo) 24: Leinos83 (vk) 27: ydee (vk) 28: Kaatje87 (vk) 30: Rosa1981 (vk) 31: JJ1308 (echo) juni 6: Souries (Controle) 12: ACH (Geslachtsbepaling) 25: Kaatje87 (20 weken echo) ---------------------------------------------------------------------------------- Je mag jezelf bij de lijst toevoegen (lijst kopiëren en dan jezelf erbij zetten) Graag de laatste versie nemen! ------------------------------------------------------------------------------------- Dit is dan de lijst van 29-4 om 14:50 uur DAMES; kijk nog even naar de tekst voor de ontbrekende informatie
Ik wordt echt elke keer zo onzeker van die afscheiding.. Nu was het weer zalmoranje met wit (sorry, klinkt niet echt lekker).... wat moet ik daar nou mee? Kan straks de verloskundige nog wel bellen, maar ja, die zegt toch: zolang je geen buikpijn heb, geen zorgen maken...pffff
@hamster We hebben hem in laten slapen toch verdrietof zo'n lief klein onschuldig beestje! @dromen Manlief en ik ook allebei gedroomd over vreemdgaan.. Hij was helemaal van slag.. Ik denk dat het bij ons komt doordat we minder vaak intiem samen zijn!
Dankje! Mochten inmiddels meer mensen willen Facebook-en stuur maar een privé berichtje! In het begin wilden een aantal wachten.. @afscheiding Probeer positief denken het is eerder al donkerder geweest dan nu en toen was ook alles goed!
We weten allemaal dat afscheiding niks betekent! Heel veel meiden hier hebben het al gehad. Nothing to worry about!
@ vanisia zo das nog vervelender dan wat ik nu heb! Wel vervelend he als je collega's zo oordelen.. Ik probeer me er maar niets van aan te trekken ook al is dat wel moeilijk.. Moet wel zeggen dat ik het heel fijn vind dat je hier je ei kwijt kan hihi! Fijn om dit soort dingen te delen en jullie adviezen te lezen!