16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SuusD, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Diortje, jeetje wat maak jij lange dagen! Ik zou ook eens met mn werkgever rond de tafel! Heel vervelend dat er geen begrip is zeg!

@Ach en lis, aah wat sneu zeg voor jullie huisdieren!

@Kukel, vervelend zeg dat je ziek naar huis bent gegaan! Goed aan jezelf en de baby denken he! Enne klaag maar raak hoor! Helemaal niet erg! Ook daarvoor zijn we er!

@Buikpijn, heb ik ook wel eens hoor! Kleine steekjes ook, vanochtend nog met niezen en soms als ik te snel opsta ofzo..

@Ach en Firsttime, fijn dat ik hier mag blijven kletsen :)

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @kukel: sterkte met je misselijkheid! Zo werken is natuurlijk niks. Hopelijk zijn je collega's en baas wel begripvol.

@ach: zielig van je hamster... Mijn man is dierenarts, ik hoor te vaak zielige dierenverhalen tegenwoordig!

@kaatje: mooie echo! En je mag hier best blijven hoor;)

@souries: niet druk maken. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het de laatste maanden heel erg. Ik deed 2x per dag een schone onderbroek aan en extra wassen. Inlegkruisjes raden ze trouwens af ivm kans op blaasontsteking

@vinisia: we wachten in spanning op jouw echo!

@hier: lekker vrij, naar de hornbach geweest (grote winkel!) de mannen daar zijn super behulpzaam en binnenkort gaan we met de tekening van de badkamer terug om alles te bespreken en uit te zoeken. Lekker wc potten testen:p Nu zijn we (lees man) druk het huis aan het versieren voor morgen. Het hele dorp is altijd versiert met koninginnedag, super gezellig!

3. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Dank je meiden! Gelukkig is er volop begrip op de werkvloer. Iedereen leeft mee en weet dat ik niet zomaar klaag. Dat geeft wel rust.

Voor de meiden die geen begrip krijgen vanuit het werk, lijkt me heel zwaar. Juist extra begrip en respect voor jullie!! Is niet makkelijk lijkt me.

@ Kaatje: mooie echo!! En 5!! Dagen vooruit, dat schiet ineens op hihi.

4. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden

Hier van morge ook echo gehad voor de combinatie test :D
    Volgens hun 2 dagen eerder en ben nu 19 nov uitgerekend
    Foto staat in me foto album echo :)
    En zal kijken of ik hem hier kan plaatsen

5. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Waarom worden mensen vooruit/achteruit gezet? Ze rekenen toch gewoon vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie? Of is dat gewoon zo omdat het ene kindje sneller groeit dan de ander? Of omdat ze dan pas de exacte datum kunnen zien?

6. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Of stel ik nu een hele domme vraag?:p

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    #3647 vinisa, 29 apr 2013
    Laatst bewerkt: 29 apr 2013
    Ze meten het kindje op en dan kan het nog wel eens verschuiven. De vk die mijn echo net deed zei ook dat hoewel ik mijn ovulatiedatum weet dat niets zegt. De meting is de werkelijke duur zeg maar. Bij mij verschoof het de vorige zwangerschap ook een paar dagen. Deze keer niet.. Ik blijf rond dezelfde datum zitten. Nu een dag vooruit gezet.

Het was geen domme vraag hoor.

8. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Is niet dom! De eerste berekening is idd vanuit de laatste menstruatie. Maar officieel reken je vanaf de bevruchting zelf en die weet niemand precies (+ 2 weken extra). Die berekenen ze door het kindje te meten. Vanuit die meting krijg je een officiële bevallingsdatum. Hierdoor kunnen ze tijdens de zwangerschap meten of het kindje goed genoeg groeit.

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nou meiden de echo was helemaal goed :)

3 echo foto's mee en het duurde best lang maar ze wilde het zo goed mogelijk in beeld krijgen en meten. Kindje was eerst heel stil en ik zei nou het is rustig. Had het nog niet gezegd of hij (of zij) bewoog goed. Draaien en rond bewegen, erg lief. De vk liet alles ook mooi zien.. De vuistjes en ze telde de vingers. De navelstreng en ze liet zien hoe ik kon zien dat die gelijk klopte met het hartje. Alles was echt goed en mooi te zien. Het was super :)

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik ga proberen een foto te plaatsen. Het lukte me niet hem heel duidelijk op de foto te krijgen.. In het echt is ie super duidelijk :)

Boven is het hoofdje, je ziet de armpjes en beentjes en voeten. En het buikje natuurlijk :D

Sorry kan niet duidelijker :(

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zie dat er meer hun (termijn)echo hebben vandaag. Ben benieuwd naar de meiden die hier nog komen melden :)

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Onze bevallingslijst:

13 (1)
    -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen?

14 (2)
    -Heli, 28 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen?
    - JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

15 (1)
    -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen?
    -Nena85, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een verrassing!

16 (6)
    -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/ jongen?
    -Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

17 (3)
    -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen?
    -NoraW, 32 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

18 (4)
    -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje/jongen?
    -Ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

19 (2)
    -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

20 (1)
    -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

21 (5)
    -ACH, 20 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Riantje87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Elleinad, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen?
    -mcm78, 34 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -XBloempje, 19 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/ jongen?

22 (6)
    -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis als het kan (GBS) en het is een meisje/jongen?
    -Lilly156, 28jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing!
    -Dootje24, 30 jr, 3e kindje, FV, thuis en ik denk een meisje
    -Souries, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Maike79, 33 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing
    -Elyn, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing!
    -vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verassing

23 (4)
    -Vlinder1309, 29 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen?
    -Mamemi, 42 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

24 (1)
    -Carino, 29 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen?

25 (2)
    -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

26 (2)
    -Princess79, 33 jr, 2e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Happy ikke, 28jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

27 (2)
    -JackieSt, 31jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen?
    -Mopje, 34jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een meisje/jongen?

28 (2)
    -Tines mama van 2, 30 jr, 3e kindje, FV, ziekenhuis (med ind) en het is een meisje/jongen?
    -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje/jongen?

29 (1)
    -Desstiiny, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

30 (3)
    -Bloementuin, ? jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen?
    -Firstime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een meisje/jongen?
    -Juis, 26 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen?

44 zwangeren!
    7 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol

Afspraken:
    april
    29: Elyn (echo), XBloempje (termijnecho), Kaatje87 (termijnecho), vinisa (termijnecho), Cygnet2 (termijnecho), ydee (termijnecho) riantje1987 (termijnecho voor combinatie test)

mei
    1: JackieSt (vk + echo) Diortje (vk) Stefjuh (termijnecho), Deurmat (termijnecho) Leinos83 (termijnecho)
    2: Lovely30 (echo) Maike (termijnecho) Juis (echo) vinisa (intake vk)
    6: ACH (termijnecho)
    7: Maike79 (vk) Mopje (termijnecho vk) Lise87 (termijnecho)
    8: riantje1987 ( termijnecho gyn) ( savonds nekplooi meting combinatie test + uitslag ) MaMeMi (controle vk)
    13: Souries (termijnecho) Firsttime (termijnecho)
    14: Nena85 (controle vk)
    15: Dyson (echo)
    16: SuusD (echo) Rosa1981 (termijnecho)Happy ikke (echo)
    17: riantje 1987 (vk), Deurmat: klinische vk afspraak
    21: Cygnet2 (vlokkentest) Juis (VK)
    22: Deurmat echo bij 13 weken gyneacoloog.
    23: Firsttime (vk), JJ1308 (echo)
    24: Leinos83 (vk)
    27: ydee (vk)
    28: Kaatje87 (vk)
    30: Rosa1981 (vk)
    31: JJ1308 (echo)

juni
    6: Souries (Controle)
    12: ACH (Geslachtsbepaling)
    25: Kaatje87 (20 weken echo)

----------------------------------------------------------------------------------
    Je mag jezelf bij de lijst toevoegen (lijst kopiëren en dan jezelf erbij zetten) Graag de laatste versie nemen!
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Dit is dan de lijst van 29-4 om 18:13 uur
    DAMES; kijk nog even naar de tekst voor de ontbrekende informatie

13. ACH

ACH Niet meer actief

@Mopje
    Wauw bewondering voor je man! Zat al te snikken in de wachtkamer om een hondje van iemand anders (kunnen ook hormonen zijn natuurlijk) maar dieren zijn zo kwetsbaar. Wij kunnen tenminste nog klagen! Genoeg.

Leuk he, badkamer uitzoeken!

@riantje1987
    Fijn dat alles goed was!

@vinisa
    Heerlijk je verhaal. Krijg dan helemaal zin in volgende week! Wat fijn dat jullie zo hebben genoten!

@firsttime
    Vond je vraag niet raar hoor! Was zelf ook erg benieuwd!

@klaagmomentje
    Argh wat baal ik van mijzelf. Voor mijn gevoel veelste weinig gedaan.
    Morgen weer een nieuwe poging!

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh vervelend gevoel is dat ja. Maar je kunt niet meer doen dan je best. Morgen weer een dag :D

Ja het was super. Ik was trouwens alleen, mijn man kan niet telkens vrij krijgen voor echo's. En naar alle andere afspraken ga ik sowieso alleen. Behalve de 20 weken echo. De vorige zwangerschap ging het ook zo en vind dat zelf ook prima. Vaak zijn die afspraken (dus niet echo's) niet zo boeiend en het kost hem telkens tijd van zijn uren. Mijn moeder en dochter waren mee, maar die zijn in de wachtkamer gebleven.. Daar kon ze erg fijn spelen.

15. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Veel mensen voor de echo vandaag in het lijstje! Meld u maar! :p

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik probeer de hele dag al online te komen...

Echo was goed. Ik ben drie dagen vooruit gezet en kom nu op 19 nov uit. Dit was precies hetzelfde bij de andere twee kids. Nu wordt wel mijn vlokkentest naar voren gehaald...as maandag al...spannend!

Vanavond meer

17. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    hallo dames

wat fijn alle goede echos

ff ego hier nu de hele week bedrust
    weekend nog af en toe gebloed
    nu gelukkig alleen nog met afvegen

18. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ook al een echt kindje om te zien :D

19. Deurmat22

Deurmat22 Actief lid

20 feb 2013
    299
    0
    0
    @Cygnet mooie echo, inderdaad echt al de vorm van een kindje!

Ik ben heel afwezig geweest een paar dagen, wel alles goed hier hoor. Ik lees goede verhalen van echo's en de echte zwangerschapskwalen. Zie ik nu in de bevallingslijst nog een vlindertje erbij? :( wat heb ik gemist :(.

@Kwaaltjes blegh ben helemaal niet lekker vandaag, extreem moe kwam ik thuis van wat studie afspraken, ben gelijk naar bed gegaan om 15.00 al moest ik nog wat huiswerk en in het huishouden veel doen, ik voel me zo lamlendig en ook een nietsnut dan. Ook was ik wat misselijk en hoofdpijn enzo.

Vriendlief en ik hebben het gisteren aan zijn 2 broers, zus en schoonbroer verteld, hele leuke maar vooral verbaasde reacties haha.

Ik zit nog in het dubio wanneer ik het anderen vertel. Sowieso donderdag na de termijnecho van 1 mei, aan mijn broer en schoonzus. Dan ben ik 10+4. Maar de volgende echo heb ik bij 13+4 pas, dus niet iets bij 12 weken, als ik een goede termijn echo heb, kan ik er bij 12 weken dan ook vanuit gaan dat het goed zit? Dan kan ik het in ieder geval wat vrienden en vriendinnen vertellen

Werkgever moet nog even wachten, wel zo verstandig nu de zomerplanningen gemaakt worden

20. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat je bij 10+4 gewoon prima zit hoor!

Ik moet ook even kijken. Heb de echo bij 11+5 dus denk dat, als ik mijn vriend zover krijg, ik het dan gewoon die week bekend ga maken. Ben zo benieuwd naar alle reacties...

@Kwaaltjes: hier gaat het wel. Vermoeid, maar voor de rest prima. Ik eet me wel helemaal suf trouwens. Allemaal rare en ongezonde dingen. Wel even oppassen want wil niet al 5 kilo zwaarder zijn bij drie maanden :p

@Sterretjes: je hebt niks gemist toch? Marjol was helaas nummer 7... Maar voor de rest niemand erbij, gelukkig! 7 is al teveel!

Deel Deze Pagina