16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SuusD, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Fijn riantje!!! Goed nieuws. Ja bizar hè als je zo'n baby'tje ziet dat je dat straks als het goed is ook hebt!

2. ACH

ACH Niet meer actief

Kijk dat is fijn om te horen @riantje1987!

Hier ook al lekker op bed! Te veel gedaan vanmiddag..

Leuk hoor je gordijnen, we zien vast wel een foto van het eind resultaat hihi.

@lise87
    Lijkt mij ook speciaal, familie als kraamhulp malaria ligt er ook wel aan wie kan me ook voorstellen dat je je niet bij iedereen op je gemak voelt.

Ik zie er wel erg tegenop iemand in ons huis. Geloof dat ik er dan wel standaard familie/vrienden bij wil hebben. Heel veel dingen geef ik niet zomaar uit handen..

3. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Heb echt een superdagje gehad. Vannacht practisch niet geslapen, van half 2 tot half 6 wakker gelegen en toen bijna niet wakker kunnen worden van de wekker. Vervolgens aan het werk. Om half 3 al lekker naar huis. Mn cupcakes afmaken want vanavond was het zo ver. Mn schoonmoeder, schoonvader en stiefschoonmoeder en mn schoonzus met haar gezin het goede nieuws brengen dmv baby cupcakes. Iedereen was laaiend enthousiast. Vanavond maar meteen op facebook gezet zodat de rest het ook niet geheim hoeft te houden. Mn schoonvader was echt bijna emotioneel blij. Hij bleef maar met zijn hand op mijn rug kloppen en zeggen hoe fijn hij het vond.

Heerlijk die reacties. Hoe hebben jullie het verteld? Ik nu dus iedereen in de nabije familie (broers zussen en (schoon)ouders) met baby-cupcakes...

4. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ach zit je op je telefoon? hahaha,malaria :D ik.ging even stuk op de bank!

5. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn man is Canadees. Ik heb hem hier in Canada leren kennen, maar we hebben ook drie jaar in Nederland gewoond (daar is mijn zoontje ook geboren). Was voor mijn man heel lastig in NL, hij kon geen werk vinden (op zijn eigen niveau) en hij voelde zich best eenzaam. Dus wij hebben juist besloten om hier in Canada door te gaan. We zijn hier nu sinds Januari 2012, dus al weer een tijdje. Vind het erg leuk dat mijn ouders komen (al weten ze het al wel hoor, gelukkig is er Skype ;) ). Waar in de VS woonden jullie?

Maike: wat een leuke manier om te vertellen. Leuk dat iedereen zo enthousiast was :)

Kraamhulp: vond ik heel lastig met mijn zoontje destijds. Eerst hadden we een heel erg ervaren, ouderwetse. Dat was voor mij wel goed, want ik ging maar door, dus het was wel fijn dat er dan iemand was die zei: en nou ga je gewoon slapen! Die ging weg omdat ze bij haar schoondochter ging kramen, en toen kregen we een net afgestudeerd iemand, die me de hele dag door alleen maar de oren van mij hoofd kletste, en waar ik dus alleen maar steeds onrustiger door werd. Is dus echt gewoon heel afhankelijk van wie je in huis hebt vond ik, of het prettig is of niet. Nou ja, kraamzorg bestaat hier niet, dus dat dilemma heb ik dit keer niet ;)

Rest: zo jullie kletsen echt veel....best lastig, als ik dan aan het einde van mijn dag thuiskom kan ik echt eindeloos pagina's teruglezen haha! ;) Fijn van alle goede echo's weer. Morgen mag ik ook (voordat mijn ouders aankomen). Ben heel zenuwachtig moet ik zeggen...

6. ACH

ACH Niet meer actief

@maike79
    Hier zondag de laatste familie vertellen.. Wordt echt tijd want moest gister al iemand bellen of ze alsjeblieft haar berichtje van Facebook wilde halen..

@souries
    Ja helemaal gelijk normaal lees ik het wel na maar was al aan t dromen denk ik..
    Moest er wel om lachen net..

@mcm78
    Geniet van je echo en van je familie!
    Nu lijkt geen kraamzorg mij ook weer niet heel handig! Gelukkig is het niet je eerste. Hoe los je dat op dan? Met familie van je man?

7. ACH

ACH Niet meer actief

Zo hier al vroeg wakker door ambulance met sirene, lijkt me beetje overdreven er is niemand op straat. Grrrr.
    Nog maar even lekker schoonmaken voordat we naar babydump gaan.

8. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Dames, ergens is het misgegaan met een oude lijst kopiëren. Ik had mijn gegevens veranderd, maar zie alle oude gegevens er weer op staan. Allemaal even op letten. Nu geen tijd, volle dag en avond gezelligheid! Jullie ook een fijne dag!!

9. Leinos83

Leinos83 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over kraamzorg: ik heb me vorige week ingeschreven bij een kraamzorg organisatie. Bij hen had ik het beste gevoel en ze geven ook veel cursussen zoals zwangerschapsyoga en zo, waar je dan weer veel korting op krijgt. De moeder van een kennis werkt bij die organisatie als kraamverzorgster, dus ik heb aangegeven dat ik een voorkeur heb voor haar. Ik weet dat de kans klein is dat ze echt bij ons komt, maar ik kan het natuurlijk altijd proberen.

Heerlijk 4 dagen weekend hier. Lekker rustig aan doen. We gaan vandaag naar een verjaardag en zaterdag ook. Verder hebben we heerlijk niets gepland.

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Goedemorgen!

Lekker geslapen vannacht na de bruiloft, geen dreumes die ons wakker maakte vroeg in de ochtend, dus heerlijk tot half 9 geslapen:D

Met mijn jurkje aan gisteren kon je toch wel een buikje bespeuren (naast het vetrolletje dat ik al heb...). Wel op hakken gelopen, maar eind van de middag mijn gympen aangetrokken en zo nog de stad in geweest. Dat kan me dan echt niks schelen!

@maike, leuk met die cupcakes! Wij hebben het "gewoon" verteld, ben niet zo creatief en een beetje te misselijk en moe om te bakken.

@kraamzorg: ik ga denk ik voor dezelfde als de vorige keer, toen hebben we alleen couveuse nazorg gehad, 2x 3 uur toen ons zoontje uit het ziekenhuis kwam (na 3 weken). Ik heb zelf de kraamweek in het ziekenhuis doorgebracht, beetje vreemd, maar ook fijn om dicht bij mijn zoontje te zijn en om ook echt uit te rusten. Dus een echte kraamweek is voor mij ook nog nieuw!

@cursus: ik heb zwangerschapsfit gedaan, was leuk, vooral veel gekletst, ik denk dat ik dat nu wel weer ga doen. Zou liever zwangerschapsyoga doen (doe nu ook aan yoga), maar dat hebben we hier in de buurt niet. Zwemmen ga ik zelf wel doen, dat blijkt echt maar 30 minuten in het water dobberen te zijn! Verder geen echte cursus, ik heb het allemaal al een keer meegemaakt. Ik zou iedereen wel een informatieavond oid over de bevalling en over borstvoeding geven aanraden. Dat eerste heb ik nog wel net gehad en die tweede niet, dat heb ik echt moeten leren met behulp van een lactatiekundige en internet.

@riantje: fijn een goede uitslag!

11. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    goodmorning ladies! ik ga me hier opmaken voor een dagje schuren :) aangezien ik niet mag verven laat ik dat aan vl over haha!

het ziet er naar uit dat het droog blijft dus ws lees ik vanavond weer bij!

fijna dag!

12. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo hier klaar maken voor en midagje baby shoppen
    We gaan naar baby en tiener in sliedrecht ben benieuwd :D

Laat vanavond wel weten hoe het was

13. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen! Hier een rustig dagje. Mijn vriend is erop uitgetrokken met zijn fiets en ik ga even aan het werk. Vanmiddag gezellig naar mijn ouders voor Moederdag. Ze gaan morgen op vakantie en wilde ze toch nog even zien en mijn moeder iets geven :)

14. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Zo apart, ik voelde de laatste tijd wel een 'bobbel' onderin bij mijn buik, bij mijn schaambot, maar nu sinds gisteren voel ik hem echt zo duidelijk. Zelfs als ik lig 's nachts. Krijg iedere keer weer een glimlach als ik dat even voel, haha.

15. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Hier ook een dagje achter de computer, vorderingen proberen te maken met de scriptie. Wilde ook graag baby-shoppen (mooie schommelstoel gezien die ik uit wilde gaan proberen en liefst ook al kopen) maar vanwege druk weekend moest er nu toch nog even wat studie-werk verzet worden :(
    Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen...

16. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Knap hoor aan het werk op deze vrije dag!!

Anderen lekker babyshoppen.. Leuk!!
    Ik kan ml nog niet helemaal overtuigen om vandaag nAar prenetal te gaan! Hij vind het nog zo vroeg allemaal.. En ik ga toch nog niks kopen! ;)
    Hij wil wel even naar tuinland.. Dus misschien moeten we maar even een compromis sluiten!!

Firsttime: ik ben al druk aan het zoeken naar die bal in mijn buik.. Maar ik voel nog niks! ;)
    Naja ik voel vanalles maar geen bal of rand! Mijn buik is vooral helemaal hard, stevig.. Ik heb zo'n zin om ons kleintje straks te voelen!

Nu maar even naar buiten! Kijken wat de dag ons brengt!
    Liefs

17. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Leuk als je een blije doos aanvraagt bij de prenetal en vervolgens niks hoort. Om als je daar in de winkel vraagt van hoe of wat ze zeggen je krijgt hem pas met 8 maanden. Juist, daarom heeft elke zwangere die ik ken hem binnen de 3 maanden al.
    Zelfde als de etos dat duurt ook eindeloos lang met het sturen van mijn emailtje.
    Vriendin van mij die daar werkt zegt dat het niet klopt als je niet gelijk antwoord krijgt.

Ik mag vanavond weer vanaf 6 uur gaan werken, maar mijn energie is nu al ver te zoeken. Ik heb eergisteren voor het laatst dit jaar paardgereden. Goh wat vermoeiend is dat en ik heb me een spierpijn.

18. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Lise, wat een mooie echo zeg met dat handje! Super!

@Maike, leuk idee van die cupcakes! Ik heb 5 Maart 's ochtends getest en 's middags meteen naar mijn ouders gereden! :) haha kon het niet laten! Ik wil in mijn verlof alvast geboortecupcakes gaan maken!

@Kraamzorg, ik heb me vorige week ingeschreven.

@Riantje, veel plezier in de babywinkel!

@Klussers, succes! ;)
    Mijn man heeft vanochtend ook al geverfd. Zijn de kozijnen van de babykamer vast klaar! ;) Was nog geel van de vorige bewoners haha! En er hingen luxaflex die ik niet weer terug wil hebben hangen, dus ook direct maar een rolgordijn is besteld, wit verduisterend. Als dat hangt laten we de babykamer ff voor wat ie is.. En gaan over een aantal weken wel verder.

19. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik heb al even niets van me laten horen...best druk zo'n vakantie!
    Net na de pinksteren komen ze hier de bovenboel verbouwen en alles moet dus leeg!!!!zolder,slaapkamer enz... We gaan een vaste trap laten zetten naar zolder en we hebben een grote slaapkamer, daar gaat we er 2van maken... Nu vrij,dus maar zoveel mogelijk doen! Maar we zijn al een aardig eind op weg al zeg ik het zelf!

Firsttime: ik voel ook zo'rand/bobbel...maar als ik sta...liggend nog niet zo...

Bloempje:ik heb nog geen dozen aangevraagd,ga t toch maar snel doen! Doe je dat in de winkel of via internet???
    En leuk dat je ook rijdt! Ga je al helemaal stoppen???
    Ik probeer zo lang mogelijk door te gaan,t geeft me altijd zo veel ontspanning!maar ben wel minder gaan rijden en meer grondwerk gaan doen. Moet eerst voor straks op zoek naar iemand die me wil helpen met rijden van mn paardje...

Shoppers:veel plezier!!! Hier gaan we eerst maar verbouwen...anders hebben we allemaal leuke dingen,wordt t helemaal vies!
    Al denk ik wel dat ik toch een broek ga scoren vandaag of morgen...zolang ik loop of sta gaat t goed,maar als ik ga zitten heb ik echt last van de broeksbanden! Draag nu hoge broeken van de vero moda met de rits op je kont...die zitten nog aardig!

20. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jahoe: goede echo!! :) Kindje lag er heel mooi voor dus mooie plaatjes gezien. Ben zoooooooo opgelucht!!! :)

Ben trouwens volgens de echo nu 12w1d, maar hier verzetten ze de uitegerekende datum dan niet, want dat doen ze pas als er meer dan 7 dagen verschil zit met de datum die ze krijgen als ze uitgaan van je laatste menstruatie datum:(:( Daarom blijf ik volgens het systeem dus 11w3d. Whatever... ik ga lekker uit van 12w1d :)

Deel Deze Pagina