Onze bevallingslijst: 13 (1) -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 14 (4) -Heli, 28 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 15 (2) -Nena85, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! 16 (2) -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/ jongen? -Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -NoraW, 32 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje/jongen? 19 (5) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis als het kan (GBS), jongen -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuisen het is een meisje/jongen? -ACH, 20 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 20 (2) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -ydee, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verassing! -Souries, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 21 (2) -Elleinad, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -mcm78, 34 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 22 (8) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! -Dootje24, 30 jr, 3e kindje, FV, thuis en ik denk een meisje -Maike79, 33 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing -Elyn, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verassing - xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, BV/FV, thuis en het is een meisje/ jongen? -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 23 (4) -Vlinder1309, 29 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Mamemi, 42 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 24 (2) -Carino, 29 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 25 (1) -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 26 (2) -Princess79, 33 jr, 2e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 28 (2) -Tines mama van 2, 30 jr, 3e kindje, FV, ziekenhuis (med ind) en het is een meisje/jongen? -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje/jongen? 29 (1) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een meisje/jongen? 30 (3) -Bloementuin, ? jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -Firstime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 2-12 (1) -Juis, 26 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 45 zwangeren! 1 jongen 0 meisjes 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Afspraken: Mei 27: ydee (vk), Cygnet2 (vk), JackieSt (vk) JJ1308 (Geslachtsbepaling) 28: Kaatje87 (vk), Mopje (vk), lise87 (vk) 29: Maike79 (pretecho Samsung) 30: Rosa1981 (vk), vinisa (vk) 31: JJ1308 (Controle VK) Juni 1: mcm78 Controle ha, Dyson (Geslachtsbepaling) 3: Kaatje (Geslachtsbepaling) 4: ACH (Controle) 5: Diortje (Geslachtsbepaling) ACH (Geslachtsbepaling 6: Souries (Controle), Lovely30 (Geslachtsbepaling), lis1989 (vk), JackieSt (Geslachtsbepaling) 7: riantje1987 (pretecho/geslachtsbepaling) Stefjuh (geslachtsbepaling), vinisa (pretecho/geslachtsbepaling) 11: Stefjuh (VK) 12: Diortje (VK) 18: Juis (VK) 20: Dyson (20 weken echo) 21: riantje1987 (vk) 24: Cygnet2 (vk) 25: Kaatje87 (20 weken echo) 28: Leinos83 (VK) Juli 1: Diortje (20 weken echo), JackieSt (20 weken echo), Kukel (20 weken echo) 2: Cygnet2 (20 weken echo) 3: riantje1987 (20 weken echo) 5: Leinos83 (20 weken echo), vinisa (20 weken echo) 8: ydee (20 weken echo) 10: Maike (20 weken echo), Mopje (20 weken echo) 15: riantje1987 (gratis pret echo) ---------------------------------------------------------------------------------- Je mag jezelf bij de lijst toevoegen (lijst kopiëren en dan jezelf erbij zetten) Graag de laatste versie nemen! ------------------------------------------------------------------------------------- Dit is dan de lijst van 27 mei om 11:07[/QUOTE]
Goedemorgen allemaal, Ik ben vanmorgen naar de verloskundige geweest en daar een mooi hartje gehoord. Alles wat prima. Nu de kraamzorg geregeld en de verzekeraar ingelicht. Lekker bezig al zeg ik het zelf. Ik heb de lijst aangepast, mijn afspraken er in gezet en - helaas - cici veranderd... @Zon.. omdat dit mijn 3e kindje wordt, weet ik dat ik geen zwangerschapsmasker krijg en dat krijgen trouwens de meeste vrouwen niet. Je kunt je gewoon goed insmeren (factor 50 bijvoorbeeld) en niet uitgebreid gaan zonnebaden (gelukkig hoefde ik dat niet want ik vind het heerlijk om in het zonnetje te zitten / liggen) @verbouwen.. helden zijn jullie. Ik ben 3 jaar geleden met 27 weken zwangerschap verhuisd.... poehee... loodzwaar vond ik dat. @Eten... ik heb weinig zin om te eten maar als ik eet dan eet ik VEEL! Bijvoorkeur wel gezond, veel vis en fruit. Gekookte groenten staan me wat tegen net zoals frituur. Manlief vindt dat wel jammer.. toen ik zwanger was van mijn meisje luste ik graag patat!
Trouwens... Hoorde zaterdag dat sinaasappels/sap niet goed zijn tijdens de zwangerschap ivm de zeer grote kans op allergieën voor de baby. Dit omdat er bepaalde stoffen in zitten... Had t nooit eerder gehoord maar sinds zaterdag aan meerdere nagevraagd en blijkt dat t toch redelijk bekend is?! Ik drink het sowieso amper maar dacht vraag het hier eens na?!
Jaaa ik zit al helemaal in spanning hoor Helaas moet ik nog even geduld hebben, we hebben hem pas om vijf uur Ga mezelf dus maar even druk bezig houden met het huishouden en wat boodschapjes enzo!
Sorry maar nu moet ik even lachen. Het is zo ongeveer het gezondste fruit wat er is en bij mijn verkoudheid raadde de verloskundige het zelfs aan. Maargoed zal het eens opzoeken..
@Cygnet2 Ik heb de kraamzorg ook geregeld maar moet je dan nog contact opnemen met de verzekeraar? Dacht dat het of of was.. En zo ja, wat moet ik zeggen/doen?
haha snap ik ik had ook zoiets van wtf... Maar diegene was er zelfs in die geneeskunde afgestudeerd. Aangezien ik het nooit eerder had gehoord dacht ik het ook eens hier te vragen. Ze had opzich wel een aantal goede argumenten maar ja mij kan je best veel wijs maken. In de zomer mag een niet zwangere vrouw wel tropische vruchten eten maar in de winter is het bijvoorbeeld minder goed aangezien de tropische vruchten (vruchten die niet in ons land groeien) je lichaam af moeten koelen en hier ook de stoffen voor in zitten. Waardoor in de winter bijvoorbeeld de vitaminen erg goed zijn maar die stoffen de vitaminen weer afbreken omdat het je lichaam te veel afkoeld... (ik zal het vast niet helemaal goed uitleggen maar zoiets werd het mij verteld....) Blijkbaar word het er in aziatische landen heel strikt naar gekeken maar is het hier nog niet zo bekend. Klinkt allemaal best logisch maar ik kende het verder niet... Eet vrijwel altijd alleen maar appels dus kan daarin niet echt veel verkeerd doen dacht ik zelf Vandaar mn vraag of jullie het ooit gehoord hadden Dont blame the messenger I'm just asking
Duik ik hier op m'n werk de koelkast in zie ik natuurlijk gelijk sinaasappelsap staan (hebben we normaal nooit), het is dat ik niet van vruchtvlees houdt anders had ik nu al een half pak leeg hoor Net even heerlijk pauze gehouden in de zon, denk dat ik er proefondervindelijk achter ga komen of ik een zwangerschapsmasker krijg. Ik smeer me echt noooit in, ga dat echt enorm vergeten.
Zit nog even te lezen.. Fijn dat alles goed is @Cygnet2! Hier over 8 dagen controle. Zit vast een kern van waarheid in maar daar moeten we maar niet te veel bij stilstaan. We willen vast ook niet weten wat er allemaal op/in ons fruit wordt gedaan!
@Sinaasappelsap wordt afgeraden aan zuigelingen tot 6-9 maanden ivm allergiën (dat geldt voor alle citrusvruchten) maar aan zwangeren? En dan ook nog vergelijken met een heel ander werelddeel? Nee, dat lijkt me niet logisch. Aziatische mensen zitten heel anders in elkaar en wonen onder heel andere omstandigheden. SInaasappel(sap) is juist heel gezond: vitamine C bom en helpt bij de opname van ijzer uit je voeding. Allergieën worden trouwens niet door de baarmoeder doorgegeven... de voeding van je kind bestaat uit bloed en niet uit vruchtensap. @Kraamzorg. Sommige verzekeraars moeten toestemming geven als je gebruik wilt maken van bepaalde kraamverzorging, ook is het handig om te weten wat je eigen risico is. Het kraampakket gaat ook vaak via de verzekeraar. Ook na de bevalling wil je even bellen: kind bijschrijven. Je belt gewoon op om te vertellen dat je zwanger bent (BSN en polisnummer bij de hand houden) @JJ1308.. spannend.. success met de dag doorkomen.. Wij zenuwen met je mee dus laat je het ons weten? Hopelijk lukt het allemaal, de termijn is behoorlijk vroeg (vooral als het een meisje is)
Vanmorgen nog even bij de dermatoloog geweest en alles is goed. Eczeem is redelijk onder controle en mag minder/minder sterke zelf gaan smeren. Altijd fijn! Laatste dingetjes zijn gepakt en ga zo richting Schiphol. Mijn vriend komt vanaf zijn werk gelijk door, die werkt om de hoek. Ben wel echt super misselijk en heb heel erg hoofdpijn. Hoop dat dat nog iets afzakt, want ben al als de dood in het vliegtuig, dan kan ik dit er allemaal niet bij hebben Maar goed, niet klagen! We gaan op vakantie! 5 dagen weliswaar maar ben er enorm aan toe. Succes en veel plezier allemaal deze week en tot volgende week!
@Firsttime... geniet en neem (2) paracetamol.. is ook goed tijdens het vliegen (anti trombose).. .hoofdpijn is vreselijk als je moet vliegen en genoeg drinken hè? Heeeeeel veel plezier!
Zo even snel bijgelezen maar weet niet meer wie wat allemaal gezegd heeft... We hebben een lekker druk weekend achter de rug. Zaterdag zijn we even gaan babyshoppen. We hebben alvast de kinderwagen besteld. We hadden onze zinnen gezet op de Joolz maar het was even de vraag of ie in de auto paste (ik heb een Toyota Aygo) maar dat lukte gelukkig. We hoeven zelfs de wielen er niet af te halen. We hebben gekozen voor de Earth edition en dan de kleur turtle green. Ben er helemaal weg van! Verder nog een Luma badset gekocht en een voedingskussen dus dat kan ik weer van m'n uitzetlijstje afstrepen. Zondag ook de hele dag op pad geweest dus het weekend was weer zo voorbij. Vanavond gaan we op controle bij de verloskundige. Als het goed is kunnen we dan voor het eerst het hartje horen en daar kijk ik echt zo ontzettend naar uit! Fijne maandag nog allemaal!
Spannend @JackieSt! Ik ben ook even kwijt wie wat heeft geschreven, er is weer een hoop gekletst zo na het weekend! Ik dacht even dat de geldgoden gewoon tegen mij waren toen ik lunch ging halen en mijn, inmiddels in mijn portemonnee gestopte, pinpas dienst weigerde... haha, ik en geld uitgeven deze week. Maar uiteindelijk gelukt. Heb lekkere sultana's gehaald met kaneel, hmmmm! verder hebben we anderhalf uur zitten lunchen omdat vlg mij iedereen het liefst naar buiten wil, pfff, hoop dat ik er vanavond nog wat van kan meepikken van de zon!