Dat verstrooide heb ik ook. Ook bij de zwangerschap van mijn zoontje en dat werd met de week zwangerschap erger. Het heeft ook nog aangehouden tot mijn zoontje ongeveer een jaar was. Ik vond het echt irritant omdat ik normaal altijd overal bovenop zit.
Gezellig gekletst hier daar houd ik van, wil m'n verhaal gewoon kwijt en dat kan nog niet om me heen natuurlijk, ons geheimpje maar gelukkig kan ik het met jullie delen. Ik heb vanavond een verjaardag, vriendlief heeft nachtdienst dus ik moet er alleen heen (25 min rijden) en ik ben al niet zo'n nachtrijder en door vermoeidheid is het helemaal lastig dus heb nog een uurtje geslapen voor etenstijd . Ik doe een jurkje aan die ik pas 2 weken geleden gekocht heb, prachtige jurk maar die kan ik niet lang meer aan haha. Ik heb nu al voor mijn doen een 'rond bol buikje' dus heb een wat lossiger vest erop zodat het minder opvalt Nog even genieten in mn mooie jurk. Allemaal een fijne avond! En een fijn weekend he allemaal genieten van onze beebjes. Ik vind het zo'n machtig en trots gevoel echt bizar haha Herkennen jullie dit? (vast wel haha)
Ik wacht nog even voor ik het ziekenhuis ga bellen. Heb eigenlijk voor 28 maart een afspraak staan bij de gynaecoloog. Ik wacht nog even tot ik voorbij de 4 weken ben en dan bel ik even om het te vertellen. Wil nog wel op gesprek komen, wil weten of het allemaal nog effect heeft op mijn zwangerschap. Van de PCOS denk ik niet, maar van de endometriose weet ik niet. En heb ook geen idee of ik gewoon bij de vk dan op controle kan gaan of dat ik bij de gynaecoloog moet blijven. Hoe dan ook wil ik voor de controles naar het ziekenhuis gaan, dat heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan. Dan ken ik de meeste vk's daar wel tegen de tijd dat ik beval. Enige wat ik jammer vind is dat ik niet in hetzelfde ziekenhuis kan bevallen als destijds bij mijn dochter
@vinisa oh, ik denk dat ik dat in een ander topic heb neergezet. Ik heb eind 2011 een miskraam gehad. Ik had een afspraak gemaakt bij de vk omdat ik bloed verloor, maar eerste keer zwanger enz, ik wist niet wat ik moest verwachten. Dus ik zit daar vraagt ze of ik het erg vind als er een studente bij zit. Vond ik geen probleem. Dus zij maakt die echo en doet vervolgens net of ik een studieobject ben en gaat die studente uitleggen hoe ze kan zien dat het mis is gegaan enz. Dus ik zat daar een beetje verdwaasd naar te luisteren, dat ik dacht, hè, zegt ze nou echt dat het niet goed is? ze deed net alsof ik een proefpersoon was en het filmpje een random filmpje van internet ofzo. Totaal geen rekening houden met mijn emoties ofzo... Ik bedoel je kan toch eerst mij op de hoogte stellen dat het niet goed is ofzo? Gelukkig ben ik daarna nog naar de gyn geweest omdat de miskraam niet op gang kwam en hij was heel tof en zei ook dat ik bij een volgende zwangerschap gelijk bij hem terecht kon.
Leuk dat je merkt dat het al groeit. Ik ben helaas dikker van mezelf (flink ook) en dus merk en zie ik dat niet snel. Merkte wel van de week dat mijn broek iets strakker zat. Maar ja dat heb ik soms wel vaker (bij opgezette buik enzo). Ja ik voel me helemaal hyper en ben zo enorm blij met dit wondertje. Soms wat onzeker, maar dat hebben jullie ook. Een heel bijzonder gevoel Veel plezier vanavond!
jeetje dat is echt naar. Inderdaad ze had het eerst even duidelijk aan jou moeten vertellen voordat ze zoiets op zo'n manier gaat uitleggen. Verschrikkelijk zeg Dan zou ik ook niet meer bij de vk willen. Hopelijk kun je terecht bij de gynaecoloog.
@souries: wat vreselijk zeg! Wat ongevoelig van die vk en ook enorm onprofessioneel. Toen ik tijdens de echo te horen kreeg dat het niet goed was waren ze super lief. Ik ging zelf bijna van m'n stokje zo'n schok was het maar ze hebben me heel netjes begeleid. Ik heb daar dus wel goede ervaringen mee. Bij ons kan je ook zo naar een andere praktijk gaan als je dat liever hebt! Ik ga me klaar maken voor de verjaardag!
Fijn dat het bij jou wel voorbij is gegaan haha, bij mij is het nooit meer goed gekomen En het is zeker irritant
Wat een vervelende ervaring @souries, kan me voorstellen dat je niet weer naar deze verloskundige wilt. Weet niet meer wie wat getypt heeft want heb zo veel gelezen. Maar paracetamol gebruik ik liever zowieso al niet.. Helaas maandag naar de tandarts om 2 gaatjes te vullen. Ongeveer 4 weken foto's laten maken deed dat liever niet maar was toen ongesteld natuurlijk. Maar volgens berekingsdatum 'zwanger'. Nu zijn het gaatjes die op de foto ondekt zijn wil liever geen verdoving.. Wat zouden jullie doen? Onze topic starter @SuusD zie ik niet meer, hoop dat alles goed gaat! Wat een gezellig weekend vol feestjes! Hier heerlijk rustig lekker helemaal n i k s. Goed uitrusten samen met liefste! Vandaag het boek van de babydump binnengekregen morgen dus heerlijk bladeren @Cygnet2 Inderdaad geweldig dat je de lijst zo wil bijhouden. Zag bij mij nog borstvoeding/flesvoeding staan. Mijn voorkeur gaat nu uit naar flesvoeding. Van de week uitgebreid over gehad met vriendinnen maar denk dat borstvoeding gewoon niet bij mij als persoon ons in ons ritme past. Morgenochtend trouwens tijd voor de eerste BUIK foto!
@ACH...verdoven kan gewoon hoor... overleg anders gewoon met je tandarts. Ik laat me trouwens eigenlijk nooit verdoven, heb ik meer last van dan van de behandeling paracetamol kan gewoon, geen ibuprofen! DANK voor de complimentjes...doe mijn best!
@ACH bah, ik heb me toch een hekel aan de tandarts! vroeger nooit, maar de laatste paar jaar heb ik nog liever een goeie griep dan dat ik daarheen moet. poehee, ik ben echt moe, maar wil eigenlijk op vl wachten tot hij thuis is van werk, maar dat duurt nog twee uur gok ik... ga ik niet redden
Bij mij is het omgekeerd was vroeger ontzettend bang voor de tandarts nu gaat het gelukkig wel. Denk dat dat door mijn beugel is gekomen moest toen op een gegeven moment zo vaak. Maargoed, boren is natuurlijk nooit fijn! Zo ben ook heel moe maar nu heeft manlief weekend en zit klaar wakker op de bank. Hmmm.
@souries: jeetje zeg wat een stom mens! Dat kan echt niet! Idd lekker naar gyn. Gaan als dat kan!! @ach: wat ik altijd doe als ik een gaatje moet laten boren bij de tandarts is mezelf in mn hand knijpen klinkt een beetje stom maar dan ben ik daar zo mee bezig dat t goed te doen is zonder verdoving. Hier komen wij ook net van een verjaardag was erg gezellig wel moe maar ja ik denk maar zo.. Ik heb mn dansopleiding overleeft dus overleef ik dit ook wel!! Daar was ik ook altijd super moe van! Beetje zelfde gevoel.. En cygnet: idd top die lijst! Super leuk om zo te zien van iedereen!! Nu ga ik lekker slapen morgen ook weer drukke dag en maandag werk ik de hele dag en avond dus moet even energie sparen haha Fijn weekend! Want ik denk dat ik dinsdag pas weer tijd heb om hier mee te kletsen..
@Ach, ik heb vandaag het boek van de babydump aangevraagd! Leuk he om al naar spulletjes te kijken! @Souries, jeetje wat slecht zeg van de verloskundige! Echt belachelijk! @Cygnet, super dat je de lijst zo goed bijhoudt!
Ook mijn complimenten voor het bijhouden van de lijst Cygnet!! super.. ik vind het ook leuk om te zien dat er zon boel dames in dezelfde 2 weken zijn uitgerekend! ik herken mezelf ook best wel in het niet uit je woorden kunnen komen en verward zijn.. al ben ik dat altijd wel een beetje maar heb het nu wel erger! zwangerschap brengt vreemde kwaaltjes met zich mee.. ik kan niet wachten totdat het maandag is en ik kan bellen met de vkpraktijk.. ben zo benieuwd wanneer we onze eerste afspraak hebben.. en vooral de echo lijkt me byzonder! Wat leuk trouwens een boek van de babydump!! daar moet ik ook maar eens naar kijken.. is altijd leuk om te zien wat je allemaal nodig hebt, want ja het is onze eerste dus alles moet nog aangeschaft worden..
Ooh ja en vandaag voor het eerst geen bloedneus gehad!! ik hoop dat er nog veel zulke dagen volgen!! hihi
Onze bevallingslijst!! ---------------------------------------------------------------------------------- 15: Lise87, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? Kaatje87, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? Plurk80, 32 jr, 3e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 16: Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Marjol, 32 jr, 2e kindje, FV (med indicatie), ziekenhuis enhet is een meisje/jongen? Heli, 27 jr, 2e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Nena85, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/ jongen? 17: SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? 18: Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje/jongen? Ydee, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 19: Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? 20: 21: ACH, 20 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Riantje87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? Elleinad, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? mcm78, 34 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 22: Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis als het kan (GBS) en het is een meisje/jongen? Beebielove, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? Lilly156, 28jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! Dootje24, 30 jr, 3e kindje, FV, thuis en ik denk een meisje Souries, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 23: Zwaantje76, 36 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 24: Carino, 29 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 25: Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? 26: Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 27: 28: 29: 30: 27 zwangeren! Afspraken: 19 maart Moeders voor Moeders - Lise87 20 maart Intake - Dyson 25 maart Intake + echo Kaatje 87 Intake + echo - Kukel 26 maart Echo - Anja358 27 maart Echo - Riantje87 30 maart Intake - Anja358 2 april Intake + echo - Lise87 Intake + echo - Marjol Echo - Zwaantje76 3 april intake - SuusD 4 april Intake + echo - Diortje 8 april Gyn - Plurk80 22 april Echo - SuusD 26 april Echo - Lilly156 ---------------------------------------------------------------------------------- Je mag jezelf bij de lijst toevoegen (qoute en dan jezelf erbij zetten) Graag de laatste versie nemen!!! ---------------------------------------------------------------------------------- Dit is dan de lijst van 17-3 om 00:23 (pagina 47) DAMES; kijk nog even naar de rode tekst voor de ontbrekende informatie Bleh, ik kan niet slapen.... dan maar wat nuttigs doen.. lijstje bijgewerkt
hey cygnet ik ook niet pfff,net weer wat soort van ongikrampen..krijg er de zenuwen van.ze zeggrn dat dat ook kan zijn van t oorekken van je baarmoeder en zolang er geen bloed is je je geen zorgen hoeft te maken,maar zo zit ik niet in elkaar..nou toch maar proberen te slapen is t morgen misschien weg!