16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SuusD, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hallo allemsal,

Gisteren druk met avondvierdaagse en vriendin op bezoek...

@JJ... welkom bij de jongensclub... ze zijn zooooo lief voor hun mama's! Lekker winkelen nu en natuurlijk een mooie naam. Zo te lezen zat de Chineze geslachtskalender wel dichtbij ;)

@Zonnenbank.. ja dat mag wel. Goed erop letten of je je lekker blijft voelen, oppassen voor een zwangerschapsmasker (gaat nog sneller) en je kunt een doekje over je buik doen... de lampen zijn erg fel voor je kindje.

@Haar... mijn haar is vol en veel, slag, bijna krullen. Dat is wel fijn want ik laat het groeien en zoveel volume helpt wel. Ik kan nu al op zien tegen de maanden na de bevalling.... al dat haaruitval!!! :(

@Voorgevoel... ik heb altijd gedroomd van drie kindjes waarvan de jongste een knulletje... is dat voorgevoel? Ik vind het wel erg leuk dat het uitkomt.

@Babykamer... ik ben al druk met het "ontwerpen" van de babykamer... plaatje begint aardig rond te komen. Echt leuk. Ik ga beginnen na 20 weken. Opa en ml kunnen dan fijn gaan behangen :)

@ACH... dikke knuffel. Als je vaker echt down bent, is het verstandig dit even aan je verloskundige te laten weten. Dit kan door de hormonen komen en daar valt wat aan te doen

@Souries... zwanger zijn.... tja, ik vind het niet zo'n feestje. Het is natuurlijk wel bijzonder maar genieten? Mwoah... Slecht slapen, harde buik, vermoeid, maagzuur en het wordt allemaal heel veel erger. Ik probeer er wel echt bij stil te staan. Dit is mijn laatste keer en dat is wel heel bijzonder natuurlijk.

@Voelen.. ja, voelen doe ik de baby nu een tijdje. Het is makkelijker bij een volgende zwangerschap omdat je dan weet wat je kunt voelen en de baarmoederwand is dunner... dus voel je het ook makkelijker. Ik voel echt beweging, alsof iets draait... dat is nu. Twee weken terug waren het meer plopjes, vlindertje in mijn buik. De een voelt eerder dan de ander. Hangt ook erg af van waar je placenta zit ed.

@verlof... tja, ik heb altijd verlof maar we gaan nog wel op vakantie in juli. Zuid-Frankrijk denk ik... iemand nog een tip? (geen camping)

Zo ga nu weer even achteruit leunen... beetje last van mijn rug.... mmmmh, heerlijk die zon!!!

2. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    heerlijk al die verhalen over vakantie! Het breekt wel een beetje het aantal weken tot ons verlof!
    Wij gaan pas in augustus. Ik neem dan 2 weken en plak nog 2 weken achter mijn verlof aan.
    Van de week allemaal geregeld op het werk. Kan ook weer van het "to do" lijstje af...
    Heerlijke dag vandaag om vrij te zijn! Lekker buiten zitten vanmiddag!

3. ACH

ACH Niet meer actief

@Cygnet2
    Vind zelf het gebied in/rond Agde erg leuk!
    Zijn genoeg accommodaties die erg leuk zijn voor kinderen en genoeg te doen in de buurt.
    Oude centrum Agde, Cap 'd Agde, waterparken..
    Blijft persoonlijk maar als kind vond ik het er erg leuk!

Nog een vraagje:
    Wanneer ga je in overleg met werkgever over wat je wilt werken na je verlof?
    Er wordt door collega's al druk gespeculeerd dus ben erg benieuwd..
    Vooral omdat er tot aan mijn verlof veel op vakantie zijn dus de ruimte voor overleg is ook minder..

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Die afspraken leg je vast voor je met verlof gaat maar ik heb dit altijd onder voorbehoud gedaan (voor mezelf maar ook als leidinggevende met as moeders). De wereld verandert als je voor het eerst moeder wordt, en dat kun je pas voelen als het zover is. Vooraf heb je natuurlijk wel een beeld. Overleg / afspraken met je baas (ga nooit minder werken maar neem ouderschapsverlof en kijk op welke dagen je opvang hebt)

Je hebt veel rechten (verlengd bevallingsverlof, kolfrecht, ouderschapsverlof etc). Informeer je zelf goed en ga (tijdig) het gesprek aan. Voor bazen is een zwangere toch"lastig".... ze moeten er wel wat mee:)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dank voor de tip, ik ga me eens verdiepen!

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @ACH, wij gaan de zomervakantie (waarschijnlijk 2 weken in augustus) doorbrengen op Schouwen. Ik ga al 20 jaar naar Renesse (laatste jaren vooral in de weekenden en dan tijdens de zomervakantie verder weg). Dit jaar lekker oud en vertrouwd zomervakantie in de stacaravan van mijn ouders tussen de Duitse invasie.

@Juis, mijn contact loopt ook af eind september, dus vanaf 1 oktober zit ik ook lekker thuis. Als je meer informatie wilt is de site van het UWV erg handig en je kunt me altijd een pb sturen.

Ik vind het ook lastig om op m'n werk mijn toekomstige werksituatie aan te kaarten (ik krijg na m'n verlof weer een contract, maar omdat ik via een uitzendbureau werk was het voor beide partijen gunstiger het contract na 1 oktober niet te verlengen). Ik heb het inmiddels met het uitzendbureau besproken maar nu dan ook nog m'n werkplek. Ik heb het idee dat iedereen het nog een "ver-van-m'n-bed-show" vindt en er nog helemaal niet echt bij stil staat.

7. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Zeeland. M'n vriend heeft op dinsdag in Zeeland in bruinisse z'n diploma uitreiking. Willen van zondag tot woensdag dan daar in de buurt gaan zitten. Vind t zo onlogisch zo "ver" weg we wonen namelijk tussen Eindhoven en Venlo in... Maar paar dagen zee mee pikken is nooit een straf!

Contract. Ik weet t nog niet zeker maar ga er niet van uit. Ze zijn uiterst tevreden heb hier al 3,5jr gewerkt ben toen zelf vertrokken en na 1,5jr hebben ze me terug gevraagd hahaha. Maar toch het is toch crisis enzo. Collega zei ook al misschien mag je na het verlof wel terug komen of bieden ze voor minder uren iets aan.
    Had zelf al bedacht aangezien ik nu 40u werk en ik mag terug komen ik aanbied om idd na verlof periode terug te komen en dan ww voordoe 40 uur en zwangerschaps verlof via ww voor die 40 uur en daarna dan parttime beginnen. Scheelt me veel geld natuurlijk!
    Maar dat is allemaal nog afwachten.

Haar. Voor de nieuwe mama's, haar veranderd wel door hormonen! Las idd net al haar uitval na bevalling enzo. Dat kan maar hoeft niet. Het kan ook al tijdens de zwangerschap dat t kan uitvallen of dat het harder gaat groeien of dat je bijv meer krul/stijl gaat krijgen. Vriendin had stijl haar nu golvend. Had veel haar uitval (komt allemaal weer terug) en andere had nergens last van alleen pakte de verf niet op het haar!
    Beetje rekening mee houden bij de kapper dat t door de hormonen niet t gewenste/ normale resultaat kan zijn :p

8. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @haar nou, hier valt het al aardig uit hoor! Hoop dat dat inderdaad op een gegeven moment stopt.

@Cygnet Provence, rond Aix-en-Provence en Lac st. Croix is heerlijk en ook heel leuk met kids.

@werk ik zou zelf bij voorkeur een dag minder gaan werken, maar zoals ik het van jullie begrijp kun je beter ouderschapsverlof opnemen dan? Maar dat geldt toch ook maar bepaalde tijd?

9. ACH

ACH Niet meer actief

Oh wat grappig meiden! @Dyson @Juis
    Zo komen jullie wel heel dicht bij mijn roots! Ga maar eens gezellig een dagje naar Zierikzee.
    @Dyson dat was vroeger wel stappen zeker in Renesse?
    @Juis leuk hoor Bruinisse. Inderdaad want Eindhoven is geloof ik een goede 1,5 uur rijden maar altijd lekker de zeeuwse kust! Wel apart daar diploma uitreiking? Gefeliciteerd trouwens!

Ik hoop voor je dat je contract verlengt wordt en als je minder mag/kan gaan werken is het natuurlijk helemaal mooi meegenomen.

@werk
    Mijn werkgever heeft geen kinderen en niet zoveel inlevingsvermogen daarin (niet negatief bedoeld) maar vind ik ook nog moeilijk inschatten nu. Denk wel dat we er uit gaan komen maar vind het wel belangrijk dat het goed geregeld is en op tijd. Ga van het minimale uit was nooit van plan om veel te werken als er een kindje is. Mocht het allemaal financieel gaan natuurlijk.

@Cygnet2 Ja dankjewel voor je tips. Moet me daar nog eens goed op inlezen en mijn wensen op een rijtje zetten. Is het duidelijk voor mijzelf en werkgever.

Kolfruimte is hier echt niet aanwezig maar zou wel tussendoor naar huis toe kunnen. Maar stop na verlof met borstvoeding (zoals ik er nu over denk.)

10. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Uiteraard stappen in Renesse :D Nu ben ik inderdaad gek op een dagje Zierikzee (en de vlooienmarkten op die grote camping daar in de buurt van de Lidl). Zeker met Schouwen-Duivelandpas al veel van het eiland gezien, lekker gratis met het openbaar vervoer en bijna alle musea gratis.

11. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Haha ik zal eens neuzen wat er allemaal te doen is in De buurt van Beuinisse. M'n vriend had n hotel gezien via weekendjejeweg of iets in die trant. Voor 2 dagen 260 (zoiets) en voor 3 dagen 99,-! Nou! Dan doe maar 3 dagen! Haha! Maar moeten even kijken wat t wordt iig van zondag tot woensdag:)
    Ja raar is het zeker zo ver weg maar neem de paar dagen zee graag voor lief :).
    Kom er graag (normaal het makkelijke Scheveningen) dus ben benieuwd ken Zeeland niet zo heel goed.

Hier. Ben net half uur eerder van t werk naar "huis" gegaan motivatie was 0.0! Dus nu bij schoonouders daar zo lekker eten vanavond nog wat klanten knippen en thuis op de bank ploffen! Ben er klaar mee! Haha

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Juis, haha dat ga ik zo ook lekker doen... zit echt de tijd uit op dit moment.... slaat nergens op. en mag morgen weer 07.00 uur beginnen en zaterdag extra uren werken, dus vind het zo wel mooi geweest ;)

13. ACH

ACH Niet meer actief

Leuk zeg, ja er wordt inderdaad wel veel aan toerisme gedaan!
    Ben benieuwd of je wel eens in m'n winkeltje bent geweest, haha!:)'
    Veel plezier dan!

14. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi meiden,

ff snel een berichtje voor het eten:

Net bij de verloskundige geweest, heb het hartje gehoord!! Heel mooi en bijzonder! De bloeduitslagen waren ook allemaal goed! :)

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik ga vanavond de zwangerschapsverklaring vragen bij de vk (wil alles voor de zomervakantie rond hebben) en dan donderdag gesprek met m'n baas over het verlof. Officieel krijg ik de vakanties (alleen kerst bij mij) achter mijn verlof aan, maar omdat wij met kwartalen werken zal ik toch meteen moeten beginnen, anders mis ik te veel van het kwartaal om les te kunnen geven. Ik kan die uren hopelijk wel uitsmeren zodat ik minder les geef. Ik ga vanaf januari ook een (verplichte) cursus volgen, zonder die cursus krijg ik geen vast contract na 3 jaar en dat wil ik wel!

Heerlijk genoten van het weer vandaag:cool:

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    De pijn wordt inderdaad steeds erger. Vanmiddag weer veel pijn gehad. De fysiotherapeut is geen voorstander van een bellenband, maar aangezien ik steeds meer pijn heb (en snel) heb ik er nu één te leen voor de komende 2 weken (volgende week kan ik niet naar therapie, omdat zij de hele week cursus heeft). Hopelijk helpt het iets. Ik mag hem alleen dragen indien ik echt veel pijn heb en wanneer ik langere stukken ga lopen.

Oh en ja ik heb al een kindje, een lieve dochter :D

Lekker dat je kunt aftellen naar je vakantie. En lekker dat het dan 6 weken vakantie is :)

Vet haar heb ik niet, wel pukkeltjes (gelukkig niet veel en de plaats wisselt haha) balen dat je vet haar hebt.. Dat is zo irritant.

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Net terug van de vk. Frummeltje doet het goed! Op de echo druk aan het bewegen, van buik naar zij naar rug en even flink tegen de doppler aanschoppen. Hartje ook gehoord, zo fijn!

Glucose was goed, maar ivm diabetes in de familie wel met 27 weken het suikertestje, bah... En ook rhesus c negatief, dus dat moet ik ook weer prikken tegen die tijd.

Weer helemaal blij!

18. ACH

ACH Niet meer actief

Fijn @Kaatje87 en @Mopje dat alles goed was!

Zo echt gesloopt na een dagje werken, nu opblijven want ben aan het babysitten op de hond van mijn ouders -lees formaat paard- maar goed in combinatie met onze chihuahua is dat altijd even opletten maar ook zo gezellig!

19. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Hoi allemaal!

Ook even een korte update van mijn kant:

Vrijdag het hartje horen kloppen, uitslagen van de bloedtest waren prima. Heb alleen een ijzertekort wat mijn diuzeligheid en knallende koppijn af en toe verklaart. Gelukkig niets ergs dus we gaan weer uitkijken naar de 20-weken echo! Kan niet wachten :D

20. ACH

ACH Niet meer actief

Fijn om iets van je te horen, heerlijk he het hartje horen!

Deel Deze Pagina