16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SuusD, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Juis... ik heb ontzettende darmkramp. Gelukkig helpt naar de wc gaan goed maar het doet echt gemeen zeer. Hopelijk is het zoiets...niet leuk maar niet erg.

@Vandaag een klein truitje gekocht voor de kleine man bij de HEMA
    Lief ding

2. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    @juis: dat is wel schrikken he al die onbekende pijntjes! Die pijn is bedt hoog (daar zit je baarmoeder nog niet) dus in denk ook je darmen!
    Mooi he die doppler! Ik ben er ook heel blij mee.. Vind het echt heel leuk!

Het dutje heeft me goed gedaan! Ben nu weer vrolijk en actief! Iets te actief volgens manlief.. Ik word dan soms wat klierderig! Haha ;)!

Kaatje; bedankt voor het toevoegen van de 20 weken echo op de lijst!

Bijzonder maike je echo's! Wat leuk om nu weer even te kijken! Ik ga kijken of ik mij ook kan opgeven als oefenbuik. Dit kam dan pas na je 20 weken echo. Maar dan moet je om de 3 weken langs komen.. Lijkt me erg leuk en ik heb straks tijd zat in de vakantie!

3. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hoi meiden,

Heb weer even bijgelezen!even ontspannen in een schuimbadje en ondertussen lekker even alle verhalen lezen!

Een wiegje/bedje zag ik voorbijkomen als eerste klusproject! Heerlijk lijkt me dat straks!heerlijk bezig zijn met de komst van de kleine!

Buikpijn:wat naar dat t je zo overvalt zeg! Wel fijn dat je dan zelf even kunt luisteren of alles ok is! Het verhaal van cici heeft hier ook indruk achtergelaten. Denk soms ook wel 2keer over iets na, geeft ook wel weer een stukje onzekerheid. Morgen controle bij de verloskundige. Ik ben er tot nu toe alleen voor de echo's geweest.
    Wat gaat ze allemaal doen???
    Wel gelijk een afspraak maken voor een geslachtsbepaling en 20 weken echo!!!

Vandaag aan de kids op school verteld dat de juf een baby in haar buik heeft. Ik had een kind wat het al op had gemerkt nog voor ik kon testen..hij plaatste er regelmatig opmerkingen over, nu zei hij:maar dat wist ik toch allang juf? Hahaha, echt een geweldig kind! Heb nog wel even doorgevraagd hoe hij dat nou gezien heeft...volgens hem loop ik anders, langzamer... Heb nog gvraagd of er meer juffen waren die anders liepen, maar dat was niet zo. Maar hij kwam later nog wel even zeggen dat als ie t ziet hij t even komt melden zodat ik het verschil ook kan zien...hihihi!
    Ookmeldde hij nog even dat t een jongen is...ben zo benieuwd of t klopt!!!

Vandaag de laatste sloop werkzaamheden uitgevoerd hier...de nieuwe trap is opgemeten. Over anderhalve week is ie klaar! Vanaf nu alleen nog opbouwen!!joepie!!! Schilder, behanger en vloeren mannetjes zijn al geweest!!!nu afwachten wanneer iedereen kan gaan starten!

Zo...weer een heel verhaal!

4. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Stelletje ouwehoeren!!
    Weer veel bij moeten lezen.

Balen voor de meiden die zo veel klachten hebben. lijkt me echt verschrikkelijk. Veel sterkte ermee!

Ik merk wel dat ik mijn dagen soms te druk plan. 's avonds toch wel moe, maar verder niks te klagen.
    Nu ff op zalando shoppen. Kijken of er leuke positiekleding bij zit.

5. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi meiden,

ff een vraagje, gaan jullie ook een zwangerschapscursus doen?

@Lise, graag gedaan! :)

@Rosa1981, ben ook heel benieuwd of die jongen het goed heeft!

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    En hier mijn zojuist opgehaalde klusproject. Keertje schuren en lakken maar ziet er verder prima uit. Zit ook een nieuw matrasje bij. Ben helemaal gelukkig :D

7. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Leuk Dyson! Ga je em blauw verven of hou je het neutraal?? Ik wilde een onderwaterkamer voor de kleine, maar nu het misschien-bijna zeker-waarschijnlijk-mogelijk een meisje is, begin ik te twijfelen. Misschien zijn dat de hormonen wel.

Buikpijn eindelijk wat minder hier. Heb afgelopen drie weken ook regelmatig krom gelopen. heb van die yoghurtjes met darm-huppeldepup-bacterieen gehaald waardoor ik makkelijker naar het toilet kon. Scheelt bij mij enorm. Vezels in brood en andere volkorenproducten waren gewoon even niet genoeg denk ik.

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb ook een paar keer vreselijke buikpijn gehad, mijn darmen. Jeetje wat kan dat pijn doen! Nu elke dag een sinaasappel en dat helpt bij mij goed. Ik kan wel heel vies scheetjes laten:p

Als je het echt niet vertrouwd gewoon de vk bellen!

@dyson: leuk wiegje!

@rosa: leuk dat de leerlingen het weten, en heel schattig van die jongen;)

Geen leuk nieuws hier, mijn oma ligt op sterven, is opeens heel hard gegaan. Ik ga er vrijdag heen, maar dat is waarschijnlijk te laat. Mijn andere oma stierf toen ik zwanger was van de eerste, hoe toevallig!

9. ACH

ACH Niet meer actief

@Rosa1981
    Vind het nog steeds onwijs bijzonder van je leerling! Ben benieuwd of het klopt!

@Dyson
    Gaaf je wieg! We willen wel een foto van het eind resultaat he?

@Mopje
    Wat verschrikkelijk, sterkte! Had ze gezondheidsklachten? Hoop zo dat mijn oma's het nog mee mogen maken. Daar zouden ze onontzettend dankbaar voor zijn.

@Kaatje87
    Ja cursus is wel de bedoeling. Hoop daar ook wel leuke contacten op te doen..
    Zit met vriendinnen vanwege leeftijd toch niet altijd op 1 lijn.

Van vriendinnetje (met kindjes) Ouders van nu gekregen. Wel erg leuk dan fantaseer ik al helemaal over de opvoeding!
    Lees vaak de MAMA bij mijn ouders maar vind ik persoonlijk zo nep en commercieel ingesteld.

Welterusten dames, zonder nachtmerries alsjeblieft!

10. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Buikpijn: geen idee wat het was! Als ik rustig ging liggen zakte het weg. Maar hele avond niet lekker geweest. Naar de wc gaan heeft geen nut. Ga (voor de zwangerschap al) pas 1a2 x per week naar de "grote" toilet. Is nu gelijk alleen ontlasting zwaarder dus heb ik ook verschillende huis tuin keukenmiddeltjes :p dat het iig wat zachter wordt.

Leuk joh Dyson! Hoe ga je m schilderen? Bepaalde kleur of heel crea Bea??

Cursussen: ik heb hetzelfde dat vriendinnen het niet altijd helemaal snappen hoe ik me voel ofzo. Veel begrip dat wel maar niet altijd echt n oor die t snapt. Wilde daarom idd ook iets gaan doen. Hier in t dorp zijn er iig 3 (yoga, bewust zwanger (weten bewegen vragen voorbereiding op bevalling) en iets met borstvoeding wil je t wel of niet en hoe je het vooraf kan stimuleren dacht ik).
    Lijken me alle 3 wel wat hebben. Dus binnenkort maar even goed voor zitten.

11. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga denk ik met een zwangere vriendin zwemmen of yoga'en!!
    Geen pufcursus doen maar meer wat sportiefs! ;)

Ik heb trouwens de afgelopen dagen last van het ongesteldheidsgevoel! Baarmoeder groei denk ik.. Ga maar lekker groeien daarbinnen.. Vandaag 16 weken!! Jeejj!

Fijne dag lieve meiden! Ik heb een lange dag voor de boeg... Tot 5 uur vergaderen en daarna naar de sporthal voor de laatste keer volleybal: er is een nieuwe trainer dus ik moet m'n gezicht even laten zien!

Gelukkig morgen uitslapen want ik weet al wel hoe ik me daarna voel! ;)

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen! Hier ook yoga, lekker rustgevend. Ben soms een beetje gespannen dus dat kan ook nog helpen en is aan de andere kant van de straat hihi!

nu even opschieten,wilde gisteren perse die flutfilm The Box afkijken;),zonde van mijn tijd en te laat naar bed...

13. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    oooeeeehhhh!!! ik had net een kriebeltje in mn buik die ik nooit eerder heb gevoeld! Niet duidelijk te beschrijven maar idd zoals ik al eerder las fladderende vleugeltjes of n veertje achtig iets.....

Was dit wat ik denk dat het was!!!! *straaaaaaalt*

14. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Juis Oh wauw! ik wil ook! haha! ik had gister een belletje wat plopte in mijn buik, maar denk dat dat toch mijn darmen waren, haha!

bleh, klaaguurtje: Ben moe, heb pijn in mijn kaken, was weer helemaal verward wakker geworden dus ben nu weer bang dat mn angststoornis terugkomt (niet logisch, I know) en ik dacht straks lekker weekend, maar ik was vergeten dat ik zaterdagochtend nog moet werken, en zaterdag jarig ben wat ik zondag vier, dus echt rust is er niet bij... morgen dan maar ontspannen! Klaaguurtje over...

15. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Souries: Die plopjes heb ik idd ook al regelmatig gevoeld maar voel die al een aantal weken. Dus denk ook dat dat (helaas) je darmen zijn...
    Aah maar het komt nog wel! ik ben nog best vroeg ten op zichte van jullie 13+3 maar kan het niet anders verklaren...

Leuk joh zaterdag jarig! alvast hartelijk gefeliciteerd!
    Enne iedereen weet (denk ik) inmiddels van je zwangerschap af dus zou ik andere iets meer laten lopen ;)
    Mijn vriend is a.s. Dinsdag jarig en viert het volgende week zaterdag. Erg leuk maar ik zie er nu al tegen op. En meneer blijft maar mensen uitnodigen *humpfff*.
    Ik laat iedereen lopen (loop zelf natuurlijk ook wel) maar als ik ook maar iets voel dan is het hop zitten... Als mensen dat niet snappen kunnen ze vertrekken ben ik heel makkelijk in.

16. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zag een heel bijzonder bedje voorbij komen leuk!
    Zelf wil ik graag de lessen zwanger en fit bij de sportschool hier doen maar ze hebben niet genoeg aanmeldingen :(. Ik ken hier nog zo weinig mensen en keek er echt naar uit. Niet dat ik verwacht gelijk dikke vriendinnen :)D nou ja buiken groeien) er aan over te houden maar het zou leuk zijn iemand in de buur te hebben die ook "zwangert"

We hebben het kamertje (moet nog in elkaar) in huis. Verkoper vroeg wat ik over zou hebben voor een pakketje met extra's. Niet wetende wat het zou zijn had ik een klein bedrag gemaild.... Ik wist niet wat ik zag toen alles uitgeladen werd. Vier grote verhuisdozen :$ luiers (zwem, hydro, gewoon), slaapzakken (dik en dun), lakentjes en 2 dozen propvol zwangerschapskleding.... in mijn maat!! T'is allemaal zomerkleding en dingen die ik anders nooit aan zou trekken (witte broeken, rokjes, topjes). Maar ik ga het toch heel stoer passen. De shirts en tunieken passen zeker, ik word nog een hippe zwangere hi hi.
    Oh en een wipstoeltje en euh hoe noem je dat 2 warme zakken :D voor in maxicosi/kinderwagen. Denk ik ;) Ik moet nog een hoop leren :D

17. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Dat is nog eens een leuke verrassing MaMeMi! :)

18. ACH

ACH Niet meer actief

Jeee vandaag eindelijk eens een beetje energie en vrij dus maak daar graag gebruik van. Mag van mezelf maar heel soms neerploffen en even op mijn telefoon kijken. Lekker bezig!

@souries
    Wat vervelend dat je je zo voelt. Het is lastig maar probeer een balans te vinden tussen leuke dingen doen en rust voor jezelf!

@MaMeMi
    Wat gaaf, zoveel spulletjes.

Nou ik ga boven maar weer alles dichtdoen want manlief slaapt na nachtdienst en het buurjongetje speelt (lees schreeuwt) zo hard dat ik bang ben dat hij wakker wordt..

19. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Souries, heb geduld met jezelf! Er gebeurt zoveel in je lijf, de hormonen vliegen in het rond. Helemaal niet gek dat je af en toe je houvast kwijt bent, hoeft echt niet te betekenen dat je angststoornis terug komt.

Alvast van harte gefeliciteerd! T'is vroeg maar er staat hier steeds zoveel dat ik toch al heel lomp op de helft vergeet te reageren.
    Enne yoga lijkt me inderdaad geen slechte keus voor jou.

Ik heb welgeteld één les gevolgd ooit :) toen moesten we naar ons kruis ademen "en daar de energie laten samenballen" :D Ik was gelukkig niet de enige die de slappe lach kreeg :)
    Ik weet dat andere yogalessen er heel anders aan toegaan hoor maar ik heb een hekel aan ademhalingsoefeningen, ga liever wandelen ofzo.

20. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @mamemi aah, welke winkel is dat? Ga ik ook mn kamer bestellen! haha! Thanks voor je bemoedigende woorden. Ik weet ook wel dat ik niet gelijk in de paniek moet schieten, moet gewoon iets meer rust pakken. Maar ja, ik denk eten en met de hond lopen is ook rustig, maar dat kost ook gewoon energie. Zal schelen dat het volgende week de hele week mooi weer wordt. Das altijd goed voor mijn humeur :D

@Ach Goed bezig! En herkenbaar. Hier ook een vent in huis met regelmatig nachtdienst en buurmeisjes die heerlijk kunnen spelen buiten, haha! Wat doet hij?

Deel Deze Pagina