@souries Nachtchauffeur, 5 dagen per week van gemiddeld 10/11 uur. Dus gun hem wel echt zijn rust! Als zijn contract wordt verlengd maar eens opzoek naar een goed rolluik voor buiten denk dat dat ook wel geluidwerend werkt.
Die gele oordopjes kunnen ook erg prettig zijn als je nachtdienst hebt gehad. Dan hoor je bijna niets meer. Al moet ie dat straks niet doen als de kleine er is
Haha @maike79 zijn ook in huis! Het weer werkt wat dat betreft wel mee want ij zou zelf ook zo onder een dekentje gaan liggen! Ooh ik heb een nieuw kwaaltje nja eigenlijk al een paar keer. Maar de pijn wordt steeds erger. Als ik het koud heb doen mijn tepels zo'n ontzettend veel pijn, wrijven helpt niet. Iemand tips?
Onze bevallingslijst: 13 (1) -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 14 (4) -Heli, 28 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 15 (2) -Nena85, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! 16 (2) -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/ jongen? -Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -NoraW, 32 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje/jongen? 19 (5) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis als het kan (GBS), jongen -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuisen het is een meisje/jongen? -ACH, 20 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 20 (2) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -ydee, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verassing! -Souries, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 21 (2) -Elleinad, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -mcm78, 34 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 22 (8) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! -Dootje24, 30 jr, 3e kindje, FV, thuis en ik denk een meisje -Maike79, 33 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing -Elyn, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verassing -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, BV/FV, thuis en het is een meisje/ jongen? -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 23 (3) -Vlinder1309, 29 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -MaMeMi, 42 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 24 (2) -Carino, 29 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 25 (1) -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 26 (2) -Princess79, 33 jr, 2e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -bloementuin, 29 jr, 1e kindje, BV, thuis het is een jongen/meisje? 28 (2) -Tines mama van 2, 30 jr, 3e kindje, FV, ziekenhuis (med ind) en het is een meisje/jongen? -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje/jongen? 29 (1) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een meisje/jongen? 30 (3) -Firstime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 2 December (1) -Juis, 26 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 45 zwangeren! 2 jongens 0 meisjes 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Afspraken: Mei 30: Rosa1981 (vk), vinisa (vk) 31: JJ1308 (Controle VK) Juni 1: mcm78 Controle ha, Dyson (Geslachtsbepaling) 3: Kaatje (Geslachtsbepaling) 4: ACH (Controle) 5: Diortje (Geslachtsbepaling) ACH (Geslachtsbepaling 6: Souries (Controle), Lovely30 (Geslachtsbepaling), lis1989 (vk), JackieSt (Geslachtsbepaling) 7: riantje1987 (pretecho/geslachtsbepaling) Stefjuh (geslachtsbepaling), vinisa (pretecho/geslachtsbepaling) 11: Stefjuh (VK), Deurmat(pretecho geslachtsbepaling) 12: Diortje (VK), Deurmat (echo controle gynaecoloog) 18: Juis (VK), Lise87 (20 weken echo) 20: Dyson (20 weken echo) 21: riantje1987 (vk) 24: Cygnet2 (vk), JackieSt (vk) 25: Kaatje87 (20 weken echo) 28: Leinos83 (VK) Juli 1: Diortje (20 weken echo), JackieSt (20 weken echo), Kukel (20 weken echo) 2: Cygnet2 (20 weken echo) 3: riantje1987 (20 weken echo) 5: Leinos83 (20 weken echo), vinisa (20 weken echo) 8: ydee (20 weken echo), Deurmat (echo+ controle gyneacoloog) 9: Kaatje87, (vk), Deurmat (20 weken echo) 10: Maike (20 weken echo), Mopje (20 weken echo) 15: riantje1987 (gratis pret echo) ---------------------------------------------------------------------------------- Je mag jezelf bij de lijst toevoegen (lijst kopiëren en dan jezelf erbij zetten) Graag de laatste versie nemen! ------------------------------------------------------------------------------------- Dit is dan de lijst van 30 mei om 14.21
Vanavond lees ik bij. Ben vanochtend naar de vk geweest en alles was goed. Heb gelukkig ook het hartje gehoord de kleine trapte of stompte ook nog tegen te apparaat dus dat was ook leuk te horen ben zo blij dat het nog goed zit daarbinnen. Omdat ik me zo slecht voel vind de vk dat ik niet moet gaan werken. Ben het met haar eens, maar ben benieuwd wat de arbo arts vindt. Die belt volgende week weer. Hoe dan ook heeft de vk gezegd dat ze naar haar moet bellen als ze moeilijk doet zodat zij het kan uitleggen. En brrr... Over ongeveer 2 weken de suikertest kijk er enorm tegenop. Heb nog eind juni een afspraak bij de lactatiedeskundige en paar dagen daarna weer controle bij de vk. Dus best druk qua afspraken, ik ga ook nog wekelijks naar de bekkenfysiotherapeut. Vanavond lees ik weer bij, ben nu te moe. Fijne dag iedereen!
@ach oh das ook pittig! vl hier is agent en die diensten wisselen behoorlijk. De ene keer drie dagen nacht en dan weer vier vroeg erachteraan. Vind dat rooster echt op de meest onverantwoorde manier ingericht, maar goed. Gelukkig hoef ik die diensten niet te draaien en is hij er redelijk aan gewend. Hier ik ga op tijd naar huis ,moet zaterdagochtend al extra werken dus ik vind het prima zo
@Vinisa: balen dat je je zo vervelend voelt. Wel goed dat de VK zo goed meedenkt. Over zwangerschapscursussen: ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsyoga en ik ga haptonomie doen. Ik weet van mezelf dat ik me heel erg kan verzetten als ik pijn heb en dat is niet zo handig tijdens een bevalling. Dus voor mij word het vooral een taak om rustig te blijven en mijn ademhaling rustig te houden. Vandaar de yoga. Ik ben blij dat ik heel wat vriendinnen heb die al kinderen hebben en/of zwanger zijn. Ik kan gelukkig met al mijn vragen over zwanger zijn (ook in de categorie: ben ik nu raar?) aan ze kwijt. Dat scheelt een hoop. Ik had trouwens nog niet doorgegeven dat ik op 22 juni een pretecho heb. kan iemand die in de lijst zetten? Dan weten we ook gelijk wat het wordt. Spannend!!
Pfff... Hier flink schrikken vandaag. Tijdens het werk voelde ik ineens "vocht" langs mijn benen lopen. KUT dacht ik, ik bloed!!! Snel naar de wc, maar gelukkig niet rood, maar gewoon helder. Ook geen buikpijn, dus weer wat gerust gesteld. Ik de loop vd dag zat t me toch niet lekker, dus vk gebeld. Die zei dat de kans heel klein zou zijn dat het vruchtwater zou zijn, maar om me helemaal gerust te kunnen stellen mocht ik even langs komen. Net terug van de vk waar ik weer een heel mooi hartje heb gehoord en tussendoor een hoop schotjes, kindje was dus heerlijk druk aanwezig. Ik ben weer helemaal gerust gesteld, maar zooo fijn dat ik meteen mocht komen. Heb een heel fijn gevoel bij mijn vk. Waarschijnlijk was het wat urine door de druk van mijn baarmoeder. Sorry voor mijn ego bericht, maar moest het even kwijt. Er gebeurt zooo veel met je lichaam... Ik ga nu even alles terug lezen!
@ Kukel: Ken het gevoel, bij mij loopt het dan wel niet van mijn benen maar kan ook wel een nat-gevoel hebben daar beneden. Denk ik ook soms wel eens "oei, bloed?". Dus vlug effe nr wc voor gemoedsrust en dan is het vaak veel wit-slijm dat ik verlies. Moet de laatste tijd ook wel vaker nr de wc gaan, vooral tijdens het sporten. dus denk dat ons klein kapoentje nogal dicht tegen mijn blaas begint te liggen.
@kukel: dat is wel schrikken! Waarschijnlijk dan toch wat urine, vervelend, maar niet erg. @vinisia: fijn dat de vk zo met je meedenkt en ook inziet dat het niet meer gaat, wel jammer dat je nu al moet stoppen met werken. Gaat het thuis wel goed? @mamemi: dat "pakketje" is mooi meegenomen! Waarschijnlijk waren zij blij er vanaf te zijn En als er dingen bij zitten die je niks vind kan je het nog altijd weggeven. @cursus: bij de eerste zwangerfit bij de sportschool gedaan, was leuk. Alleen kreeg ik van de opwarm oefeningen (beetje bewegen op muziek) al snel harde buiken Verder een beetje fietsen en op van die apparaten en veel kletsen. En we hebben goede ontspanningsoefeningen geleerd. Deze keer weet ik het nog niet. Doe nu yoga, (niet van dat zweverige gelukkig!), en ik zag dat ze nu in het dorp ook een cursus bij de fysio hebben, daar zal ik eens heen bellen. Mijn oma is gisteravond al overleden... Ze was al een tijdje wat minder (gewoon oud aan het worden), maar dit ging deze week wel heel snel! In het weekend naar mijn ouders en volgende week begrafenis. Niet leuk!
Onze bevallingslijst: 13 (1) -Kaatje87, 26 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 14 (4) -Heli, 28 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -JJ1308, 25 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een jongen -Lise87, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/jongen? -Dyson, 26 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 15 (2) -Nena85, 27 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! 16 (2) -Anja358, 28 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis en het is een meisje/ jongen? -Diortje, 24 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 17 (2) -Kukel, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -SuusD, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -NoraW, 32 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 18 (1) -Deurmat, 22 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis (med indicatie) en het is een meisje/jongen? 19 (5) -Rodaina, 26 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Stefjuh, 23 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Cygnet, 40 jr, 3e kindje, BV, thuis als het kan (GBS), jongen -Riantje1987, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuisen het is een meisje/jongen? -ACH, 20 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 20 (2) -Lovely30, 35 jr, 4e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -ydee, 26jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verassing! -Souries, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 21 (2) -Elleinad, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -mcm78, 34 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 22 (8) -Lilly156, 28 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! -Dootje24, 30 jr, 3e kindje, FV, thuis en ik denk een meisje -Maike79, 33 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een verrassing -Elyn, 25 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een verrassing! -Vinisa, 28 jr, 2e kindje, BV, ziekenhuis, verassing -xBLOEMPJE, 19 jr, 1e kindje, BV/FV, thuis en het is een meisje/ jongen? -JackieSt, 31 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 23 (3) -Vlinder1309, 29 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -MaMeMi, 42 jr, 1e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Anna123, 30 jr, 2e kindje, FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 24 (2) -Carino, 29 jr, 2e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? -Leinos83, 29 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 25 (1) -Angelasm, 24 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Lis1989, 23 jr, 1e kindje, BV, thuis en het is een meisje/jongen? 26 (2) -Princess79, 33 jr, 2e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -Happy ikke, 28 jr, 1e kindje, BV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? -bloementuin, 29 jr, 1e kindje, BV, thuis het is een jongen/meisje? 28 (2) -Tines mama van 2, 30 jr, 3e kindje, FV, ziekenhuis (med ind) en het is een meisje/jongen? -Rosa1981, 31 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis/thuis, en het is een meisje/jongen? 29 (1) -Mopje, 34 jr, 2e kindje, BV, nog twijfelend, en het is een meisje/jongen? 30 (3) -Firstime, 26 jr, 1e kindje, BV,ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 2 December (1) -Juis, 26 jr, 1e kindje, BV/FV, ziekenhuis en het is een meisje/jongen? 45 zwangeren! 2 jongens 0 meisjes 8 vlindertjes* Zwaantje76, Beebielove, Kriti81, Linnepinna, Sweetangell, Plurk80, Marjol, cici86 Afspraken: Mei 30: Rosa1981 (vk), vinisa (vk) 31: JJ1308 (Controle VK) Juni 1: mcm78 Controle ha, Dyson (Geslachtsbepaling) 3: Kaatje (Geslachtsbepaling) 4: ACH (Controle) 5: Diortje (Geslachtsbepaling) ACH (Geslachtsbepaling 6: Souries (Controle), Lovely30 (Geslachtsbepaling), lis1989 (vk), JackieSt (Geslachtsbepaling) 7: riantje1987 (pretecho/geslachtsbepaling) Stefjuh (geslachtsbepaling), vinisa (pretecho/geslachtsbepaling) 11: Stefjuh (VK), Deurmat(pretecho geslachtsbepaling) 12: Diortje (VK), Deurmat (echo controle gynaecoloog) 18: Juis (VK), Lise87 (20 weken echo) 20: Dyson (20 weken echo) 21: riantje1987 (vk) 22: Leinos83 (pretecho) 24: Cygnet2 (vk), JackieSt (vk) 25: Kaatje87 (20 weken echo) 28: Leinos83 (VK) Juli 1: Diortje (20 weken echo), JackieSt (20 weken echo), Kukel (20 weken echo) 2: Cygnet2 (20 weken echo) 3: riantje1987 (20 weken echo) 5: Leinos83 (20 weken echo), vinisa (20 weken echo) 8: ydee (20 weken echo), Deurmat (echo+ controle gyneacoloog) 9: Kaatje87, (vk), Deurmat (20 weken echo) 10: Maike (20 weken echo), Mopje (20 weken echo) 15: riantje1987 (gratis pret echo) ---------------------------------------------------------------------------------- Je mag jezelf bij de lijst toevoegen (lijst kopiëren en dan jezelf erbij zetten) Graag de laatste versie nemen! ------------------------------------------------------------------------------------- Dit is dan de lijst van 30 mei om 18:48
@souries Pittig beroep zeg! Kan me voorstellen dat de omschakeling van diensten dan wel eens lastig is. @vinisa Wat vervelend dat het zo gaat, hoop dat je snel beter voelt en dat je een ritme vind waar je je in kunt vindne. @Mopje Gecondoleerd, sterkte! @Kukel Jeetje, dat was even schrikken, gelukkig gaat alles goed met jullie 'Kukeltje'! Ik heb vandaag iets gevoeld en ik weet niet wat het is. Ik denk dat het ons kindje was. Het was rechts van mijn navel 2x een gevoel kan het niet beschrijven en het waren niet mijn darmen. Zo bijzonder/apart..
Dit heb ik van de site van zwanger totaal. Het is geen idee hoe je het schrijft een soort mensendieck/ceasartherapie. Het kost 125 euro voor 8 lessen. Voor de rest niet echt iets in de buurt en wil wel graag iets doen. Wat denken jullie?? Dit bestaat uit 8 bijeenkomsten van 1 uur. Je krijgt uitleg welke veranderingen er in je lichaam plaatsvinden en welke klachten hieruit kunnen volgen. Je leert hoe je de klachten kunt verminderen en hoe gezond bewegen hierop invloed heeft. Tevens is er aandacht voor de bevalling, ademhalingstechnieken, ontspannen, houdingen tijdens het opvangen van weeën en perstechnieken worden besproken en geoefend. Er is een partneravond, waarin je samen met je partner tips krijgt. Ook krijg je informatie en handige tips van de verloskundige, die één gastles zal geven.
@Cursussen, ik denk ook dat ik wel iets wil doen, weet alleen nog niet wat.. Woon nu zo'n 2,5 jaar hier en ken nog niet zoveel mensen, lijkt me wel leuk om hier in de buurt nieuwe mensen te leren kennen! @Mopje, gecondoleerd met het overlijden van je oma! Ik wens je heel veel sterkte! @Kukel, dat was idd ff schrikken zeg! Gelukkig is alles goed met de kleine!
Allemaal bedankt voor de lieve woorden, ik ga het pas echt beseffen als ze er niet meer is als ik in het weekend naar mijn ouders ga, dan zullen de traantjes wel vloeien... Vandaag met mijn baas het verlof besproken. Goed geregeld, met de herfstvakantie ga ik eruit (19 oktober, 6 weken voor uitgerekende datum) en ik kom pas 3 maart weer terug. Dat is totaal 20 weken, 16 weken verlof, 1 week herfstvakantie, 2 weken kerst en 1 week voorjaarsvakantie! Ik moet wel aan een cursus beginnen in januari, maar ik ga in september overleggen hoe we dat in mijn verlof gaan doen. @ach: lijkt mij persoonlijk niks, ik ben niet zo van de informatie avonden, 1 oké, maar 8 Ik vond het sporten met andere zwangeren juist heerlijk, af en toe deden we daar ook nog wat info over de bevalling tussendoor. Bij de vk hebben we een info avond gehad, dat was wel nuttig.
@Mopje Wat fijn dat je verlof geregeld is! Heerlijk! Aftellen maar.. Tsja toen ik de vorige keer bij de verloskundige aan het wachten was waren ze wel actief bezig en op de site staan ook bewegingoefeningen. Denk dat het met informatie dus wel meevalt. Zwemmen blijf en ga ik doen hier op dinsdagavond warmwater dus dat komt goed.. Kwam ook yoga lessen tegen maar dat is helaas op zaterdag en dan moet ik 3 van de 4 weken werken en je betaald per maand. Vrees dat er niet veel anders op zit.
Grrrr. Baalmomentje. Zit in pyama te wachten op collega die mijn winkelsleutels op komt halen. Dacht al dat ik net telefoon beneden hoorde maar had dus alarm. Nooit niet dat ik nu naar de winkel ga zwanger en alleen.. Maargoed even puntje om te overleggen met baas denk ik zomaar. Voel me nu wel mega schuldig..
@Mopje, gecondoleerd. Heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie. @Kukel, wat ontzettend schrikken, fijn dat je zo snel bij je vk kon komen en dat het met de kleine goed gaat. @ACH, ook no way dat ik nu in m'n eentje op een alarm af zou gaan. Als ik alleen ben op m'n werk en het brandalarm gaat dan ga ik ook niet eens meer kijken waar het is, ik wacht dan rustig op de brandweer. Liever dat het hele pand tot de grond toe in de as ligt dan dat Ukkie en mij iets overkomt. @cursussen, ik weet het niet zo goed. Heb echt totaal geen zin in een pufclubje waar je weken achter elkaar met een kudde zwangeren naar elkaar gaat zitten hijgen, zuchten en puffen. Maar ik zou het wel leuk vinden om met anderen in contact te komen die ook zwanger zijn uit de buurt. Dilemma's, dilemma's, dilemma's Heb echt een gebroken nacht gehad. Van al het sjouwen op woensdag met het bedje voor Ukkie gisteren echt enorme bandenpijn gehad. Moest van manlief na het eten lekker op de bank gaan liggen en daar werd ik zo'n uurtje geleden dan ook wakker. Had liever in bed gelegen, ligt toch net wat steviger en prettiger want m'n buik is nog steeds een beetje gevoelig. Hoe dan ook, nog maar 1 nachtje slapen en dan morgenochtend Ukkie kijken en hopelijk weten we dan ook of het een meisje of een jongen wordt