16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SuusD, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Ja klinkt echt ver! En nog een paar nachtjes slapen en dan kunnen we ons wondertje eindelijk zien...

Het huishouden hier schiet er ook een beetje bij in hoor.. Zo geen fut voor elke x.. En heel soms doet vl een klein beetje helpen op zijn manier.. Zo gaat het best hoor haha

2. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    goedemorgen! nou ik ga zo weer een poging doen oom het huis op te ruimen. voel me dan ook een stuk beter denk ik. hier nog 10 dagen tot echo!! spannend!

3. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Goedemorgen allemaal!

Ik heb heerlijk de klok rond geslapen, merk dat ik steeds meer behoefte heb aan slaap.
    Het huis is hier 1 grote chaos, spullen van ons weekendje weg liggen overal en heb geen puf om het op te ruimen... Zal wel een week duren voordat alles weg is in dit tempo.

@Ydee, in arretjescake zitten toch geen eieren? Is toch gewoon chocola, suiker, koekjes, cacao en boter? Van rauwe eieren kun je zelf salmonella oplopen, wat natuurlijk voor jezelf heel vervelend is (probeer vooral vochttekort te voorkomen) maar niet schadelijk voor je ukkie.

@echo's, ik vond het echt enorm lang wachten tot de 16e maar ik heb er inmiddels vrede mee. Ik heb de eerste dagen na m'n intake al een paar keer met de telefoon in de hand gestaan omdat ik de echo wilde verzetten omdat ik niet meer kon wachten. Een vroege echo is vaak om een reden en ik mag van geluk spreken dat ik die niet nodig heb gehad. Inmiddels is het nog "maar" 15 dagen totdat we frummel mogen gaan bekijken.

@testen, ik weet het nog niet zo goed. Bij de intake bij vk was ik overtuigd dat ik een combinatietest wilde laten doen. Inmiddels ben ik niet meer zo zeker, ik wil eigenlijk toch geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie laten doen. En als ik die niet wil, wil ik dan wel het risico weten? Het blijft natuurlijk maar een kansberekening. Ik twijfel nog enorm. Hoe zit het met jullie?

4. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Ik schrijf niet zoveel mee, maar lees wel alles hoor. Heb er gewoon even geen puf voor! Net als het huishouden doen en ja die grote wandeling met de hond schiet er ook al een paar dagen in.

Nu twee dagen minder misselijk. Ik begin met zuivel en eindig met zuivel. Weet niet of het daaraan ligt maar sindsdien wel wat beter.

Pasen hebben we niet gevierd. Hebben gisteravond weer dansles gehad alleen dat gedraai... Ik dacht ga zo over mijn nek! Maar viel gelukkig mee.

@ testen, denk niet dat we die gaan doen. Hier geen ziektes in de familie behalve diabetes type 2 en hartklachten op latere leeftijd. Alleen maar gezonde kindjes geboren, zijn we echt mee gezegend.

Morgen intake bij vk. Nog 25 dagen en dan mijn echo... Zo spannend! Hoop dat alles goed zit en goed blijft gaan!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Het is toch niet zo heel vreemd dat het wat rustig is met de Paasdagen... mensen zijn vaak niet thuis of hebben familie over de vloer. Daarbij is nu iedereen even heel moe en er gebeurt niet zo heel veel.. wacht maar tot over een paar weken en iedereen de termijn echo heeft enzo!

@ACH. Wij laten volledig prenataal onderzoek doen ivm onze leeftijden dus vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Daar kijk ik niet erg naar uit maar goed, het is voor ons wel de weg. Laat je goed voorlichten. Met deze testen spoor je geen hartafwijkingen op (behalve als ze onderdeel zijn van een syndroom) en down is maar heel zelden erfelijk (4%). Als er geen werkelijke aanleiding is voor dit soort prenataal onderzoek (en je bent jonger dan 36) dan moet je het ook nog zelf betalen.
    Vruchtwaterpunctie en vlokkentest brengen risico's met zich mee (klein)

Combinatietest is risicoloos maar levert alleen een kans berekening op (bloedtest + nekplooimeting via echo)

@ Ydee.. Dyson legt het prachtig uit wat betreft de rauwe eieren!

@Misselijk... jullie hadden me gisteren middag moeten zien. Ik leek wel Shrek.. zo groen moet ik gezien hebben. Tjonge wat was ik misselijk. Ik had op mijn lege maag limonade gedronken... dat viel dus niet goed.

Aftellen tot echo: nog 8 dagen!

6. ACH

ACH Niet meer actief

@Cygnet2
    Dankjewel voor je uitleg!
    Ik wacht inderdaad eerst uitleg verloskundige af en denk dat ik daarna mijn kop in het zand steek en het lekker laat rusten..
    Kan me voorstellen dat je er beetje tegen op ziet!

Hier kunnen we nu echt gaan aftellen eindelijk april!
    Nog 9 nachtjes slapen! Dan eindelijk de drie mensen op de hoogte brengen die het dichtstbij mij staan!

Had al zitten rekenen als de volgende echo nu 4 weken erna is kunnen we met Hemelvaartsdag voorzichtig samen shoppen!

7. ydee

ydee Actief lid

14 mrt 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie reacties op de rauwe eieren.. er zitten volgens mij inderdaad twee eieren in de hele cake.. wij hebben er wel altijd eieren in maar als het ook zonder eieren kan moet ik dat maar eens even opzoeken!! ik vind die cake altijd echt overheerlijk.. vandaar dat ik ook geen moment over die eieren had nagedacht,. en als ik wel iets op had gelopen dan merk je dat vast wel.. ik kan me trouwens ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst ziek ben geweest dus zal ook wel wat meevallen denk ik.. als ik er niets van merk zal het eventueel ook niet schadelijk zijn voor de kleine neem ik aan.. maar moet maar niet weer! haha..

ik heb gistermiddag voor het eerst iets gegeten wat niet goed viel trouwens.. we aten bij schoonouders en we kregen schnitsel.. bij elk hapje had ik zoiets van oei dit komt niet goed.. en als ik het hapje op had was dat gevoel weer weg.. heel gek!! ik heb 3 hapjes gehad ik dacht laat maar!! ik wil niet meer.. gelukkig weten ze daar dat ik zwanger ben dus hoefde geen smoes te bedenken ofzo.. :)

8. ACH

ACH Niet meer actief

@ydee
    Als je je gewoon goed voelt zou ik je geen zorgen maken!

Hier trouwens volgens mij een nieuw kwaaltje ontdekt.. Ik kan boeren niet normaal!
    Vind het echt asociaal maar kan er ook niks aan doen!
    Herkennen jullie dit?

Wat een heerlijk weer zeg vanmiddag maar eens naar het bod! Was gister ook zo heerlijk zelfs in de sneeuw!

9. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd rustig hier
    Lees wel mee maar nog niet echt tijd gehad weer te reageren
    Iedereen een fijne paas dagen hoop ik
    Hier regelmatig het zuur heb renie in huis en ben blij dat je dat mag als je zwanger ben
    Hier gister bij me schoon moeder gegeten die belde en die zij we eten biefstuk
    En er achter aan maar we baken hem voor jou wel door hoor
    Jam door gebaken Biefstuk vind hem rozee juist zo lekker maar ja gelukig weten ze dat ik zwanger ben
    Hier nu bij mijn ouders
    Gaan vanavond gourmeten jam jam

Verder al weer overmorgen een echo hoop zo dat alles goed is
    En een klopend ♡ te zien is

Iedereen een fijne paasdagen verder hier bij me ouders ff onderuit
    Op de bank :D

10. ACH

ACH Niet meer actief

Gezellig hoor @riantje1987!

Hoop ook voor jou dat er wat moois te zien is!

Komende week veel echo's dus ben benieuwd naar alle verhalen!

11. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vond het ook al zo rustig! Wilde de hele dag door typen maar wilde niet dat jullie zouden denken 'heb je haar weer'. Haha. Spam dit hele topic vol anders... Maar leuk dat jullie weer terug zijn.

En jaloers dat jullie allemaal zo snel de echo hebben! Of al een stukje verder zijn in de zwangerschap. Hier nog heel veel geduld tonen... Moeilijk!

12. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    #1872 firsttime, 1 apr 2013
    Laatst bewerkt: 1 apr 2013
    Voor de rest voel ik me eigenlijk wel goed! Iets moe, wat steekjes in de buik en moeilijk naar het toilet. Misselijkheid is er nog niet. Komt vast nog ;) Bruine afscheiding is alweer een paar dagen weg!

13. ACH

ACH Niet meer actief

Oh van mij mag je spammen hoor, anders doe ik het!

Fijn dat je afscheiding weg is!
    Hier nergens last van alleen van mijn verkoudheid!

Maarja morgen moet er wel weer gewerkt worden dus hoop dat het over gaat! Gelukkig maar 3 dagen deze week!

14. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ach daar kijk ik ook naar uit!en die week erna ook omdat ik de dag van de echo vrij heb genomen..kan ik uitjanken of feestje vieren :D

15. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Nouuuu we gaan uit van dat feestje vieren! Ik wil geen sterretjes meer hier...

16. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hej meiden! Heb alles weer bijgelezen maar ben een beetje op non actief geweest dit weekend. Heb een vrijgezellenfeestje gehad.. Ik was jarig afgelopen zaterdag en had gister familie op visite.. Druk weekend dus. Op zich ook wel lekker want zo komt de echo steeds dichter bij.. Morgen is het zo ver.. 09:15 ben ik aan de beurt. Precies 3 maanden na de vorige echo waarbij het niet goed was! Ik vind het onwijs spannend maar kan mezelf nu wel geruststellen dat de kans het grootst is dat het nu gewoon goed is..
    We gaan het zien..

Kwaaltjes: vlagen van misselijkheid en last van m'n darmen! Verder gaat het ok!

Liefs

17. ACH

ACH Niet meer actief

@souries
    Ik ben ook vrij op de dag van de echo maar mag pas om twee uur! Ik hoop zo dat we allemaal een feestje kunnen vieren!

@lise87
    Nog van harte gefeliciteerd! Ah morgen al!
    Gewoon vertrouwen hebben en inderdaad de kans dat het goed gaat is groter!

Nu mijzelf echt dwingen tot het huishouden en dan lekker naar het bod. Hopen dat ik de hond van mijn ouders de baas kan! Die van ons ligt heerlijk te dromen. Hmm zou mij ook best lukken!

18. Nena85

Nena85 Actief lid

27 feb 2013
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden.

@firtstime wat fijn dat de afscheiding weg is!

En goed om te lezen dat ik niet de enige ben die een beetje achter loopt met het huishouden :)

Overmorgen de echo, ben benieuwd!

Gister trouwens sex gehad, kon er echt niet meer onderuit komen (letterlijk;)) na bijna vier weken (!) maar moet zeggen het was heel goed te doen haha geen last of iets gehaf. Gewoon duidelijk aangegeven wat wel en niet.

Hier ook een beetje drukke dagen gehad straks weer lans bij vrienden, gezellig!

19. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    @Lise87 O, wat spannend! Maar dat komt vast helemaal goed :)

20. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nena: haha, je kon er niet meer onderuit ;) hier zou vriendlief ook wel vaker willen ('ja eerst wilde je wel en nu je zwanger bent hoeft het opeens niet meer') haha. Maar had vorige keer best veel pijn dus even rustig aan. Komt vast helemaal goed ;)

Deel Deze Pagina