16 Nov - 30 Nov 2013 Mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SuusD, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Hier beginnen de zenuwen. Morgen de eerste echo en dan gaan we ook bespreken wat we gaan doen aan prenatale screening. Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje heb ik herpes gestationes gehad (zeer zeldzame en zeer ernstige zwangerschapsjeuk en uitslag). Aangezien de kans vrij groot is 95% kans dat dit terugkomt willen wij al in een vroeg stadium weten of wij een levensvatbaar kindje zullen krijgen. Bij mijn vorige zwangerschap zijn we toen via de combinatietest te weten gekomen dat de kans op trisomie 18 1:57 was. Toen ze de vlokkentest wilde doen, zagen ze op de controle echo dat het hartje was gestopt. N.a.v. de dingen die ze toen nog op de echo hebben gezien, kunnen ze eigenlijk met 99% zeggen dat het trisomie 18 was. Ik denk dat we nu als advies krijgen direct een punctie te laten uitvoeren, maar durf niet zo goed i.v.m. de miskraamkans. Nu weet ik dat de kans op een miskraam heel klein is, maar de kans op herpes gestationes was ook 1:50.000 en kans volgens arts voor de trisomie 18 op mijn leeftijd toen was 1:3000 dus kansberekeningen zeggen mij eigenlijk al niet zo veel meer. Wellicht is er nog een optie voor een uitgebreide echoscreening met 15 weken.

@boeren laten: dit is voor mij meestal een van de eerste tekenen dat ik zwanger ben. Het meest bizarre is ook nog dat ik niet ga boeren van koolzuurhoudende frisdrank, maar van water en thee :(

2. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Lise, Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Succes morgen met je echo!! :)

3. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Lise: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ben je goed verwend? Spannend morgen je echo. Maar als ik het goed begrijp voel jij je ook heel anders dan bij de vorige keer toen je een slechte echo te zien kreeg... Je krijgt morgen gewoon een mooi hartje te zien :)

@ Marjol: Wat spannend zeg voor jullie. Ik wist niet dat de kans bij een volgende zwangerschap ook zo groot was het opnieuw te krijgen... Ik duim hard voor je, komt vast goed!

@ misselijk: Al 3 dagen boven de pot gehangen. Moet heel de dag door kleine hoeveelheden eten, dan gaat het goed. Maar zodra ik een tijdje niet eet en honger krijg, begint de misselijkheid weer en moet het eruit, bah. Ben heel benieuwd hoe dat deze week op het werk gaat.

@ boeren: Het ik ook juist van de thee, haha. Na iedere slok komt er weer een boer.

@ Vertellen: Intussen weten ouders en schoonouders het. Deze week gaan we de broers en zussen inlichten. Met vrienden proberen we nog even te wachten.

@ huishouden, ik ga nu de strijk naar mijn moeder brengen, haha. Die had het voorgesteld en vond het geen probleem.

4. ACH

ACH Niet meer actief

Heftig @marjol ik duim voor je!

Net weer heerlijk het bos in geweest met de hond van mijn ouders h e e r l i j k!

Manlief en ouders aan het schilderen alle kasten opzij komen ze mijn babynaamplaatarmbandje gevonden! Wat ben ik daar blij mee!

@Nena85
    Verschrikkelijk dat huishouden kan daar echt niet tegen tegen.. Niks voor mij!

5. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Net bij Prenatal geweest en kon me niet inhouden: kleertjes gekocht. Haha. En vast een badhanddoek. Ach, gelukkig was er korting ;) Het begint nog steeds niet tot me door te dringen, maar vriendlief en ik hebben wel wat ideetjes opgedaan. We liggen gelukkig met alles wel op 1 lijn!

6. Vlinder1309

Vlinder1309 Actief lid

7 jan 2012
    181
    1
    0
    Noord-brabant
    He meiden ik ben ook nog steeds van de partij hoor maar druk druk he haha gister ook aan de schoonouders en broer en schoonzus verteld...reageerde allemaal heel enthiousast en schoonmoeder kreeg een jankbui haha mede door deze zwangerschap maar ook door het feit dat mn zwager en schoonzus uit elkaar gaan.......ze hebben 2 kleintjes maar hij heeft wederom weer iets gedaan wat niet door de beugel kon en nu is ze er klaar mee.....wat ik goed snap hoor maar toch wel heel moeilijk.....dus schoonmoeder was helemaal van slag maar ja goed ze zijn er iig allemaal heel blij mee....

Hier ook vlagen van misselijkheid maar heb gelukkig nog niet boven de pot gehangen haha

@lise nog gefeliciteerd meis
    @iedereen voor de echo's deze week (ik ook dond 11.15uur) mogen we allemaal een super dag hebben met allemaal mooi kloppende hartjes :D ik kan niet wachten haha

Nu lekker gezellig met vl gourmetten :D heerlijk

7. ACH

ACH Niet meer actief

@Vlinder1309
    Eetmakelijk! Wij hebben dat gister gedaan lekker hoor!

@firsttime
    Leuk he? Kijken en rond snuffelen! Hier geshopt onder het mom cadeautjes! Klopt ook wel want mijn eerste keus zou niet uitgaan naar een wit rompertje met zwart en rood! Maargoed wel mijn gevoel voldaan!

We waren ook even in de h&m zaterdag en was korting op positie kleding maar een vriendin liep rond dus maar snel weggegaan, wel jammer!

Had geen zin om te koken dus heerlijk frietjes met kibbeling op!

8. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Heej dames,

Even een vraagje. Hebben jullie ook zo vreselijke tegenzin met koken?
    Krijg het niet voor elkaar. Dat vlees bakken word in mega misselijk van.
    Absoluut geen zin in aardappel. Hoe doen jullie dit? Tips?
    Man in de keuken zetten is de oplossing helaas niet :( maar elke dag fastfood trek ik ook niet.

9. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik ook niet! ik zou al drie dagen koken,vl had late diensten maar zou dan meenemen maar heb er geen zin in en geen fut voor..dus hij heeft twee dagen kunnen afhalen en ik at brood..niet goed,want ik merk aan mn humeur dat ik mn groente mis,ben een beetje down,wat me niet bevalt want t herinnert me aan m'n angststoornis en een halve depressie die ik daarbij kreeg,maar vlg mij is dat met voeding redelijk te ondervangen,moet ik t wel doen...

10. ACH

ACH Niet meer actief

Nja ik roep zo hard; had geen zin om te koken.. Maar eigenlijk kookt man altijd! Dus mag niet klagen!

Maar snap wat jullie bedoelen!

He wat vervelend @souries! Merk dat ook altijd aan mijzelf met voeding.
    Probeer anders veel zuivel te drinken en veel fruit te eten.. Help bij mij of een komkommer tijdens brood of wortel tussendoor!

11. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Gelukkig kookt mijn vriend 9 van de 10 keer... Lust wel alles wat hij maakt, alleen eet niet zo veel. Helaas vandaag al 2 keer over moeten geven, hoop dat m'n avondeten erin blijft.

12. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben dus gewoon echt niet misselijk. Kwam dat bij jullie wat later?

13. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Zegt niks hoor. Iedereen heeft echt zijn eigen kwaaltjes... Jij hebt gewoon geluk er (nog) geen last van te hebben. Jij hebt misschien weer kwaaltjes waar ik of iemand anders geen last van heeft. Geniet er maar van :)
    En ik ben 2 weken verder, had er 2 weken geleden ook nog niet zon last van als nu

14. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Fijn om te horen dat er meer last van hebben. Had echt zoiets stel je niet zo aan, maar krijg het gewoon niet voor elkaar.
    Hoor manlief nog niet klagen, maar mis zelf mijn groenten wel hoor. Fruit gaat er ook niet in dus start de dag met een zelfgemaakt smootie.
    Hoop dat dit snel weer over is. Lust normaal alles, maar nu bijna niets.

@misselijk, heb er vorige week geen last van gehad, is vrijdag begonnen bij mij.

15. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ah dat belooft nog wat haha... jullie zijn ook minimaal een week verder dan ik allemaal ;)

16. lis1989

lis1989 Actief lid

15 jan 2013
    160
    0
    0
    spijkenisse

Ja ik ben er ook verlieft op hahaha, ik krijg de wagen voor me verjaardag (mei) van me ouders, dus nu nog ff door blijven zeuren dat ik die wil :D

17. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ga ook zeker voor de viktor en rolf. Maar vriend is het er gelukkig mee eens ;)

18. Nena85

Nena85 Actief lid

27 feb 2013
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad ook elke keer weinig zin om te koken maar vooral ook meer trek in de ongezonde dingen dan groente etc.. heel vervelend!

@firsttime ik was tijdens de zwangerschal van.mijn zoon helemaal nooit misselijk en nu heb ik er wel last van. Elke zwangerschap is anders!

19. Kukel

Kukel Bekend lid

4 mrt 2013
    501
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier verslaafd aan de nibbit chips. Bij misselijkheid is dat het enige wat echt smaakt. Ik heb een te lage bloeddruk, dus extra zout is ook welkom.
    'S ochtends begin ik met 2 snack à jacks. Doen het ook goed. Fruit moet ik me echt toe aanzetten. Krijg het zuur van sinaasappels.

@ kinderwagen: krijg hem ook van m'n ouders. Hoor iedereen hier over een viktor en Rolf? Ga hem eens opzoeken.

20. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hoi Allemaal!

Vind het nog een beetje spannend allemaal, maar wil me hier toch graag aanmelden!
    Alles is nog pril, er kan nog vanalles gebeuren, maar ik lees al een paar daagjes met jullie mee en vindt t toch wel fijn om ervaringen van anderen te lezen en om die van mezelf te kunnen delen.
    Vandaar.
    Zou ik op de lijst erbij mogen?? ben alleen een kluns met computers... probeerde net mezelf erbij te zetten, maar dat lukt niet zoals ik wil:x

Rosa1981 (31jr), zwanger van ons eerste kindje. Als ik mijn berekening erop loslaat ben ik 28 nov uitgerekend.
    Op 26 april de eerste afspraak bij de verloskundige. We krijgen dan ook de eerste echo... Duurt nog zoooooo lang!!! Ik zou zooo graag even binnenkijken! (al is het maar om te zien of alles goedzit!)

De klachten beginnen hier langzaamaan te komen...
    Ik zit snel vol (terwijl ik normaal alles eet wat los en vastzit) en met vlagen misselijk.
    Ook voel ik een soort van spierpijn onder in mn buik (weet niet goed hoe ik dit anders moet omschrijven)

Ik vind het echt superfijn dat er een forum is! kun je af en toe even je hart luchten of dingen vragen aan elkaar.

Deel Deze Pagina