Welkom anoniemass! Vanochtend was mama-uitslaapochtend. Maar dat lukt me dus niet. Maar ik was niet welkom beneden, het was even papa-dochter tijd. Kom ik om half 9 toch naar beneden liggen ze uitgebreid samen op de bank te slapen. Zij op het voedingskussen, hij met z'n hoofd op het voedingskussen en arm om haar heen. Te schattig.
Welkom anoniemass, nog gefeliciteerd met je zoontje! @dyson, aah wat schattig haha @vinisa, Luke spuugt ook als hij op z'n buik ligt dus vind er ook niet heel veel aan, nu de box voor het raam staat en hij veel voorbij zoet komen doet hij het wel langer. Hij is erg sterk ook met zijn hoofdje dus ik maak me er ook nog niet erg druk om Wat ontzettend rot voor je dat je ontslagen word!! Hier zit ik ook in spanning. Eind april verloopt m'n contract en dan moet ik een vaste maar denk niet dat ik die krijg omdat ik op m'n vorige werk hoger ingeschaald was hebben ze me toen aangenomen bij m'n huidige baan, maar ben dus duurder dan m'n collega's, dus ik ga er ook maar vanuit dat het over is in april, ook door de houding van m'n baas, we zien wel. Hoop dat je toch snel wat anders vind vinisa ook al liggen de banen niet voor het oprapen @pepe meestal gaan ze eerst van buik naar rug, maar dat gaat in eerste instantie nog 'per ongeluk' omdat ze op de buik hun evenwicht meer moeten zoeken en hun hoofdje omhoog moeten houden. Later van rug naar buik dan maar dat kost dus iets meer moeite
Bedankt! Even wat meer info, ik ben 24 en werk als doktersassistente op een huisartsenpost. Mijn oudste(!) is 15 maanden haha. Dus errruug druk hier in huis 😝 uhm verder ben ik getrouwd en woonachtig in het prachtige Zuid-Limburg. Alaaf de carnaval staat weer voor de deur 😊 met riley gaat nu alles goed. Hij was een maand te vroeg, maar na n moeizame start is hij nu al dik 6,5 kilo en 62 cm 😳 grote vent dus net als zn broer, die trouwens damian heet 😊 hebben jullie toevallig ook een fb pagina gemaakt? Met de november mama's van vorig jasr hebben we dat gedaan en dat is echt hartstikke leuk en besloten dus niemand van je lijst kan meelezen hihi! Fijne dag ladies
Wel handig een medische achtergrond of niet? Je zoontje heeft inderdaad een mooie inhaal slag gemaakt Onze dochter was vorige week 60,5 cm en 5440. Ik heb geen idee van een fb pagina.
Heel handig die medische achtergrond hihi! Ik weet niet of jullie het leuk vinden om een fb pagina te maken. Ik wil er wel een aanmaken. Nogmaals anderen kunnen niks zien! Het is zo leuk om foto's enzo van de kindjes te kunnen delen. En n geziccht bij de mensen te kunnen plaatsen 😁😊
Ik probeer morgen even uitgebreid te reageren, heb het even heel druk momenteel Heb zojuist een broekje voor mijn zoontje afgemaakt (zelf genaaid), heb er soms gewoon de tijd niet voor maar vanavond eindelijk afgemaakt Er is een Facebook pagina, vandaar dat deze groep hier ook zo rustig is haha. Ik zit niet op die groep, ik houd dat liever gescheiden (althans voorlopig nog).
Kleine meid is de laatste dagen steeds meer van slag. De eerste tandjes kondigen zich al 2 weken aan maar het zet nog niet door. Ze heeft er echt last van En ze heeft ook meer honger, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat hele pap/groenten gedoe aan moet pakken...
Dat is vroeg zeg vervelend dat ze er zo'n last van heeft. Mijn dochter had er eigenlijk nooit last van dus heb geen tips. Je kunt wel bepaalde middeltjes halen die je met een wattenstaafje op het tandvlees kunt smeren ter verlichting van de pijn. Maar hoe en wat weet ik verder niet. Ik ben bij mijn dochter met zes maanden begonnen met bijvoeden, volgens mij zit er weinig verschil verder in met vier maanden? Weet het wederom niet zeker, omdat ik toch pas met zes maanden begon en me niet verdiepte in bijvoeden met vier maanden. Ik ben toen begonnen met geprakte banaan, maar ik zou met vier maanden pureren. En qua hoeveelheid heb je toch snel genoeg, ze eten eerst muizenhapjes. De rest kun je invriezen. En wortel gaat ook vaak best goed. Op internet zijn genoeg sites met eerste hapjes ideeën en er zijn natuurlijk ook boeken. Succes!
Ik houd liever zp en Facebook ook gescheiden Onze dochter slaapt nog steeds in de avond niet, hebben jullie tips? Ze is dus dan zo vanaf een uur of 5 tot 10 wakker. De meeste slaap heeft ze in de nacht tussen 11 en 7 en dan weer van 8 tot 11. Verder overdag alleen hazenslaapjes. Gisteravond was ze ook veel aan het spugen, heb wel 3 x haar shirtje verschoont, daarna viel ze als een blok in slaap. Arm schaapje. Vanmorgen met de fles ging het goed. Ik merk dat 180/6 toch teveel is voor haar, ik geef dit meestal in de avond en in de ochtend maar hij gaat niet altijd op of ze spuugt het uit. Hoeveel drinken jullie kleintjes?
Dat is snel met de tandjes. Wat betreft pap/groenten, wil je binnenkort starten? Vanaf 4 maanden mag het he? Ik vind het zo snel. Mijn kleintje is nu 3 maanden en ik zie haar over een maand niet al een geprakt banaantje eten.... maar dan zijn we alweer een maand verder natuurlijk.
Ze is zeker snel met tandjes, ikzelf kreeg bij 12 weken al tandjes dus had er al wel rekening mee gehouden dat zij ook snel zou kunnen zijn. Een maand geleden zag ik dat hele bijvoeden met 4 maanden echt nog niet zitten. En nu kan ons dametje zitten in een kinderstoel (met verkleiner) ligt ze niet meer in de kinderwagenbak maar zit ze in het zitje en gaat ze tekeer als een speenvarken als haar flesje leeg is. Het kan dus ineens heel hard gaan, wat wordt ze toch snel groot. En dan is er ook nog eentje onderweg, maar omdat ik heel erg veel twijfels heb bij hoe lang ik al zwanger ben maar de vk toch uitgaat van de kortst mogelijk zwangerschap over 2,5 week een pretecho gepland voor termijnbepaling. Het voelt allemaal goed maar ik wil zo graag weten of ik eind september of toch eind oktober ben uitgerekend.
Het gaat inderdaad wel soms inene snel. Wat ze ineen allemaal kunnen rond 3 maanden is echt een wereld van verschil. Zo leuk om te zien allemaal.
@dyson, wat is ze vroeg met tandjes zeg! Als je met bijvoegen wil beginnen moet je 1 soort groente,3 dagen geven om te kijken of ze geen allergie oid heeft. Dan kan je na die drie dagen weer een ander soort groente geven 3 dagen lang enz enz. Geadviseerd word om met groente te beginnen omdat blijkt dat ze dan later meer aan groente eten en lusten. Ik weet niet hoelaat jij je flessen geeft maar ik zou ergens tussen 17 en 19 uur beginnen. En dan gewoon een paar hapjes, 1 hapje is ook goed, maar om aan de smaak te wennen. Weet niet of je potjes wil geven of zelfgemaakt, maar er word ook geadviseerd om met oa wortel en bloemkool te beginnen. Weet even niet uit mijn hoofd welke groente nog meer kunnen rond 4 maanden maar dan zou je in de winkel kunnen kijken welke smaak groente potjes er zijn voor 4 maanden. Hier is hij ook bijna uit z'n bak gegroeid, hoe lang is jouw dochtertje? @pepe ik heb geen tips om savonds te slapen, maar als ze het zelf goed volhoud zou ik het geen probleem vinden, weet niet of dit zo is? Ze slaapt wel heerlijk lang zeg tot 7! Hier komt hij nu rond 2a3 uur snachts voor z'n speentje dus 2x eruit en dan rond 4a5 ook zo'n 2x eruit. Jammer dat ie em iedere x net verliest als ik alweer bijna slaap Luke drinkt 4flessen 180/6 en z'n laatste fles 210/8 Wil rijstebloem zo laat mogelijk geven ivm allergie en eczeem ed in beide families. Nu kan ik het zo oplossen en krijgt hij toch nog aardig wat binnen. Hij drinkt overigens z'n flessen niet helemaal leeg. Vooral laatste 1,5 week zit hij zo te knoeien en laat hij 30 tot 90 cc staan per fles. Morgen naar het cb voor prikjes en gelijk maar laten kijken of hij last heeft van z'n keeltje oid. Of dat het z'n reflux is Zo jammer dat ze nog niet kunnen praten @vinisa, wat leuk dat je naait! Ben benieuwd hoe het broekje eruit ziet. Ik naai soms ook wel eens maar aan een broekje durf ik nog niet te beginnen, weet niet goed welke maat en of het bij de taille past enz.. En neem er ook niet echt de tijd voor Heb wel een patroontje voor van die kwijlslabbetjes en die wil ik wel maken, anders leg je er zo 6 euro voor neer, behalve h&m dan. @hier, volgende week voor het eerst weer aan het werk. Zat met 25 weken in ziektewet ivm zwangerschap, dus hoefde m'n vakantie niet op te nemen, dus vandaar dat ik nog 4 weken aan m'n verlof vast kon plakken. Dus ben heel druk in huis, wil alles echt goed schoon hebben zodat ik daar even de eerste week niet meer mee bezig hoef te zijn, denk dat ik echt gesloopt ben volgende week, heb lichamelijk zwaar werk, vandaar. Geeft ook wel weer een goed gevoel om alles eens goed te cleanen
Ha meiden, ik ben hier niet zoveel meer, maar ik werd er op geattendeerd dat er heugelijk nieuws was! Gefeliciteerd @dyson! Hoe voel je je? Had je het verwacht alweer zo snel ( als je het een stomme vraag vind lees je er maar overheen )
Ik ben sinds lange tijd weer eens op zp te vinden.. Maarre Dyson wow! Gefeliciteerd met je zwangerschap! (al moet ik er zelf nog niet aan denken! haha) Hoe is het verder met iedereen?
Wat leuk dyson gefeliciteert hier voorlopig nog even geen 2de Ben ook niet veel meer op zp Hier gaat het goed ons meisje doet het goed en goeit hard
Gefeliciteerd Dyson! Hier ook niet zoveel meer op zp. Hier gaat het hartstikke goed met de kleine ze slaapt hele nachten door. Is een hartstikke vrolijke tante.