Geen tips. Onze zoon slaapt overdag ook hazenslaapjes. Maar vaak in mijn armen. Wakker (wel moe) wegleggen lukt niet (huilen, huilen, huilen), heel soms lukt het wel. Zodra ik hem slapend weg leg is hij meteen wakker of na een half uur/drie kwartier. In de avond slaapt hij wel vaak alleen (wel na slapend weg leggen) en dan slaapt hij door (nog wel een fles laat in de avond) tot de ochtend. D. drinkt 180+6, we boeren wel extra tussendoor. Doen we dat niet dan spuugt hij soms een beetje.
Hallo allemaal, Leuk om te lezen dat het hier allemaal goed gaat. @Dyson, van harte. Dat is vlot zeg... beetje bikkelen aar ook heel gezellig. Hier een mannetje wat 12 uur achter elkaar slaapt (20:00-8:00) en nog altijd volledige bv. Bijvoeden doen we nog niet maar ik denk niet dat we zullen wachten tot 6 maanden. Meneertje zit zo te kluiven en geinteresseerd te kijken naar ons eten. Voorlopig nog maar niet, we hebben alle tijd. Overdag slapen is of 3x 1 uur of 1x 1 uur en 1 x 2-3 uur. We leggen hem wakker in bed en op dit moment vecht hij tegen de slaap maar het gaat alweer beter. We laten hem huilen (duurt max10 min) maar nooit alleen. Wel een flinke bolliebeer hier: ruim 8kg (volgende week weer cb) en ik schat 65-66 cm. Hij ligt nog gewoon in de bak van de Bugaboo al kan hij erg goed zitten. Het is toch beter voor de rug en hij vindt het best. Grote zus en broer vinden het geweldig. Ik geniet het meest van het gebrabbel en het gericht rammen op speeltjes en natuurlijk bijna omrollen!!! Zo leuk al die ontwikkelingen. Over 4,5 week ga ik weer aan het werk... na ruim 1,5 jaar thuis... best spannend.
@sarax: ik vind hem zelf leuk, maar heb natuurlijk ook zelf mijn snaak qua stof uitgekozen. Wil wel een foto privé sturen (mail of zoiets), online zet ik hem niet want dan is het makkelijk te herkennen. Ik heb trouwens het patroon uit een ottobre (blad) gebruikt. Ik wil nu een jurkje voor mijn dochter maken en een rok. Oh en een truitje voor D. Moet dus kiezen, ik denk eerst het jurkje.
Dyson gefeliciteerd!! Hier gaat alles goed, onze meid wordt steeds vrolijker, heerlijk om te zien wat ze allemaal gaan doen en ondernemen!
Bedankt allemaal! @Souries, we hebben niet zo heel veel moeite gedaan om het te voorkomen, dus het kwam niet geheel onverwacht maar had niet verwacht dat het zo snel weer zou lukken. Fijn dat het goed gaat met alle kleintjes! Wat een flinkerd Cygnet! Had het al een beetje meegekregen van je handtekening, maar hij groeit lekker zeg. Hier kan ik echt het meest genieten van het gekraai en gelach. 's Ochtends begint ze met kraaien in bed en ligt ze vrolijk lachend te wachten tot je komt. Wel mooi dat ze maar 1 volume kent (volle kracht) en ze net zo'n lekker schelle stem heeft als mama. Je kunt het gekraai dus absoluut niet negeren en een gesprek voeren als ze aan het kraaien is is vrijwel onmogelijk. Maar het is zo leuk dat je nu echt interactie krijgt.
Hihi wat leuk om te lezen. Wat betreft slapen: het komt goed! Maar man man wat is het vermoeiend he. Damian sliep de eerste 4 maanden ook echt bagger! er staan fijne tips op slaapbabyslaap.nl en kijk goed naar je kind qua vermoeidheidssignalen. Die staan daar ook. Hier verder n buikslaper, anders slaapt meneer gewoon echt niet, op zn zij vindt hij ook fijn. Doorslapen ho maar haha helaas pindakaas Qua eten. Beginnen met groente en dan t liefst na de fles zodat ze wennen aan de smaak. Maar nog geen fles laten vallen. Dat komt pas als ze n potjw fruit wn n potje groente eten je kan bv bloemkool en wortel maken en dat invriezen in ijsklontbakje. Zo kun je elke keer n klontje ontsdooien tot dat ze echt n potjes hoeveelheid opkrijgen riley was een maand te vroeg dus ik wacht nog ff. Al begint hij flink op zn knuistjes te sabbelen. Ik begin wel binnekort met rijstebloem. Het recept om door te slapen, althans bij damian dan 😁
@vinisa, ja leuk, ben wel benieuwd naar foto's. Kan dat via pb? @ anoniemass, lekkere ventjes! Lekker bol toetje van de jongste @ pepe hoe gaat het nu met slapen? @ dyson, leuk he die interactie en al dat geklets, heerlijk vind ik het om wakker te worden van dat geklets sochtends. @cygnet wow heerlijk joh dat hij al zolang slaapt snachts! L slaapt nu gelukkig van half 12 tot half 7, gaat steeds beter en vanmorgen zelfs tot kwart voor 8 maar dat was omdat we een druk wekend achter de rug hebben, naar familie geweest en hij wil zo graag alles zien en vooral niks missen dus niet willen slapen, de wereld is zo interessant Gelukkig slaapt hij soms in de drraagdoek nog wel dus dat scheelt weer. Drinken gaat heel slecht, 1 fles helemaal op, verder drinkt hij Max 120 per fles, en een paar dagen geleden nog slechter, geen idee hoe het komt, morgen gelukkig weer naar kinderarts misschien worden we daar wat wijzer van? Ben benieuwd.
Gaat het drinken al weer beter Sarax? Wat zei de kinderarts? Leuke foto's anoniemass! Mevrouw heeft hier vanochtend haar eerste hapjes pap gehad. Dat hele lepel gebeuren moet ze nog even uitvogelen maar verder leek het haar wel te bevallen. Morgenochtend pap uit de fles, dan kan ze er wat meer van binnen krijgen.
Slapen gaat wel ietsje beter. We leggen haar gewoon zoals elke avond wel op bed, maar soms is ze gewoon niet moe en gaat gewoon niet slapen waardoor ze gaat zeuren.....niet echt huilen maar jammeren zegmaar. Daarna wel huilen. Ze gooit steeds haar speentje eruit zodat wij hem er weer in komen doen. Gister heb ik geprobeerd haar 5 minuten te laten huilen, ik lag gewoon dichtbij in bed... maar helpt ook niet. Toen weer eruit, geknuffeld, boekje gelezen en weer in bed en toen ging ze wel slapen. Gevolg is wel dat we haar wakker moeten maken voor de laatste fles....Ziet er zo zielig uit, zo'n moe meisje dan uit bed. De fles heeft ze toen ook niet helemaal opgedronken en toen weer slapend in bed gelegd. Luier had ik van te voren al gedaan gelukkig. Verder heeft ze toen geslapen tot 7 uur. De nachten gingen vrij snel al goed. Overdag gaat het ook wel steeds beter, in ieder geval na de eerste fles gaagt ze weer een paar uurtjes slapen. verder probeer ik echt een beetje de klok in de gaten te houden dus na 1,5 of 2 uur weer slapen. Ze moet wel lekker ge-entertaint worden. Dus spelen etc dan wordt ze wel lekker moe. Maar ze slaapt dan maar een half uur tot een uur per keer. Dit is wel normaal toch of slapen ze met deze leeftijd al meerdere uren achter elkaar? Hoe zit het eigenlijk met die laatste fles, want op een gegeven gaat deze vervallen dan toch maar krijgen ze dan niet te weinig voeding? Want stel onze dochter zou die laatste fles niet meer krijgen, dan heeft ze maar 4 flessen gehad. Onze dochter drinkt nu 180/150/150/150/180 met soms tussen ipv 150 een 180 maar overdag drinkt ze die niet helemaal op. Ik heb laatst geprobeerd alle flessen 180 maar dan gaat ze meer spugen. Wat leuk Dyson de eerste hapjes! Leuk he dat kraaien, gaat soms inderdaad met ontzettend hard geluid. Ik zit ook nog een beetje te hannesen met slaapzakjes, had er ook al een topic over geopend. Waar slaapt jullie kleintje in?
Ik heb hetzelfde met die laatste fles, ze is nu om 23:00 uur echt aan het coma-zuipen. Ze wordt eerst boos dat je dr wakker maakt en vervolgens zo snel mogelijk slapen en fles slapend leeg maken. Ze drinkt wel alle 5 de flessen 180 helemaal leeg. Volgende week maar weer eens op het consultatiebureau vragen hoe en wat. Sinds vorige week slaapt ze in een slaapzakje (dikkere variant van IKEA), sindsdien geen gedoe meer dat ze 's nachts aan het bewegen slaat en dan wakker wordt van de kou omdat ze naar het hoofdeinde is getijgerd.
@ Sara: sorry voor de late reactie! Via pb kan ik volgens mij geen foto versturen? Je kunt wel via pb je mailadres geven of 06 dan stuur ik hem via de mail of whatsapp haha.
@ Pepe: D. slaapt overdag per slaapje ongeveer drie kwartier tot anderhalf uur. Het verschilt per keer enorm. Hij slaapt nog zonder slaapzak in zijn wieg, gewoon onder een laken en een dekentje. Oh wacht, we bakeren hem wel in met zijn wikkeldeken en die is lekker warm. Zou hij dat niet hebben dan zou ik hem wel in een slaapzakje doen.
Hier weinig te melden. Zometeen moet D. naar het consultatiebureau voor zijn prikjes. Heb er totaal geen zin in, komt ook doordat ik flink ongesteld ben en af en toe veel pijn pff. Helaas niet zwanger dus maar goed, die kans was ook groter dan wel zwanger raken haha Het slapen gaat nu al even stukken beter. Hij slaapt in zijn wiegje zonder mopperen. Dus een heel verschil t.o.v. hoe het was Ik ga even verder, moet om 11 uur bij het CB zijn.
Pap uit een fles is een ramp, stomme Difrax-fles. Ze krijgt het er gewoon niet uit. Moet echt een fles met en papspeen hebben maar dat heeft Difrax niet Prikjes zijn ook echt vervelend, mijn man doet het altijd omdat hij op vrijdag vrij is en ze dan 5 dagen thuis is voordat ze naar het kdv moet en daar dan niet lekker in dr vel zit. Volgende week nog 1 keer en dan zijn we er voorlopig van af. Succes bij het CB!
Dyson, als je zelf met een naald bij de grootste maat speen nog een gaatje prikt? Leuk hoor de eerste hapjes! Pepe, overdag slaapt L in z'n kleertjes onder n winterdekentje en lakentje en soms als het fris is een extra dekentje, wij verwarmen boven nooit trouwens, en snachts slaapt hij in z'n romper lange mouw in zo'n 4 seizoenen slaapzakje van little company, en dan nog een lakentje en winterdekentje. Ik heb mazzel, hier tukt meneer zo 2 uur overdag en dat soms zelfs 2x, en tussendoor slaapjes van een uur of 3 kwartier. Hier word hij ook chagerijnig van die 23 uur fles, zeker als ik hem ook nog eens verschoon, maar hij red de nacht niet op 1 luier vanaf 7 uur savonds tot 7 uur sochtemds dus hij moet wel Had jij trouwens vandaag niet je eerste werkdag? Vinisa, hoe gingen de prikjes? Heeft D er last van? Jammer dat je niet zwanger bent.. En hier gaat het drinken ineens beter na het bezoekje aan de kinderarts, het lijkt wel of hij dan doorheeft dat ie dan ineens zijn best moet gaan doen Hij was in een week tijd 0,1 kg aangekomen dus gelukkig niet afgevallen. Verder had hij een heel klein beetje spruw, en zei ze dat baby's geboren worden met een zuigreflex en dit afneemt rond de 4 maanden dus dat ze het dan ineens zelf moeten gaan doen en sommige kinderen pakken dat op en sommige kids minder en die eten weer prima van een lepeltje. Nou dat laatste gaat hier echt goed, geef al sinds de geboorte vitamine d met een lepeltje en medicijnen tegen spruw ook (heeft hij al een paar x gehad) en dat "eet" hij er echt goed vanaf. Als wij eten begint hij te mopperen en te smakken, en het lijkt alsof hij dan ook wil. Gister een frietje in z'n mond, en soppen en zuigen, en boos toen ik het er weer uit haalde dus zaterdag of zondag gaan wij z'n eerste hapjes geven. Ben echt zo benieuwd hoe hij daarop reageert Iemand trouwens ervaring met een hellofresh box?? Heb zo'n bon gekregen en zit een beetje te twijfelen om het te proberen maar ben bang dat er dingen inzitten die wij niet lusten ofzo.