Hoe gingen de prikjes? Is het de 2e vaccinatie? Onze dochter kreeg toen maar 1 prikje. Wat balen dat je ongesteld bent geworden dan. Wellicht volgende ronde!
Wat goed dat het happen zo goed ging! Over die vitamine d trouwens, die gafen wij ook altijd vanaf een lepeltje maar toen kwam ik erachter dat erin druppelen ook wel makkelijk was maar dat loopt er nu steeds na. Ga t maar weer op een lepeltje geven, kan ze gelijk al wennen aan wat vaster eten. Ik merk wel dat ze er aan toe begint te raken dus ik zie mijzelf ook over een paar weken al aan een hapje zitten. Je moet/mag beginnen met een papfles toch? Is dat dan ook vanaf 4 maanden? Ja, gister was mijn eerste werkdag. Woensdag avond even een flinke huilbui maar toen was ik het ff kwijt. Ik had echt gedacht op het werk te moeten huilen maar geen last van. Heb mijn kleintje wel goed gemist natuurlijk. Zodra ik de deur uitstapte deed ik een knop naar de werkmodus en thuis weer mama modus. Ik heb ook een tegoedbon van hellofresh. Ik heb dit wel wel eens gehoord van iemand, volgens mij zijn het best te eten dingen hoor.
Ja ik weet niet of je perse met papfles moet beginnen. Ze zeggen dat je baby dan vast aan de structuur kan wennen, maar ik heb het tot nu toe nog niet gegeven. Heb een avent natural fles en daar is geen papspeen voor dus net een difrax gekocht met 123 speen en kijken of dat wat is. Heb zelf dus nog geen pap gegeven. Ga daar ook wel eerdaags mee beginnen denk. Maar hij slaapt nu van half12 tot 7 dus dat gaat prima. Ben benieuwd of hij dan langer slaapt als we de papfles geven savonds, of misschien eerder geven, dat zou ook al lekker zijn Pap is idd ook vanaf 4 maanden. Denk dat zo'n box toch niks is, ff uitgerekend, is 8 euro per maaltijd. Vanv gegeten voor 2,50 met z'n 2en dus dat is dus flink duurder, maar was benieuwd of iemand wel eens zo'n box besteld had en wat er dan zoal in zit.
Pap uit de fles is hier nog steeds geen succes. Ze krijgt nu 's ochtends van 30cc pap met een lepeltje (vandaag voor het eerst nagenoeg op) en daarna haar normale flesje zonder pap. De fles van 10 uur kan ik nu zo'n beetje wel overslaan en ook het slapen 's ochtends gaat nu weer een stuk beter. Ik wil deze week ook langzaam beginnen met 's middags een hapje groente. Benieuwd hoe ze daar op gaat reageren. Zometeen naar de vk voor de intake, het voelt wel heel anders zo'n tweede keer.
Sorry voor de late reactie! De prik ging goed, het was er inderdaad maar één. Enige wat minder goed liep was hun planning, ze liepen uit en uiteindelijk was D. ruim een half uur later pas aan de beurt. Dus tegen de tijd dat hij echt zijn prik kreeg was hij erg moe en hongerig (liep tegen voedingstijd aan en had verwacht al thuis te zijn). Hij lag nog geen halve minuut in de wandelwagen en hij sliep al, echt total loss. Ik hoop het, maar mijn gevoel zegt dat het wel even zal duren.
@vitamine D: ik geef een pil vitamine D met fluoride erin. Die kreeg mijn dochter ook toen we nog in Duitsland woonden (de kinderarts, hun variant op het CB, schrijft dat daar voor). Ik haal ze in Duitsland bij de apotheek zodra we daar zijn (schoonouders wonen daar). De pil los ik op in zijn flesje.
hoi, Hier een rollend mannetje van inmiddels 68 cm! Wat een bolliebeer! Maat 68 slaat hij bijna over. Ik was even benieuwd wat jullie bedoelen met een papfles en waarom je die geeft? Hier wordt van 20:00 - 8:00 geslapen. Overdag slaapt meneertje in de wagen heel goed maar in bed niet zo.. dat is jammer. Hapjes zijn we nog niet echt mee begonnen. Ja, een hapje broccoli hier en een hapje avocado daar maar meer dan 5 hapjes is het niet. R. doet het nog prima op de borstvoeding (4,5 x per dag)
Dyson, waar meng je de pap mee? Geef je dan in de fles 30 cc minder? Ben benieuwd hoe het eerste hapje gaat. Vinisa, zo dan baal je als het zo uitloopt! Zeker als hij dan z'n flesje moet. Cygnet klinkt goed, die krijgt dus genoeg te eten Heerlijk hoor baby vetjes vind ik Wat slaapt jouw kindje heerlijk lang zeg!! Hier steeds minder overdag slapen en snachts ook ineens 3x komen per nacht minimaal. Geen idee waar het door komt. Hij kwam meestal maar Max 1x per nacht. Hij drinkt z'n papfles ook niet helemaal leeg, laat 60cc staan van de 180/6. Stopt dan met drinken en begint ineens te huilen. Zielig, maar weet ook niet wat dat is. Vaak wel boertjes maar dat heeft hij altijd, iemand tips toevallig?? Eten vind hij geweldig, zondag de eerste x gegeven, worteltjes, hij pakte m'n hand en duwde die bij iedere hap richting zijn mondje, dus dat doet hij wel goed Heeft toen ook al 5 hapjes op, toen ben ik gestopt en was het brullen. Heb dus wel het idee dat hij er echt aan toe is, en als wij eten begint hij ineenst te smakken met z'n mondje alsof hij ook iets eet. Ga nu weer beginnen met wat groente, na zondag nl niet meer gedaan, en maar op vaste momenten geven.
Leuk en een lekker groot al. Wat een luxe zulke slaaptijden hier redt hij dat niet, zou ik na de vroege avondvoeding niet nog een laatste voeding geven voor de nacht dan komt hij zeker rond een uur of drie weer. En hij is sowieso nog elke ochtend rond max. 6-7 uur wakker voor zijn voeding. Het is geen lange slaper
Geen tips wat betreft de papfles, ik geef dat niet. Bij mijn dochter had dat ook geen invloed op haar slapen (lees langer slapen haha). Gaat het nu met de nachten weer wat beter?
Hier weinig nieuws. We zijn alle vier even ziek geweest, verkouden en gewoon niet lekker voelen. Nu gaat het gelukkig wat beter. Alleen D. is nog wat verkouden. Hij is sowieso nog te jong, maar ik ben ook nog niet begonnen met bijvoeden. Ik denk wel dat hij er eerder aan toe zal zijn dan mijn dochter (bij haar zijn we met 6 maanden begonnen). Voorlopig zal het nog alleen flesvoeding zijn.