@Meiske2015 mooi opgelopen je test! Ik moet naar de gyn vanwege mijn medische geschiedenis. Vooral om mij in de gaten te houden dus. Vorige zwangerschap was wat dat betreft ook best heftig, maar met de kleine was steeds alles prima, gelukkig!
Mooi testen hoor! Hier is de test ook mooi opgelopen toch? Blijf toch wel klein beetje onzeker. Heb eerder een MA gehad met 10,2 weken. Waarom moet jij naar gynaecoloog Meiske? En Harpa, in welk land woon jij? Tsja... zoveel echo's hoeft van mij ook eigenlijk helemaal niet. Ik geloof dat dat voor het kindje ook niet altijd goed is. Dus ik hoop hier gewoon de standaard route te behandelen en een normale zwangerschap te hebben, zodat ik gewoon bij de verloskundige kan blijven. Ik ga mij overmorgen aanmelden.
Ja mooi hoor @Pitahaya!! @Fawny, vervelend als het niet loopt zoals je hoopt..maar is toch een troost als het goed gaat met de kleine. Ik ben sinds 6 jaar darmpatiënt dus ik ben automatisch medisch. Door de aandoening kans op een kindje met een groeiachterstand. En extra bloedingen tijdens de bevalling. Maar ik hoop op een bevalling net als bij mijn dochter. Minimaal bloed verloren en inderdaad een kleintje maar wel helemaal gezond! Nu nog steeds een kleine meid maar ze doet het super.
Wow @Harpa pas met 18 weken een echo . waar woon je als ik vragen mag? @Fawny, hopelijk verloopt deze zwangerschap beter. Bij mijn jongste ook vanaf de guo iedere week aan de echo, dat had een behoorlijk negatieve lading waardoor ik nu gewoon hoop op een normale zwangerschap bij de verloskundige. Zie allemaal mooi opgelopen testen .
Al die termen ken ik niet. Guo? Ik hoop dat bij dit groepje we allemaal gewoon goede zwangerschappen hebben met geen gekke dingetjes.
Als er bij de 20 weken echo verdenkingen ontstaan van afwijkingen oid dan krijg je een guo. een guo is eigenlijk niet veel meer dan een echo maar dan uitgebreider met een speciaal team en beter apparatuur. bij mijn dochtertje zagen ze meerdere afwijkingen oa aan haar hart, darmen, voetjes en handjes. uiteindelijk is ze kerngezond geboren . inderdaad dat hoop ik ook!
@Pitahaya, ik heb colitis ulcerosa (cu). Gelukkig heel mild. Al wel paar fikse opvlammingen gehad maar lang leve de prednison haha. Ben na mijn laatste opvlamming vorig jaar april niet meer ziek geweest en sinds een aantal maanden ook weer medicatie vrij!! Dus ik hoop heel hard dat het goed blijft gaan. @Kimm87, wat heftig dat ze zoveel afwijkingen hadden gevonden. Al die tijd in onzekerheid gezeten. Gelukkig is ze gezond geboren!
Jeetje joh, wat een verhaal. Zowel van die niet goed echo als van de darmontstekingen. Ik wens jullie allebei een goede zwangerschap toe. Pff, zou hier blij zijn als ik over die 4 weken in ieder geval heen ben. Heb nu gewoon het gevoel alsof ik elk moment ongesteld ga worden. En het is nog zoooo enorm pril. Heb ook het idee dat mijn testen bij mijn zoontje veel donkerder waren, maar wil mezelf niet gek maken. Zit te twijfelen of ik over een dag of 3 nog eens ga testen. Mja, uiteindelijk geeft ook niks echt de bevestiging dat het goed zit he?
Oh het gaat wel goed met me hoor Heeft een aantal jaar acceptatie gekost icm het opnieuw leren indelen van mijn dagen maar sindsdien gaat het prima. Het geeft inderdaad geen bevestiging maar als je graag wilt testen dan doe je dat toch gewoon! Het geeft je misschien ook wel geruststelling als de test een stuk donkerder is.
Ik heb vandaag ook voor het eerst niet getest, moet er maar een beetje vertrouwen in hebben. Volgende week komt moeders voor moeders, dan moet er zowiezo een test gedaan worden dus dan gaan we het zien
@Kimm87 & pitahaya Ik woon in Noorwegen en hier zijn ze helaas nogal karig en ouderwets wat zwangerschapszorg betreft. De overheid geeft veel geld uit aan lange zwangerschapsverloven voor de moeder en de vader, maar ik zou het fijner vinden als ze het verlof iets korter maakten en dat geld uitgaven aan meer controles, echo's, verloskundigen, bevallingsplaatsen, etc. Ik vind het in NL veel beter geregeld. Ik heb ondertussen dan ook een pretecho geboekt voor begin augustus, als ik 12 weken zou moeten zijn. Kan niet wachten... Zijn er hier ook andere draagmamma's ? (als in die hun kindje (willen gaan) dragen met draagzak/doek)
Ja zonde hoor @Harpa! Weekje korter verlof en extra echo's. Je wilt toch ook graag weten dat het goed gaat met je kleintje. Zijn pretecho's duur bij jou? Ik heb mijn dochter wel gedragen. Niet ontzettend vaak omdat ik het toch wel een gedoetje vond met knopen. Wil misschien nu gaan voor een Tula. Lijkt me ideaal straks.
@Meiske2015 Alles is hier duur, behalve luiers. Ik weet niet wat echo's in NL kosten, maar ik betaal omgerekend ong 45 € voor een korte 2D echo en dan krijg je een paar foto's mee. 3D echo's zijn 1 tot 2 x zo duur. Ik heb mijn jongste zoontje veel gedragen het afgelopen jaar en nu nog steeds ( hij is net 1 jaar). Ik ben bij de draagzakken van Fidella terecht gekomen. Ik houd namelijk niet van brede buikbanden, die de meeste merken hebben. En de doeken van Kokadi vind ik ook erg mooi/fijn.
Bij de praktijk waar ik voor mijn dochter geweest ben kost een korte afspraak met 2 foto's €25,-. Een uitgebreide incl reportage en vergrotingen kost €40,- Is dus wel iets goedkoper. Maar balen dat alles zo duur is daar! Heb naar het merk draagzak gekeken die jij hebt maar die zijn mooi hoor!!
Kimm, wat spannend dat je al zo snel een echo hebt! Wat heftig zeg dat ze bij de echo van je dochtertje zoveel afwijkingen hadden gevonden! Gelukkig dat alles goed was, maar je zit tog in onzekerheid. Meisje2015, mooie test! Fawny, wat fijn dat je zo goed in de gaten gehouden word! Hopenlijk verloopt deze zwangerschap ook goed! Pitahaya, ik heb ook een MA gehad , maar dan met ruim 9 weken. Blijft super spannend/eng zo in het begin. Mooi opgelopen test! Harpa, wow pas met 18 weken een echo! Dat is echt lang! Noorwegen dat is ver! Hoelang hebben jullie verlof? Wat goed dat er een aantal zich hebbrn aangemeld bij moeders voor moeders! Ik heb nog 3 testjes liggen, ik ga de aankomde dagen ook nog testen. Hij kan nog donkerder, en ik heb ze tog nog Pfff ik ben sinds een paar dagen echt ineens zo moe! Ik wou eigenlijk nog 2 weken wachten met me aanmelden bij de vk, maar nu ik al jullie datums zie wil ik ook haha. Ik probeer iniedergeval nog tot volgende week te wachten. Ik denk niet dat ze me al verwachten , weer na 14 weken.
Hahaha @morgenzon Ben heel benieuwd naar de reactie van de vk! Zijn er niet veel die je na doen denk ik haha. Ik heb net mijn laatste test gedaan Alleen maandag nog van MvM.
Morgenzon, wow, zo snel alweer zwanger! Was dat ook zo gepland of eigenlijk niet? Denk zeker niet dat ze je weer verwachten. Maar waarom zou je je niet nu al aanmelden dan? Ik denk dat ik mij maandag ga aanmelden, wil even die 4 weken afwachten. Ik draag mijn zoontje ook. Of eigenlijk de laatste tijd niet meer. Ik heb deze draagdoek: https://www.bol.com/nl/p/amazonas-buik-rugdrager-carry-sling-lollipop-450-cm/9200000026924465/?suggestionType=typedsearch Alleen dan in het donkerblauw. Vind hem heerlijk en ga hem ook voor dit kindje weer gebruiken. Willen jullie weten wat het word straks, een jongetje of meisje? Al een idee erover of dat niet? Ik was de afgelopen dagen erg misselijk en dan vandaag helemaal niet. Kan het niet uitstaan dat ik daar een beetje onzeker van word. Soms ook beetje ongesteldheidsgevoel, alsof ik morgen gewoon ongesteld ga worden...