Slapen jullie 's nachts nog wel goed? Ik lag op het luchtbed op zolder. Maar ben deze vakantie zoekende naar een andere oplossing. Ik kan immers niet op het luchtbed blijven liggen als ik straks mijn bed bevallingsklaar moet maken. Ik heb dus al veel slechte nachten achter de rug. Hoop de oplossing voor het einde van de vakantie te vinden, zodat ik wel weer uitgerust aan het werk kan. Btw voor de lijst: 29e heb ik weer controle vk Krijg dan de uitslag van mijn rhesus-c (was de vorige keer niet goed) en mijn ijzer. Ben benieuwd. Hoe zit het bij jullie met de gewichtstoename? Las daar er 1 dame iets was afgevallen. Ik val niet af, maar sta wel al 2 weken stil..... Was vorige week met mijn moeder in de stad om gordijnstof te zoeken op de markt. Daarna moest ik nog een cadeautje halen voor mijn broertje bij de V&D. En daarna zijn we nog babykleertjes wezen kopen bij de C&A. Heb ook al een heel leuk pakje gekocht voor de volgende kerst😄. Maar zo'n dag is echt to much. Ik ben ver over mijn grenzen gegaan. Had zelfs harde buiken die niet meer weggingen. Ik kan 1 ding doen en moet dan rusten. En dat terwijl ik steeds zoveel in mijn hoofd heb om te doen.....
Ik slaap de ene nacht beter dan de andere nacht. Vaak na een paar slechtere nachten weer een hele goede nacht. Merk dat het steeds langer duurt voor ik echt weer pijnvrij ben in mijn bekken en de pijn weer sneller terug is als ik dingen ga doen. Hopelijk zijn je uitslagen de volgende keer goed. Kleertjes van C&A vallen over het algemeen iets kleiner, handig om daar rekening mee te houden als je voor zover vooruit koopt
Ik ben ook al heel de zwangerschap zo moe dat ik weinig kan. Ook de nodige zwangerschapskwaaltjes gehad. Ben er ook weer klaar mee, voel mij schuldig naar mijn kinderen toe. Mijn bekken hebben ook steeds meer rust nodig voordat ze weer pijn vrij zijn. Dames fijne dagen!
@ vermoeidheid, Komt mij ook heel bekend voor. Ik word van het niets doen al moe, zo vervelend! meestal werk ik 's ochtend tot ong. 11:30uur, eet dan wat thuis en duik ik me bed in voor een paar uur. Zodat ik het 's avond een beetje vol kan houden tot 21:00 (is soms al een hele strijd) Soms heb ik een week dat ik slecht slaap 's nachts na toiletronde kan ik niet meer in slaap komen. Aparte is dat ik al een hele week (of langer) 's nachts niet meer naar het toilet moet, en als ik 's ochtends wakker word heb ik ook nog steeds geen hoge nood. mijn bekken doen wisselend pijn. Ik heb gelukkig een hele fijne oefening meegekregen die echt super goed werkt bij mij.
Dat slechte slapen komt me bekend voor. Als ik overdag einde vd middag een half uurtje lig hou ik het s avonds aardig goed vol. Maar naar bed gaan is niet meer van 'heerlijk, mn bed in en slapen!' Want op mn rug ligt niet meer lekker, en op mn zij eigenlijk ook niet. Net of t gewicht vsn de baby dan helemaal aan je hangt ofzo. Bovendien wordt zoonlief ook juist druk in de buik zodra ik ga liggen. Zeker 4 x s nachts naar de wc moeten, ontzettende dorst hebben, en daarna moeilijk weer in slaap kunnen komen. Maar voor de rest nergens last van, buiten de standaard dingen om zoals dat bukken moeilijker gaat enzo. Dus eigenlijk mag ik niet klagen denk ik. Dinsdag de laatste groei echo!
Helpt het misschien om een kussentje onder je buik te leggen? Dan wordt je buik wat ondersteund en hangt het gewicht niet zo. 's Nachts proberen zo min mogelijk het licht aan te doen, dan val je ook weer wat makkelijker in slaap. Wel vervelend dat je zo vaak naar de wc moet en dat je zo'n dorst hebt, als je 's nachts wat drinkt moet je inderdaad vaak vlak daarna weer naar de wc dus dat helpt elkaar niet mee.
Nou mn buik hangt niet echt maar voelt wel zo. Als k voel hoe mn buik zit dan duwt het matras m juist omhoog als ondersteuning zeg maar. Doe geen lamp aan snachts. Ik sliep altijd op mijn rug dus op mijn zij ligt sowieso al minder lekker.
Newdawn, die moeheid had ik mijn vorige zwangerschap ook, nu gelukkig een stuk minder. Helaas hielp niks, behalve echt minder doen, aanpassen aan wat nog wel gaat en accepteren dat het zo is. Het kost ook energie als je je schuldig gaat voelen of jezelf verwijten gaat maken. Probeer dat niet te doen, je kunt er echt helemaal niks aan doen en na de bevalling wordt het weer beter! Achteraf gezien had ik wel sneller minder moeten gaan werken. Nu heb ik het tot aan het verlof op 80% volgehouden, maar daardoor had ik voor niks anders meer energie, ook niet voor man, spciale contacten en leuke dingen. Als ik bij het werk iets meer geminder had, dan had ik misschien nog iets meer goede momenten gehad en had ik beter in mijn vel gezeten. Misschien heb je hier nog iets aan? Slapen gaat hier ook wisselend. Met een voedingskussen lukt het wel veel beter, maar de ene nacht gaat beter dan de andere.
Allemaal fijne dagen gehad? Vandaag mijn kleine meisje 1 jaar geworden... alleen ziekjes! Dus das wel beetje jammer. Hoge koorts al 3 dgn, dus ff naar hap geweest, waarschijnlijk toch een virusje. Moe ben ik ook erg... avonden val ik vaak tegen een uur of 9 al inslaap...maar ja ook laag ijzer dus nu wel te plaatsen. Plannen met oud & nieuw? Hier niet echt...
@me28 ja dat scheelt al een heel stuk als je minder werkt. Ik werkte altijd fulltime maar door een doorstart na een faillissement kon ik alleen op parttime basis terugkomen, dit was rond 15 weken zwangerschap en wat ben ik daar achteraf blij om! Maar op dit moment wil ik nog wel minder haha Mooie collage van je buikfoto's Caprice.
wauw caprice, wat een mooie foto's! hier ook een drama met slapen en lekker liggen hoor, dat wordt allemaal een stuk lastiger. Ook heb ik dan regelmatig last van opvliegers, dan heb ik het ineens zo warm in m'n bed! Ik zit elke nacht denk ik wel een uur of 2 beneden omdat ik dan zo wakker ben dat blijven liggen en weer in proberen te slapen niet meer wil. Door dat te accepteren val ik dan daarna wel weer in slaap als ik weer mijn bed in ga. Verder heb ik al 2 dagen "last" van menstruatie-achtige krampen en zeurderige pijn in mijn bekken, ik denk dat de baby langzaam aan wat naar beneden aan het zakken is. Zijn er al meer meiden die daar last van hebben? Het is niet de hele dag, maar wel paar keer op een dag een paar uurtjes. En ja, ik herken ook het vele willen doen en vervolgens erachter komen dat je toch weer teveel gedaan hebt op een dag. In mijn hoofd wil ik nog zo graag veel doen, maar mijn lichaam fluit mij dan wel terug...Nog even doorbijten dames, we zijn er bijna!!!
Gefeliciteerd met je kleine meisje!! Onze kleine meid is momenteel ook ziekjes, 2 dagen flinke koorts gehad en wij zijn nu ook lekker aan het snotteren en keelpijn. Het heerst op het moment heel erg. Wij gaan lekker gourmetten met z'n drietjes en verder zie ik wel of ik 12 uur haal De jaarwisseling vind ik niet zo boeiend meer. Als de kids wat groter zijn zal het weer leuker zijn om er echt weer wat aan te gaan doen. Momenteel ben ik toch wel gesteld op mijn rust
Wat een mooie foto's caprice 😍 Hier af en toe ook wat steken onderin vooral tijdens een stukje wandelen, morgen weer naar de gyn voor een groeiecho. Ben benieuwd of het met indalen te maken kan hebben. Qua slapen is het hier heel wisselend. Vannacht heel goed geslapen nacht daarvoor was daarintegen weer drama. Merk dat het langzaam aan wat zwaarder begint te worden 😁 Met oud en nieuw lekker thuis, krijgen wat visite. Maar hoop sowieso dat ik het vol kan houden tot 12 uur hihi. Door mijn rusteloze benen merk ik tegen de avond dat ik alleen maar in bed wil liggen
Mooie foto's Caprice! Oud&Nieuw: Wat vrienden komen bij ons op bezoek. En ik hoop ook dat ik het volhou tot 24:00uur. Ga zoiezo 's middags een paar uur slapen. Moet nl. nieuwjaarsdag om 7:00 alweer werken
Gefeliciteerd met je meisje! Vervelend die zieke kindjes, Beterschap. Mooie foto's Caprice! Ik ook veel buikpijn van onder, hij zit al een stukje lager. Hoop dat hij daarblijft. Rusteloze benen heb ik ook veel, lekker zo op bed liggen. Absoluut geen zin in oud en nieuw pff.