16 t/m 29 Februari 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dayna, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caprice

Caprice Bekend lid

13 mei 2015
    881
    0
    0
    Doe maar heel rustig aan Zusje en laat je maar in de watten leggen door je ventje

2. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook!

3. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    ♥♥♥ Zwanger ♥♥♥

14 Feb
    Anan; 34 jaar, 2e kindje ♥
    16 Feb
    Julia1979; 36 jaar, 4e kindje ♥
    Dayna; 29 jaar, 2e kindje ♥
    17 Feb
    fien2808; 24 jaar, 1e kindje ♥
    18 Feb
    littlemunchkin; 27 jaar, 1e kindje ♥
    rianne2985; 29 jaar, 1e kindje ♥
    20 Feb
    Mel28; 28 jaar, 2e kindje ♥
    Memke83; 32 jaar, 3e kindje ♥
    lablover; ? jaar, 1ste kindje ♥
    21 Feb
    FaBoDeJa; 29 jaar, 5e kindje ♥
    mae26; 27 jaar, 1e kindje♥
    22 Feb
    Zwelgje1981; 34 jaar, 1ste kindje ♥
    23 Feb
    Me28; 30 jaar, 2e kindje ♥
    newdawn; 35 jaar, 1e kindje ♥
    24 Feb
    Babbelboxje, 1ste kindje ♥
    26 Feb
    JChris; 1ste kindje ♥
    abb; 26 jaar, ?e kindje ♥
    28 Feb
    Rica; .. jaar, 3e kindje ♥
    Sabine1305; 27 jaar, 2e kindje ♥
    Zusje84; 31 jaar, 1e kindje ♥
    Meisje93, 22 jaar, 1e kindje♥
    29 Feb
    Caprice; 34 jaar, 1e kindje ♥
    Maaiketjuh; 27 jaar, 3e kindje ♥
    trotsema; 23 jaar, .e kindje ♥
    Anniepan; 25 jaar, 1e kindje ♥

♥♥♥ Geboren ♥♥♥

...

♥ Afspraken ♥
    Januari
    11 - mae26 - groeiecho
    11 - Caprice - pretecho
    13 - Meisje93 - controle vk
    13 - FaBoDeJa - groei en liggingsecho
    19 - fien2808 - echo
    20 - zusje84 - controle vk
    25 - Caprice - vk (vm) & gyn/echo (nm)
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    3 - Julia1979 - baby wordt gehaald!
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

sterretjes
    Boommm - terug zwanger!
    nurrie09
    Kimmie80
    Koali - terug zwanger!
    Thea23 - terug zwanger!

4. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Haha, dat vind ik een leuke en goede vergelijking :D

Verzorg je Maarketjuh! Je lichaam heeft duidelijk nood aan wat extra rust!! :$

Oh wat leuk trotsema! ;) Goed nieuws!

:$:$:$:D OMG! Julia! Zo concreeeet! Ik stop die dag met werken, jij gaat gewoon je kindje in je armen hebben die dag!! Ben blij voor je!

Dat lijkt me het beste, dat je even iemand belt. Als het echt hoofdpijn is die blijft hangen, kàn het ook wat anders betekenen. Hou ons op de hoogte hè Rica!

Lijkt me inderdaad de beste oplossing, zeker omdat ze verder geen specifieke aanleiding vinden (bvb blaasontsteking). Rusten rusten rusten! Binnenkort heb je een klein rustverstoordertje in huis, dus 'geniet' er nog van. Uiteraard hopelijk zonder harde buiken! ;)

Hier nu 34.4 weken en de kleine ligt me echt al 2-3 dagen voortdurend in de weg. Wat een pijn :(. Ik heb gelukkig een zittend beroep, maar nu is het net dat zitten dat extra veel pijn doet. Vooral net onder mijn ribben (meestal links) en net onder mijn schouderbladen, hoge rugpijn dus. Weet me gewoon geen positie meer aan te nemen die de pijn verlicht... Soms zit ze zo te duwen (want het is geen schopper, het is een duwer :)) net onder mijn beha, dat ik ze echt probeer naar beneden te duwen, wat dan weer niet echt fijn is daarbeneden. Nog iemand die dit herkent?

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik herken het Fien, hier ook zittend werk, maar zitten is niet echt de prettigste positie.
    De kleine is ook voortdurend aan het duwen alsof ze mijn buikwand probeert uit te rekken. Maar als ik dan zachtjes terugduw gaat ze alleen maar harder duwen dus echt fijn is dat dan ook niet. Heb echt al een beurs gevoel van binnen van al dat gedraai en geduw. Bij mijn eerste zwangerschap was dat helemaal niet zo. Bij de eerste maakte ik me vaak zelfs zorgen omdat ik haar dan een poos niet had gevoeld, daar hoef ik me nu in ieder geval geen zorgen om te maken.

6. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    hier nog een voor hippe geboortekaartjes ;) Zo'n leuke gezien! Ik ga vanavond de proefdruk bestellen eindelijk.

Verder hebben we nu zowaar alles in huis denk ik! Alleen nog die dingen van de thuiszorg die ze willen dat je in huis hebt.. En de rest is gewoon extra. That's it!

7. FaBoDeJa

FaBoDeJa Actief lid

28 apr 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Julia jeetje al een datum! Spannend zeg!!

Gister controle gehad, word duidelijk zwaar nu... lichamelijk merk ik gewoon echt dat de laatste loodjes zijn. Mannetje ligt netjes met hoofdje een stukje in bekken, kan er nog wel uit... bm is ook al iets aan t zakken. Ben benieuwd wanneer hij zijn koppie laat zien. Hopelijk laat mij me niet wachten tot 40+... verder moet ik zoveel mogelijk rustig aan doen, ijzer is laag en tabletten maken me nog misselijker dan ik al was, erg irritant dus! Maar nog ff... eind is inzicht!

8. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mijn is ook echt een duwer. Als hij draaid komt hij bijna naar buiten door mijn huid heen, voelt niet lekker. Soms ligt hij gestrekt en dan voel ik hem tegen mijn ribben aan. Inderdaad zitten voelt niet lekker.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    littlemunchkin: Heerlijk heh als je alles in huis hebt! :)
    Hier ook nu de hele uitzet compleet.
    Maandag worden de thuiszorg spulletjes geleverd.

FaBoDeJa: de laatste loodjes..
    Wat vervelend dat je misselijk wordt van je ijzertabletten
    Slik je gewoon floradix? Of ferrofumoraat?
    Ik gebruik naast floradix ook roosvicee ferro. Misschien is dat wat voor je.
    Mijn ijzer gehalte blijft maar schommelen. Was ie eindelijk gestegen na 15 weken stil staan. 2 weken was ie alweer gezakt :(

Vooral dat geduw bij je navel voelt zo vervelend. Althans vind ik.
    Ook krijg ik regelmatig even een keiharde schop in mijn zij. Erg prettig ;)

10. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Mijn baby is vanaf het begin al druk en wat ik nu toch wel vervelend begin te vinden is het duwen naar beneden. Heb dan gelijk het gevoel alsof ik moet plassen. En dan ga ik ook maar weer naar de wc :D

11. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat doet die van mij ook. Ik krijg er harde buiken van en last van mijn bekken. Pff al sinds gister voorweeën en harde buiken. Terwijl vandaag heel het huis vol met klussen de mannen is. Nu eindelijk kids op bed ik op bed en gaan mijn darmen ook nog protesteren:(

12. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
  13. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Ik hou sinds een paar dagen duidelijk vocht vast in vooral mijn handen en voeten. Mijn gewrichten doen daar ook echt zeer. Nog meer dames die daar nu last van krijgen? Gelukkig had ik geen ringen om, anders had ik die niet eens af gekregen :D
    M'n gezicht is ook wel wat voller dus ook daar vocht aan het ophopen denk ik. Niet echt charmant, maar dat zullen de laatste loodjes kwaaltjes wel zijn ;) slapen is nu ook echt een drama ( was het al, maar nu helemaal :( )
    Gek idee wel, volgende maand kan ze er al zijn! We kijken er zo naar uit, maar nu beginnen de zenuwen ook wel te komen!
    Dinsdag waarschijnlijk de laatste echo, de iris groei echo met 34 weken. Kijken hoe ons meisje weer gegroeid is. De laatste keer met 32 weken woog ze al bijna 2100gr hihi.

14. Caprice

Caprice Bekend lid

13 mei 2015
    881
    0
    0
    Ja vorige week ook redelijk wat last van gehad dus extra veel mijn steunkousen aangehad. Deze week beduidend minder last

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik merk inderdaad ook dat ik langzaamaan wat vocht begin vast te houden. In mijn gezicht wordt ik ook wat voller en ik merk aan mijn trouwring dat die strakker gaat zitten. Dus straks af doen en pas weer om doen als ik al het vocht weer kwijt ben. Bij de vorige zwangerschap had ik er veel vroeger en veel meer last van dus mag zeker nog niet klagen. Hoop alleen echt dat het niet weer zo erg wordt.

Verder beginnen hier gek genoeg de zenuwen een beetje toe te slaan. Iedereen zegt maar: Jij gaat de volle 40 weken niet uitdragen, deze gaat vroeger geboren worden, over 5 weken ongeveer is het er! Dus dat maakt me er niet rustiger op :p
    Heb een lijstje gemaakt met wat ik allemaal nog gedaan wil hebben en die is bijna klaar. Dan nog wat shoppen en dan is alles klaar voor de komst van de tweede. Vandaag ook een proefkaartje besteld dus die komt van de week binnen. Dan de stickers vast schrijven voor de enveloppen. En een lijstje maken met alle klanten die nog een afspraak hebben staan tot week 39 zodat mijn man weet wie hij moet bellen of smsen als ik vroeger beval. Kraamboek van de kraamzorg is ook binnen en de klossen komen in de eerste week van februari, kraampakket is ook al binnen en uitgepakt. Geeft toch wel een lekker gevoel dat alles bijna klaar is.

16. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    ♥♥♥ Zwanger ♥♥♥

14 Feb
    Anan; 34 jaar, 2e kindje ♥
    16 Feb
    Julia1979; 36 jaar, 4e kindje ♥
    Dayna; 29 jaar, 2e kindje ♥
    17 Feb
    fien2808; 24 jaar, 1e kindje ♥
    18 Feb
    littlemunchkin; 27 jaar, 1e kindje ♥
    rianne2985; 29 jaar, 1e kindje ♥
    20 Feb
    Mel28; 28 jaar, 2e kindje ♥
    Memke83; 32 jaar, 3e kindje ♥
    lablover; ? jaar, 1ste kindje ♥
    21 Feb
    FaBoDeJa; 29 jaar, 5e kindje ♥
    mae26; 27 jaar, 1e kindje♥
    22 Feb
    Zwelgje1981; 34 jaar, 1ste kindje ♥
    23 Feb
    Me28; 30 jaar, 2e kindje ♥
    newdawn; 35 jaar, 1e kindje ♥
    24 Feb
    Babbelboxje, 1ste kindje ♥
    26 Feb
    JChris; 1ste kindje ♥
    abb; 26 jaar, ?e kindje ♥
    28 Feb
    Rica; .. jaar, 3e kindje ♥
    Sabine1305; 27 jaar, 2e kindje ♥
    Zusje84; 31 jaar, 1e kindje ♥
    Meisje93, 22 jaar, 1e kindje♥
    29 Feb
    Caprice; 34 jaar, 1e kindje ♥
    Maaiketjuh; 27 jaar, 3e kindje ♥
    trotsema; 23 jaar, .e kindje ♥
    Anniepan; 25 jaar, 1e kindje ♥

♥♥♥ Geboren ♥♥♥

...

♥ Afspraken ♥
    Januari
    11 - mae26 - groeiecho
    11 - Caprice - pretecho
    13 - Meisje93 - controle vk
    13 - FaBoDeJa - groei en liggingsecho
    19 - fien2808 - echo
    20 - zusje84 - controle vk
    25 - Caprice - vk (vm) & gyn/echo (nm)
    Februari
    3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk
    3 - Julia1979 - baby wordt gehaald!
    4 - fien2808 - echo
    15 - fien2808 - echo

sterretjes
    Boommm - terug zwanger!
    nurrie09
    Kimmie80
    Koali - terug zwanger!
    Thea23 - terug zwanger!

17. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ja precies! Hier ook! Nu is het opnieuw van dat, echt zo'n harde bol vlak onder mijn ribben en dat voel ik weer tot in mijn rug. Kan je dus heel erg goed begrijpen! Ach, nog maar 3,5 weken werken... :)

Oh trotsema, doe het dan maar rustig aan, vooral met die voorweeën!

Hier hetzelfde, mijn ring past niet meer (gelukkig geen trouwring ;), anders zonde om die te moeten uitdoen), en mijn moeder heeft ook al vermeld dat ik duidelijk ronder ben in mijn gezicht. Géén compliment :cool:. Begin hier ook soms wat "besef" en zenuwen te krijgen. In theorie is ze er pas binnen 5 weken, maar het kunnen er ook 7 of wie weet zelfs maar 1 zijn :$ "laatste maand is laatste dag"...

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik houd ook al vocht vast.
    Nieuwjaarsdag kwam het opeens. Ringen pas ik ook niet meer helaas.

Rianne: Flinke meid dus!

Caprice: zie dat je vandaag je pretecho heb. Veel plezier!
    Hopelijk ligt de kleine er goed voor.

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Voor mij nog 6 weken werken, maar ik ben nu ook 33 weken zwanger, jij bent al wat verder. Ik voel het gelukkig niet tot in mijn rug.
    In theorie zou het bij mij nog 4 tot 9 weken kunnen duren voor de kleine geboren word. Ben heel erg benieuwd, mijn man gokt 4-5 weken, mijn vader zegt 5 weken. Vanaf 20 februari mag het van mij geboren worden :p dan ben ik klaar met werken :p

20. Caprice

Caprice Bekend lid

13 mei 2015
    881
    0
    0
    Dank je! Ik hoop dat het nog lukt gezien ik al 33 weken ver ben maar ben heel benieuwd mijn manneke in 3D/4D te zien

Deel Deze Pagina