Spannend zusje hopelijk haal je het! Gek idee eigenlijk, voldragen baby in je buik! Kan elk moment geboren worden. De tijd is voorbij gevlogen! Kan niet wacht tot hij er is! Alles is klaar, dus kom maar!!
Meisje: Dat doet inderdaad echt weer even goed. Was ook wel echt op aan het raken dus hoop stiekem vannacht nog een keer zo'n goede nacht. Haha wie weet, maar dan liever de 21ste We hebben namelijk tot nu toe allemaal een oneven getal als geboortedag, hihi. Mijn man is op 19-03-1984 geboren, ik op 13-05-1988 en onze dochter op 11-10-2014. Dus zou het wel leuk zijn als deze kleine meid op een oneven dag in een even maand met een even jaartal geboren zou worden net zoals haar zus FaBoDeJa: het is zeker een gek idee, krijg nu we 36 weken zijn ook wel een beetje de kriebels. Het besef is er nu wel dat het echt niet lang meer gaat duren. Ben zo nieuwsgierig naar de kleine meid.
FaBoDeJa. Hoop voor je dat je niet meer zo lang hoeft te wachten. Hier vliegt de tijd ook. En wil nog zoveel doen. pff waar blijft die nesteldrang?? Ipv. Opruimeriger ben ik 'n grote rommelkont geworden. Volgens ml word het steeds erger. Sabine. Haha dan gaan we voor de 21e Zij al tegen mijn man mis. Komt het wel 6febr. Dan zijn wij nl. 7jaar bij elkaar. Zou dan wel betekenen dat t 1 dag te vroeg wordt geboren. Wij zelf zijn allebei in september jarig. 2 dagen achter elkaar. Ideaal
Bedankt Meisje93! Het zit erop! Erg benieuwd naar het resultaat! Ik heb het idee dat het steeds onrustiger wordt.. Zal het dan niet lang meer duren? En die spanning die iedereen heeft... Het is allemaal zo voorbij en dan is de kleine er! Kan mij er nog helemaal niets bij voorstellen 😊
Meisje: Haha, 27 mag ook valt ook in het weekend, maar liever niet 1 maart want dan is mijn schoonzus ook al jarig dat is zeker ideaal, kun je het lekker in 1 keer vieren Oh dat zou ook wel leuk zijn alleen dan kun je niet thuis bevallen en dat wilde je geloof ik wel toch?
Iemand ervaring met oorpijn/verkoudheid in de laatste weken van de zwangerschap? Ik heb al een week last van oorpijn (waarschijnlijk door vocht vasthouden in m'n gezicht ) en nu heb ik sinds 2 dagen ook een zere keel en een verstopte neus...heel fijn zo, en dan net in die laatste paar weken. Hele zwangerschap niet verkouden geweest en kon ik de dans een paar keer ontspringen, maar nu dus helaas niet. Ik heb bij de drogist zuigtabletten gekregen die ervoor zorgen dat de holtes weer herstellen ( op basis van zink en vitamine c ) maar tot nu toe helpt dat allemaal niet echt. Dinsdag weer naar de vk. Kijken wat die zegt. Hoop echt dat ik nog opknap voor de bevalling want ik zit er niet op te wachten om met deze klachten te moeten bevallen 😢
JChris. Hier is de beeb ook veel drukker opeens. Mijn rug heeft het af en toe zwaar te verduren. Sabine. Ja klopt wil graag thuis bevallen. Ml heeft liever in het zkh dus we gaan het wel zien. Rianne. Komt mij niet bekend voor. Vervelend zeg. Hopelijk ben je snel opgeknapt.
Ik heb de shoot via vakantievelingen gewonnen. Was het eerst vergeten, totdat mijn moeder begon over dat mijn buik nog op de foto moet. Dus ik gelijk een afspraak gemaakt. Maar er zijn dan maar beperkte data beschikbaar via zo'n veiling. Maar ze mag hoe dan ook nog ff blijven zitten, want ik heb 'veilig bevallen' nog niet uit. En gordijnen moeten nog worden opgehangeb in de babykamer. En daarnaast wat kleine afwerkdingen. Eergisteren geslaagd voor de eerste kleertjes. Deze moet ik nog wassen (en nog veel meer). Heb nog een hoop strijk. Zijn er eindelijk uit wat we met het geboortekaartje willen, moeten we ook nog voor langs de drukker. Verder huis nog verder opruimen en schoonmaken. Dus druk, druk, druk. En dan opent manlief over anderhalve week ook nog eens zijnvwinkel, dus het zou nu allemaal nog erg onhandig uitkomen. Ik ben er gewoon nog niet klaar voor. Dus ik hoop zij/hij ook nog niet!
Vraagje: voor de thuisbevallers, waar hebben jullie een stuk zeil gecharterd ter bescherming van het matras?
@memke ik beval niet thuis, tenminste dat is niet de bedoeling, maar ter bescherming van het matras vanwege het vruchtwater heb ik een waterdichte hoes bij de ikea besteld. Had eerst het zeil uit het kraampakket er op liggen maar dat kraakte zo erg, daar wilde ik niet op liggen
Die zit in het kraampakket. Door de kraamzorg werd ook de niet-thuisbevallers geadviseerd deze nu al te plaatsen voor her geval je vruchtwater gaat verliezen.
Ik heb er inderdaad ook 1 vanuit het kraampakket, Memke. Maar dat gekraak vond ik de vorige keer echt verschrikkelijk, heb toen een onderhoes mogen lenen van een vriendin van mij. Nog even kijken hoe ik dat deze keer ga oplossen.
Ha Rianne..hier al 9 weken aan het hoesten. Maar gelukkig geen verstopte holtes meer.. Als je dat heb is het beste zo snel mogelijk beginnen met lekker stomen boven een teiltje gekookt water. Je weet wel..met een handdoek over je hoofd? Doe je er dan nog eens lekker kamille of muntthee in dan doet het ook nog eens wonderen voor je huid. Maar die holtes zijn in elk geval na een dag of 2 weer helemaal open! Zeil: hier niet nodig..maar voor de eerste toen 1 opgehaald bij de action. Soort waterdichte molton.. Was 10 euro voor onze maat bed. Geen idee of ze ze nog hebben. Aftellen: Nog 2 daagjes! Mag me woensdag 7.30 melden dus denk dat ik 9.00 wel onze KS krijg..Heerlijk..daarna eindelijk ons meisje vasthouden!
Tijd voor een volgende halfmaandelijkse lijst-update! Geen nood mocht je er niet meer bijzitten - even een berichtje en je staat er zo weer bij ♥♥♥ Zwanger ♥♥♥ 14 Feb Anan; 34 jaar, 2e kindje ♥ 16 Feb Julia1979; 36 jaar, 4e kindje ♥ 17 Feb fien2808; 24 jaar, 1e kindje ♥ Vosje88; 27 jaar, 1e kindje ♥ 18 Feb littlemunchkin; 27 jaar, 1e kindje ♥ rianne2985; 29 jaar, 1e kindje ♥ 20 Feb Mel28; 28 jaar, 2e kindje ♥ Memke83; 32 jaar, 3e kindje ♥ 21 Feb FaBoDeJa; 29 jaar, 5e kindje ♥ mae26; 27 jaar, 1e kindje♥ 23 Feb Me28; 30 jaar, 2e kindje ♥ newdawn; 36 jaar, 1e kindje ♥ 24 Feb Babbelboxje, 1ste kindje ♥ Chertje85; 30 jaar, 2e kindje ♥ 26 Feb JChris; 1ste kindje ♥ 28 Feb Rica; .. jaar, 3e kindje ♥ Sabine1305; 27 jaar, 2e kindje ♥ Zusje84; 31 jaar, 1e kindje ♥ Meisje93, 22 jaar, 1e kindje♥ 29 Feb Caprice; 34 jaar, 1e kindje ♥ Maaiketjuh; 27 jaar, 3e kindje ♥ trotsema; 23 jaar, .e kindje ♥ Anniepan; 25 jaar, 1e kindje ♥ ♥♥♥ Geboren ♥♥♥ ... ♥ Afspraken ♥ Februari 1 - Meisje 93 - controle vk 2 - zusje84 - afspraak vk 2 - fien2808 - afspraak vroedvrouw 2 - Caprice - kine 3 - Sabine1305 - Centering Pregnancy vk 3 - Julia1979 - baby wordt gehaald! 3 - Chertje85 - naar zkh voor inleiden 4 - fien2808 - echo gyn 8 - Caprice - gyn controle + echo 15 - fien2808 - echo gyn 18 - Caprice - vroedvrouw sterretjes Boommm - terug zwanger! nurrie09 Kimmie80 Koali - terug zwanger! Thea23 - terug zwanger!
HET IS FEBRUARI Oh spannend Chertje da's echt niet lang meer!! Hetzelfde voorgehad, is flink vermoeiend als je hoogzwanger bent. Vliersiroop helpt een beetje. Neussprays die zwangerschap-proof zijn helpen geen zier helaas. Véél slapen, rusten, ... En als je niet bang bent van kaneel (te veel zou weeën kunnen opwekken), 3x per dag een koffielepel honing met flink wat kaneel erop. Dat hielp bij mij echt als een wonder toen ik niet zwanger was, maar nu niet geriskeerd omdat ik nog net geen 37w was toen. Hier enkel nog vandaag en morgen werken, omg ein-de-lijk!!! De voorweeën zijn hier ook langzaamaan aan het beginnen heb ik de indruk, dus het wordt echt steeds spannender!
Vandaag te horen gekregen dat ik bedrust moet houden omdat mijn bloeddruk schommelt, urine en bloed weer ingeleverd en daar krijg ik morgen de uitslag van. Woensdag een uur aan de ctg en bloeddruk meter. Als de uitslagen niet goed zijn word ik opgenomen. Als het niet onder controle te krijgen is word ik 8 geleid met 37 weken. Ik ben nu druk aan het regelen voor de kids. Bij mijn man op werk doen ze moeilijk over de aanvraag van zorgverlof. Maar ik heb echt geen rust als mijn kinderen overal en nergens zijn😦. Baal er echt van!
@ bescherming matras. Heb hier een waterdichte molton van IKEA op het bed liggen. Heb ik zoiezo er altijd op liggen ivm. ontbijtjes op bed Zijn niet al te duur. En kraken totaal niet. Julia1979: Whaa spannend hoor! Echt aftellen. Heb je alles klaar thuis? Ene kant wel lekker als je weet wanneer de kleine komt. Weet je zeker dat het huis netjes en schoon is Fien: Wat fijn dat je bijna met verlof mag! Geniet nog van je laatste 2 werkdagen. Trotsema: Oei wat vervelend zeg! Schommelt je bloeddruk al lang dan? Hopeijk zijn de uitslagen goed voor je. Apart dat je dat morgen pas allemaal hoort. Afgelopen dinsdag had ik controle bij de vk. En mijn bloeddruk bleef ook alleen maar stijgen en had vage klachten. Gelijk doorgestuurd naar de gyn. 12:00 was ik daar. Heb aan de CTG gelegen bloed en urine onderzoek. en 2x bloeddruk gemeten. En om 14:30 was ik het zkh alweer uit. Omdat alle uitslagen goed waren. Nu maak je jezelf alleen maar ongerust omdat je niet weet waar je aan toe bent... Sterkte in iedergeval. Hopelijk heb je alles snel geregeld.