FaBoDeJa: zeker lekker aan het zakken. Moet er wel aan wennen dat buik lager ligt Sabine: en met de auto? Of kan iemand je brengen? Anders moet je nog een week pijn lijden.... Echt vervelend zeg. Zo kan je ook nauwelijks genieten meer. Kan je mis. Middagslaapje inlassen met de momenten dat je man thuis is? Je moet wel fit zijn straks heh.
Meisje: Helaas geen auto voor de deur die ik even kan nemen. Mijn man heeft deze nodig om op zijn werk te komen. Mijn dochtertje slaapt sinds kort nog 1 keer midden op de dag dus dan ga ik wel even lekker liggen, alleen omdat zij nog wel eens huilend wakker wordt kan ik niet echt gaan slapen. Als ik straks klaar ben met werken dan kan ik in ieder geval ook in de avond nog lekker wat rust pakken. Ik moet gewoon wat strenger voor mezelf worden om niet alsmaar gewoon door te willen gaan. Als ik me rust pak gaat het redelijk, dus dat probeer ik wel steeds meer te doen. Moet zeggen dat het fietsen me eigenlijk nog reuze mee viel, dus wie weet dat ik toch de afspraak nog ga verzetten. Ik kijk het nog heel even aan. Dat is zeker waar! En ik heb mezelf ook wel voorgenomen om vanaf maandag 22 februari echt zo veel mogelijk te gaan rusten.
Hmm vervelend & lastig. Ja je lichaam geeft zelf aan wanneer je je grens bereikt. Hihi fietsen heb ik niet meer geprobeerd nu het ingedaald is. Loop dan liever naar de stad dan dat ik fiets Sterkte in ieder geval. Hopelijk heb je snel wat minder pijn. Nog max. 4 weekjes
Bij het fietsen had ik juist minder last, dus ik ga dan toch liever fietsen En inderdaad nog max 4 weken Dankjewel, ik hoop het ook.
Hier nog max 3 wkn... pfff! Vannacht nauwelijks geslapen door die rot voorweeën... Denk dat mijn ventje het nog veel te goed heeft in mijn buik. Morgen naar het ziekenhuis voor echo ivm vruchtwater en dan gyn. Best spannend dus! Laatste loodjes... pfffff idd het zwaarst!
Ja de laatste loodjes zijn zwaar, maar voor jullie gaat het ook wel opschieten hoor 39 en 40 weken wauw!
FaBoDeJa: is daar een reden voor dat je naar de gyn moet? Kan zijn dat ik het wel al een keertje gelezen heb hoor. Die voorweeën zijn zo vervelend... Trotsema: jouw laatste dagje met z'n 2tjes! Hoe gaat het met je nu het steeds dichterbij komt?
Bij een echo (ivm stuit) bij 36 weken en 4 dagen, meneer lag toen goed gelukkig. Bleek het vruchtwater aan de krappe kant te zijn, dus dat willen ze nu extra controleren
Heeft iemand van jullie ook aanhoudende hoofdpijn. 38 weken ver nu en al 5 dagen hoofdpijn. Geen eiwitten in de urine en bloeddruk is 130/70 dus helemaal normaal. Als ik een dafalgan neem gaat het beter (70% minder pijn) maar de pijn gaat zeker niet volledig weg.
Vandaag mijn buik opgemeten, 110cm ter hoogte van de navel Dat is best wel groot. Anan, hoezo nog max 1 week? normaal gesproken gaan ze pas kijken voor inleiden wanneer je tegen de 42 weken aanloopt? FaBoDeJa, vervelend zeg die voorweeën. Misschien komt er wel uit dat je ingeleid gaat worden, dan heb je je kleintje al snel in je armen Caprice, hier gelukkig geen last van. Sterkte, hopelijk gaat het snel over.
FaBoDeJa: wel fijn dat ze dat nu goed in de gaten houden. Succes alvast. Caprice: hier ook veel hoofdpijn gehad in het begin van mijn zwangerschap. Dit kwam door een overbelaste spier. (Spanningshoofdpijn) anders even googlen. Naar spanneninhshoofdpijn tijdens zwangerschap. (gaat over je spieren, niet dat je geestelijk gespannen bent) Wel erg vervelend dat je hier al zolang last van hebt. Sabine: zeker groot! Heb het ooit een keer gemeten met 25 weken. Misschien ga ik het ook wel doen deze week. Wel leuk voor straks na de bevalling
Tot 42 weken lopen is niet meer standaard (bij ons), omdat na 41 weken veiligheid van het kindje achteruit kan gaan. Dus met 41 weken ingeleid, wat niet wil zeggen dat kindje ook zelfde dag geboren wordt natuurlijk. Dat hangt van zoveel dingen af. Ivm eclampsie ben ik bij eerste ingeleid met 36 weken en dit heeft langer dan een week geduurd voordat bevalling op gang kwam... Geen hoofdpijn hier, dus dat herken ik (gelukkig) niet.
Sabine ja dat zou kunnen, al ben ik daar best bang voor! Andere 4 kwamen spontaan, waarvan de laatste 3 thuis... afwachten maar! Zometeen eerst maar ff uurtje proberen te slapen, ben kapot!
Hier sinds gister ook hoofdpijn dat aanhoudt.. Bloeddruk vrijdag nog gemeten en die was toen ook goed. Twijfel of ik zal bellen (heb morgen al een afspraak staan)
Dank je even over gegoogled, kan idd zoiets zijn. Ik geraak wat oververmoeid dus kan idd daardoor zijn
FaBoDeJa, ik kan me heel goed voorstellen dat je liever spontaan bevalt. Vaak hoor je toch met inleiden dat de weeën dan wat heftiger kunnen zijn. En je zal dan in het ziekenhuis moeten bevallen. Dus duimen maar dat je nog genoeg vruchtwater hebt? Anan, oké, hier loop je volgens mij wel gewoon tot week 42 door. Een week voor het op gang kwam Dus dan heb je een week in het ziekenhuis gelegen, jeetje zeg dat lijkt me nou ook niks.
Dan raad ik je aan om die oefeningen te doen om je monnikskapspier te ontspannen. Of even een bezoekje te doen bij de cesar therapeut. Na een paar behandelingen was ik er vanaf. Had er helaas wel veel te lang mee gelopen..
Door eclampsie ook nog week na bevalling moeten blijven dus al met al 2,5 week ziekenhuis en nee dat raad ik niemand aan 🙄 Heb trouwens sinds vannacht al best wel vervelende krampen, maar voel ze m'n als ik lig. Zodra ik bezig ben (bijv opruimen) dan verdwijnen ze weer. Wat moet je er mee??
Caprice ik heb al twee weken hoofdpijn, door inspanning word het erger. In het ziekenhuis weten ze ook niet hoe het komt, sta daardoor ook onder controle. Meisje ja laatste dag, na het eten kindjes wegbrengen en dan nog even in bad om nog even te scheren. Sinds gister twee hele grote pijnlijke aambeien, smeer ze in met crème. Morgen worden die nog groter (had ze anders morgen ook gekregen) vind het wel spannend hoor,daardoor gaan hormonen schommelen en mijn man word gek van mij haha. Hoewel hij overal maar boos op reageert dus denk dat hij ook wel spanning voelt. Ben blij als hij in min armen ligt😊