16 t/m 29 Februari 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dayna, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Toch apart om te lezen dat bijna overal wel de ontsluiting al gecheckt wordt en gestript. Ik hoopte daar ook op maar de verloskundige zei dat dat geen enkele zin heeft want in haar woorden: zonder weeen begint de bevalling toch niet.

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Zusje: in dat opzicht vond ik het inderdaad ook wel fijn om zo lang door te werken. Alleen ben ik daar nu echt wel klaar mee en wil nu proberen zoveel mogelijk te rusten voor de kleine zich meld ;)
    Ik weet niet of je nog series wilde zien of een boek wilde lezen? Dan is het nu het goede moment om dat nog even lekker te doen ;)

Anniepan: fijn dat jullie weer thuis zijn :) Lekker genieten van elkaar.

JChris: spannend hoor, hopelijk heb je je kleintje snel in je armen :)

FaBoDeJa, Meisje en Rianne: hopelijk zet het vervelende rommelen nou eens door en kunnen jullie ook gaan genieten van jullie kleintje.

Babbelboxje: hier wordt het ook niet gecheckt. Volgens mij kan ik er straks wel voor kiezen of ik gestript wil worden als ik over tijd loop. Maar dat zal ik a.s. donderdag wel te horen krijgen.

Vanmorgen vroeg bij de fysio geweest. Alles weer even goed los gemasseerd, was ook wel nodig. Heb regels mee gekregen waar ik me na de bevalling aan moet houden... dat gaat lastig worden maar ik heb denk ik zo geen andere keus. Zoveel mogelijk rust houden, tijdgerelateerd en niet naar je lichaam luisten omdat je dan toch snel te veel doet. En na 4 weken mag ik pas weer licht huishoudelijk werk doen :p omg ik heb geen idee of ik dat vol ga houden, bij de vorige stond ik in de kraamweek al de was af te halen, op te vouwen en op te hangen...
    Van het weekend een paar keer steekjes in mijn rug en buik, schoot gelijk in de stress, bleek allemaal niks te zijn. Wat rommelende darmen en een kleintje die gewoon heel gemeen aan het draaien is. Nu het zo dicht bij komt merk ik ineens dat ik toch best wel gespannen ben voor de bevalling, door dat ik niet weet wanneer het begint en ik dus niets kan plannen voor onze oudste dochter en ook door wat ik kan verwachten aan pijn tijdens de weeënstorm en het bevallen begin ik nu toch wat onzeker te worden.. Moet het toch los gaan laten, want ze kan niet voor eeuwig in mijn buik blijven zitten. Ach zodra het begint gaat er weer een knop om en gaan we er voor. Het is nu meer dat ik de tijd heb om er over na te denken en er bij stil te staan.

3. FaBoDeJa

FaBoDeJa Actief lid

28 apr 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij vk geweest. Alles was goed. Eigenwijsje in mijn buik ligt weer boven mijn bekken ipv erin... dus moet liggen als.vliezen breken. Tevens staat de afspraak voor ctg en gyn consult voor eventuele inleiding volgende week maandag. Hoop heel erg dat hij zich gauw meld! Wil niet ingeleid worden voelt zo tegen strijdig aan de andere kant gewoon op door die klote voorweeen! Vk zei hij moet indalen dan zullen de voorweeen wat doen... zwaar tegenvallertje dus.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: oei hoop voor je dat je je aan je regels kunt houden. ;)
    Zal je toch wat hulp er bij moeten gaan krijgen. Als je de 1e 4 weken rust moet houden.
    Wat vervelend dat je je zo gespannen voelt voor de bevalling.
    Misschien even met de vk er over hebben.
    En inderdaad die kleine meid zal er toch moeten! Binnen 3 weken!! :)

FaBoDeJa: Wat 'n eigenwijsje zeg! Hopelijk daalt ie toch snel in.
    Lijkt me zo vervelend als je gelijk verplicht moet gaan liggen, nadat je vliezen gebroken zijn..
    Spannend hoor allemaal! Hoop het ook voor je dat ie zich vanzelf meld.
    Schijnt dat de weeën pittiger zijn als je ingeleid word.
    nou ik heb al 16 dagen voorweeën. en kind ligt volledig ingedaald. kan niet verder ;) en de voorweeën doen nauwelijk iets. Of ik moet weer gevalletje apart zijn..

Vanmiddag weer bij vk geweest.
    Helaas nog geen ontsluiting. Wel is de bmm verweekt :)
    voorweeën hebben dus toch nog wel iets gedaan. (na 16 dgn)
    Ook is mijn bloeddruk mooi aan het zakken. Schijnt een goed teken te zijn. Maandag weer nieuwe poging om te strippen.
    Stiekem hoop ik dat de kleine zich inmiddels al gemeld heeft. :)
    Heb gewoon zin in de bevalling. Lijkt me zo mooi en bijzonder.
    Hoop dat ik me goed kan ontspannen.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ♥♥♥ Zwanger ♥♥♥

17 Feb
    fien2808; 24 jaar, 1e kindje ♥
    18 Feb
    littlemunchkin; 27 jaar, 1e kindje ♥
    rianne2985; 29 jaar, 1e kindje ♥
    tevreden; 26 jaar, 2e kindje ♥
    20 Feb
    Tessa21; 22 jaar, 1e kindje ♥
    21 Feb
    FaBoDeJa; 29 jaar, 5e kindje ♥
    brabantse1982; ..., ... ♥
    23 Feb
    Me28; 30 jaar, 2e kindje ♥
    newdawn; 36 jaar, 1e kindje ♥
    24 Feb
    Babbelboxje, 1ste kindje ♥
    26 Feb
    JChris; 1ste kindje ♥
    28 Feb
    Sabine1305; 27 jaar, 2e kindje ♥
    Zusje84; 31 jaar, 1e kindje ♥
    Meisje93, 22 jaar, 1e kindje♥
    29 Feb
    Caprice; 34 jaar, 1e kindje ♥
    Maaiketjuh; 27 jaar, 3e kindje ♥

♥♥♥ Geboren ♥♥♥

03/02 - BENTHE - Julia1979 - 3205gr - 48cm - 38.1w
    04/02 - SOFIA - Chertje85 - 3060gr - 50cm - 37.1w
    07/02 - DEX - Rica - 37.1w
    11/02 - IVAR - Memke83 - 3860gr - 51cm - 38.5w
    11/02 - NOAH - Minieme1984 - 2305gr - 37.1w
    15/02 - JOEY - trotsema - 3145gr - 48cm - 38w
    16/02 - A-JAY KINGSLEY - Mel28 - 3576gr - 53cm - 39.4w
    17/02 - SARA ALEYNA - mae26 - 3020gr - 47cm - 39.3w
    18/02 - SOFIE - Anniepan - 2970gr - 49cm - 38.3w
    19/02 - O. - Anan - 40.5w

♥ Afspraken ♥
    Februari
    23 - fien2808 - vroedvrouw
    23 - zusje84- controle vk
    25 - Sabine1305- verloskundige
    29 - FaBoDeJa - ctg + gyn consult
    29 - Meisje93 - controle vk + strippen (3e keer)
    Maart
    2 - Sabine1305- verloskundige

sterretjes
    Boommm - terug zwanger!
    nurrie09
    Kimmie80
    Koali - terug zwanger!
    Thea23 - terug zwanger!

6. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.391
    113
    Oh dames wat spannend allemaal... Helaas niemand nog na mij bevallen :( dat wordt wel tijd!

Voor aanvulling lijst: 3105 gram 50 cm

Het is heel fijn om thuis te zijn. Vriend vandaag voor het eerst paar uur werken en kraam al naar huis waardoor ik met oudste en kleine alleen ben. Ook wel weer spannend haha. O doet het goed, wel een erg hongerig mannetje en spuugt dan helaas wel af en toe omdat hij zo gulzig is. Voor de rest ben ik steeds meer aan het herstellen van de scheur :D dat doet nog wel flink zeer helaas....

Succes, hoop snel nieuwe felicitaties te mogen geven!

7. Tessa21

Tessa21 Lid

16 jun 2015
    40
    0
    0
    NULL
    Spannend allemaal dames!

Meisje93: jammer dat het strippen niet gelukt is. Maar wel fijn dat je bloeddruk aan het zakken is. Hopelijk komt de baby vanzelf voor de volgende poging.

Bij mij gaan ze morgen de eerste poging doen om te strippen. Ik ben erg benieuwd en vind het ook wel een beetje spannend. Hopelijk komt het goed 💪🏻

8. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

♥♥♥ Zwanger ♥♥♥[/SIZE]

17 Feb
    fien2808; 24 jaar, 1e kindje ♥
    18 Feb
    littlemunchkin; 27 jaar, 1e kindje ♥
    rianne2985; 30 jaar, 1e kindje ♥
    tevreden; 26 jaar, 2e kindje ♥
    20 Feb
    Tessa21; 22 jaar, 1e kindje ♥
    21 Feb
    FaBoDeJa; 29 jaar, 5e kindje ♥
    brabantse1982; ..., ... ♥
    23 Feb
    Me28; 30 jaar, 2e kindje ♥
    newdawn; 36 jaar, 1e kindje ♥
    24 Feb
    Babbelboxje, 1ste kindje ♥
    26 Feb
    JChris; 1ste kindje ♥
    28 Feb
    Sabine1305; 27 jaar, 2e kindje ♥
    Zusje84; 31 jaar, 1e kindje ♥
    Meisje93, 22 jaar, 1e kindje♥
    29 Feb
    Caprice; 34 jaar, 1e kindje ♥
    Maaiketjuh; 27 jaar, 3e kindje ♥

♥♥♥ Geboren ♥♥♥

03/02 - BENTHE - Julia1979 - 3205gr - 48cm - 38.1w
    04/02 - SOFIA - Chertje85 - 3060gr - 50cm - 37.1w
    07/02 - DEX - Rica - 37.1w
    11/02 - IVAR - Memke83 - 3860gr - 51cm - 38.5w
    11/02 - NOAH - Minieme1984 - 2305gr - 37.1w
    15/02 - JOEY - trotsema - 3145gr - 48cm - 38w
    16/02 - A-JAY KINGSLEY - Mel28 - 3576gr - 53cm - 39.4w
    17/02 - SARA ALEYNA - mae26 - 3020gr - 47cm - 39.3w
    18/02 - SOFIE - Anniepan - 2970gr - 49cm - 38.3w
    19/02 - O. - Anan - 40.5w

♥ Afspraken ♥
    Februari
    23 - fien2808 - vroedvrouw
    23 - zusje84- controle vk
    25 - Sabine1305- verloskundige
    26 - rianne2985- gynaecoloog ( bespreken inleiding )
    29 - FaBoDeJa - ctg + gyn consult
    29 - Meisje93 - controle vk + strippen (3e keer)
    Maart
    2 - Sabine1305- verloskundige

sterretjes
    Boommm - terug zwanger!
    nurrie09
    Kimmie80
    Koali - terug zwanger!
    Thea23 - terug zwanger!

9. rianne2985

Even het lijstje opnieuw geüpdate. Ik had een aanpassing gedaan maar op de lijst hiervoor was het ineens weer weg ( m'n leeftijd en afspraak voor vrijdag ) dus weer even toegevoegd :)

10. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Hier heeft de vk ook nog geen ontsluiting gecheckt en heb nog niks gehoord over strippen. Morgenochtend heb ik weer een afspraak, dus dan zal ik wel meer horen. Moet wel zeggen dat het sinds vandaag ineens wat meer aan het rommelen is. Het was steeds heel minimaal, maar nu toch meer ongesteldheidsgevoel en beetje kramperig. Ik heb stiekem een klein beetje hoop dat het vanavond door gaat zetten, maar goed, het kan ook nog wel twee weken duren natuurlijk.

Heel spannend zeg, ik ben benieuwd wanneer de volgende baby zich gaat aandienen!

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Anan: En is het goed gegaan. Met het alleen zijn?
    Altijd spannend inderdaad.
    Oeh dat geloofk. Hopelijk is het snel herstelt!

Tessa: heel veel succes morgen. Hoop voor je dat het lukt.
    Word wel tijd voor jou. ;)

Rianne: oeps sorry. Verkeerde lijstje ge-update...

Me28: hoop voor je dat het gerommel doorzet!
    En anders succes bij d vk morgen.
    Anders evt zelf vragen om een strippoging. ;)
    Elke vk denkt daar weer anders over..

12. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik heb mijn man alvast gewaarschuwd dat hij het zwaar gaat krijgen de eerste 4 weken na de bevalling. Zat het lijstje nog eens goed door te lezen en mag na 4 weken weer huishoudelijk werk doen. Als het goed gaat mag ik tussen de 2-6 weken mijn activiteiten gaan uitbreiden met licht huishoudelijk werk, dus het valt toch nog mee. Maar de fysio zei ook dat 9 van de 10 vrouwen die zich aan het lijstje houden allemaal weer pijn en klachten vrij zijn. Dus we zijn het er wel over eens dat ik het voor een snel herstel wel gewoon echt moet gaan proberen om me eraan te houden. Anders heb ik eigenlijk alleen mezelf er maar mee.
    Heb nu wel een goede reden om niet te snel na de bevalling weer aan het werk te gaan :p Hoef ik me daar ook niet schuldig over te voelen :)
    Heb vandaag ook even aan mijn vader gevraagd of we hun mogen bellen in de nacht als het echt nodig is voor de kleine meid. Dat mag gelukkig en na het uitspreken van mijn onzekerheid tegenover meerdere personen vandaag begin ik nu gelukkig toch wel weer wat geruster te worden :D Aanstaande donderdag naar de vk dus kan het daar ook nog eens opgooien. En inderdaad nog max 3 weken alleen hoop ik niet dat we nog 3 weken hoeven door te lopen ;)
    Vervelend zeg dat het strippen niet gelukt is! Maar er is in ieder geval wel wat bezig, hopelijk zet het inderdaad voor a.s. maandag door.

Me28: spannend hoor, hoop dat het doorzet en je snel je kleintje in je armen kan sluiten ;)

Tessa: succes morgen, hopelijk heeft de strippoging effect.

FaBoDeJa: ik wist niet eens dat het kon, weer terug uit het bekken. Wel vervelend, hopelijk daalt hij snel weer in en hoef je niet meteen te gaan liggen wanneer je vliezen breken.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met Fien..

Strippen: ik lees hier en daar dat het flink gevoelig is, maar is dat strippen altijd pijnlijk of zijn de ervaringen hier wisselend over?

13. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle bevallen dames gefeliciteerd !
    AlLe gestripte dames ik duim dat het snel gaat beginnen.
    lekker hè weer thuis vanuit het ziekenhuis.
    Vandaag ook de kraam zorg voor het laatst geweest. Wel een traantje gelaten, was een geweldige vrouw. Ook zo goed met kinderen en daardoor had mijn zoontje het ook moeilijk dat ze niet meer terug kwam. Joey doet het goed, hij komt elke dag 20 gram aan en we geven nog maar een bijvoeding per dag. Kies zijn blij dat ik weer meer beneden ben.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: echt rustig aan gaan doen hoor in het begin!
    Mijn collega heeft dat niet gedaan na haar bevalling. En die loopt nog steeds af en toe met een bekkenband rond en veel pijn.
    Dochter is inmiddels al 4 jaar!!!
    Oh ja dat is natuurlijk ook weer zo. Dan kan je niet al 3 weken na de bevalling weer gaan werken.
    Ga je dat nu al aan je klanten melden of pas daarna?
    Fijn dat je je al wat geruster voelt. Nee ik hoop ook niet dat we nog 3 weken moeten gaan lopen.
    40 weken is al lang zat hihi.
    Ja gelukkig is er wel al iets aan het veranderen daar beneden. Dus ik pak het maar positief op! :)
    1e x strippen voelde niet echt prettig. Ook wel wat pijnlijk.
    Misschien had ze te weinig glijmiddel gebruikt of ik was te gespannen.
    Vanmiddag totaal geen pijn gevoeld of dat het gevoelig was. ;)

trotsema: wauw 20gram per dag! doet ie het zeker goed.
    Dat lijkt me zo moeilijk. Afscheid nemen van de kraamverzorgende.
    Hopelijk ga je snel je ritme oppakken.

15. Tessa21

Tessa21 Lid

16 jun 2015
    40
    0
    0
    NULL
    Dankjewel dames! Ik ben ook benieuwd of het strippen pijn gaat doen, maar goed. Ik denk dat het verschilt per persoon en het ligt natuurlijk ook aan hoe gespannen je bent. Als je erg gespannen bent werkt het natuurlijk niet mee. We zullen zien morgen.

Trotsema: fijn dat het zo goed gaat met je kindje 😊

Meisje93: hopelijk heeft het bij jou ook snel effect 💪🏻

16. rianne2985

Het ligt er ook aan hoe je baarmoedermond ligt, naar achteren gekanteld bijvoorbeeld, of ver achterin de schede...mijn verloskundige had ook niet van die hele lange vingers dus dan moet ze meer druk zetten wat dus pijnlijker is.

17. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    @fabodeja: mij is verteld dat de kans op hetvweer uit je bekjen schieten erg klein is. Dus het is best wel uniek dat het is gebeurd. Ik hoop voor je dat ie snel weer indaalt en dan wel blijft zitten.

@Sabine: overdag heb ik geen rust in mijn donder om me te concentreren op een boek. En verder heb ik niets wat ik nog zou willen doen. Het enige wat mij dwingt tot rust is het maken van lefpuzzels, maarcdie heb ik allemaal al gemaakt.... ben nu via marktplaats bezig om er nog een paar te scoren.
    Pittig dat je je aan regels moet gaan houden. Hoe ga je dat doen net werken? Of ervaar je dat als zo licht dat het wel gaat lukken?

Hier ook nog niet gestript of getoucheerd. Ook nog niet besproken met vk. Maar nu moet ik officieel nog een week....
    Ik ervaar hier nog weinig verandering. Af en toe een pijnlijke harde buik en wat menstruatie-achtige krampen.

De eerste drukker die ik had benaderd waar ik niet tevreden over was, had ik op de hoogte gesteld van mijn ontevredenheid. Vandaag reageerden ze. Maar echt te bizar! Helemaal niets van jlantvriendelijkheid te vinden. Wellicht moest ik maar zoals ik zelf al voorstelde een andere drukker gaan zoeken. De tweede was erg duur. Zou 6 euro per kaartje gaan kosten. Nu 1 gevonden die wat schappelijker is en waar ik wel een goed gevoel bij heb. Dus maar ff gaan regelen morgen.

Babykamer is sinds vorige week helemaal klaar. Mijn moeder moest toen alleen de gordijnen nog doen en due hangen nu. Het eenige wat nog moet is ern 'spatscherm'. We plaatsen namelijk een waterdicht scherm van een leuke afbeelding achter de commode om het behang tegen eventueel spatten te beschermen. Morgen ook ff achteraan.

Ik ben overigens wel aan het afvallen... lijk ook wat vocht kwijtvte xijn wat ik vasthield. jullie ook?

18. FaBoDeJa

FaBoDeJa Actief lid

28 apr 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zusje het is mijn 5de kindje dus heeft veel ruimte. Hij heeft nog niet echt vast gelegen en zakt beetje in en dan weer uit bekken. Nu lag hij er weer boven... hopelijk gaat ie snel zijn koppie laten zien ;)
    Mijn 3 de lag bij een controle vk echt vast... paar dagen later met echo lag hij er weer iets boven... schijnbaar hebben ze genoeg ruimte hihi

Gerommel blijft aanwezig... helaas nog niets gebeurd verder... nu dus 'overtijd'... klinkt gek haha! Voel me al iets beter dan gister probeer het los te laten. We zullen zien wat er gebeuren gaat.

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    #3179 Sabine1305, 23 feb 2016
    Laatst bewerkt: 23 feb 2016
    Bedankt voor de reacties over het strippen. Bij mijn eerste moest ik erover na gaan denken maar die vervolgafspraak kwam niet omdat ze inmiddels al spontaan geboren was. Wie weet gaat dat deze keer weer zo.

Meisje:eek:ch jee dan moet ik me er toch maar echt aan gaan houden. Het is niet zo dat ik nu al met een bekkenband loop maar ik wil hier echt niet de rest van mijn leven last van blijven houden.
    Jij had toch ook last van je bekken? heb jij daar nog fysio voor gekregen of speciale regels waar je je aan moet houden na de bevalling?

@werken: Ik denk dat ik het mijn klanten laat weten in dezelfde mail waarin ik laat weten dat ik bevallen ben. Dat ze er rekening mee moeten houden dat ze nog minimaal 4 weken moeten wachten voor ik echt weer wat MAG gaan doen. En dan start ik rustig aan met de korte/lichtere afspraken. Het is niet zo zeer dat ik werk als heel zwaar zou omschrijven, maar ik moet straks iedere 2 uur 10-15 minuten plat gaan liggen. Tussen de 2-6 weken moet dat iedere 2/3 uur. Dus als ik dan een afspraak inplan moet ik ervoor zorgen dat ik vooraf of meteen achteraf plat kan gaan liggen en dat zal niet altijd even makkelijk zijn. Vandaar dat ik toch wel de 4 weken wil afwachten.

Zusje: dat is wel vervelend, ik ben ook niet zo'n stilzitter maar bij mij doet mijn lijf gewoon zo'n zeer dat ik echt niet meer te veel wil/kan doen anders is het niet uit te houden. Hopelijk vind je snel wat van die puzzels!
    Vervelend dat die drukker zo raar doet, klantvriendelijkheid kennen ze helaas bij veel bedrijven niet meer :( Gelukkig heb je wel een oplossing gevonden.
    Super dat de babykamer zo goed als af is, zal ook wel wat meer rust gaan geven :)
    Hier nog niet afgevallen en hield eigenlijk al niet echt vocht vast dus in dat opzicht merk ik geen verschil.
    Op de wekelijkse foto zag ik wel dat mijn buik nu echt ineens een heeeeel stuk lager hangt.

20. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Succes met strippen vandaag Tessa!

Fabodeja, ik hoop voor je dat de kleine gauw weer goed gaat liggen, hopelijk komt het snel!

Sabine, echt rustig aan gaan doen inderdaad! Beter nu even vervelend dan dat je er heel lang last van houdt. Goed voor je lichaam zorgen is belangrijk, daar hebben man en kinderen uiteindelijk ook veel meer aan :). Wel lastig, maar het is niet anders. Een zwangerschap is ook echt een aanslag op je lichaam vind ik, eigenlijk best knap dat het vaak zo snel weer herstelt!

Zusje, vervelend van die drukker zeg! Inderdaad die andere dan maar proberen, is dat ook weer geregeld.

Hier vannacht om half 2 wakker geworden van voorweeen, maar het zet helaas niet echt door :(. Elke 8 minuten en dan zo'n halve wee van 30 seconden maximaal. Net vaak en pijnlijk genoeg om niet in slaap te kunnen komen, maar niet genoeg voor het begin van de bevalling. Vanochtend ging het vrolijk verder, een warme douche en kruik hielpen ook niet, maar het lijkt nu toch weer opgehouden. Straks maar naar de vk en kijken wat ze kan doen. Ik hoop maar dat het snel doorzet, zit eigenlijk niet te wachten op dagenlang kramp en slapeloze nachten. Nou ja, in ieder geval heeft mijn lichaam nu wel door dat het kind er ook een keer uit moet, dat is al een hele vooruitgang ;).

Deel Deze Pagina