Dankjewel voor de felicitaties allemaal. Andere mama's die zijn bevallen: ook van harte gefeliciteerd en geniet er van 😊 Meisje93: mijn moeder was nog op tijd om erbij te kunnen zijn. Iedereen verder heel veel succes! En inderdaad toevallig dat er 2 Noah's zijn geboren. Erg leuk!
Meisje: dat is zeker zonde van je geld, om alles dubbel te kopen. De helft gebruik je dan zeker niet. En als je dan nog een kindje zou krijgen van het andere geslacht vind je misschien weer hele andere kleding leuk. Via internet is inderdaad ook meer dan genoeg te vinden en uiteindelijk is het ook leuk om met de kleine eventjes te gaan shoppen Echt waar! Jeetje dan gingen die bevallingen zeker heel snel ook dat hij het twee keer alleen heeft moeten doen. Ja ze hebben gezegd dat ik meteen moet bellen als ik het gevoel heb dat het echt begonnen is. Ik hoef niet te wachten tot de weeën om de 5 minuten komen, omdat het bij een tweede bevalling niet regelmatig hoeft te zijn. Ze zei ook waarschijnlijk komen we dan een keer voor niets, maar liever een keer voor niets dan dat je te laat belt. Ik heb ook wel het idee dat het dit weekend gaat gebeuren en anders volgend weekend. Manlief is dan inderdaad gewoon thuis, ook al is hij vanuit het werk ook met een half uurtje thuis, het is toch anders. En ik hoop enigzins een beetje vroeg in de ochtend, dan kunnen we oppas regelen voor de oudste zonder hun nachtrust te verstoren en hebben we daarna nog een hele dag om alvast een beetje aan elkaar te wennen voor je die eerste nacht in gaat. Dat is wel super dat je man zo dichtbij werkt! Normaal kan ik makkelijk 1 was per dag draaien, ophangen, volgende dag afhalen en een nieuwe ophangen. Maar we zijn ons hangplekje kwijt omdat het ledikantje nu op onze kamer staat. Dus voorlopig gebruik ik mijn "salon" als waskamer. Heb nu twee wassen gedraaid en opgehangen, lekker gestoft en de tafels goed afgenomen, stofzuigen ging ik heel erg in mijn bekken voelen dus dat heb ik afgemaakt maar dweilen mag mijn man dit weekend even doen. Of de kleine moet geboren worden dan mag de kraamzorg het doen Lekker hoor dat het gelukt is om een grote ronde te lopen!
ja daarom. Kan niet wachten! Nu zie je ook zoveel schattige baby kleertjes. Mrja. kan het helaas nog niet kopen Ja die had hele snelle bevallingen.. Maar die heeft daarna wel hele erge naweeën gehad. omdat het zo snel ging. Ja inderdaad dan komen ze maar een keertje als het loos alarm is. ben benieuwd wie van ons eerder gaat bevallen. Nog beter zou zijn voor je als het 's avonds begint en dat je 's nachts bevalt. Hoeft je kleine meid ook niet weg.. kan ik me nog wel herinneren van toen ik klein was. Kwam ik uit bed en had ik er opeens een broertje bij ja of eind van de middag ofzo. Anders krijg je heel de dag allemaal bezoek over de vloer. Weet niet of ik daar op zit te wachten. Ja voor 1 dagje maar hoor dat ie zo dichtbij aan het werk is. Hij is kraanmachinist. Dus hij werkt door heel het land. per 1 april gaat hij over naar een nieuwe baas. en voor die tijd moet hij nog 17,5 vakantiedag opnemen. dus de eerste periode met de kleine is hij ook gewoon lekker thuis. Heerlijk. Ben alleen bang dat ml gek wordt thuis. Heeft ie nl. al als hij een lang weekend vrij heeft. Maar wie weet heeft hij dat straks niet als de kleine er is. hihi tja nu kan je je salon daarvoor gaan gebruiken. kijk lekker hoor. Huis weer opgefrist! Denk dat er al veel meer dames bevallen zijn. Het is nu opeens zo rustig op het forum
Ik zag nu ook zulke schatige kleertjes in de folder van prenatal. Wit met vrolijke kleurtjes, de newborn collectie vrolijke vriendjes, nu met korting. Het berenpakje is zo schattig, maar die hebben we al in het bruin van de H&M Wij hoeven helemaal niet veel te kopen, aangezien het onze tweede dochter is Daar hadden ze mij ook voor gewaarschuwd, moest iedere 6 uur gewoon een paracetemol innemen zodat ik er minder last van zou hebben en dat heeft bij mij goed geholpen. Dat zou ook nog een goede optie zijn, alleen zijn we er beide wel bang voor dat ze daar wakker van wordt. Iedereen moet namelijk langs haar kamertje om bij onze slaapkamer te komen. Ze wordt de laatste tijd erg vaak wakker, overdag en ook 's nachts. Dus vandaar liever overdag, terwijl ze bij opa en oma aan het spelen is Ik ben ook benieuwd wie de eerste zal zijn, misschien bevallen we allebei wel in het aankomende weekend Bezoek zal alleen opa en oma's zijn en misschien mijn broertje. Verder hebben we besloten het niet direct bekend te maken en als we het bekend maken zetten we er meteen een tekstje bij dat we in de kraamweek geen visite willen. Dat hadden we bij de eerste wel, ik was nog helemaal gesloopt van de bevalling, zag er erg slecht uit, het liep helemaal niet lekker met ons dochtertje en toch iedere dag visite, vanaf dag 1. Nu hebben we dus ook gezegd dat doen we niet meer. Wat was dat waardeloos zeg. Oh kijk dat is lekker, mijn man had na de eerste ook 3 weken vrij genomen. Nu is de bedoeling om twee weken vrij te nemen, maar hij heeft in maart nog een verplichte week vrij dus uiteindelijk zal hij toch nog drie weken in totaal vrij zijn, misschien een paar dagen werken tussendoor. Ach met de kleine in huis is er genoeg te doen Dus hij zal zich niet zo snel gaan vervelen denk ik Ja en de aankomende 4-6 weken na de bevalling ook nog. Even navraag gedaan bij de fysio, maar ze adviseerd inderdaad om pas na die periode weer te gaan kijken om aan het werk te gaan. Zullen wel wat klanten bij zitten die daar flink van zullen balen, maar het is even niet anders. Mijn man zegt ook: je houd je eraan hoor! Voor iedere klant die niet terug komt vind je wel weer een ander. Het is even vervelend maar je herstel komt op de eerste plaats. Als ik toch eerder aan het werk ga heb ik geloof ik echt ruzie thuis en niet alleen met mijn man, mijn moeder vind me ook al zo verschrikkelijk eigenwijs Haha ja huisje klaar, kleintje kom maar Het viel mij inderdaad ook al op dat het wel heel erg rustig is. Op het andere forum "februari" wordt volgens mij al helemaal niet meer gereageerd of ik krijg er weer eens geen melding van. Zo eens even spieken.
oh dan ga ik zo eventjes kijken! Wie weet zie ik er nog wat leuks bij zitten. Hihi nou met een berenpakje hoef ik hier niet mee aan te komen. Had pas bij de H&M een mutsje gehaald met berenoortjes. Voor als we straks naar buiten gaan met de kleine. ML vond/vind het helemaal niks. dat doe je toch niet bij een baby op het hoofd met oren. blablabla. Nou hij bekijkt het maar. Hou hem mooi vind 'm zo schattig. Hij presteert het nog om ermee naar zijn moeder te gaan en de oren eraf te laten halen. zo erg kan ie af en toe zijn. Ja dat scheelt wel dat je niet veel hoeft aan te schaffen! stukken voordeliger ook gelijk. oei nee dat is niet zo praktisch. mijn ouders sliepen beneden en wij boven. (vrijstaand huis) dus wij hadden er nooit last van als mijn moeder lag te bevallen. Niet te hopen dat je dochter straks wakker word 's nachts van de baby met het gehuil. Wie weet! hoop het wel dat het dit weekend gaat gebeuren. lang genoeg geduurd. tja mijn man en ik komen allebei uit een groot gezin. Zijn broers en zussen wonen allemaal in de buurt (zelfde stad) en voor mijn kant is het de 1e keer dat ze oom & tante worden. Dus die komen uiteraard ook gelijk kijken. en die wonen een dorpje verderop. Dus de afstand houd hun dus niet tegen. We hebben wel op het geboortekaartje laten zetten dat ze vooraf eventjes moeten bellen. Ja en als ik er echt helemaal doorheen zit. is het de taak voor mijn man om het bezoek aan de deur weg te sturen. Je moet er inderdaad wel van kunnen genieten! zeker de 1e paar dagen! lekker hoor dat je man ook zolang vrij heeft genomen. neemt hij de kraamweek ook vrij? of gaat hij dan wel doorwerken? bij ons is het de planning dat hij gewoon gaat werken. en dat hij dan vrij neemt als de kraamverzorgster weg gaat. Maar het ligt er nu eigenlijk aan wanneer de beeb zich gaat melden. Nee daar ben ik nu ook niet zo bang voor dat ie zich gaat vervelen. en anders gaat ie maar hobbyen in de schuur. echt doen hoor die 4-6 weken rust nemen. anders ga je er eeuwig spijt van krijgen. zal wel niet altijd even makkelijk zijn. tja jammer dan voor de klanten. maar jouw lichaam is belangrijker hoor. Hopelijk hebben jouw klanten daar ook alle begrip voor. ja klopt daar is het ook al erg rustig aan het worden.
Hier nog steeds geen baby. Weeën willen niet voldoende doorzetten en zakken steeds weer weg. Vanochtend paar uur lang weeën gehad, wel heftiger, maar te lang ertussen. Bij opstaan zakte het weer weg. In de auto naar zkh ook weer weeën. Ook nog op de stoep van het zkh. Maar aan de ctg niks..... Verspreid over de daf sporadisch een pijnlijke wee. Maar nog niks waarvoor ik de vk kan bellen. Indien ik voor 6.30 uur morgenochtend geen ontsluitingsweeën heb, zal ik worden ingeleid. Zie daar erg tegenop, omdat ik hoe dan ook aan het infuus moet. En ik ben echt panisch voor naalden. Raak hierdoor in een hyperventilatie. Dus meiden, willen jullie voor me duimen dat er de komende 12 uur toch spontaan iets mag gebeuren?
Ooooh ja die vind ik ook zo schattig, mutsjes met berenoortjes erop Haha, gelukkig vind mijn man het ook wel schattig dus dat scheelt wel! Mijn vader daarintegen vond het echt verschrikkelijk toen we zijn kleindochter in een berenpak hadden gehesen, haha ach het is ons kind Dat gaat inderdaad ook maar de vraag worden of ze daar wakker van wordt. En hoe het zal gaan als de kleintjes tijdelijk op 1 kamertje moeten slapen. Maar moet wel zeggen dat ze ook wel last heeft van tandjes en ze zal ook wel aanvoelen dat er wat staat te gebeuren, daarnaast zouden ze rond de 16 maanden ook nog een sprongetje kunnen hebben en die leeftijd heeft ze nu. Dus ik hoop gewoon dat het een fase is en ze straks gewoon weer lekker kan slapen. Overdag wordt ze huilend wakker en 's avonds / 's nachts begint ze te huilen, maar als ik dan bij haar ben slaapt ze volgens mij gewoon nog, even speentje geven, sussen en ze slaapt heerlijk verder. Mijn man heeft maandag ook nog een atv dag dus het zou ook nog wel eens op schrikkeldag kunnen komen. Probeer zoveel mogelijk bezoek in 1 keer te plannen, dan heb je de rest van de dag om gewoon heerlijk van jullie gezinnetje te genieten. De hele dag door aanloop is voor jou niet fijn maar ook niet voor de kleine. Onze dochter ging dan echt van hand naar hand en was na daarna helemaal van slag af, wij zaten dan met een babytje wat maar huilde en huilde omdat ze te veel indrukken had gehad. Dus we gaan de kleine nu ook niet meer van hand naar hand laten gaan. Hij heeft toen al in de kraamweek vrij genomen. Deze keer ook weer. Kan hij ook nog even genieten van de kleintjes terwijl er nog hulp is Maar dat is voor iedereen verschillend wat ze het liefst doen. Als het goed is hebben ze er wel begrip voor. De problemen zijn immers ook niet minder geworden door het lange doorwerken. Als ze er geen begrip voor hebben heb ik ze geloof ik ook liever niet meer als klant... Zusje: jeetje balen zeg dat het nog steeds niet op gang is gekomen!! Hopelijk komt het vannacht alsnog op gang, kan me heel goed voorstellen dat je niet ingeleid wilt worden. Dan is het 48 uur na het breken van je vliezen toch, dat je ingeleid wordt?
dat scheelt dat jouw man dat ook schattig vind. Hoop het ook voor je dat je dochter straks weer goed gaat slapen. wel fijn dat ze zo snel weer verder slaapt. Zou vervelend zijn als je een half uur naast dr bed moet zitten oh dat is wel een goeie! tja dat van hand naar hand heb ik ook liever niet. Al denkt mijn man daar weer anders over. Hij vind me dan weer hebberig.. Maar als ik inderdaad merk dat de kleine hier onrustig van word dan ga ik het toch echt minder weggeven. Ben alleen bang voor negatieve reacties. mrja het is ons kind. nee dat geloof ik dat je ze dan ook niet meer als klant wilt hebben.
Dat is inderdaad wel heel fijn dat ze snel weer verder slaapt. We waren heel erg verwend met dat ze 's nachts nooit wakker werd dus het is wel even wennen dat dat nu ineens wel het geval is. Maar dan nog valt het reuze mee, ik hoor verhalen die vele malen erger zijn dan wat wij hebben. Wij vonden het ook vervelend om het te weigeren en waren zo enthousiast dat we haar aan iedereen wilde laten zien en iedereen haar vast mocht houden. Als de visite dan weg was zaten wij weer met de drama en dat was dus ook dagelijks omdat we dagelijks visite hadden. Vandaar dat we nu gezegd hebben, na de eerste week hebben we pas tijd. Mijn man is 19 maart jarig en dat willen we dan combineren met een kraamfeestje. Dan leggen we haar gewoon in de box en mogen mensen alleen maar kijken onder het motto "het is veel te druk". Ik was/ben ook bang voor negatieve reacties maar het is inderdaad ons/jou kind en niet hun kind. Zij gaan weer naar huis en hebben geen last van de gevolgen die het heeft.
Hopelijk word jullie kleine meid straks ook goeie doorslaper! Lijkt me heerlijk. Vriendin van mij dr zoontje is 1,5jaar Maar die komt nog steeds snachts. Moet dr niet aan denken. Elke dag dat drama zit je ook niet op te wachten. Heb dit even voorgelezen aan mn man en die gaat het nu ook wel een beetje inzien. Die vond dat ik me druk maakte om niets etc. Ideaal een kraamfeest. Heb ik ook nog over nagedacht. Maar schoonzus had dit gedaan. Maar veel mensen kwamen dan alsnog op visite. Misschien dat ik het bij een volgende wel overweeg. Wel slim om dan in de box te doen. Of kinderwagen. Las op n ander forum dat iemand dr baby in de draagdoek deed. Kunnen ze dr helemaal moeilijk bij hihi. Ja dat is inderdaad zo. Kan je zelf er nauwelijks van genieten. Maar ik wil niet als zo'n hebberig iemand overkomen. Net zoals de fles geven. Dat wil ik beperken tot mijn man en ikzelf. Maar ben zo bang dat ik niet durf te weigeren als iemand t vraagt. Hopelijk krijg ik wat meer ballen. En anders kan ik altijd steun zoeken bij kraamverzorgster. Bij ons allebei dus nog geen baby nieuws. vanochtend had ik 2x heel veel pijn in onderbuik. Geen idee wat t was. Moest t echt wegpuffen.
Alle inmiddels bevallen dames gefeliciteerd! Ik zie dat er nog een Noah geboren is. Erg leuk! Succes nog voor de nog wachtende moeders...
Ik hoop het ook Moet wel zeggen dat wij onze dochter met 4 maanden een speen zijn gaan geven ipv een flesje 's nachts, op advies van kennissen van ons. Gewoon om te kijken of ze nu echt honger had of gewoon zuigbehoefte. Dan ging ze gewoon weer heerlijk slapen. Dus hebben wij waarschijnlijk ook nog langer een nachtvoeding gegeven dan echt nodig was. Al doende leert men Pff na 1,5 jaar nog steeds :O moet er ook niet aan denken hoor. Als hij twee van die dagen mee maakt denkt hij er ook wel anders over hoor Ik wou dat mensen ons ervoor hadden gewaarschuwd, maar waarschijnlijk hadden we het dan nog zo gedaan. We hebben er nu in ieder geval van geleerd en doen het niet meer op die manier. Dat is inderdaad ook een hele goede oplossing, gewoon in de draagdoek, alleen heb ik er bewust voor gekozen om die niet te gebruiken dus is dat bij ons geen optie. Wij kunnen ook niet iedereen ontvangen hoor met die verjaardag/kraamfeest maar dan hebben we in ieder geval een groot gedeelte in 1 keer. En je kiest er zelf voor of je mensen eerder laat komen. Bij ons zullen er ook mensen zijn die al wel eerder mogen komen, en de rest van het standaard clubje verjaardagsgasten wacht maar gewoon tot die dag Als de kleine meid een keer de fles kreeg ipv borst dan werd dat voornamelijk door mijn man gedaan. Opa, oma's en oom mochten ook af en toe wel geven. Schijnt ook weer goed te zijn voor het opbouwen van een band. Ik vind het ook heel moeilijk om dingen te weigeren en vraag me ook af of ik me er straks ook aan kan houden Maar ik denk wel dat ik nu strenger zal zijn aangezien het ook een tweede kindje is. Bij de eerste is dat allemaal nog nieuw. Nope, helaas niet. Voor mijn gevoel loop ik al over tijd Omdat de vorige met 39+5 geboren is ga je er toch een beetje stilletjes vanuit dat je daar niet overheen gaat. Maar goed morgen pas de uitgerekende datum. En iedereen riep maar: deze gaat veeeeel eerder komen... zul je zien, loop ik straks nog dik over tijd... Gisteravond wel wat krampen in mijn onderrug, maar de kleine was ook heel actief dus ik denk dat die gewoon het een en ander in elkaar aan het trappen was wat gewoon erg vervelend aanvoelde. Verder is het hier nog helemaal rustig.
haha we gaan het zien! ja je hoort er niemand over praten over de eerste periode (kraamweek) ja ik ben ook niet zo van de draagdoek hoor. Heb zoiezo al een zwakke rug van mijzelf. Dus het lijkt mij niet echt verstandig. Ja we hebben gelukkig wel op het kaartje laten zetten dat ze eerst even moesten bellen (vond m'n man eerst ook onzin) Flesje geven. Eerste paar weken houd ik het wel echt beperkt denk. Ook omdat ik geen borstvoeding ga geven. Daarna mag van mij wel meerdere het gaan geven. Maar inderdaad voor de band heb ik t toch liever eerst bij ons 2. Ja dat snap ik! Je verwacht dan niet echt dat je dan bij de 2e bijv. een week over tijd gaat lopen. Hier ook rustig. Heb wel flink last van hormonen Lijkt met de dag erger te worden. Vandaag het gevoel dat ik alleen maar wil huilen. M'n man raakt er ook een beetje geïrriteerd van. Beeb moet maar snel komen. Zie het niet zitten om hier nog een week mee door te moeten lopen.
Nee hè, mensen vertellen eigenlijk ook altijd alleen maar de leuke dingen over het hebben/krijgen van een babytje. Als iemand aan ons wat vraagt vertellen we gewoon hoe wij het meegemaakt hebben, niets rooskleuriger maken dan het is Met een zwakke rug zou ik het inderdaad ook niet doen. Ik had ook veel gehoord dat de kleintjes niet meer in hun eigen bedje willen slapen omdat ze al de hele dag heerlijk bij mama hebben geslapen en dat wilde ik koste wat het kost vermijden. Haha je man heeft ook wel "makkelijk praten", hij is niet degene die hoeft te bevallen Jij zal je rust ook nodig hebben na de bevalling en je leven staat echt ineens op zijn kop. Alles draait ineens om dat kleine mensje. Het kan bij een eerste behoorlijk ingrijpend zijn hoe alles ineens veranderd. Wij hadden niet eens de tijd meer om 's avonds even rustig op de bank een serie te kijken die we volgden. Als we aan tafel gingen om te eten begon de kleine te huilen. Dat soort dingetjes. Die kleine dingetjes die nu als vanzelfsprekend zijn gaan straks allemaal planning vereisen en 9 van de 10 keer moet je je er maar gewoon bij neerleggen en op een later tijdstip nog eens proberen te gaan doen wat je net wilde gaan doen Heb je net het ritme gevonden, gooit de kleine het weer om Maar als je je er bij neer kan leggen is het ook een hele mooie tijd en zo bijzonder om te zien hoe zo'n kleintje zich ontwikkeld. De eerste periode dachten wij: wat duurt het lang voor ze wat kan, maar achteraf denken we: jeetje wat is het toch snel gegaan allemaal. Groot gelijk hoor! Eerst zelf een band opbouwen en dingen met de kleine doen en als die een paar weken/maanden oud is kan iemand anders het een keer doen. Voorlopig krijgt hij/zij toch nog wel een flesje Deze zwangerschap is wel heeel anders dan de eerste dus was er wel heel stilletjes vanuit gegaan dat het moment van bevallen ook wel eens heel anders zou kunnen zien, maar stiekem hoop je toch op ongeveer dezelfde tijd. Zeker met die lichamelijke klachten nu. Boodschappen doen is echt een no-go heb ik wel weer gemerkt vanmorgen Ohw vervelend zeg! Ik weet precies wat je bedoeld, ik heb er ook momenten/dagen bij zitten dat ik alleen maar wil huilen. Dan merk je toch ook wel dat je echt een beetje op begint te raken. Het is voor de mannen ook lastig, zij weten niet precies hoe wij ons voelen en van die hormonen snappen ze al helemaal niets Dat wordt nog wat als je last gaat krijgen van kraamtranen, dan begin je ook ineens om het minste geringste te huilen, lekker laten gaan! het lucht echt op! Ik weet nog dat de kraamverzorgste 's ochtends binnen kwam en zei: oh jee volgens mij was het weer een zware nacht, hoe voel je je? Waarop ik in tranen uitbarstte Laat die kleintjes inderdaad maar lekker snel komen Hebben jullie nog zoiets van: niet op de 29ste? Wij vinden het aan de ene kant wel bijzonder als het zo is, denk dat het er ook aan ligt hoe je er zelf mee om gaat of je kindje er een probleem mee gaat hebben dat ze maar eens in de 4 jaar op de geboortedag zijn/haar verjaardag kan vieren. Ik wil in ieder geval niet op 1 maart bevallen dan is mijn schoonzus al jarig, hihi
yep dat doen ze al over het zwanger zijn. Oh dat is zo geweldig! Tuurlijk ik geniet echt wel van mijn zwangerschap. Maar heb toch best pittige weken gehad. Vanaf 25-30wk kon ik pas echt gaan genieten. Oh dat is ook niet echt de bedoeling nee dat ze dan niet meer in hun eigen bed willen slapen. Tja ze worden heel de dag in slaap gewiegd. en als ze in bed liggen is het opeens rustig. Haha ja mijn man maakt zich heel erg druk om wat anderen denken. Dus had even een plakboek gepakt waar allemaal geboortekaartjes in zaten. En laten zien dat 80% wel een tekst erbij laat zetten op het kaartje van eerst bellen of bepaalde tijden bezoek. Hem vandaag ook weer gezegd dat als ik er helemaal doorheen zit na de bevalling dat ie het bezoek dan maar gewoon naar huis moet sturen. we hebben wel bewust een newborn set gekocht voor op de kinderstoel. Voor tijdens het eten. Hopelijk helpt dat. Zal inderdaad echt wennen zijn als we straks met z'n 3tjes zijn. Nu ook ga je even makkelijk weg. Maar straks vergt dat toch wat meer organisatie. Met de kleinste dingetjes al. Maar het komt allemaal vanzelf wel goed. Boodschappen doe ik gelukkig samen met mijn man tegenwoordig. elke keer dat bukken. Hopelijk gaat het niet meer al te lang duren voor je! Ook niet voor je bekken enzo. Ja zo vervelend die momenten stomme hormonen. En het gekke is. ik slaap nu goed 's nachts. nu mijn man even tijdelijk op het logeerbed slaapt. Hihi ja die kraamtranen. Die schijnen bij sommigen echt heftig te zijn. Hoop dat ik me der goed doorheen slaat. Heerlijk toch als je bij de kraamverzorgster kan uithuilen. Die begrijpt je tenminste. Nee hoor van mij mag het komen op de 29e. Eerst had ik wel zoiets van dat is ook niet echt leuk voor het kind. Maar het is inderdaad ook wel weer bijzonder. En als het op de 29e geboren wordt. mag het kindje straks zelf bepalen wanneer die jarig wilt zijn. de 28e of de 1e. Hihi en ik liever niet op 4 maart. Dan is mijn broertje jarig. trouwens maandag ochtend gaan ze weer proberen te strippen. Dus als dat lukt. Bestaat er toch een kans dat het maandag geboren wordt.
Ik had met mijn eerste zwangerschap ook ontzettend veel kwaaltjes, extreem vermoeid, heftige maagzuur, misselijk, vocht vasthouden tot in het extreme op een gegeven moment. Was ook echt geen pretje. Mijn man herkende mij toen ook haast niet meer, maar zag wel in hoe zwaar ik het had en vond dat heel vervelend. Deze zwangerschap gaat het gelukkig een stuk beter. Alleen die bekkenklachten dan, met daarnaast de rug en beenklachten die het nu echt zwaar maken. Vervelend dat je pas zo laat echt kon gaan genieten, maar gelukkig kun je er wel nog van genieten. Het lijkt me echt vreselijk om 9 maanden lang alleen maar ziek te zijn. En het is niet niks hè, je lichaam is hard aan het werk om nieuw leven klaar te maken Haha goed aangepakt met die geboortekaartjes! En heel goed dat je nu alvast aangeeft dat als je het gehad hebt hij de visite de deur moet wijzen. Nu hopen dat hij zich er straks ook wel aan houd Wij gingen altijd eten als de kleine op bed lag maar dat voelde ze aan ofzo, hihi. Je hoort het van veel mensen om je heen dat dat gebeurd. Ik hoop inderdaad dat dat werkt Ja dat zeker, eerst voeden en dan zo snel mogelijk de deur uit want na een paar uurtjes wilt de kleine weer eten Absoluut, je went er vanzelf aan en dan wordt het ook steeds makkelijker om erop uit te gaan. Boodschappen doen wij ook met zijn allen, maar kan gewoon bijna niet meer lopen. Voel het meteen in mijn bekken en rug. Bijna 2 uur weg geweest voor de boodschappen, en stiekem tussendoor naar de zeeman want de nieuwe collectie baby kleertjes lag vandaag in de winkel Leuk jasje gekocht voor de oudste en twee dezelfde rompers voor de baby als voor onze oudste dochter 9 maanden na de bevalling gaat alles weer terug naar het oude als het goed is Ik was gisteren echt gesloopt maar zodra ik in bed lag was ik klaarwakker. De rest van de nacht ook vrij onrustig geslapen. Ben benieuwd hoe dat de aankomende nacht zal gaan. Sommige vrouwen schijnen helemaal geen last te hebben van kraamtranen, ben benieuwd hoe erg ik er deze last van ga hebben als ik er al last van ga krijgen. Hihi en 5 maart hier liever ook niet, dan is mijn nichtje jarig. Alhoewel mijn vader dat wel weer leuk zou vinden, omdat dat ook de verjaardag van zijn moeder was. Ik zei al voor de grap dan 11 maart, want onze oudste is ook op de 11de geboren of 13 maart want ik ben zelf ook op de 13de geboren. Maar dan moet ik het wel tot week 42 vol zien te houden Oh kijk, spannend hoor, maar misschien niet nodig en beval je gewoon op de uitgerekende datum Hier hebben ze het helemaal nog niet over strippen gehad en ik heb op 2 maart pas weer een afspraak staan. Ik heb wel een briefje mee gekregen of ik mee wil doen aan een onderzoek naar inleiden met 41 of met 42 weken. Als ik daaraan mee wil doen dan worden mijn gegevens in de computer gezet en wordt er geloot of ik bij de groep 41 weken inleiden zit of moet afwachten tot 42 weken. Maar dat ga ik niet doen, ik beval het liefst gewoon lekker thuis en spontaan. Als de kleine er met 42 weken dan nog niet is, tsja dan is het niet anders. Maar inleiden zie ik gewoon echt niet zitten.
wat fijn dat je met deze zwangerschap stukken minder kwaaltjes hebt! Al zijn die bekkenklachten etc. ook mega vervelend. In het begin heel erg misselijk geweest. Durfde niet over te geven, dus dat bleef dan ook de gehele dag dwars zitten. Met 17wk toch maar geklaagd bij vk over de misselijkheid. Ondertussen durfde ik wel te spugen. Maar bedacht ik me wel eerst wat ik allemaal gegeten had. 1x een appel uitgekost. Op een nuchtere maag. Nou dat gun je niemand. wat was dat vreselijk. met 17 wk medicatie gekregen. dit heeft de misselijkheid gelukkig wel geminderd. Ook had ik erg veel hoofdpijn en rugpijn. met de hoofdpijn stond ik op en ging ik ermee naar bed. uiteindelijk na 6 weken last toch maar weer aangegeven. En gelukkig doorgestuurd naar cesar therapie. Bleek dat mijn monnik kapspier compleet overbelast was.... Vanaf 20wk ook 50% gaan werken. Die hoofdpijn was echt killing in de zorg. Zeker als die ouderen onrustig werden. Toen die hoofdpijn weg was. Kon ik echt gaan genieten Mijn moeder heeft met haar zwangerschappen 9 maanden lang HG gehad. Dat hield mij op de been. Hihi ja heh! Hij heb geen flauw benul natuurlijk hoe het allemaal werkt. Ja ik hoop echt dat ie z'n mannetje staat. Toevallig waren we een paar weken terug op kraamvisite bij een neef. En die vertelde toen ook dat ie wel eens visite weg had gestuurd. Dus dat had ik gelijk maar aangehaald. ja klopt ik hoorde het ook al. Dat de kleine dan gewoon graag bij je in de buurt is. Met die verhalen heb ik daarom ook dat newborn set aangeschaft Voor jou zal het wat meer organiseren worden met 2 kleintjes. Of is je dochtertje aardig zelfstandig? Pff 2 uur! petje af hoor! Pas noodgedwongen wezen winkelen met mijn man. Maar na een uur lopen moest ik toch even uitrusten. O en is het een leuke collectie bij de zeeman? Wat leuk 2 dezelfde rompers! hihi ja 9 maanden ontzwangeren heh. Wat vervelend dat je een slechte nacht hebt gehad! Soms snap je het niet heh. Je lichaam is helemaal op. Maar je kan niet de rust vinden om in slaap te vallen. ben benieuwd of ik er last van ga krijgen! Gehele zwangerschap nauwelijks last gehad van hormonen. Alleen dan nu op het laatst. Vandaar dat m'n man er zo slecht mee om kan gaan. Want die herkent me niet. Vanmiddag was die wel heel lief voor me. Tja na 3 hevige huilbuien...... Badkamer heeft ie helemaal gesopt voor me. En het huis gestofzuigd & gedweild. Ga der daarom maar vanuit dat ik last ga krijgen van de kraamtranen. Tja 2 verjaardagen op 1 dag is nooit zo praktisch heh. Oeh de 11e en 13e duurt nog wel even! Hoop voor je dat je die niet meer haalt hoor. Zei vanochtend nog. Zometeen komt het 6 maart. Dan zijn we nl. 3,5 jaar getrouwd. En al onze belangrijke datums zijn toevallig op de 6e. verkering, verloving, ondertrouw, trouwdag, zelfs ons huisnummer Ja wie weet! Zou wel bijzonder zijn als je op je uitgerekende datum bevalt. Misschien kan je er woensdag naar vragen of ze willen kijken of je evt. gestript kan worden. Als je dit natuurlijk wilt. Ja ik beval ook liever spontaan en thuis. Inleiding schijnt toch wat heftiger te zijn qua weeën. Al had jij bij de 1e ook een weeënstorm. Reageren trouwens bij jou ook mensen verbaasd als je zegt dat je thuis wilt bevallen? Sommige uit mijn kennissen kring vind het maar raar, dat ik zo'n risico wil nemen door thuis te bevallen.
Op die bekken klachten na is het eigenlijk een hele mooie zwangerschap dus mag zeker niet klagen. Maar als ik jou verhaal zo lees dan viel het bij mij in de eerste zwangerschap nog wel mee. Misselijk was ik gelukkig tot een week of 11-12, vond het ook lastig inderdaad om over te geven. Extreem vermoeid werd rond week 20 minder en daarna weer erger. Maagzuur was wel heel vervelend, daar heb ik ook echt van begin tot eind last van gehad. Nu is dat gelukkig ook minder dan de eerste zwangerschap. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat daar speciale newborn sets voor bestonden Onze eettafel staat naast de box dus ik hoop dat ik deze gewoon lekker met het eten in de box kan leggen en het dan ook goed gaat. Ja dat gaat wel wat organisatie vereisen, gelukkig eet ze wel bijna helemaal zelfstandig dus kan ik in principe tegelijk met haar eten of de baby voeden terwijl mijn dochter zit te eten. Aankleden enzo kan ze nog niet, hoewel ze wel probeert haar slofjes zelf aan te doen bijvoorbeeld. Dat is zo schattig om te zien. Ze zal denk ik wel veel protesteren in het begin want nu hoeft ze nergens op te wachten en dat zal straks wel het geval zijn. Tussendoor wel nog eventjes in de auto gezeten en bij de laatste winkel mijn man heen en weer gestuurd terwijl ik op het winkelwagentje stond te leunen, haha mensen zullen wel gedacht hebben "wat staat die nou weer te doen" Ja ze hebben best wel weer leuke dingen binnen, maar ook veel voor het mooiere weer en dat ga ik nu liever nog niet halen. Geen idee welke maat ik dan weer nodig heb en of het überhaupt mooi wordt In nederland weet je het maar nooit. Nee het is inderdaad echt onbegrijpelijk, dan ben je helemaal op en slaap je nog niet goed. Misschien ook wel een beetje onrust omdat we vandaag nog het een en ander te doen hadden, dus was er ook wel een beetje mee bezig dat het beter uit komt als ze zondag geboren wordt Eerlijk is eerlijk, het is voor de mannen ook niet altijd makkelijk. Ze willen alles voor je doen maar hebben het gevoel dat ze niets kunnen doen. Ah wat lief dat hij dat allemaal gedaan heeft! Mijn man heeft dat soort dingen ook voor me overgenomen Nee dat is inderdaad niet praktisch, maar we gaan het meemaken Ik hoop het ook niet hoor maar als het dan zo is dan hebben die datums mijn voorkeur, hihi. Oh dat zou eigenlijk ook nog wel leuk zijn, als hij/zij op de 6de komt. Het komt inderdaad niet vaak voor dat je op de uitgerekende datum bevalt. Aan de ene kant wil ik het wel proberen om gestript te worden maar aan de andere kant zie ik er ook een beetje tegenop. Toch een inwendig onderzoek en daar ben ik niet zo happig op. Plus mijn dochtertje gaat ook mee naar die afspraak en denk dat ik het dan toch een beetje raar vind als ze dat doen waar zij bij is. Stom hè... Dat is ook precies de reden waarom ik inleiden niet zie zitten, als die weeën nog heftiger zijn, pff.. Ja haha ik herken het inderdaad. 9 van de 10 die ik spreek bevallen het liefst in het ziekenhuis. Terwijl verloskundige ook de juiste zorg kunnen verlenen en je prima kunnen ondersteunen. Mocht er wat zijn ben je zo in het ziekenhuis.