Ja, had zou eigenlijk met 7 weken zijn omdat je dan sowieso een kloppend hartje moet zien. (en eigenlijk 8-9, maar door een miskraam mag ik eerder). Ik ga ook liever echt niet alleen; ik heb wel een goed gevoel bij deze zwangerschap, maar stel dat het toch niet goed is, dan ben ik toch echt liever met zn tweeen.
@Nelta nee das begrijpelijk. Wel fijn dat ze je dan wat sneller in de gaten willen houden ivm met een eerdere miskraam. Idd nou ben benieuwd of je morgen al een kloppend hartje ziet, laat je het even weten ben wel nieuwsgierig.
Ha dames, weer heel wat gemist zie ik! @geslacht, ik dénk dat ik het wel wil weten. Manlief is er ook nog niet helemaal uit, maar het lijkt me toch wel praktischer. Qua kwaaltjes begint de moeheid nu ineens flink toe te slaan. Het is ook een hele rare moeheid, dat ik midden op straat of op mn werk denk: zo, ik zou nu echt op de grond kunnen gaan liggen en in slaap vallen. Had vandaag op mn werk ook af en toe heel veel moeite om de aandacht erbij te houden. Vertelde mn collega iets heel belangrijks en zat ik haar volgens mij heel glazig aan te kijken...ik zit echt in een soort van moeheidscocon ofzo, vind het moeilijk uitleggen. Vorige zwangerschap had ik dat ook en dat duurde tot de bevalling. Hoop echt dat het nu eerder over gaat! Nelta, succes morgen, fijn dat je nu al kunt komen!
Hebben jullie het al aan iemand verteld? Bij de andere 2 hebben we het meteen aan onze ouders verteld nu wil ik eigenlijk wachten. Alleen mijn beste vriendin weet t ( dit is overigens ook mijn manager)
Bij ons weet alleen mijn beste vriendinnetje het, bij de meiden hebben wij het ook gelijk gezegd nu willen we graag wachten tot de eerste echo! Hoop alleen dat ik het nog 4 weken volhoud om het niet op het werk te zeggen, al die vreemde geurtjes als je misselijk bent en soms agressieve clienten is niet echt handig dus hoop dat ik het volhoud door gewoon te zeggen dat ik een buikgriepje heb oid daarna vakantie...
Ik heb mezelf voorgenomen om het nog niet tegen mijn collega's te vertellen (leidinggevende weet het al wel) maar als ze er naar (durven) vragen zal ik het niet ontkennen. Ik heb al best wel een darmenbuik en ik zie sommigen al kijken soms dus misschien vermoeden ze al iets Mijn broeken zitten nu al niet meer lekker en mijn borsten zijn al een cupmaat gegroeid dus ik ga morgen maar even shoppen
Hier weten de ouders het, beste vriendin en een paar van onze collega's waar we veel mee werken. Na de echo van 8 weken wordt het bekend voor broers/zussen en andere collega's. Dit ook omdat ik vanaf 12 weken niet meer mijn werk mag uitoefenen ivm risico's. Dus dan moet ik het ook al wel op tijd vertellen op het werk.
Wij willen het ook wel weten denk ik. Het maakt ons niet uit wat het word. Mijn man denkt een jongen omdat ik dezelfde klachten heb als bij mijn zoontje.
Hoi! Ik sluit me aan. Weet nu precies een week dat ons eerste kindje 22 februari verwacht wordt. 14 juli hebben we een eerste (vroege) echo en 31 juli de eerste afspraak bij de verloskundige. Zo leuk om dit allemaal mee te maken, te voelen hoe je lichaam al zo snel keihard aan het werk gaat (hoewel..het voelt niet altijd even leuk, blegh)
Ik schrik ook al van mijn darmenbuik jeetje zeg! Ook mijn borsten beginnen flink te groeien. .. blij dat de bh uit kon net haha
Mijn zus en zwager hebben we het verteld, verder weet nog niemand het. Beste vriendin wil ik het van de week vertellen en ouders en schoonmoeder pas na de goede echo. Die moeheid, vorige zwangerschappen ook gehad ja. Zomaar ineens moe, lag vaak om 20u te bed. Nu ook maar dan nog wel tv kijken tussen de slaapjes door.
Vanavond is MvM geweest. Mag meteen starten. Ik had de urine in de koelkast gezet vanmorgen, maar te ver achterin waardoor het hele potje stijf bevroren was. Kwam ik een half uur voor ze kwam achter, dus gauw in lauwwarm water gezet om te ontdooien. Test was vervolgens maar heeeel licht positief. Blijkt dat hcg verdwijnt na bevriezing. Gelukkig kon ik er toen nog een plasje uitpersen haha met een fijn resultaat:
Hier weten het 2 vriendinnen verder nog niemand. Na de eerste echo vertel ik het ons zoontje en erna mijn ma pa en schoonouders. Ben ook nog best voorzichtig met het vertellen.
Net de verloskundige gebeld voor informatie of ik een foto mag maken van mijn knie. Alleen in nood gevallen anders pas vanaf twaalf weken. Wij wilde het tegen niemand nog zeggen naar veel mensen weten dat ik een foto van mijn knie moet maken. Zeggen dat ik een afspraak heb over twee maanden is ook een beetje raar, iemand tips?
Je kan altijd zeggen dat je hem hebt laten doen maar dat er te weinig op te zien was en dat je over 2 mnd nog eens moet voor een hercontrole