16 t/m 29 Februari 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dayna, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Voor de meiden die al kindjes hebben.
    Zijn jullie vorige keer natuurlijk bevallen of via keizersnede?
    En bij hoeveel weken ben je bevallen?

Ik ben de eerste natuurlijk bevallen met 36 wk en 4 dgn. De bevalling moest in het ziekenhuis omdat ik met 36 weken gebroken vliezen had.
    De bevalling heeft 2.5 uur geduurd.

De tweede lag in stuit en heb toen gekozen voor een keizersnede,
    Hij is geboren met 38 wk en 5 dgn.

Nu moet ik dus vanaf 36 weken weer naar gynaecoloog en moet ook in ziekenhuis bevallen.

2. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter zijn de vliezen gebroken met 36+6 en met 37 weken precies is ze geboren. Vanaf dat de weeën begonnen, heeft het een kleine 8 uur geduurd. Was verder een voorspoedige bevalling waar ik goed op terug kijk.

3. mel28

mel28 Actief lid

2 mrt 2015
    202
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoon hebben ze de vliezen gebroken..... de bevalling was zo gebeurd duurde echt 10 a 15 min en hij was eruit. Maar de voor weeën hebben vanaf de ochtend geduurd tot de middag. Verder had ik dus een goede bevalling hoop dat het deze keer weer zo is.

4. Maaiketjuh

22 jun 2015
    86
    0
    0
    Mn kids en werk in verpleeghuis
    Ede
    2x natuurlijk bevallen: 1e keer met 37 weken precies. Dat duurde 5,5 uur vanaf de eerste wee.
    2e keer met 39.2 dat duurde vanaf de eerste wee 2,5 uur

5. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Eerste keer met 38.5 bevallen via keizersnede na niet vorderende ontsluiting. Na 11u de sectio gehad.

Tweede keer natuurlijk bevallen met 34.2.
    Vliezen braken met 32.4 2 weken opname ziekenhuis mocht naar huis met thuiscontrole maar kon 12u later terug. Bevalling duurde 9 1/2u weeën vielen ook nu weg, na stimulatie ging ik twee uur naar 4cm ontsluiting en twee uur later volledig.

6. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Ik heb een ks gehad met 40+4. Maar lag al 4dagen in het ziekenhuis met lichte zwangerschapsvergiftiging en hebben me met van alles proberen in te leiden. Ik moet dus ook weer terug naar de gyn en in het zkh bevallen. Waarschijnlijk weer een ks.

7. minieme1984

13 mei 2012
    85
    0
    0
    verpleegkundige
    noord brabant
    Hier bij de eerste met 37 wk ingeleid ivm hoge bloeddruk en dysmatuur kind en was binnen 3,5 uur bevallen. Op de 3e dag na mijn bevalling toch nog zwangerschapsvergiftiging gekregen.
    We hebben het nog niemand verteld, omdat het al 2 keer mis is gegaan vorig jaar waardoor we nu wat voorzichtiger zijn.

8. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste keer een kijzersnee met 38 w en vier dagen, d3 tweede een gewone bevalling wel in gelegd door hoge bloeddruk ook met 38 w en vier dagen. De voorween begonnen s'ochtend maar toen mijn vliezen brake was ok na een uur bevallen.

9. linthee

linthee Actief lid

28 jun 2014
    157
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook ingeleid met 39,1, maar ging redelijk vlot 5 uur na de eerste echte weeen was ze er! Ik had rugweeën, best heftig maar omdat het zo vlot ging kijk ik er goed op terug.

Ik hoop eigenlijk wel dat ik na de eerste echo's gewoon naar de verloskundige mag.

10. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Hier bij de eerste een inleiding met 40.3 vw een hoge vliesbreuk. Dan lek je vruchtwater. Die inleiding was een drama waar ik een heel boek over kan schrijven.. Na 26 uur mocht ik 1.5 uur proberen ons kindje eruit te persen..wat niet lukte. Toen hebben ze nog geprobeerd met een vacuumpomp en dat lukte ook niet. Pijnbestrijding: GEEN! (Niet voorgelicht over de mogelijkheden en steeds afgewimpeld..) Daarna spoedkeizersnede.

Bij de tweede wilde ik het heel graag nog 1 keer natuurlijk proberen. Maar vw traumatische eerste bevalling uitgeweken naar ander ZH (goede afspraak gemaakt over ruggeprik). Helaas had zoontje dag voor de inleiding bedacht zich om te draaien waardoor ook hij een KS werd de volgende dag.

Derde: geplande KS..heel fijn

Vierde: wordt dus KS met 38wk

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoihoi,

@buikje, hier ook al een beetje. Broeken zitten echt niet lekker meer. Houdt het maar bij stretchjurkjes en rokjes voorlopig.

@vorige bevallingen, hier was de eerste een sterrenkijker. Duurde totaal 14 uur, waarvan 1.5 uur persen; 5 tracties met de vacuumpomp. Net geen keizersnede gelukkig. Tweede bevalling was een eitje vergeleken met de eerste; duurde 5 uur, waarvan maar 5 minuten persen.

Vanavond mijn eerste echo. Ik vind het zo spannend. Ik hoop zo dat het goed zit allemaal.

12. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Mijn MvM test en Kv test...
    Kon de kv test gewoon niet geloven, de MvM test was de extra bevestiging.

Bijgevoegde bestanden:

13. IrisN

IrisN Niet meer actief

Oh Jeej, al die bevallingsverhalen. Zo ver ben ik nog lang niet! Heb vandaag gebeld met de huisarts, omdat ik mijn HCG wil laten bepalen. De assistente gaat overleggen met de huisarts. Ik mag morgen terug bellen. Hopelijk kan dat mijn onrust na de eerdere miskraam wat wegnemen. Vrijdagochtend komt hier iemand van moeders voor moeders. 😍 Heb geen kwaaltjes, ben net zo als anders, dus dat maakt dat ik het niet zo geloof.

14. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Hier begonnen de weeen op de uitgerekende datum. Het bleek uiteindelijk een sterrenkijkertje te zijn, waardoor het bijna 24 uur geduurd heeft. Met vacuumpomp en knip geboren uiteindelijk, maar ik kijk er toch positief op terug. Tis toch maar mooi gelukt!

IrisN, is ook nog wel vroeg om mee bezig te zijn hoor, als het je eerste is zou ik daar voorlopig nog helemaaal niet aan denken ;).

Hier ook al een darmenbuikje, vooral nu 's avonds zie je het echt al :$. Hoop dat het niet erger wordt en dat ik het stil kan houden tot 12 weken. Maar eens even de verhullende kleding uit gaan zoeken.

15. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste is met 41.1 geboren. Ben ingeleid op 41 ivm hoge bloeddruk. Over de bevalling ga ik het hier niet hebben. Die ben ik mooi weer vergeten ;) (houd ik mezelf maar voor) en het resultaat is alles waard geweest.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Echo gehad; er was een vruchtzakje te zien van 5.4 weken. Vruchtje of hartje kon ze nog niet zien, daarvoor was het te klein. Ze zei dat ze daar pas op zn vroegst met 6.3/6.4 een hartje zien.
    Voor het termijn goed dus. Het was ook een mooi vruchtzakje, vorige keer waren de randen diffuus. (al had ik natuurlijk gehoopt om een hartje of iig een vruchtje te zien).

Maandag 6-7 mogen we weer.

17. Zwelgje1981

19 jun 2015
    10
    0
    0
    Ik heb al een week zo'n spierpijn in het midden van mijn buik. Voelt alsof ik gisteren een flinke workout heb gehad/ beurs gevoel, maar dat is dus niet zo.
    Valt dit dan ook onder bandenpijn? Of zijn dit echt mijn buikspieren die aan het oprekken zijn?
    Had gisteren nog het idee dat het misschien kwam omdat ik mijn buik aan het inhouden was (heb van mezelf een vrij bolle buik ondanks slank figuurtje), maar vandaag een slobbertrui aangedaan om alles lekker te kunnen laten ontspannen, maar het wordt niks minder.

18. Maaiketjuh

22 jun 2015
    86
    0
    0
    Mn kids en werk in verpleeghuis
    Ede
    Wat fijn nelta dat alles voor dit termijn goed was! Hopelijk is het snel 6 juli 😉

19. IrisN

IrisN Niet meer actief

Jaaaaaa! Ik kan ook niet wachten tot 6 Juli. Wat duren de dagen ontzettend lang. Ondanks dat ik volledig werk.

20. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buik is ook al behoorlijk opgezet, als ik hem in houd dan krijg ik steken in mijn baarmoeder. Sinds vandaag is mij maag heel licht jes van slag. Hoop niet dat dit door gaat zetten.

Deel Deze Pagina