Wij doen ook geen combinatietest omdat ook wij uit gezonde famillies komen, en het idd het een kans berekening is. Eerst zouden wij dat wel doen maar uiteindelijk toch maar niet voor gekozen...we zijn jong en gezond😊😄
Wij doen ook geen combinatie test puur omdat het een kansberekening is, het kindje is hoe dan ook welkom.. zijn beide gezond en andere kindjes ook... Daarbij overigens ook geen combinatietest gedaan...20 weken echo doen we wel.
Ik herken het ook wel. Pas toen ik met 10 weken een spartelend kindje op de echo zag, geloofde ik het pas echt. Hier ook geen combi-test. Het is maar een kansberekening, met 1 op 50 krijg je een hoop stress terwijl de kans nog steeds groot is dat het goed zit en met 1 op 10000, kun je nog steeds die ene zijn. Via mn werk ben ik die laatste al een aantal keer tegengekomen. Daarnaast is het kindje hoe dan ook welkom. 20-weken echo doen we wel, mogelijk gelijk een GUO. Bij onze dochter zijn we er toen achter gekomen dat ze schisis heeft en ik was heel blij dat we dit van te voren wisten. We hebben ons goed voor kunnen bereiden en onze omgeving wist het ook allemaal al. Daarnaast wil ik misschien thuis bevallen en dan vind ik ook dat je deze gedaan moet hebben. Stel dat er wat mis is en het kindje zou het thuis niet redden en wel als ik in het ziekenhuis had bevallen, dan zou ik mezelf schuldig daar voor voelen.
Wij doen geen combi test. Maakt ons niet uit. Berekenong en gok blijft t toch wel. Soms hebben ze het ook welleen mis en is het kind gewoon gezond. Plus dat een punctie een mk kwam veroorzaken dat misschien groter is den de kans op down. 20weken echo doen we wel. Mocht er een hartafwijking zijn of operatie nodig ivm met levensgevaar kan ik daar voor alvast een goed ziekenhuis of zorg voor kiezen.
Ik ben mijn telefoon beetje zat, die typfouten of corrigerende woorden die hij maakt pffff wil je het aanpassen doet hij het alsnog fout. Sorry voor de fouten....wordt er zelf ook moe van.
Sinds vandaag dubbele digits!!!! Super blij dat we het al zo ver hebben gehaald. Over 2 weken de volgende echo en hopelijk alles in orde. Hier dus wel een combinatietest. Word bij mijn gyn blijkbaar automatisch gedaan maar ik had er zowiezo voor geopteerd gezien ik al 35 ben. Het enige wat ik mij zorgen over maak. Ik eet meer als voldoende maar ik vermager. Nu voor ik zwanger was dronk ik dagelijks daar ook wijn bovenop maar nu enkel nog water. Ik ben niet misselijk of geef niet over dus daar kan mijn gewichtsverlies niet mee verklaard worden. Uit mijn bloedproef voor de combinatietest is er bij de gewone waarden van alles ook schildklier niets bijzonder uitgekomen. Enkel licht verhoogde witte bloedcellen maar niets om zich zorgen om te maken) Nog meiden die dat hier hebben?
Komt mij bekend voor Caprice van mijn eerste zwangerschap. Toen ben ik ook eerst 7 kilo afgevallen terwijl ik ook niet misselijk was. Daarna weer 9 kilo aangekomen dus in totaal maar 2 kilo aangekomen. Ook na mijn zwangerschap heel erg afgevallen door de borstvoeding dus hier geen last van zwangerschapskilo's die er weer af moesten 😄. De baby was ook prima gezond.
Ik herken het ook Caprice. Ik val niet af, maar ik zou toch onderhand bijna een kilo moeten zijn aangekomen,maar ik blijf stabiel op mijn 'niet-zwanger-gewicht'. Maar nu heb ik ergens gelezen dat dit niet vreemd hoeft te zijn, omdat het zwanger zijn een hoop energie verbruikt. Dus wellicht verbruik je meer dan je tot je neemt.
He meiden, Zijn jullie ook erg bewust bezig met producten waar parabenen in zitten? Zoek maar eens op uitzendinggemist, Zembla, hormoonverstoorders. Ik kwam er vandaag achter dat ik zonnebrand gebruik met parabenen er in. Twijfel of ik iets anders zal aanschaffen. Ben nogal nuchter in sommige dingen. Want ach; vroeger wisten ze dit soort dingen toch ook niet?! Ben benieuwd wat jullie doen met deze stoffen. Zit in heel veel producten als shampoo, crème, make-up, etc. Fijn weekend! Liefs
IrisN: ik ben pas met dat soort dingen bezig sinds ons zoontje is geboren. Wij hebben lovea zonnebrand voor hem. Ik let wel op die dingen nu, ook biologis he producten. Maar niet alles, als je je over alles druk moet maken heb je geen leven meer (vind ik)
Ooh dames, heb sinds gisteren zo'n vervelende kwaal erbij gekregen. Ik word misselijk van mijn eigen speeksel waardoor ik elke keer moet braken. En daarbij kan ik mijn eigen speelsel niet in mijn mond houden. Bahhhhhh
Oei dat lijkt me lastig Specialgift! Ik zit nu te wachten, moet bloed laten prikken. Daarna snel naar huis!
Wat vervelend Special gift! Hier neemt misselijkheid ook weer toe... blegh! Vermoeidheid speelt parten en doe teveel... dus zal wel meewerken... Maar rustig aan vandaag in de warmte!
Ik ben een paar dagen niet geweest. Druk weekend gehad. Nadat ik van de week riep dat het beter ging met de misselijkheid, ging het savonds weer fout.. Nu dit weekend druk geweest. Maar minder misselijk.. *klopt af* Gisteren heerlijk dagje Efteling gehad. Kindjes hebben echt genoten. Iris: Ik maakte mij bij mijn dochter ook allemaal druk om dingen waarvan ik nu zoiets heb, doe ff normaal hahaha. Met wat voor soort schoonmaakmiddelen ik mocht poetsen enz.. Oke er zijn echt wel waarvan je weet waar je mee moet oppassen, maar ik draaide echt beetje door met alles uitzoeken. Maar dan over make up nooit nagedacht, ook nooit van gehoord. Nu doe ik gewoon lekker mijn ding en de meeste dingen zoals alcohol roken rauwvlees verflucht enz weet je wel. Ook ben ik het met Charlie eens. Hier ook geen combinatie test. Beide jong en gezond. Ook komt er niks in de familie voor. En mocht het wel zo zijn, bij ons is het dan gewoon welkom. Ik vind het wel super spannend de 20 weken echo. Bij ons word die voortaan met 19weken gedaan. Bij jullie ook? Ik wacht even volgende week hartje luisteren bij de vk af. Dan mag iedereen het weten en ga ik een afspraak maken voor de geslachtsbepaling. Zusje, denk goed na of je een angelsound wilt aanschaffen als je al onzeker bent. Ik heb mijzelf daar heel erg mee te pakken gehad bij mijn dochter. Ik luisterde altijd savonds even of als ik weer heel onzeker was. Maar als ik ze niet snel genoeg kon vinden of haar hartslag klonk heel anders was er paniek en kon ik aan de ctg. Daarna dus nooit meer gedaan en als ik echt heel onzeker was belde ik de gyn op. Zij zeiden ook bel ons als je echt onzeker bent zodat wij je gerust kunnen stellen. Mijn vk zegt het nu ook steeds. Bellen he en niet zelf gaan dokteren Maar ook weer prima als het voor jou natuurlijk wel werkt Wil alleen zeggen dat het niet alleen leuk is maar ook veel stress kan opleveren (niet verkeerd bedoelt dus) Hier alleen nieuwe kinderwagen gekocht. Dubbele want dochter is dan net 1,5jaar. Vonden er nu een voor een hele mooie prijs. Ziet er uit als nieuw. En ik hou gewoon mijn mutsy. Voor als er een met papa of mama of oma ofzo mee gaat.. Ook heb ik natuurlijk mooie echo's voorbij zien komen Super! Heerlijk om te zien dat alles goed is Verder weet ik het niet meer
Hebben jullie al nagedacht over een eventuele zwangerschapscursus ? Ik ben me er nu wat in aan het verdiepen...
Hier ook geen zwangerschapscursus, heb dat bij de 1e wel gedaan nu ga ik voor mezelf proberen zo lang mogelijk te blijven sporten/ in beweging te blijven! Qua voorlichtings cursussen enzo heb ik het ook niet echt meer nodig
Vandaag termijn echo gehad. Alles was goed en de uk bewoog flink. Ivm met de miskramen vorig jaar en onzekerheid bood de verloskundige in het ziekenhuis aan om over 2 weken nog een keertje te kijken met de echo, anders zou het pas over 4 weken bij de gyneacoloog zijn. Hier was ik wel blij mee. We zijn in ieder geval voorlopig gerust gesteld.
Fijn mimieme, dat alles goed was! Ook super dat je over 2 weken nog een keer mag kijken zeg! Misselijkheid was hier ook minder, maar helaas weer volop terug. Hoop dat het snel minder gaat worden, ben er stiekem wel aardig zat van. Qua make-up enzo lette ik al op voordat zoontje geboren werd, ivm gevoelige huid. Ik kreeg ineens uitslag van mijn shampoo en ben me er toen eens in gaan verdiepen. Sindsdien koop ik voor mijzelf en voor zoontje zoveel mogelijk ongeparfumeerd en zonder agressieve reinigingsstoffen. Parabenenvrij is tegenwoordig vrij makkelijk, maar helaas stoppen veel merken nu methyl....nogwatzoline erin, dat is nog veel ergere troep. Volgens dermatologen reageert 15% van de mensen daar niet goed op en ik dus ook niet. Ik doe er niet te krampachtig voor, maar voor zoontje idd lovea zonnebrand en ongeparfumeerde billendoekjes en douchespul. Voor mijzelf nu ik zwanger ben ook weer zoveel mogelijk ongeparfumeerd. Zwamgerschapscursus heb ik bij de eerste gedaan, ga ik nu niet weer doen. Ik had trouwens mensendieck gedaan, vond ik wel een aanrader! Er is bij ons wel een zwanger&fit iets in de buurt, dat lijkt me dan wel weer fijn. Nog een beetje bewegen enzo .