16 t/m 30 april 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jootje009, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMO

AMO Lid

13 aug 2016
    49
    1
    8
    NULL
    NULL
    wat een super leuke manier! En gefeliciteerd uiteraard !!

2. Citroentje24

Citroentje24 Actief lid

23 jun 2016
    258
    0
    16
    AMO gefeliciteerd!! 🎉 Wat een leuke manier zeg!!

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Gefeliciteerd cappuccino!

4. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hallo dames!!

Gefeliciteerd allemaal! En ik magme ook aansluiten!!

Ben 31 jaar en 1e kindje. Als hetgoed is 20 april uitgeteld.

Heb me gisteren ingeschreven bij vk.

Vind het echt heel spannend! Zal niet super veel meeschrijven om mezelf niet te gek te maken hihi maar volgen doe ik zeker!

Fijne zwangerschap allemaal!

5. Mosine

Mosine Lid

24 mrt 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees dat er best wel al een aantal van jullie de verloskundige gebeld hebben een ook al een afspraak hebben staan voor een echo. Dit is denk ik de vroege echo van 8 weken? Bied de verloskundige dit aan of hebben jullie dit zelf aangevraagd. Ik moet nog een nieuw praktijk vinden aangezien mijn vorige opgedoekt is en ik zie best regelmatig dat je pas na 5 weken kunt bellen. De 8 weken echo bieden ze zowiezo niet aan. Ik wil die wel graag omdat ik wel wil weten of het hartje klopt en omdat ik om de een of andere reden steeds denk dat het een tweeling is. En jongen en een meisje. Komt nergens in de familie voor (heb ongeveer 40 neven en nichten met tig kinderen) dus ook geen reden om het te delen maar toch.

Hebben jullie en gevoel wat betreft geslacht en zouden jullie het willen weten van te voren?

6. Mosine

Mosine Lid

24 mrt 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    delen moet denken zijn😀

7. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Wij krijgen met 7.2 weken een echo in het ziekenhuis i.v.m. ICSI. VK moet ik mee wachten tot ik akkoord krijg van het ziekenhuis i.v.m. de miskramen :(

Maar ik weet van de vorige zwangerschappen/miskramen, dat onze verloskundige ook standaard een vitaliteitsecho doet tussen de 7-9 weken. En eigenlijk is dat in onze regio echt heel gebruikelijk. De meeste pretechobureau's kun je zelfs terecht vanaf 7 weken.

Alleen je moet wel rekening houden dat een echo met 7 weken nog gewoon heel erg vroeg is, en het nog gewoon mis kan gaan daarna. Pas na de 8 weken wordt die kans echt kleiner.

Wij hadden de vorige keer met 7.4 week ook super mooie echo, kloppend hartje, termijn klopte perfect, en dat bleek 2 weken later een missed abortion. Hartje was gestopt rond 8 weken.

Dus om eerlijk te zijn, wil ik wel graag een echo rondom de 7 weken, zodat ik in ieder geval weet of de start goed gaat en het op de goede plek zit, maar realiseer me ook, nog meer dan de vorige keer, dat het nog niks zegt.

Hinti, gefeliciteerd!! :D

8. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Hallo dames,

Ook ik kom alvast even mee gluren of mee kletsen beter gezegd. Ben er vroeg bij, maar wil t positieve gevoel vast houden!

Vanmorgen op 8 dpo positief getest. Geen tuurrrtest, maar tweede streepje best goed te zien. En heel zeker van m'n ei dmv ovu testen en tempen.

Ik zie dat velen in deze groep ook miskramen achter de rug hebben, net als ik zelf. Na 5 sterretjes hoop ik dat t dit keer wel goed gaat.

Op de een of andere manier heb ik er dit keer een veel beter gevoel over dan de andere keren! Dus laten we hopen dat de testen de komende dagen goed zullen oplopen.

Dames! Gefeliciteerd allemaal! Op een goede gezonde voldragen zwangerschap allemaal! 💋

Maani- 34 jaar- 2e kindje - 29 april 2017

Mijn test 8 dpo:

9. Citroentje24

Citroentje24 Actief lid

23 jun 2016
    258
    0
    16
    Gefeliciteerd nieuwe meiden en welkom! Hier bij de vk is het ook altijd een echo rond de 8 weken en dan ook nog 1 rond de 11 weken. Ik heb alleen nu een echo met 7 weken in het ZH ivm mijn vorige MA.

10. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Bij onze vk mag je aanmelden zodra je weet dat je zwanger bent.
    Heb aangemeld via het formulier op de site. Nog geen bevestiging gehad maar komt goed

8 weken echo of hethartje klopt en dan met 12 weken nog voor termijn

11. AMO

AMO Lid

13 aug 2016
    49
    1
    8
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd nieuwe dames!

Hier mag je je gewoon aanmelden als je zwanger bent. Bij mn eerste zwangerschap had ik intake met 5/6 weken geloof ik en toen een afspraak voor de echo gepland rond 10/11 maar omdat ik erg onzeker was ivm bloedverlies mocht ik al eerder komen. Het is inderdaad waar dat ze de vitaliteitsecho niet vergoed krijgen, en daarom deze niet standaard doen. Ze waren er wel mee bezig deze ook vergoed te krijgen omdat de vk het ook lastig vond dat sommige vroegen al 12 weken liepen met de gedachte zwanger te zijn, en dat eigenlijk al een aantal weken niet goed zat... (natuurlijk kan het na de vitaliteitsecho alsnog niet goed gaan)

Wij moeten nu een andere vk gaan zoeken omdat wij zijn verhuisd. Ben dus benieuwd of ik nu weer met 7/8 weken een echo kan krijgen, want ik vind het persoonlijk wel heel fijn om te weten of t hartje klopt....

maani; mooie test hoor voor 8dpo ! Hopelijk lopen ze mooi op :)

12. Tammydaan

Tammydaan Actief lid

19 sep 2012
    429
    0
    16
    Mooie test!!

13. Tammydaan

Tammydaan Actief lid

19 sep 2012
    429
    0
    16
    De 7/8 weken is bij ons ook niet standaard. Ik krijg hem wel om medische redenen. Ik ga morgen het ziekenhuis bellen om hcg waarde te bepalen (vorige keer ging het na de positieve test al niet goed) en meteen een afspraak op zeven weken de maken.

Mijn man denkt dat het een meisje wordt en ik heb geen idee! Hoop op dit moment alleen maar dat het goed gaat en dat onze baby gezond is. Kan nog niet veel verder denken, maar dat komt denk ik door eerdere verhalen. Pas na de nipt test en de 12 weken ala dan alles goed is kan ik gaan genieten!

14. AMO

AMO Lid

13 aug 2016
    49
    1
    8
    NULL
    NULL
    Heftig zeg..hoop dat je snel kunt gaan genieten 😘

15. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Wauw nog meer nieuwe dames erbij! Gezellig!! Allemaal gefeliciteerd natuurlijk.

Hier heb ik eigenlijk gelijk ingeschreven bij de verloskundige. En mag met precies 8 weken bij hun langs komen voor een echo. Bij ons is dit standaard. Maar hoor ook van velen dat dit niet standaard is. Bij ons zoontje kreeg ik met 8,4 een eerste echo!

Wij willen ook heel graag weten wat het wordt! Ik hou van gericht shoppen. Twijfelen alleen of we een geslachtsbepaling doen met 16 of wachten op de 20 weken echo.

16. Tammydaan

Tammydaan Actief lid

19 sep 2012
    429
    0
    16

Mooie streep voor 8 dpo.!!

17. Allerliefste1

Allerliefste1 Bekend lid

12 jul 2016
    533
    590
    93
    Gefeliciteerd aan alle nieuwe dames.
    Ik heb me vandaag via de site van de verloskundige aangemeld, na weer een mooie test vanmorgen (wat kleuren die testen trouwens ongelooflijk langzaam!)
    Las dat ze bij ons eigenlijk geen echo doen met 8 weken, omdat het niet vergoed wordt. Je mag hem wel zelf betalen, dat ga ik denk ik dan maar doen 😉

Testen op rij:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,6 KB
      Weergaven:
      3
  18. jellebellieke

jellebellieke Actief lid

9 dec 2015
    282
    0
    16
    limburg
    #238 jellebellieke, 15 aug 2016
    Laatst bewerkt: 15 aug 2016
    Goedemorgen dames
    Ook ik zou me graag aanmelden voor deze groep. Vanmorgen een knaltest op m'n testdag. Kan het nog steeds niet geloven.
    Mijn test meteen toegevoegd.
    Je mag me toevoegen op de lijst jellebellieke 31jaar 1ste kindje als het goed is voor 20 april

Bijgevoegde bestanden:

19. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Dankjewel!

Nou ik heb net weer getest (9dpo) en als dit geen enorm verschil is 😳🙈😂 zometeen zijn t er twee!

Bovenste 8 dpo (opgedroogd)
    Onderste 9 dpo (net gedaan)

20. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Mooie testen allerliefste en Jelle! :D

Deel Deze Pagina