Ohhhh ja dat heb ik ook heel erg gemist. Heb heel erg het gevoel gehad dat ik niet een band kon krijgen met mijn baby toen. En omdat zoonlief nu een ontzettende papa kind is neem ik dat soms nog kwalijk. En heb ik het er moeilijk mee.
Ik had er nog nooit van gehoord. Maar eens opgezocht is wel een heel mooie aparte manier zeg. Altijd goed om te onthouden. Dames nog een andere vraag gaan jullie borstvoeding geven?
Ik ga borstvoeding wel proberen, maar als niet lukt dan ook niet. Ga niet m'n eigen gezondheid of die van de baby in gevaar brengen voor borstvoeding. Hebben ook speciaal kraamzorg gezocht die deze mening deelt. Hier weer terug van de vk! Alles goed! Hartje weer gehoord en buik loopt 2/3 weken voor op groei. 10 januari volgende controle! En tussen 2 en 6 januari de gluscosetest. (Die afspraak moet ik nog maken).
Hier geen bv meer dit keer.. Vorige keer geprobeerd, was al met al een groot drama.. Na een maand alsnog over na de fles ivm ziekenhuisopname en omdat ze niet was aangekomen..Meteen aan de fles voor mij dit keer !
Controle was goed bij vk. Ik mag stoppen met zoute dropjes want mijn bloeddruk is weer goed. @borstvoeding: ik heb al mijn kinderen borstvoeding gegeven. Ik vind het iets fantastisch. Eerste paar weken investeren maar daarna zoveel profijt van. Zelfs toen mijn zoon via zijn sonde voeding kreeg heb ik hem nog een maand gekolfde borstvoeding via de sonde gegeven. Ik snap het dat moeders afhaken want het kan echt pittig zijn maar als het lukt heb je altijd warme voeding bij je. @Maani: wil je een nieuwe afspraak met de vk op de lijst zetten op 3 januari?
♡ April ♡ 16 april (2) ♡ Fightforit (Bo) - 25 jaar - 1e kindje ♡ DEMADE - 27 jaar - 2e kindje ♥ 17 april (3) ♡ pandavliegen - 33 jaar - 1e kindje ♥ ♡ aaRoorda - 32 jaar - 4e kindje ♥ ♡ Kodey - 27 jaar - 1e kindje ♥ 18 april (1) ♡ Missmara - 32 jaar - 2e kindje ♥ 19 april (4) ♡ Citroentje24 - 24 jaar - 2e kindje ♥ ♡ Hinti - 31 jaar - 1e kindje ♥ ♡ AMO - 27 jaar - 2e kindje ♥ ♡ Firsttime - 29 jaar - 2e kindje ♥ 20 april (1) ♡ Jellebellieke - 31 jaar - 1e kindje ♥ 21 april (4) ♡ Annah82 - 34 jaar - 2e kindje ♥ ♡ Tomnaat - 35 jaar - 5e kindje ♥ ♡ Tammydaan - .. jaar - 2e kindje ♥ ♡ Annekeruiter85 - 31 jaar - 2e kindje ♥ 22 april (4) ♡ Loetje85 - ... jaar - 2e kindje ♡ JennyB - 33 jaar - 3e kindje ♡ Nene - 34 jaar - 5e kindje ♥ ♡ Loqka - 28 jaar - 3e kindje ♥ 23 april (1) ♡ Allerliefste1 - 32 jaar - 2e kindje ♥ 24 april (2) ♡ Mosine - 32 jaar - 2e kindje ♥ ♡ Druifi - 26 jaar - 2e kindje ♥ 25 april (1) ♡ Rhea90 - 26 jaar - 3e kindje (1*) ♥ 26 april (3) ♡ Oepsie - 34 jaar - 3e kindje ♥ ♡ Juultjex - 26 jaar - 1e kindje ♥ ♡ Goodlife - 34 jaar - 2e kindje ♥ 27 april (1) ♡ Piindaa - 25 jaar - 1e kindje ♥ 28 april (3) ♡ Maani - 34 jaar - 2e kindje ♥ ♡ RozeNikki - 25 jaar - 1e kindje ♥ ♡ Noortje15 - 29 jaar - 3e kindje ♥ 29 april (3) ♡ Fee89 - 27 jaar - 2e kindje ♥ ♡ Florenthe - 42 jaar - 4e kindje ♥ ♡ NieuwWolkje - 28 jaar - 2e kindje ♥ 30 april (0) Buiten de lijst; 13 april (1) ♡ Huusje - 22 jaar - 2e kindje ♥ 14 april (1) ♡ jootje009 - 26 jaar - 1e kindje ♥ 1 mei (2) ♡ Roosie - 24 jaar - 2e kindje ♡ Mootje88 - 27 jaar - 2e kindje ♥ 3 mei (1) ♡ Koekie1 - 32 jaar - 2e kindje ♥ Totaal: 38 💫Sterretjes die we niet zullen vergeten💫: Junyor, Livoli, Monet en MCR 💟 Vlindertje die we niet zullen vergeten: Hagedisje ♥ jongen (15) | meisje (7) | verrassing (4) | onbekend ♡ Afspraken ♡ December 14 || Maani - Vervolg 20 weken echo 16 || Loqka - Controle VK 20 || Koekie1 - GUO 21 || Koekie1 - Controle VK 22 || Missmara - Controle gyn 23 || Annekederuiter85 - Controle VK 28 || Firsttime - Controle VK Januari 02 || Jellebellieke - afspraak gyn 02 || Maani - Controle gyn 03 || Nene - Controle VK 04 || Goodlife - Controle VK 04 || Piindaa - Controle VK 04 || DEMADE - Controle gyn 10 || Pandavliegen - Controle VK 17 || Hinti - Pretecho 18 || Jellebellieke - Pret echo 25 || Jellebellieke - Controle gyn 26 || Goodlife - Pretecho 30 || Maani - Controle gyn + groeiecho
Wat vervelend dat je dat zo ervaren hebt. Ik had t daar toen ook moeilijk mee dat ie niet bij me lag en gewogen werd en al. Maar een band was er eigenlijk direct vanaf t eerste moment dat ik m alsnog in m'n armen kreeg. En t is een onwijs mama's kindje. T is mama voor en mama na en m'n moeder zegt altijd dat we nog steeds een onzichtbare navelstreng delen, over mij en m'n zoontje. Ben zo benieuwd hoe dat straks bij de tweede zal zijn. Heb je echt t gevoel voor jezelf dat t door de keizersnede kwam? Trouwens.. We hebben beiden een zoontje uit 2014 en krijgen nu beiden een dochter uit 2017.
Nene en Panda, afspraken staan er weer op! Fijn de goede controles 👍 Jelle, hier wel weer borstvoeding proberen. Bij mij kwam t bij m'n zoontje eerst niet op gang (schijnt door de keizersnede te komen). Hij viel daardoor veel af en moest direct gaan bij voeden. Met een zwaar kolf apparaat uit t ziekenhuis de borstvoeding wel op gang gekregen en heb toen een maand gekolfd. Hij had de kracht niet om zelf uit m'n borst te drinken. Voornamelijk het kolven viel me zwaar en ben na een maand over gegaan op flesvoeding. Toen bleek tie koemelkallergie te hebben, hij had erge verstoppingen en reactie via z'n huidje etc. Waardoor ik me direct schuldig voelde over t stoppen met kolven. Maar ik vond t zo enorm tijdrovend en ik voelde me net een machine met die dingen aan m'n borsten. Uiteindelijk speciale voeding gekregen een jaar lang en hij heeft ook geen last meer van de allergie. Ik heb de hoop toch nog dat de borstvoeding dit keer misschien wel op gang zal komen en zij hopelijk sterker is dan d'r broer. Ik vond t wel een mooie ervaring, de keren dat we t wel geprobeerd hebben.
Zo lig weer eens wakker 😳 Nog meer structurele nachtbrakers hier? Ik ga weer borstvoeding geven. Mijn dochter heeft 9 maanden bv gehad. Het was voor mij ook een week of 2 investeren en af en toe best pijn gehad maar uiteindelijk zo dubbel en dwars waard. Zelfs na een borstontsteking na 2 mnd niet getwijfeld om te stoppen. Ik vond het keer op keer een fijn intiem moment met je kindje en erg praktisch ook. Jippie vandaag de 21 weken dans 💃
Hier eindelijk voorbij de helft jippieee! Alles gaat hier goed. Bloeddruk is goed, baby beweegt erop los, buik groeit snel nu, ... Ik kijk al uit naar de feestdagen. Lekker gezellig en lekker eten
Ik wil borstvoeding wel proberen. Bij Hannah.na 5 dagen gestopt, omdat ze niet kon aanhappen en ben slecht begeleid daarin. Het leverde mij heel.veel stress op. Toen nog 6 weken gekolfd en.daarna overgegaan op fles. Rust! Nu ga ik t proberen, maar ga niet alles op alles zetten. Wel voorgenomen om 6 weken weer te kolven als het niet lukt. Demade, die ervaring dat ik geen goede band met me dochter heb, heb ik gelukkig niet. Wat naar dat jij het wel zo ervaart!
Borstvoeding: ik heb bij m'n zoontje 12 weken borstvoeding gegeven. Daar ga ik nu ook weer voor. Als het nu wel te combineren is met werk dan misschien wel langer😊
Ik wil nu weet borstvoeding geven. Hopelijk gaat het nu wel goed. Mijn dochter hapte niet goed aan en heb toen 12 weken gekolfd. Daarna was ik klaar met het gevoel van een melkkoe te zijn.. ik heb me toen ook teveel laten leiden door mijn omgeving en dat had ik niet moeten doen. Mijn man was bijv blij met het kolven want dan wisten we precies wat er naar binnen ging. (Hij houdt van concrete dingen ) Paar weken geleden opperde hij dat ik wel weer alles kon gaan kolven zodat we weten hoeveel het drinkt. Gelijk maar even benoemd dat ik nu zeker borstvoeding ga geven en niet alles ga kolven 12 weken lang! Hier; ziekenboeg. Alledrie verkouden en niet fit. Ik slaap ook erg beroerd. Ligt vaak vanaf een uur of 2 wakker. Tja, is even niet anders.
@ borstvoeding ik ga zeker weer bv geven heb mijn dochter 2 jaar gegeven en mijn zoon 1,5 jaar! Ik vind het ook iets fantastisch en natuurlijks ik snap dat als het niet lukt of pijn doet je flesvoeding gaat proberen maar bij mij is het altijd goed gegaan en ik hoop deze keer ook heb er echt zin in ook haha! @ structureel nachtbraken ik meld me aan bij je club haha Maani heb nog afspraak vk op 30 dec kan je die op de lijst zetten?
Yeahhhh!! Vanmorgen t vervolg van de 20-weken echo gehad. Alles is goed! Alleen de placenta ligt voor de baarmoedermond, daar gaan ze bij 30 weken weer naar kijken. En t is nog steeds een meissie 😉
Weer ineens een hoop gemist vandaag! Slapen lukt nog steeds als een roosje. Moet wel iets eerder naar bed als normaal om niet brak te zijn. Iedereen weer gefeliciteerd met de goede controles. Ik mag 9 januari weer en 24 januari. Maani wol je deze toevoegen? Borstvoeding ben ik nog niet over uit. Man is heel relaxed van anders probeer je het toch en als het niet lukt hebben we zo een fles gemaakt. Dat geen moeten gevoel vind ik wel fijn. Maandag wel info boekje over borstvoeding meegekregen dus die eens lezen misschien ben ik er dan wat beter in thuis Voel de kleine tegenwoordig zo goed schoppen. Echt heerlijk! Heb ook helemaal geen zorgen meer dat er iets niet goed zou zijn of zo Vanavond info avond over bevalling. Ben benieuwd!
♡ April ♡ 16 april (2) ♡ Fightforit (Bo) - 25 jaar - 1e kindje ♡ DEMADE - 27 jaar - 2e kindje ♥ 17 april (3) ♡ pandavliegen - 33 jaar - 1e kindje ♥ ♡ aaRoorda - 32 jaar - 4e kindje ♥ ♡ Kodey - 27 jaar - 1e kindje ♥ 18 april (1) ♡ Missmara - 32 jaar - 2e kindje ♥ 19 april (4) ♡ Citroentje24 - 24 jaar - 2e kindje ♥ ♡ Hinti - 31 jaar - 1e kindje ♥ ♡ AMO - 27 jaar - 2e kindje ♥ ♡ Firsttime - 29 jaar - 2e kindje ♥ 20 april (1) ♡ Jellebellieke - 31 jaar - 1e kindje ♥ 21 april (4) ♡ Annah82 - 34 jaar - 2e kindje ♥ ♡ Tomnaat - 35 jaar - 5e kindje ♥ ♡ Tammydaan - .. jaar - 2e kindje ♥ ♡ Annekeruiter85 - 31 jaar - 2e kindje ♥ 22 april (4) ♡ Loetje85 - ... jaar - 2e kindje ♡ JennyB - 33 jaar - 3e kindje ♡ Nene - 34 jaar - 5e kindje ♥ ♡ Loqka - 28 jaar - 3e kindje ♥ 23 april (1) ♡ Allerliefste1 - 32 jaar - 2e kindje ♥ 24 april (2) ♡ Mosine - 32 jaar - 2e kindje ♥ ♡ Druifi - 26 jaar - 2e kindje ♥ 25 april (1) ♡ Rhea90 - 26 jaar - 3e kindje (1*) ♥ 26 april (3) ♡ Oepsie - 34 jaar - 3e kindje ♥ ♡ Juultjex - 26 jaar - 1e kindje ♥ ♡ Goodlife - 34 jaar - 2e kindje ♥ 27 april (1) ♡ Piindaa - 25 jaar - 1e kindje ♥ 28 april (3) ♡ Maani - 34 jaar - 2e kindje ♥ ♡ RozeNikki - 25 jaar - 1e kindje ♥ ♡ Noortje15 - 29 jaar - 3e kindje ♥ 29 april (3) ♡ Fee89 - 27 jaar - 2e kindje ♥ ♡ Florenthe - 42 jaar - 4e kindje ♥ ♡ NieuwWolkje - 28 jaar - 2e kindje ♥ 30 april (0) Buiten de lijst; 13 april (1) ♡ Huusje - 22 jaar - 2e kindje ♥ 14 april (1) ♡ jootje009 - 26 jaar - 1e kindje ♥ 1 mei (2) ♡ Roosie - 24 jaar - 2e kindje ♡ Mootje88 - 27 jaar - 2e kindje ♥ 3 mei (1) ♡ Koekie1 - 32 jaar - 2e kindje ♥ Totaal: 38 💫Sterretjes die we niet zullen vergeten💫: Junyor, Livoli, Monet en MCR 💟 Vlindertje die we niet zullen vergeten: Hagedisje ♥ jongen (15) | meisje (7) | verrassing (4) | onbekend ♡ Afspraken ♡ December 16 || Loqka - Controle VK 20 || Koekie1 - GUO 21 || Koekie1 - Controle VK 22 || Missmara - Controle gyn 23 || Annekederuiter85 - Controle VK 28 || Firsttime - Controle VK 30 || Loqka - Controle VK Januari 02 || Jellebellieke - afspraak gyn 02 || Maani - Controle gyn 03 || Nene - Controle VK 04 || Goodlife - Controle VK 04 || Piindaa - Controle VK 04 || DEMADE - Controle gyn 09 || Hinti - Controle VK 10 || Pandavliegen - Controle VK 17 || Hinti - Pretecho 18 || Jellebellieke - Pret echo 24 || Hinti - Controle VK 25 || Jellebellieke - Controle gyn 26 || Goodlife - Pretecho 30 || Maani - Controle gyn + groeiecho
Ja dat gevoel heb ik heel erg. Ik heb hem hooguit 10 minuten bij mij gehad, toen ze verder gingen met mij dichtnaaien. Daarna heb ik zeker nog een tijdje alleen op de uitslaapkamer gelegen voordat ze weer terug kwamen en ik eindelijk mijn kleine man eens goed kon bekijken. Dat wil ik nu echt niet meer. Daar pas ik voor! Alles gaat nu zoals ik wil. Haha ja wat grappig, wanneer is jou zoontje geboren dan? @borstvoeding, nee geen borstvoeding meer. Ik heb het bij D. Geprobeerd en is me zo onwijs tegengevallen. Door de operatie denk ik, na 2 dagen proberen was er nog niks, hij kon niet goed aanhappen en moest tepelhoedjes gebruiken. Heb nog even geprobeerd te kolven en toen dacht ik bij mezelf, waar ben ik mee bezig. Dit voelde zo niet goed! Daarom nu gelijk aan ee fles.
Bij mij ging t exact zo. Duurde ook lang voordat ik naar hem toe kon. Ook eerst op de uitslaapkamer. En toen ik terug kwam was tie al aangekleed en al. Daarna werd ie bij mij neergelegd, maar ik kon hem niet meer los laten. Ik liet m op m'n borst liggen en zo lang dat zelfs de verpleegsters kwamen zeggen dat ie in z'n bedje kon slapen, maar dat wou ik toen niet. Haha ik kon t op de een of andere manier niet. De dag erna in t ziekenhuis kon ik totaal niks en gingen hun hem in bad doen enzo en daar had ik echt moeite mee. Dat ik zelf bij elke beweging alleen maar pijn aan die wond had en daardoor amper wat kon. Voor m'n gevoel maakte ik t op die manier goed, door hem veel op me te laten liggen. Ik hoop dat t een geplande keizersnede dit keer wordt en geen spoed meer. Schijnt toch een enorm verschil in te zitten. Kreeg vandaag te horen dat de placenta voor de uitgang ligt en dat t gevaarlijke daarvan is dat als ik eerder dan de 'geplande' datum weeën zou krijgen en ontsluiting, dat de placenta dan scheurt of gaat bloeden en kindje in levensgevaar is. Dus mocht ik weeën krijgen voor die datum, dan moet ik met spoed naar t zkhuis en gaan ze haar alsnog met een spoed keizersnede halen. Ze gaan met 30 weken bekijken of t nog steeds t geval is. Omdat de baarmoeder nog groeit kan de placenta nog wat verschuiven door t mee groeien, maar ze heeft me gezegd er alvast rekening mee te houden. Dus we gaan t weer zien. Ach ja, belangrijkste is dat ze er gezond en wel uit komt! Hoe dan ook! M'n zoontje is van Juli 2014. ☺️