Qua klachten valt het me eigenlijk wel mee vergeleken met de vorige zwangerschap. Toen was ik de hele zwangerschap extreem moe en daardoor voelde ik me erg ellendig. Nu heb ik wel meer kwaaltjes maar dat heeft niet zo'n impact als de vorige keer. Nu lust ik geen koffie meer, ischias (maar als ik niet teveel doe heb ik er eigenlijk geen last van), maagzuur, slecht slapen (als ik 1 keer wakker word kan ik niet meer slapen). Al met al vind ik deze zwangerschap veel makkelijker en fijner tot nu toe! Volgens mij ben ik dinsdag als laatste aan de beurt met de guo? Gelukkig ben ik al om 9.00 uur aan de beurt want merk dat ik het best spannend vind... En heb ook totaal geen idee of het een jongetje of een meisje zal worden! Bij A dacht ik een jongen en nu denk ik niks nog 3 nachtjes slapen
Goedemorgen dames! Vrijdag controle vk en alles is goed hartje weer gehoord duat is altijd weer even fijn! @bekkenklachten ik weet er alles van zit nu al volledig thuis hierdoor dus meiden die dit nu beginnen te voelen denk aan jezelf ga de grenzen niet over anders word het alleen maar erger! Vraag aan fysio goede oefeningen en hopen dat het niet veel erger word!
@loqka Vervelend zeg, dat je al thuis zit. Daar ben ik dus heel bang voor. Gelukkig nog maar beginnende bekkenklachten aldus fysio. Met oefeningen en houdingsadviezen goed te behandelen. Let nu op het werk ook meer op en merk echt verschil. Hopelijk ga ik het zo volhouden tot 34 weken. Nog maar 12 te gaan
Bekkenklachten Wat is dat vervelend! Bij de vorige zwangerschap zat ik met 16 welen al thuis. Ben nu al blij dat ik het tot zover gered heb om door te werken maar ik ga natuurlijk voor de 34 weken. Mijn volgende afspraken bij de gynaecoloog staan op: 4 januari 27 januari 16 februari
Vervelend hé die bekkenklachten. Mijn volgende afspraak staat op 13 januari. Gewone controle bij de vk.
hier hou ik het gelukkig nog onder controle met oefeningen! Hoop tot 36 weken te kunnen werken! Nog 13 weken! (waarvan ook nog 2 vakantie weken in januari , maar ook nog 5 weekenden waarvan compensatie nog niet gepland is ). Ik heb 31 december een pretecho en 3 januari de OGTT (suikertest).
Net terug van onze mini babymoon. Nog even lekker met zijn tweetjes eruit geweest. Zal voorlopig wel de laatste keer zijn denk ik haha.
Vervelend meiden al die bekkenklachten. Loqka helemaal balen dat je nu al thuis zit. Hier gelukkig geen bekken klachten.. wel weer veel aan het spugen en gebruik weer medicatie. Ik werk door tot 36 weken, maar neem een week eerder vakantie!
Hier de bekkenklachten gelukkig weer weg. Soms trekt beetje dus dan even rustig aan Verder nog altijd geen hele vervelende dingen. Merk wel dat ik wat minder kan hebben en dat m'n humor sneller omslaat.
Hallo dames! Ook hier niet echt bekkenklachten gelukkig. Wel last van mijn heupen dus binnenkort weer even naar de fysio. Zo net weer hartje gehoord!😍 Mijn HB is te laag (6.0) en daarom even bloedprikken en waarschijnlijk aan de ijzertabletten.. bah.. Zegt de vk: oh je hebt de 20 weken echo gehad zie ik? Poeh flinkerd zeg! 😮 Buikomtrwk ligt 2 weken voor op groei.. en bij de echo zeiden ze.. ohh dat wordt weer een gemiddeld kindje hoor..
Wat een echo vanmorgen zeg! Om 9.00 uur de afspraak en de kleine werkte niet mee. Hield beentjes bij elkaar en lag op zo'n manier dat de gynaecoloog niet alles van het hartje kon zien (en dat vonden we juist zo spannend ivm afwijking). Na even gesprongen te hebben en een bakje koffie had de kleine er nog geen zin in. We konden om 17.00 uur weer terugkomen. Om 17.00 uur konden we dan eindelijk kijken en het is een meisje ook het hartje liet ze goed zien en dat is ook in orde Omdat het in de ochtend niet gelukt was én we de laatste voor die dag waren kregen we ook nog een 3D en een 4D echo Heerlijk 30 minuutjes naar onze dochter kunnen kijken. Mooie foto's erbij gekregen, echt super! Het duurde even maar het was het wachten wel waard. Een lief eigenwijs meisje is het al haha
Wat leuk koekie! En een meisje welkom bij de club haha. Of was het bij jullie al bekend? Ben heel slecht in bijhouden van iedereen.. Oeps.. Fijn ook dat hartje goed was!
Wat leuk een meisje. Gefeliciteerd Phoe wat heb ik een druk mannetje in de buik. Lekker veel actief. Heerlijk dat gerommel in m'n buik
We wisten nog niet wat het werd maar een meisje dus! Vanmorgen bij de verloskundige geweest. 11 januari krijg ik een Suikertest + controle. Mag op de lijst genoteerd worden Maani. Ik wist niet dat je een Suikertest krijgt als je vorige kind zwaar was?
Gefeliciteerd koekie!! Leuk een meisje! Voel hem hier wel regelmatig maar niet super veel , maar ja wat is veel en wat weinig?! Op de echo's is hij altijd super druk maar dan voel ik ook niet veel, dus de voorliggende placenta neemt toch wel veel gevoel weg.
Cookie fijn dat alles goed is en leuk een meid erbij! Hier ook een actief mannetje, ondanks een voorliggende placenta, voel ik hem wel een paar keer per dag! Vanmorgen heeft onze dochter ook haar broertje voelen schoppen, zo bijzonder en wat was ze trots!
Gefeliciteerd Koekie, hier ook een stuiterbal in mijn buik Dat was mijn dochter ook. Ik vraag me af wat ze bedoelen met als je vorige zwaar was. Mijn dochter was 3400 gram, maar kreeg haar er amper uit.. ik was een beetje smal. Ik heb morgen een groeiecho, en zal toch wel vragen of ik een suikertest mag doen, een kind die veel zwaarder wordt krijg ik er echt niet uit ben ik bang
Maar hoevaak voel je je kleintje dan als hij druk js in je buik? Constant? 50x een paar minuten? Hier voel ik hem een keer of 10-15 per dag een paar minuten, en S ochtends en S avonds vaak wel een kwartiertje achter elkaar. En als ik vrij ben, dan voel ik hem vaker langer Maar geen idee of dat druk is of niet, op de echo's beweegt hij veel meer dan ik voel
Hier voel ik haar denk ik een keer of 10 per dag. En soms is het wat gerommel en andere keer echte flinke rake klappen haha. Ligt er ook aan wat ik doe. Thuis voel ik haar juist vaak minder omdat ik dan lichamelijk meer actief ben. Meestal is het wel echt meerdere minuten als ze bezig is. Bij 20 weken echo bewoog ze ook continue maar daar niks gevoeld. Heeft nog genoeg ruimte denk ik om te zwemmen. Las ook op internet dat rond deze periode de kleine meer slaapt omdat ze een groeispurt kunnen hebben. Misschien dat het me daarom minder opvalt