Volgens de berekeningen klopt dit wel. Tenminste de ene site zegt wel de andere site zegt dat dit de laatste week is en dat je vanaf week 25 6 maanden bent, tis hoe je het bekijkt
Ligt eraan of je 4 weken per maand telt of echt letterlijk de maanden neemt. Ik houd het nu op 5 maanden en 24 weken haha Gewoon nog minder als 3 maanden werken en dan verlof!
Ik tel hier ook de maanden op datum en de weken los Maar opzich is maanden tellen heel makkelijk! De datum van je uitgerekende dag dus ik ben de 17de uitgerekend, dus elke maand op de 17de ben ik een maand verder! Hier dus ook ruim 5 maand zwanger, maar dat is wel je 6de maand zwangerschap natuurlijk (net als ik nu in de 25ste week zit, en 24.3 weken ben Om het makkelijk te maken ) Hier begin mijn verlof over ruim 11 weken! En nog maar 9 weken en 1,5 dag werken (als ik het volhoud, en anders tot max 2 weken eerder) Gaat ineens wel snel zeg , ook al duurt het ook weer allemaal heel lang En nog 1,5 dag tot de vakantie
Helaas heb ik vanaf maandag al verlof. Fijn als je op uitzendbasis werkt en het bedrijf geen risico's wilt nemen.
Dat is ook niet fijn zeg! Kunnen ze dat zomaar doen ondanks dat je uitzendkracht bent? Hier staat verlof gepland voor 23 maart maar denk dat ik 21 maart laatste dag heb. Ff lekker dagen alles afmaken en chillen maar haha
Ik ben in "dienst" van manlief. Ga met verlof als we denken dat het moet. Hij is gekukkig heel lief en alles voor de kleine. Zolang het kan kan het. Wil het niet dan stoppen we direct. Ideaal. Vandaag de 23 weken dans! Op naar de 24. Hebben jullie nog plannen met oud & nieuw?
Nee ze gooien het er gewoon op dat er geen werk meer is, dat dat de reden is dat ik moet stoppen, terwijl ik weet dat mijn leidinggevende heeft aangegeven dat het wel aan de zwangerschap ligt. Maar ik mag wel terug komen na mijn verlof, dus dat zegt genoeg...
Nee moet nu uitkering aanvragen. Dus weer lekker gaan solliciteren terwijl je zwanger bent. Slaat nergens op
Wat vervelend Jellebelieke! Hier gaat alles goed, merk wel dat alles al wat zwaarder wordt en mijn lieve kleine peuter me soms het bloed onder de nagels weghaalt haha.. zullen we hormonen zijn Maar mijn buik groeit ook explosief nu! In gewicht blijf ik wat stilstaan, maar dat is ook niet erg Ik probeer met 35 weken met verlof te gaan, dat is op 15 maart. Ik heb tussendoor nog een weekje vrij, dus het is hier al aftellen, nog tien weken te gaan We zijn vandaag begonnen met het leeghalen van de nieuwe kinderkamer, helemaal zin in om hem in te richten
Heb je een 0-uren contract bij uitzendbureau? Je kan namelijk ook met een 0-uren contract aanspraak maken op doorbetaling van je uren als er 'geen werk' is, volgens mij op basis van het gemiddelde aantal uur wat je in een bepaalde periode gewerkt hebt. Veel mensen weten dit niet en werkgevers beginnen hier (natuurlijk) niet over. Je zou hier even in kunnen duiken? Zeker als je contract gewoon doorloopt omdat je na je verlof weer mag beginnen... balen is het in ieder geval! Hier als het goed is 17 maart laatste werkdag. Gemiddeld zitten er in een maand 4,3333 weken trouwens, dus 24 weken zwanger / 4,33 = 5,5 maand. Zo worden werkweken/maanden tenminste vaak binnen bedrijven berekend
Nee ik had gewoon een contract. Nu eindigt dit, en dan in Mei moet ik terugkomen voor alles te bespreken en dan kom ik rechtstreeks op contract bij het bedrijf, dus ik heb gewoon pech in dit geval.
Hier ook vanaf 15 maart met verlof! En tussendoor ook een weekje vrij. Dus nog iets meer dan 9 weken werken. Kijk er wel echt naar uit! En dan verlof tm 15 juli. Pak dus exact 4 maanden (iets meer dan de standaard 16 weken). Voordeel van ZZP'er, kan t zelf beslissen. En krijg ook gewoon doorbetaald tijdens m'n verlof. 👍🏻 Ik heb vandaag trouwens de rekening van het UZA binnen gekregen! Dus pas 13 weken na t prikken! Ik was m bijna vergeten haha.. ik zag tussen de post liggen en dacht net owja das waar ook grrrrr leuk uiteinde van t jaar haha
Het is wat met die contracten zeg! Balen dat je nu moet solliciteren voor een uitkering. Alsof je nu aangenomen zou worden? Hier ga ik rond 23 maart met verlof. Heb de exacte datum nog niet gekregen van P&o. Hoe het er nu voorstaat ga ik 24 augustus weer werken. Eerst voor 2 dagen per week en als A naar school gaat (eind oktober) weer 3 dagen per week. Nu alleen nog kijken of ik het red tot 23 maart of dat ik voor die tijd in de ziektewet zit. De laatste 2 weken word het fysiek wel een stuk zwaarder nu.
Wow 24 augustus pas weer! Das heel lang verlof dan Ik heb tot nu toe nog geen vakantie aan vastgeplakt. Misschien in september of zo ff paar weekjes als alles weer loopt.
Oja, dat was bij ons nog wel een leuk grapje. Nog steeds geen factuur gezien van het UZA, maar kreeg wel een overzichtje van mijn zorgverzekering.. NIPT is betaald door hun en wordt volledig vergoed (nouja, op een paar euro eigen risico na). Nou ben ik vrij goed aanvullend verzekerd, maar ik hou toch ernstig rekening ermee dat het een foutje is en dat ik volgend jaar ergens alsnog een correctie krijg..
Jelliebelleke pff flink balen meid.. op zich wel fijn dat je terug mag komen. Hier 10 maart met verlof, zit voor 25%, dus 6 weken van te voren.. wil erna 2-3 weken vakantie erachter aanplakken, dus halverwege juli begin ik dan weer. En in september neem ik dan nog 2 weken vakantie, want waarschijnlijk gaan we vanavond een camping boeken in Frankrijk!
Ja, ik plak er 3 weken zomervakantie achteraan en een paar weken van mijn Pbl uren. Zomerperiode is altijd druk bij ons waardoor je vaak met onbekende mensen staat. Als ik terugkijk op hoe ik de vorige keer weer begonnen ben (1e maanden moest ik mezelf dwingen om te gaan werken en was ik een emotionele koe ) begin ik liever na de zomerperiode
Erg vervelend Jellebellieke, ik heb zelf jaren op uitzendbureau geweekt en weet helaas dat er vaak zo met zwangeren wordt omgegaan. Oneerlijk! Ik heb vooralsnog in de planning staan 29 maart met verlof te gaan, 4 weken van tevoren. Wij zijn nu een weekendje op centerparcs. Heerlijk. Lekker zwemmen beetje wandelen enzo, haardvuur aan. Fijne jaarwisseling allemaal 🍾🍾🍾
Wat vervelend jellebelleke! Het is zo oneerlijk soms! Ik zit al 100% in de ziektewet maar na mijn verlof plak ik nog 4 weken vakantie eraan vast als ik dan hersteld ben want bij vorige zwangerschappen heb ik toch nog bijna jaar thuis gezeten maar we blijven positief! Gister controle gehad bij vk alles ging goed! Ik doe aan centering pregnancy doet iemand dat hier ook?