MCR wat fijn dat je het hartje zag kloppen! Maar dat ze je 5,5 - 6 weken schatte dat is nu toch nog niet met zekerheid te zeggen? Wij vertellen het pas na de eerste echo aan ouders en schoonouders. De rest na de termijn echo. Begin nu toch wat gevoelige tepels te krijgen..
MCR goed nieuws zeg!! Ik werd bij mijn 2e zwangerschap 2 weken terug gezet toen ik bij 10 weken de termijnecho kreeg. Ik schrok me rot en dacht dat het niet goed was. 2 weken later werd ik weer een week naar voren gezet. Volgens mijn berekeningen kon dat ook niet klopen, uiteindelijk ook nog een ruime week overtijd gegaan. Het kan soms heel gek lopen maar misschien wordt je bij de volgende echo wel weer wat naar voren gezet. Even een berichtje midden in de nacht hihi.. wakker geworden van het onweer.. Slaap lekker dames!
Goedemorgen dames.. Ik slaap dus echt heel slecht, ben alweer wakker van 5u10.. Echt voor ZOT te worden, zeker omdat we vandaag terug een drukke dag hebben.. Wie heeft hier nog meer last van?
Ikke!! Al de hele week onwijs slecht geslapen. Wel moe zijn, me lichaam voelt dan heeeel moe maar me hoofd houdt me wakker denk ik, want steeds gaan die ogen weer open. En dan denk ik Hmmm hoe laat zal t nu weer zijn😳😖
Mcr, fijn dat je t hartje hebt zien kloppen! En goed dat je zo snel ook weer een extra echo mag ter controle.
Herkenbaar! Ik slaap ook heel slecht. Het duurt echt heel erg lang voordat ik in slaap val. De warmte helpt daar ook niet echt aan mee. En mn zoontje is steeds om 7 uur wakker dus ff wat langer blijven liggen zit er ook niet in. Zo klaagmodus uit haha! Vandaag 5 weken! Ik voel me verder wel goed op moe zijn na dan. Beetje gevoelige tepels. Nog 2.5 week tot de echo....duurt lang!
Normaal gesproken kan ik erg slecht wakker worden in de ochtend, maar daar heb ik nu geen problemen mee. Als mijn wekker gaat ben ik ook echt wakker en ga ik eruit ipv eerst nog een half uur snoozen. Wij hebben hier al zitten nadenken hoe we het sommige mensen gaan vertellen.. Onze schoonzus is al een aantal jaar bezig voor kinderen. Ze is verminderd vruchtbaar, heeft pcos en haar man heeft traag zaad. Mijn goede vriendin is dmv ICSI zwanger geworden na 3 jaar.. Hoe zouden jullie reageren? Of hoe zouden jullie willen dat wij het vertellen? Ik vind dit erg moeilijk..
Dat is idd moeilijk om te doen. Ik zou het persoonlijk aan hun vertellen. Evt door iets kleins te geven. Klein zakje met roze en blauwe chocolaatjes ofzo, dan heb je een opening om te kunnen beginnen erover.
Hry livoli Hier inderdaad ook vrienden die al lang bezig zijn. Zij wisten ook van ons dat we probeerden zwanger te worden. Hen hebben we het al verteld. Ontzettend moeilijk en ook voor hun maar ze waren blij zodat ze het toch al soort van konden verwerken. @niet zwanger voelen. Best herkenbaar. Soms voel ik me zwanger door mn boobies maar heel vaak helemaal niks. Voel me dan best schuldig. Denk dan van wilde het zo graag en nu soms het gevoel dat het me nog niks doet. Hopelijk dinsdag heel anders na de echo. Gisteravond had ik echt paniek aanvalletje of we dit wel kunnen en zo. Gelukkig na een uurtje weer over
He livoli! Hier de andere kant, wij zitten al in een jarenlang traject, en werkelijk iedereen heeft ons 2 of 3 keer in gehaald. Wat ik altijd fijn vond waren de vrienden die het eerlijk vertelde , zonder poespas (geen baby kleinigheidjes geven enzo.. ) en 1 op 1. Qua termijn verschilde het , sommige wisten we al vrijwel meteen, sommige na de eerste echo. We hebben 1keer mensen gehad die het niet durfde te vertellen, daar kwamen we toen perongeluk achter toen ze 20 weken was.. Dat was echt heel erg naar. Mijn advies, wees gewoon open en eerlijk, je weet dat ze misschien moeten huilen maar je weet ook dat ze het jullie enorm gunnen. Mocht je het zien zitten, vertel het ze 1 op 1 en geef aan of je daarna een grote met van alles en nog wat aankondiging wil. Dan zijn ze voorbereid en voor mij betekende dat dat ik bij de grootse aankondiging dan m'n eigen gevoel prima kon parkeren en het altijd leuk was Enne lief dat je er over nadenkt!! @slecht slapen, herkenbaar maar het wordt hier al beter gelukkig
Mcr fijn een kloppend hartje! Slecht slapen, wisselend.. maar voor mijn doen wel vroeg wakker rond half 7. Livolo.. hier ook aan de andere kant gezeten en idd veel mensen die eerder zwanger waren. Zoals pandavliegen.zegt wees eerlijk. En ik vond t fijn als ik naast.heel veel blijdschap voor de ander ook even de ruimte had om verdrietig te zijn/het even moeilijk te vinden
Pff vandaag voel ik me even toch wel minder zeg.. En we moeten straks naar een barbecue bij vrienden, heb meer zin om een hele dag in de zetel te liggen..
@slapen, ik lig in coma s nachts! Altijd eigenlijk al wel. Je kan een bom naast me af laten gaan en ik slaap gewoon door, behalve vannacht toen schrok ik me de pleuris van het onweer 😂! Verder ga ik moe naar bed en wordt ik moe wakker. Ben blij als ik over 10 weken weer meer energie ga krijgen!
Fijn dat je een kloppend hartje zag, MCR. @warme weer eiinnnddeeellijk koeler vandaag en veel wind. Geef mij maar 15 graden en zonnig @kwaaltjes. Nog steeds niets noemenswaardig. Bandenpijn als ik lang rechtsta en rugpijn bij slapen. Maar voor de rest erg kalm. Ben ook nog maar 5.1 weken dus zal wel stilaan komen. @vertellen. Niemand weet het nog. Liefst wil ik wachten tot na de 12w echo (nog 7 weken...) maar dat lukt ons zeker niet. Mijn ouders en broer weten het (vonden het erg verdacht dat ik een glas wijn weigerde eerder deze week). Andere familieleden hebben we ook al een paar feestjes niks zien drinken. Mega drukke agenda de komende weken, vaak met dezelfde personen. Alcohol weigeren zal megahard beginnen opvallen. Leuk idee met die eetstoel! Ik zou me wel niet wegstoppen maar gewoon blijven staan. Stel je voor dat ze negatief reageren (zal vast wel niet, maar je weet noooooooit dat ze niet megablij zijn met het nieuws) en dat jullie hun negatieve commentaren horen terwijl jullie zich verstoppen. Zou ik niet willen te horen krijgen haha. Oké, waterkansje, maar toch. Ik ben te paranoia in zo een dingen Wil het liefst ouders, familie, vrienden, fb, ... in enkele dagen tijd allemaal tesamen inlichten. Niet eerst familie, dan enkele weken later de rest. Zonde dat de rest het via via hoort ondertussen want mijn familie zal sowieso ons geheim rondbazuinen Ik slaap de laatste tijd ook slecht. Val niet vlot in slaap door de hitte en word paar keer wakker met rugpijn terwijl ik me probeer om te draaien. Veel eerder rugpijn dan vorige zwangerschap.
Vandaag op een feestje de grote wisseltruk geprobeerd met onze glazen aperitief. VL nipte wat van de mijne, dan van de zijne, dan weer van de mijne, ... en ik dronk met de lippen stijf op mekaar. Ik vond dat het erg opviel maar wellicht is de rest er niet zo mee bezig en beeld ik het me in. Nog meer tips? Hier staan per weekend 1 à 2 borrels, huwelijken, vrijgezellen, feestjes, ... op de planning de komende 1 à 2 maanden. Vaak met dezelfde mensen dus als ik telkens opnieuw chauffeur ben, wisseltruk met de glazen, ... bah!
Hey fee Hardnekkige blaasontsteking?? 1 je hebt dan anti biotica dus je mag niet drinken en het valt niet op als je alweer naar de plee gaat hihi. Week erop. Shit nog niet over dus vervolgkuur gekregen! Zo kun je in elk geval een aantal feestjes weer rekken. Vertellen.. Wij ontkomen er niet aan om in etappes te doen. Fam wordt al in 3 stappen met vakanties en drukke planning van hun. Lijkt nu wel rond te zijn. Dan nog ergens vrienden en dan openbaar.
Eigenlijk met slapen geen probleem. Ben ook niet echt moe maar dat komt misschien ook omdat ik nog vakantie heb en dus eigenlijk niets doe of moet.
Ik ga idd ook moe naar bed en sta ook moe op. Kan dehele dag wel slapen haha. Hoop idd ook dat dat snel mindert
Ik had een bruiloft toen ik de vorige keer zwanger was, incl eten wat al maanden van tevoren doorgegeven was (carpaccio, rundersteak) dus ik ontkwam er niet aan de manager van het restaurant in te lichten. Bijkomend voordeel: ik kreeg elke keer als ik een biertje bestelde een maltbier uitgeschonken in een glas, en bij de prosecco werd me heel subtiel een glaasje sprite gegeven. Je hebt iig hier in Nederland miniflesjes limonadesiroop, als je die in je tas kan stoppen. Als je water in een wijnglas (+roerstaafje) vraagt kan je ook een 'wijntje' mee mixen wellicht Over de smoes van blaasontsteking en antibiotica heb ik ook wel eens nagedacht, maar ik wil niet zo keihard liegen dus dat gaat me te ver. Ik zal het ook nooit ontkennen als iemand het me op de man af vraagt..
Ik zou ook niet zo keihard liegen, maar buiten dat mag je tegenwoordig met bijna alle antibiotica gewoon drinken dus zullen mensen er ook snel achter zijn Ik zou gewoon aan het alcoholvrij spul gaan! Daar heb je bier en wijn van en je ziet het verschil niet! Dan merkt niemand er wat van 😊 En ik zou je er ook niet te druk om maken, mensen roddelen toch wel als je zo in de gaten gehouden wordt En met die siroop is ook een goed idee! Kan je zelfs door spa rood doen voor rosé bubbels