Uhm ja dat is wel een stukje hihi Maar waar een wil is, is een weg haha! Volle blaas ja? Hmm dat wordt nog wat. Als ik moet dan moet ik.. Ga nog wel een uurtje van tevoren dan of zo. En waarschijnlijk door de zenuwen moet ik continue naar de plee
Voor een uitwendige echo volle blaas. En voordat ik een inwendige echo kreeg mocht ik altijd eerst even naar de wc want dat is niet fijn met een volle blaas.
Ik sluit me aan bij mootje, Inwendige echo = lege blaas Uitwendige echo = volle blaas Het ligt er dus aan bij hoeveel weken je je eerste echo krijgt ik krijg m'n eerste echo maandag bij 6+2, dus dat doen ze inwendig in t zkhuis. Meeste vroege echo's zijn inwendig. Soms kijken ze uitwendig eerst of er wat valt te zien. In m'n geval staat m'n baarmoeder wat naar achteren gekanteld (ipv naar voren zoals bij de meesten) en is t wat lastiger om uitwendig te kijken.
Maani, ik zie dat je je NIPT gepland hebt! Waar laat je t doen? Ik denk dat ik naar Antwerpen ga, maar ik vraag me af hoever van tevoren je een afspraak moet maken, ik wacht liever nog even m'n volgende echo af (8w3d).
Maani oh wat fijn dat je HCG zo mooi is opgelopen!! super blij voor jou! Maar is dat normaal dat het zoveel op loopt? Of verschilt dat heel veel per persoon? (geen idee hoeveel het hier is hoor!)
Oja en Maani ik zie bij jou 3 oktober geslachtsbepaling staan? Is dat niet erg vroeg? Ik heb dan intake en dan ben ik 10 weken en 3 dagen. Jij dan toch 10 weken en 2 dagen?
Livoli, hcg hoort elke 48-72 uur te verdubbelen. In mijn geval was deze vrijdag 5181, dus moest ie vandaag sowieso minimaal rond de 10.000 zijn, omdat er al 72 uur voorbij waren. En aangezien deze 12.670 is, t is natuurlijk een super mooie stijging. Wil niet zeggen dat iedereen op dit termijn deze hoeveelheid hcg moet hebben hoor. Ik zit best wel hoog. Niet te hoog. Maar je kan ook een goede zwangerschap hebben met een lager hcg, zolang die maar na die 3 dagen verdubbeld steeds. En wat betreft die geslachtsbepaling, is inderdaad geen bepaling door middel van een echo. Er wordt bloed afgenomen om te testen op afwijkingen (oa down). Hier kies ik voor omdat ik in febr 35 wordt. En dan kunnen ze meteen t geslacht bepalen. Er zitten rond de 10 weken een hoog bepaalde hoeveelheid chromosomen van je kindje door je eigen bloed heen om te kunnen bepalen of t een jongen of meisje is. Leuke bijkomstigheid dus 😉 Jootje, ik laat het ook in Antwerpen doen (UZA, Edegem belgie). Hier in NL doen ze t alleen als je combinatietest afwijkend is. En die combi test is een schatting. Daar heb ik niks mee. Ik wil direct een nipt test. Hier in NL gaan ze t vanaf 1 januari 2017 wel doen voor alle vrouwen als je t dus wilt en wordt dan ook vergoedt. Maar daar hebben wij nu niks aan, aangezien deze test rond de 10 weken wordt gedaan. In NL kost t 600/700,- en in belgie bij UZA kost t 390,- en binnen een week de uitslag! 👍☺️ Super fijn dus! Ik heb de afspraak alvast gemaakt, vanmiddag, nadat ik de mooie stijging van t hcg door heb gekregen. Helaas kan een zwangerschap op elk termijn nog mis gaan, daar sta ik liever nu niet bij stil. Een afspraak kan je altijd annuleren. Nu weet ik zeker dat er plek is ☺️ Je kan ze gewoon een mailtje sturen. Ze mailen je vervolgens een bevestiging. Je hoeft niet ter plaatse te betalen, ze sturen een factuur naar je huis na de afspraak.
Knap dat je het durft maani! Ik maak pas een afspraak als de komende weken alles goed blijft gaan! Maar uza duurt 2 a 3weken voor de uitslag volgens mij.. 2 vriendinnen zijn er afgelopen maand geweest en bij beidde na 2 weken uitslag. Het is wel een stuk goedkoper! Gendia kost tegenwoordig 590, toch weer 200 euro! Maar ja kun je wel gewoon hier bloedprikken. Naja, iets om over een paar weken na te denken! Eerst maar eens een goede echo woensdag!
Wat betreft het eten ik gebruik een app van zwanger en eten. Die vindt ik er handig. Ik ga ook voor de nipt. Voor mij gewoon in het ziekenhuis omdat ons tweede kindje het Edward syndroom had. Ik wou dat het al 10 weken was. Pff. Dan hoop ik dat het echte genieten kan beginnen
Weet je wat t is, zekerheid heb ik na twee echo's nog niet. Heb bij m'n MA ook twee keer een kloppend hartje gezien en t is toen alsnog gestopt met leven... En zo aan je onderschrift te zien, heb jij dat zelf helaas ook mee gemaakt. En ik zit op het moment in een heel positieve vibe en die probeer ik vast te houden. Niet op een naïeve manier, maar op een manier dat ik me niet meer te druk wil maken of te veel zorgen wil hebben. Ik was bij m'n miskramen er teveel mee bezig. Van blijft t wel goed gaan etc en dat heeft veel stress opgeleverd. Dit is voor t eerst dat ik ondanks alles eigenlijk heel erg kalm ben. En dat geeft een fijn gevoel! Uiteraard ben ik me ervan bewust dat t nog steeds fout kan gaan, maar een afspraak is altijd kosteloos te annuleren. Dus om in t positieve te blijven had ik vandaag zoiets van, doe eens gek en maak alvast een afspraak. Wie weet is t wel een goed teken dat ik t durf 😉 En heb ik uiteindelijk geen goede echo, dan is t een kwestie van een mailtje sturen dat t niet door gaat. Uitslag: ik heb een paar dames gesproken die t binnen een week al hadden. Hoe dan ook, 1-2 weken, maakt ook niet zoveel uit wat mij betreft haha Ik woon in Amsterdam en is zo'n kleine twee uurtjes rijden naar het UZA. Geen probleem voor mij! Ik neem gewoon moeders mee en maken we er een gezellig dagje van! Ik vind een verschil van 200,- dan weer te groot. En tanken kost geen 2 meijer 😉👍
Heftig zeg...Dan gaat de tijd langzaam he, als je zo in spanning zit.. Hoe en wanneer zijn jullie er bij jullie tweede kindje achter gekomen als ik vragen mag? Was dat ook dmv een nipt?
Goedemorgen dames. Kennen jullie dat "testje" voor te kijken of je een jongen of een meisje krijgt? Je test met ochtendurine en soda, elk dezelfde hoeveelheid, de urine over de soda gieten, gebeurt er niks, dan krijg je een meisje, begint het te schuimen of knetteren krijg je een jongen. Heeft te maken met het zuur in je urine als je zwanger bent van een meisje Natuurlijk geloof ik daar niet echt in, maar wel leuk om eens te doen De "test" wees uit dat ik een meisje zou krijgen
Ja je hebt helemaal gelijk hoor! Heb inderdaad hetzelfde meegemaakt, en ik sta er ook een stuk rustiger in dan de vorige keren. Maar ook wel een soort constant bewust van, let op, je weet dat het na 8/9 weken alsnog fout kan gaan. Ik woon maar 45 min van Antwerpen af dus eigenlijk moet ik helemaal niet twijfelen haha. Kan je gewoon via mail afspraak maken? en ook afzeggen? Dat is wel fijner dan bellen. Oh dat is ook wel positief om te horen dat sommige al binnen een week de uitslag krijgen! vanmorgen een stuk minder misselijk dan de afgelopen dagen, maar toch voelt dat raar. Al weet ik dat symptomen wisselen, op en af gaan. Naja, maar even van genieten Ik ga ook eens kijken naar die app tammydaan! dankje!