16 t/m 30 april 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jootje009, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Wij doen denk ik met 20 weken. Vriend wil tot 20 weken wachten. Ik zelf ben er nog niet over uit hahaha. Mag graag gericht shoppen haha.

2. jootje009

jootje009 Actief lid

3 mei 2016
    382
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind de combinatietest een beetje te vaag, en zo laat. Als er dan iets mis is, en je met dan de zwangerschap afbreken... pff! Dan heb ik liever verder van tevoren iets meer zekerheid (helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit). De hoge kosten is wel jammer, maar we werken allebei fulltime dus ach, het kan.

Goed zeg, dat je MvM al gesproken hebt!! Ik wacht de spannende week 5 even af. Hoewel deze zwangerschap zoveel beter aanvoelt dan de vorige, ik hoop dat dat ook betekent dat het goed zit...

3. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Combinatietest is met 12 weken!

4. jootje009

jootje009 Actief lid

3 mei 2016
    382
    1
    18
    NULL
    NULL
    #144 jootje009, 12 aug 2016
    Laatst bewerkt: 12 aug 2016
    Serieus? Haha ok dan, wat is er dan ben 20 weken, ook belangrijke testen toch? :)
    In dat geval weet ik niet of we de nipt doen, misschien moet ik me nog wat verder inlezen.

*edit; en prompt valt de informatie van de vk op de mat: bevestigingsbrief en 3 infoboekjes waaronder infornatie over de 20 weken echo.:)

5. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Hahahahaha... Geeft niks ;)! Zo leren we elke dag wat bij.

Nog 26 dagen tot de eerste echo!! ;););)
    Schiet niet op hahaha.

6. jootje009

jootje009 Actief lid

3 mei 2016
    382
    1
    18
    NULL
    NULL
    #146 jootje009, 12 aug 2016
    Laatst bewerkt: 12 aug 2016
    Haha echt he! Het stomme is dat ik die boekjes al een keer gehad heb, precies dezelfde, maar voordat ik die toen gelezen heb ging het mis en daarna had ik niet echt meer de behoefte om ze te lezen ;)

Ik vind trouwens de combinatietest nog steeds vaag hoor... 7 van de 10 gevallen worden maar ontdekt..?

Bijgevoegde bestanden:

7. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hij blijft ook vaag, want de uitslag is dat je een kans hebt van 1 op zoveel dat het wel of niet goed is volgens mij. Maar hij is wel een stuk goedkoper dan de nipt (die kost in Antwerpen 390 euro, en de combinatietest kost 180 euro meen ik)

8. jootje009

jootje009 Actief lid

3 mei 2016
    382
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nou voor 180 euro meer wil ik wel die zekerheid. En Antwerpen is maar een klein uurtje rijden, dus dikke prima. Maargoed, eerst de echo afwachten maar, en even kijken of we uberhaupt daar komen.

Vandaag bijna niet misselijk trouwens, beter. Gelukkig wel veeel steken in mijn borsten, anders zou ik nog gaan twijfelen of het nog wel goed zit.

9. MCR

MCR Actief lid

26 sep 2013
    278
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jullie hebben helemaal gelijk met de nipt! Voor dat geld meer heb je meteen zekerheid. Maar wanneer moet dat dan en hoe gaat het in zn werking? Ik denk dat wij dan toch de nipt gaan doen.

10. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    ja die wisselende symptomen, vreselijk!! Ik ben vandaag vooral heel moe, nog wel opgeblazen buik, maar niet meer zo erg als gisteren. M'n borsten zijn wel licht gevoelig, maar ook niet heel erg.

Antwerpen is vanaf ons ook maar een klein uurtje rijden, of nog geen uurtje rijden eigenlijk, eerder een min of 50 :D

Dan woon je waarschijnlijk onder de rivieren?

11. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Dat kan vanaf 10 weken, en je kan gewoon het ziekenhuis in Antwerpen bellen en een afspraak maken.

Je kan het ook via je vk doen waarschijnlijk (of een prikpost in de buurt), dan ben je alleen wat duurder uit, maar is natuurlijk wel makkelijker. Die sturen dan de boel op naar Gendia, en dan krijg je de uitslag.

(google maar eens op gendia)

Overigens, zekerheid is ook maar relatief he, ze testen op 3 syndromen, waarvan 1 down is, en de 2 andere niet met het leven verenigbaar.

12. jootje009

jootje009 Actief lid

3 mei 2016
    382
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nope, geen carnaval voor ons hier, maar het is ook weer niet zover weg. Woon onder Rotterdam :) jij wel uit het brabantse?

13. MCR

MCR Actief lid

26 sep 2013
    278
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar is dit dan precies hetzelfde wat ze onderzoeken bij de combinatietest. Ik dacht dat daar de kansberekening werd gedaan van ook drie trisomieen. Want als het precies hetzelde is laten we die natuurlijk weg vallen en gaan we alleen voor de nipt.

14. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars

ahhhh dan mis je wat hoor! :p Ik kom wel uit het brabantse, en ook brabantse in hart en nieren :D Ik woon vlakbij de grens met Belgiƫ.

15. Mosine

Mosine Lid

24 mrt 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn bij ons eerste niet voor de testen gegaan. Dat gaan we nu ook niet doen. We zouden het kindje niet weg laten halen (beide ook christelijk) daarom wil ik geen risico lopen hoe klein die ook is. Iedereen denkt daar anders over een dat is ook prima.

Ik heb nog even een andere foto van de test van vanmorgen. Die is volgens mij wel beter.

16. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Snap dat je ze niet wilt doen hoor! Maar bloedprikken geeft 0% risico hoor ;)

Ben benieuwd naar de foto :D

17. Mosine

Mosine Lid

24 mrt 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk zit de foto er nu wel bij

Bijgevoegde bestanden:

18. Mosine

Mosine Lid

24 mrt 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn hele lijf verteld me dat ik zwanger ben. Vanmorgen hele zware borsten dus Ik zeg tegen mijn man. Ik zal binnenkort misschien wel weer melk aanmaken. En ja hoor. Ik kneep er zo een druppel uit. Geef nu al 7 mnd geen borstvoeding meer en sinds 6 mnd ook geen melk meer gehad.

19. Citroentje24

Citroentje24 Actief lid

23 jun 2016
    258
    0
    16

Mooie test!!

20. jootje009

jootje009 Actief lid

3 mei 2016
    382
    1
    18
    NULL
    NULL
    Want pandavliegen ook zegt: aan en bloedtest zitten geen risico's verbonden. Maar het is je volledige recht om het niet te willen weten hoor, ik vind niet dat iemand anders je dat kwalijk mag nemen/je daarop mag aanspreken.

Je test is mooi aan het oplopen zo te zien!

Deel Deze Pagina