16 t/m 30 juni 2015!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door koekenpan, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Spannend hoor! Wat fijn dat het gelukt is!
    Waren jullie al lang bezig? En kun je het langzaam aan al iets meer geloven. Ik krijg met de dag meer vertrouwen, zo fijn! En ik ben zo blij! En moeeeee hahaha maar dat vind ik prima!
    Spannend ook al zo lekker snel je eerste echo. Fijn is dat!

2. Mosine

Mosine Lid

24 mrt 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een heerlijke dag buiten geweest. Op de terugweg naar huis ben ik in de auto in slaap gevallen. Het voelt als een fijne vermoeidheid.

Mijn middelste zus weet nu dat ik zwanger ben. Ze is helemaal blij en wil overal van op de hoogte worden gehouden. Haar jongste is nu bijna 2 en aangezien er geen plannen zijn voor een vierde kan ik best veel van haat overnemen. De babykamer neem ik niet over maar een kinderwagen en maxicosi wel. Gaan jullie veel nieuw kopen of kijken jullie ook op bv marktplaats. Ik vind het heerlijk om daar rond te snuffelen☺.

3. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom weer nieuwe meiden!!

4. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen idee hoe ik het allemaal gaan doen. Maar heb wel al op internet gesnuffeld naar kinderwagens, want er is zoooveel keus en wil graag eentje waar ik echt blij mee ben. En aangezien ze ook best wat kosten weet ik dan of ik veel moet sparen nog haha.
    Kan volgens mij ook best het een en ander overnemen van vrienden dus dat zou super zijn.
    Maar hoe heerlijk om over al deze dingen nu ook echt na te mogen denken!!

5. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Omdat het hier de tweede is hoeven we niet zoveel meer aan te schaffen. Wil wel het kamertje veranderen qua muren

6. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Hier ook alle spullen van de 1e nog in huis. Dochter schuift een kamer door dus zij krijgt alles nieuw en de baby komt in haar oude kamer. Wel even weer een leuk nieuw kleurtje op de muren en andere accessoires. Vandaag de laatste 2 testen gedaan die ik nog in huis had dus nu is het ook klaar met testen :).

20141026_042320.jpg

Bijgevoegde bestanden:

7. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mooie testen!
    En bij een tweede is dat indd wel makkelijk :). Leuk!

8. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    @mamavaneen2e, ik zie dat jij 1 dag verder bent dan mij maar ik hoef nog maar korter tot mijn bevallingsdatum. Hoe kan dat?? Of heeft dat te maken met je cyclus? :(

9. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hier ook best wel last van kwaaltjes.

-heel erg moe
    -voortdurend buikpijn (ongrsteldheidspijn)
    -erg pijnlijke borsten, en jeuken!
    -buik steekt al uit (op 5 weken al, wat wordt dat op 40 weken?!?)
    -veel witte vloed

Zolang ik niet misselijk ben is het oke ;)
    Soms wel ongerust omdat ik voortdurend buikpijn heb. Maar dat zal er wel bij horen zeker? Ook wel beangstigend af en toe die witte vloed. Dan voel ik 'iets' lopen en ren ik snel naar de wc om te kijken of het geen bloed is. Dat heb ik wel enkele keren per dag.

Zijn er meiden van wie de buik echt opgezet is en dat je het echt al kan zien? Ik vin het nog zo vroeg, maar mijn vriend zegt ook dat je het al ziet. En ik moet dat nog zo lang kunnen camoufleren :p

10. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    O wat fijn dat ze het bij jullie al weten! Hoe reageerden ze precies? Wat waren de reacties? Altijd leuk om te horen :) Ik zou het zooo graag van de daken schreeuwen!!! :) maar bij ons weet niemand dat we er mee bezig zijn, dus willen we het nog even stil houden. Ook al zagen ze al een jaar aan ons hoofd van :"en, denk je nog niet aan kindjes?!?" Ik wimpel het dan altijd af :D

Hoe lang zijn jullie al samen? Wij 2 jaar en 8 maanden. Lijkt wat snel voor kinderen, maar ik en m'n partner schelen 10 jaar en we zijn gewoon zeker van elkaar. Samen net een huis gebouwd, dus kindjes was wel een logische volgende stap :)

11. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Iedereen die het hoort is dolblij voor me! Het is zo fijn om het er met mensen over te kunnen hebben. Ik doe het alleen (ben zwanger geraakt via KID (donor inseminatie in het ziekenhuis)) dus kan zoveel mogelijk steun om me heen goed gebruiken. Mijn close vrienden wisten ook dat ik ermee bezig was dus dat maakt het heel makkelijk om erover te praten.

Wat leuk dat jullie voor deze stap gekozen hebben en ik vind het helemaal niet snel. Als het goed voelt, voelt het goed en ga je ervoor!

Ik ga het denk ik rond Sinterklaas aan meer mensen vertellen. Zoiets. Ik zie het wel. De belangrijke mensen weten het nu. Heerlijk!! Nu lekker nog meer genieten!

En wat betreft je buikpijn. Als het geen echt pijn pijn is dan is het geloof ik normaal. Ik heb af en toe nog een trekkerig gevoel, maar geen pijn. Wel mijn borsten die echt heeel gevoelig zijn haha.

12. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Meiden, hoe doen jullie het trouwens met de kattenbak (als iemand van jullie die heeft), ik heb het nu met handschoentjes aan gedaan en daarna mijn handen goed gewassen. Is dit 'veilig' genoeg?

13. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja hoor met handschoenen lijkt mij prima. Ik heb zelf ook een kat maar die gaat naar buiten. Hoe oud is je kat? Vooral van jonge katten kun je taxoplasma krijgen. Als je altijd al katten hebt gehad dan heb je het virus vast al een keer opgelopen en. Ben je nu immuun.

Toen mijn relatie na een aantal vruchteloze jaren uitging in 2007 ben ik ook een tijd single wensmoeder geweest. Ik ben toen het adoptietraject ingegaan. Ik heb toestemming gekregen na drie jaar cursus, onderzoeken etc... Echter was er toen geen land meer waar singles uit konden adopteren. Voorheen nog China,maar die mogelijkheid werd in 2008 door China afgeschaft.

Hoe ben jij aan een donor gekomen? Zelf gezocht of via ziekenhuis?

Nog twee nachtjes slapen en dan heb ik mijn eerste afspraak bij verloskundige en wellicht een echo. ben erg benieuwd.

14. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Ik heb altijd al katten gehad dus hoop dat het daarmee goed zit.

Ik heb nu een kat van 5 maanden en gelukkig verschoond mijn vriend de bak nu! Mijn kat heeft alleen de gewoonte om half op m'n hoofd te liggen.

Vraag me soms wel af of ik ook risico loop als ie een ruft in m'n gezicht laat :p

15. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @ Katja, jeetje dan ben je ook al lang bezig mama te worden... Heftig. En nu gaat het lukken! Eerste kindje toch? En wel in een relatie nu?

Ik ben via het ziekenhuis geinsemineerd met donor zaad. Voor mij de fijnste weg. Ik heb er jaren over nagedacht. En tot op heden nog niet de juiste man getroffen, dus heb ik toen ik 30 was de knoop doorgehakt. En hoe bijzonder, nu gewoon zwanger van mijn 1e kindje!

Spannend dat je over 2 nachtjes al naar de verloskundige gaat. Waarom al zo snel? Vanwege je geschiedenis (ik heb niet helemaal paraat wat jouw traject is geweest, sorry)? Hoop dat je dan al een mooi kloppend hartje hoort!

@ MerelFox en Katja, tnx voor jullie kattenbak reacties. Ik heb mijn katten al 9 jaar en voor die tijd bij mijn ouders thuis altijd katten gehad. Dus ik vermoed dat ik al wel antistoffen heb, maar durf er niet vanuit te gaan. Dus doe ik het gewoon braaf met handschoentjes aan.

@Merelfox, haha die kat op je hoofd... Zou me daar niet te druk om maken haha dan kun je helemaal niets meer straks toch... Maarja van een afstandje is altijd makkelijker praten :)

16. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

@emmy: bijzonder zeg dat je het alleen gaat doen allemaal! Knap hoor! Even gekke vraag (je komt dit ook niet dagelijks tegen zeg maar...) maar kan je dan nog voorkeuren opgeven? Teint? Kleur ogen? Etc etc?

@AFwachting: mooie testen! Duidelijk!

@nellie: hier ook opgezette buik! Zijn alleen je darmen, heeft nog niets met je baarmoeder te maken,... dat komt vanzelf! Je baarmoeder groeit natuurlijk nu en dan duwt hij je darmen omhoog! Hier ook al positiebroek aangedaan gisteren, mijn spijkerbroeken zaten gewoon te knellen!

Hier moet we best wel weer wat dingen aanschaffen qua inboedel, ook al is het de vierde maar dat komt omdat de jongste nu 10 maanden is en voorlopig nog in het ledikantje slaapt etc en qua kinderwagen kijken we een beetje rond naar een duowagen, zodat we en de baby en de jongste mee kunnen nemen, zoals bijvoorbeeld een abc zoom oid...
    Maxi cosi en kleding etc genoeg en ruimte ook ;)

@

17. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hihi nee je komt het ook niet dagelijks tegen. Had ook ooit de droom een lieve man te trouwen en dan een mooi gezin te stichten. Mijn volgorde is denk ik anders :).

De donor is geselecteerd op mijn uiterlijk kenmerken (er is geen smoelenboek ofzo waar je uit kunt kiezen, zoals je dat soms in films ziet hahaha). Zodat het kindje zich straks gemakkelijk met mij kan identificeren. Als het kindjes geboren is kan ik een donor paspoort aanvragen waar nog wat eigenschappen van de donor in beschreven staan en als mijn kindje 16 is kan hij/zij de gegevens opvragen van de donor.

Ik heb er ook jaren over nagedacht of ik dit zou willen en werd met de tijd steeds zekerder van tot ik het helemaal zeker wist en me heb ingeschreven. Mijn wens is zo groot en ik ben zo dankbaar dat het bestaat en dat het nu gelukt is! Het blijft een soort droom.
    Soms knijp ik mezelf (in mijn borsten want die doen pijn hahahahaha) om te weten dat het echt echt echt zo is!

18. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Bijzonder zeg! En het lijkt me voor de donor ook wel heel wat om misschien na 16 jaar te horen dat hij ergens een kind heeft lopen! Maar datis natuurlijk zijn keuze ook! Ik vind het heel bijzonder dat het tegenwoordig allemaal kan en dat vrouwen zoals jij op deze manier toch zwanger kunne worden!
    Heb je wel hulp om je heen straks als de kleine er is?

19. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden ik vind het echt super leuk om hier te kletsen, allemaal zo herkenbaar en ook leuk dat ik met een aantal op dezelfde dag ben uitgerekend !

Hier ook een opgezette buik hoor Nellie is idd de darmen en spijkerbroeken zitten echt niet lekker meer, Dus nu veel leggings en jurkjes aan en idd gister voor het eerst een positie broek maar hoop dat die nu in de kast kan blijven liggen want vind het erg vroeg.

Hier ook 2katten en een hond, die verzorgt over het algemeen mij vriend soms moet ik de hond uit laten. Ben daar van het winter wel bang voor want hij is enorm sterk en as het dan glad is....

Emmy wat een stoere keus van je! Gelukkig is dat een vraagstuk waar velen van ons zich niet mee bezig hoeven te houden. Een partner maakt je zeker geen betere ouder en je moet zeker gaan voor je eigen geluk! Rij dat vrienden en familie je steunen.

Ik denk dat ik het na sint bekend maak aan vrienden en kennissen en overige familie doe ik via facebook :) heb al een ideetje en hoop dat ik het voor elkaar krijg om daar iets mee te doen.

20. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja het is ook echt heel bijzonder.
    Ik heb een heel fijn vangnet om me heen. Mijn ouders, broer n zus wonen allemaal in hetzelfde stadje en gaan ook vaste dagen oppassen. En mijn vrienden steunen me ook enorm. Dus dat voelt heel erg fijn.
    En natuurlijk zal het soms heel zwaar zijn, maar dan kan ik gelukkig leunen op mensen om me heen.

En vind het hier kletsen indd heel fijn!

Deel Deze Pagina